PEZHVAKEIRAN.COM در محکومیت اعدام غلامرضا خسروی
 

در محکومیت اعدام غلامرضا خسروی
روزبه کوراغلی



سحرگاه امروز یکشنبه یازدهم خرداد، جمهوری اسلامی با اعدام غلامرضا خسروی بار دیگر چهره ی جنایت آمیز نظام سرمایه داری را به نمایش گذاشت. غلامرضا خسروی در دهه خونین شصت توسط بیدادگاه های رژیم به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین به پنچ سال زندان محکوم شده بود که از سال
۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ زندانی بود. اعدام این زندانی سیاسی در حالی صورت می گیرد، که ایشان پس از دستگیری در بهمن ماه ۸۶ به همان اتهام به شش سال زندان محکوم شده بود، ولی در بیدادگاه بعدی محکوم به اعدام و سحرگاه امروز این جنایت توسط جلادان رژیم صورت پذیرفت.

این اعدام و دیگر اعدام ها و سرکوب های وسیع کارگران، زنان و دانشجویان، نیروهای سیاسی، فعالین جنبش های ملی و دیگر اقشار مختلف اجتماعی، دقیقأ در تداوم همان سیاستهائی صورت می گیرد که در داخل توانسته بود توده های متوهم و سرخورده را با شعار "اعتدال و تدبیر" به پای انتصابات خود کشاند. و در خارج، نیز به جذب مزدور از میان کسانی که ظاهرأ روزی به مخالفت با رژیم برخواسته بودند، برآیند.سکوت مدعیان آزادی و دمکراسی داخلی و بین الملی به جنایت فوق به مفهوم بی تفاوتی به مسئله نیست، بلکه هم آوائی با این عمل شنیع است. اما بی تردید در این میان آنچه که بیش از همه اهمیت دارد، موضع رهبریِ سازمان مجاهدین است که نه تنها در مقابل اعدام های شنیع رژیم از جمله غلامرضا و هزاران همانند او چیزی از مسئولیت اش نمی کاهد، بلکه در مقابل سرنوشت بیش از سه هزار نیروی خود که امروز در اسارتگاه لیبرتی توسط امریکا و حکومت دست نشانده ی عراق وجه المصالحه با رژیم قرار گرفته اند، مسئولیت مستقیم دارد. در حالیکه رهبری همین جریان، تا هواداری از جریان باصطلاح سبز پیش میرود و آشکارا دست همکاری و در خواست کمک از هارترین جریانات سرمایه داری از امریکا گرفته تا غرب را دارد. سئوال از رهبری این جریان روشن است، چه کسانی این جنایات را انجام داده و می دهند.؟ حکومت جمهوری اسلامی مگر می تواند یکروز بدون حمایت جهان امپریالیستی به عمر ننگین خود ادامه دهد.؟ آیا وقت آن نرسیده که به اشتباهات خود که منجر به تثبیت رژیم و کشته شدن هزاران نفر از اعضاء و هواداران خود تا به امروز شد، نقد عملی کنید و آدرس تغییر و انقلاب را نه از کاخ سفید و اتحادیه اروپا و سازمان باصطلاح ملل، بلکه از مردم سئوال کنید.؟ فرض محال بر این بگیرید که غرب در مقابل رژیم از شما دفاع کند، آیا نیک اندیشیده اید این حمایت تعهدات مقابل نیز دارد. !؟

حال ضمن محکوم کردن اعدام جنایت آمیز غلامرضا خسروی و دیگر جنایاتی که رژیم در این سی و پنچ سال عمر ننگین و متوحش خود مرتکب گردیده است، همدردی عمیق خود را با خانواده و بازماندگان آن ابراز میداریم.

روزبه کوراغلی
یکشنب
۱۱ خرداد ۱۳۹۳

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب روزبه کوراغلی در سایت پژواک ایران 

*جنبش اول ماه مه گرامی باد   [2016 May] 
*در محکومیت موج سرکوبها و دستگیری های اعتراضات اخیر آذربایجان  [2015 Nov] 
*انتخابات پارلمان ترکیه و آنچه باید آموخت!  [2015 Jun] 
*ریشه های فجایع کنونی در خاورمیانه ( بخش نخست)  [2015 Apr] 
*جنبش «هشت مارس» و مبارزات انقلابی زنان!  [2015 Mar] 
*جنبش «سیاهکل» پایانی بر درک داروینیستی از مفهوم انقلاب!  [2015 Feb] 
*جنایت در دفتر مجله شارلی ابدو پاریس  [2015 Jan] 
*کوبانی  [2014 Oct] 
*اروپای متحد مسئول مستقیم جنایات و توحش دولت صهیونیستی در فلسطین است   [2014 Aug] 
*بحران عراق؛ شکارگاهی که شکارچیان آن در هر دو سو همه از یک جنس اند  [2014 Jun] 
*در محکومیت اعدام غلامرضا خسروی  [2014 Jun] 
*جنبش های ملی، چالش ها و راهکارها  [2014 Apr] 
*اعتراضات مردمی در شهرهای جنوب ایران  [2014 Feb] 
*توافقات پنهانی در ماراتون ژنو میان شش کشور امپریالیستی با رژیم!  [2013 Nov] 
*سیاستهای اخیر رژیم بعد از انتصاب روحانی و اثرات آن بر توده کار و زحمت  [2013 Nov] 
*در ارتباط با موضع گیری های اخیر احزاب و جریانات «ناسیونالیست» کرد   [2013 Nov] 
*آزادی و حق تعیین سرنوشت نه با انتصاب بلکه با انقلاب تحقق خواهد یافت!  [2013 Jun] 
*جنبش اول ماه مه، تجسمی از عزم و پیکار انقلابي طبقه کارگر بر علیه نظام بردگی و استثمار!  [2013 Apr]