PEZHVAKEIRAN.COM کاظم صدیقی در نماز جمعه خلوت تهران؛‌ «لجاجت» و «دهن‌کجی» به افکار عمومی؟
 

کاظم صدیقی در نماز جمعه خلوت تهران؛‌ «لجاجت» و «دهن‌کجی» به افکار عمومی؟
مهرزاد فتوحی

 
نماز جمعه تهران
 

یک ماه پس از افشای پرونده اتهام «زمین‌خواری» کاظم صدیقی و پسران و نزدیکانش،‌ حضور او در جایگاه امام جمعه تهران و تعداد کم نمازگزارانی که به او اقتدا کردند،‌ واکنش برانگیز شد.

 

او گفت که منتقدانش در واقع «مردم را می‌زنند» و تقصیرها را به گردن«دشمنان» و «شبکه‌های مجازی» انداخت.

 

کاظم صدیقی در نماز جمعه، ۲۴ فروردین ماه،‌ حدود یک ماه پس از افشای پرونده زمین‌خواری باغ ازگل در شمال تهران خطاب به مردم ایران گفت: «از اینکه باعث شدم این همه به شما هجمه شد عذرخواهی می‌کنم و از خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، رهبر معظم انقلاب اسلامی عذرخواهی می‌کنم.»

 

او گفت: «من را بهانه قرار دادند تا دل مردم را بشکنند» و افزود: «فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند.»

 

کاظم صدیقی پیشتر هم «استغفار» کرده و گفته بود که در اثر اعتماد به یک شخص «معتمد» و «غفلت» این زمین به شرکت خودش و پسرانش منتقل شده است.

 

پیشتر مسیح مهاجری،‌ مدیرمسئول «روزنامه جمهوری اسلامی» «استغفار و عذرخواهی کاظم صدیقی» را کافی ندانست و از آقای صدیقی خواسته بود «از مسئولیت‌هایی که برعهده دارد استعفا بدهد و با این کار به افکار عمومی عملاً اعلام کند فردی که به تعبیر خود ایشان اهل غفلت، آنهم در این اندازه بزرگ است نباید در چنین جایگاه‌هائی حضور داشته باشد.»

 

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ایران از سکوت مقامات قضایی در قبال این پرونده انتقاد کرد که به گفته او افکار عمومی را جریحه‌دار کرده است.

 

او هشدار داده بود که سکوت دستگاه قضایی «اعتماد عمومی را به قوه قضائیه خدشه‌دار می‌کند.»

 

۲۳ اسفند ماه سال گذشته،‌ یاشار سلطانی،‌ روزنامه‌نگار اقتصادی اسنادی منتشر کرد که نشان می‌داد، مالکیت «۴۲۰۰ متر از زمین‌های مرغوب» در مجاورت «مدرسه علمیه امام خمینی تهران»، در منطقه ازگل در شمال تهران، به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» منتقل شده است که نام کاظم صدیقی و دو فرزندش در میان صاحبان آن به چشم می‌خورد.

 

ارزش این زمین «حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان» برآورد شده است اما بعدا با انتشار سند انتقال زمین معلوم شد که این باغ «۱۵۰ بار ارزان‌تر از ارزش واقعی» به امضای خود آقای صدیقی در دفترخانه به کاظم صدیقی و پسرانش منتقل شده است.

 

آقای صدیقی یک هفته پس از انتشار این اسناد در نامه‌ای به دادستان اعلام کرد که او امضا نکرده و امضا او جعل شده است.

 

اما بعدا و پس از دو اطلاعیه مدرسه علمیه امام خمینی تهران که کاظم صدیقی متولی آن است،‌ مشخص شد که او شخصا به دفترخانه رفته و سند انتقال زمین را امضا کرده است.

 

نماز جمعه

منبع تصویر،ASRIRAN.COM

توضیح تصویر،نماز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ تهران به امامت کاظم صدیقی

تعداد بسیار کم حاضران در نماز جمعه امروز تهران به امامت کاظم صدیقی واکنش‌های زیادی داشت.

 

عبدالرضا داوری، مجری سابق تلویزیون ایران و فعال رسانه با انتشار عکس‌هایی از خلوتی نماز جمعه امروز در تهران نوشت:‌ «در ابرشهر ۹ میلیونی تهران،‌ فقط ۱۴۲ نمازگزار تا پایان خطبه اول کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز حضور یافتند. یعنی از بین هر ۵۰ هزار شهروند تهرانی بالای ۱۵ سال، فقط یک نفر در نماز جمعه به امامت کاظم صدیقی حاضر شده است.»

