PEZHVAKEIRAN.COM توضیحی در مورد تکذیب‌ صمد فخری
 

توضیحی در مورد تکذیب‌ صمد فخری
امیر صیاحی

صمد عزیز سلام

توضیح و تکذیب تو را خواندم و متأسف شدم.

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-57077.html

من «مشکلات جسمی» تو را درک می کنم و به تو به دیده‌ی احترام نگاه می‌کنم. امیدوارم از این توضیحات رنجیده نشوی.

به نظر من تکذیب و انکار حقیقت منصفانه نیست، چنانکه پیش کشیدن موضوع «سو‌استفاده» هم شرافتمندانه نیست. در رابطه با آن‌چه به نقل از تو نوشتم من رعایت بسیاری از مسائل و «چهارچوب» ها را کردم. خودت بهتر می‌دانی گفتنی در این مورد بسیار است. تو موارد فوق را بارها عنوان کرده بودی. به نحوی هم صحبت می‌کردی که من از بیان تو گزیده می‌شدم و علاقه‌ای به شنیدن صحبت‌های مداوم تو نداشتم. چرا که صحبت‌های تو، نقد یا انتقاد نبود بلکه تؤام با فحاشی غلیظ علیه مجاهدین و رهبری آن بود که من مایل به شیندن فحاشی نبودم.

حتی در این رابطه، سیروس خوش‌رفتار به من گفت می‌دانم تو از صمد خوش‌ات نمی‌آید، دوست نداری در جمع ما باشد. من سکوت اختیار کردم. اگر یادت باشد تو تمایل داشتی برای کارکردن نزد ما بیایی.

در آن مقطع از لحن صحبت تو خوشم نمی‌آمد اما ترجیح می دادم سکوت اختیار کنم چرا که مشکلات تو را درک می‌کردم. تو می‌توانی از  من گلایه کنی که چرا بدون مشورت با تو موضوع را بیان کردم اما انکار گفته‌هایت و به دنبال آن استفاده‌ از واژه‌ی «سوءاستفاده» چشم‌بستن بر وجدان است.  البته بایستی توضیح دهم در بیان واقعیت و تاریخ من ملزم به کسب اجازه از کسی نیستم. تا به حال هیچ تاریخ‌نگاری هم از سوژه‌هایش کسب اجازه نکرده است.

بحث من و تو فردی نیست. ما در مسیری گام برداشتیم که موضوع جامعه و آینده کشورمان در آن گره خورده است. خودت بهتر می‌دانی ما را اسیر عواطف‌مان و ترس از سوءاستفاده‌ی رژیم کرده بودند. خیلی از ماها برای آن که مارک نخوریم به آن‌ها باج می‌دادیم و می‌دهیم.  به هر حال باید توضیح بدهیم که این همه سال چه کار کرده‌ایم و نتیجه‌ی آن چیست. اگر خوب بود دفاع فعال کنیم، و چنانچه خوب نبود باید نقد کنیم و واقعیت‌ها را آنگونه که بوده و هست بیان کنیم تا چاره‌ای اندیشیده شود.  

صمد عزیز شاید دوست نداری خود را درگیر این مسائل کنی. این حق توست. اما یادت باشد تو درد دل نمی‌کردی. تو در جمع علیه رهبری مجاهدین فحاشی می‌کردی و همه گوش می‌دادند. فاکت‌ها بسیاری از تو موجود است که چنانچه مایل باشی می‌توان مطرح کرد. شاهدان زیادی هم هستند. من هنگام نگارش قسمت مربوط به تو وارد جزئیات نشدم و گرنه خودت بهتر می‌دانی گفتنی در این مورد زیاد است.  

تو می‌توانی بگویی آن‌چه را که بارها در جمع ما در تیف مطرح می‌کردی دروغ بوده است و برای بدنام کردن مجاهدین از خودت تولید می‌کردی اما انکار آن و نسبت دادن دروغ به من شرافتمندانه نیست.

تو خود بهتر می‌دانی سکوت من و تو و ما باعث می‌شود مجاهدین دروغ‌هایشان را از زبان «حسین زندگی»‌ها بیان کنند و خاک در چشم حقیقت بپاشند. حتماً خودت دیده‌ای چگونه وقیحانه‌‌ مدعی شده‌اند که سعید جمالی در عمرش نه در ارتش و نه مجاهدین مسئول ۴ نفر هم نبوده است چه برسد به این که فرمانده باشد.

حتماً‌ تو بهتر از من میدانی که سعید جمالی فرمانده‌ای بود که هنگام تردد در کردستان تیم حفاظت داشت و خیلی از مسئولان فعلی سازمان تحت مسئول او بودند.  

اگر ما سکوت نمی‌کردیم جرأت نمی‌کردند این دروغ‌های زشت و تهمت‌های ناروا را به اسماعیل وفا یغمایی بزنند و یاد می‌گرفتند که بیرون از خود را به رسمیت بشناسند و صحبت‌ها و انتقادات آن‌ها را گوش کنند و چنانکه پاسخی داشتند بدهند.

 

امیر صیاحی

 

 

 

منبع:پژواک ایران


امیر صیاحی

فهرست مطالب امیر صیاحی در سایت پژواک ایران 

*چرا می‌ترسیدم پاسخی به اردشیر پرهیزگاری   [2014 Jun] 
*پاسخی به محمد خدابنده‌لویی، «مناسبات پاک مجاهدین» و ...  [2014 Jan] 
*آقای معصومی «مزدور» چه کسی است؟‌  [2013 Dec] 
*آقای معصومی! فقط به یاد ستار بهشتی؟ بقیه چی؟  [2013 Dec] 
*توضیحی در مورد تکذیب‌ صمد فخری  [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد» ایرج مصداقی هستم (قسمت هفتم)   [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد» ایرج مصداقی هستم - قسمت ششم   [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد» ایرج مصداقی هستم – قسمت پنجم  [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد» ایرج مصداقی هستم- قسمت چهارم  [2013 Nov] 
*چه کسی مزدور آمریکاست سعید جمالی یا ....؟   [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد»‌ ایرج مصداقی هستم ( قسمت سوم )  [2013 Nov] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد ایرج مصداقی» هستم - قسمت دوم  [2013 Oct] 
*آقای معصومی من یکی از «دوستان مورد اعتماد» ایرج مصداقی هستم - قسمت اول  [2013 Oct]