 

آقای داوری که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد مدتی مشاور رسانه‌ای او بود در ادامه نوشت: «حتی حزب‌اللهی‌ها و مذهبی‌های سنتی هم به امامت صدیقی معترض‌اند.»

 

او عکس‌هایی از نماز جمعه ۱۷ تیرماه ۱۳۷۹ به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر کرد و نوشت که ۲۴ سال قبل نماز جمعه تهران چنین روزهایی را به خود می‌دید. «جمعه‌هایی که صدهاهزار شهروند تهرانی در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف، به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اقتدا می‌کردند.»

 

برخی هم نماز جمعه امروز تهران را با جمعیت انبوه نمازگزاران در نمازهای جمعه به امامت محمود طالقانی مقایسه کردند.

 

احسان بداغی، روزنامه‌نگار هم با انتشار عکس‌های نماز جمعه خلوت امروز در شبکه ایکس نوشت: «کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران گفته: کم نبودند افرادی که ما را می‌دیدند گریه و می‌کردند. حاج آقا! کل جمعیتی که حاضر هستند پای خطبه شما بیایند این است. مردم دیگر برای شما و آبروی شما تره هم خرد نمی‌کنند، چه برسد به گریه.»

 

«چقدر دروغ؟! چقدر تزویر؟! چقدر نفاق؟!»

 

آیا افکار عمومی و نظر مردم در ایران از «آب بینی بز» بی‌ارزش‌تر است؟

 

صدیقی

حضور کاظم صدیقی در دیدار نوروز امسال مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران با علی خامنه‌ای واکنش‌ برانگیز بود/ عکس از ویدئو شبکه خبر

مهدی محمودیان فعال سیاسی یک روز پیش از برگزاری نماز جمعه در شبکه ایکس با کنایه نوشت: «به نیابت از رهبری، اقامه نماز جمعه با اسوه پاکدستی و بکاء جناب صدیقی است.»

 

او به اتهامات زمین‌خواری آقای صدیقی اشاره کرد و افزود:‌ «فساد احتمالی جناب صدیقی خیلی مهم نیست؛ چون در برابر فسادهای افشا نشده بسیار ناچیز است.»

 

آقای محمودیان می‌گوید که نماز جمعه به امامت کاظم صدیقی «پیام روشنی» برای مردم ایران خواهد داشت: «افکار عمومی و نظر مردم از آب بینی بز بی ارزش‌تر است.»

 

رضا رشیدپور،‌ از مجریان سابق صدا و سیما در شبکه ایکس نوشت: «شاید اصولا «افکار عمومی» را به رسمیت نمی‌شناسند. وگرنه این حد از لجاجت با آن خنده‌دار است.»

 

احمد زیدآبادی،‌ فعال سیاسی در ایران هم بازگشت کاظم صدیقی به نماز جمعه را «دهن کجی به مردم» و ایجاد «آشوب در اذهان» آنها خواند.

 

او نوشت: «اگر غرض از دعوت او برای اقامهٔ نماز جمعه، تبرئهٔ او از اتهام‌های مطرح‌شده باشد، نه فقط بی‌اثر است، بلکه افکارعمومی آن را به عنوان دهن‌کجی نسبت به خود تلقی می‌کنند.»

 

آقای زیدآبادی می‌گوید که حتی به فرض بیگناهی آقای صدیقی او در مظان اتهام و مورد حساسیت شدید جامعه است و به نفع خود او هم نیست که به عنوان خطیب جامعه در مقابل انظار عمومی ظاهر شود.

 

احمد زیدآبادی،‌ تصمیم برای حضور آقای صدیقی در نماز جمعه تهران را ایجاد آشوب در اذهان مردم خواند و نوشت که از این پس: «نه می‌توان فرد بی‌گناهی را از اتهام غیرمستند تبرئه کرد و نه می‌توان گناهکاری را بر اساس مستندات محکمه‌پسند محکوم دانست.»

 

او در پایان مطلبش نتجه گرفت که گروهی از مسئولان در ایران «عزم‌شان را جزم کرده‌اند که هیچ اعتباری برای هر امر معتبری باقی‌ نگذارند!»

 

پیام مهدی محمودیان در شبکه ایکس

مهدی محمودیان می‌گوید که حضور کاظم صدیقی در جایگاه امام جمعه تهران این پیام را دارد که در ایران «افکار عمومی و نظر مردم از آب بینی بز بی‌ارزش‌تر است.»

 

 

 

منبع:بی بی سی