PEZHVAKEIRAN.COM غزال تشنه و چشمه
 

غزال تشنه و چشمه
م - ب

آن هنگام که من به آوای خوش ( زن ، زندگی ، آزادی ) گوش فرا میدهم ، چونان عطر شقایق های عشقی نامیرا شکوفا می شوم و خوب می دانم که دختران و پسران سرزمینم نغمه ی خواستن را سر داده اند . 

به راستی که طلعت سبز جنگل اند و  زرین سپهر زندگی بخش کیهان . این خورشید سواران ، زیبا ترین و زنده ترین و خوش رنگ ترین و هوش رباترین نگاره ی خلقت اند که در مسیر هستی بخش خود ، برای زیستن در سرزمینی آزاد ، برای زنده بودن و برای تولد و رشد معنا یافته اند .  

اینان  در این لحظه های بودن یا نبودن ، کابوس خون و خشم و خیابان را ، با باران بی غمنامه ی مرگ عطرآگین می کنند و از ما میپرسند : دلتان می خواهد با ما همسفر شوید ؟ 

آدم منقلب می شود وقتی می بیند که خدا هم کم کم دارد عاشق می شود . از او پنهان نیست از شما هم پنهان نماند ….  ( خدا عاشق شده است ) . چرا ما نه ؟ 

هم اکنون ما نیز ، برای حفظ همه ی زیبایی ها ، عشق ورزیدن ها ، عطش ها ، مهربانی ها ، دلباختن ها و نه گفتن به همه ی  زشتی ها ، شکنجه شدن ها ، آواره شدن ها ، به دار آویخته شدن ها ، مورد تجاوز قرار گرفتن ها …. بی پرهیز و بی پروا مصممیم که از دهلیز بی خردی ها عبور کنیم و از اعمال و گفتار و منش های غیر معقول و جاهلانه بپرهیزیم تا همسفر بدی برای عزیزانمان نباشیم  . 

روی سخنم با خانواده ی خویش است ، مردمانی که از هویت و منش انسانی تهی نشده اند  ، مردمانی که شرفشان به حقوق بازنشستگی شان  گره نزده اند ، آدمیانی که وقتی ببینند دیگر انکار نزدشان محال است . مردمانی که نمی فروشند شرفشان را ، حتی به گرانی گنج قارون .  

انقلاب 1401 مردم ایران وامدار تلاش خستگی ناپذیر یاورانش در خارج  است  ، وامدار همه ی شما عزیزانی که کار و زندگی تان را رها کردید و می کنید و فعالانه در اعتراضات شرکت کرده اید و می کنید !  وامدار تک تک سازمان ها ، تشکل ها و احزابی ست که کوشش کرده اند و میکنند تا صدای آزادی خواهی مردم شریف ایران را به گوش جهانیان برسانند . 

مردم ایران قدردان تلاش های شمایند که شما خود مردم ایرانید . 

در عین حال گروهی اندک از عزیزان ، که ظاهرا در گذشته سیر می کنند و پنداری اندیشه هاشان به روز نگشته است ، تحلیل هایشان ، هم نظر اخلاقی و هم از منظر علمی به نظر عامدانه ابلهانه می آید . متاسفانه از همه ی آنچه نزد مردم اینجا شایسته است فقط ادبش را آموخته اند تا در بی ربط ترین جملات آن را به کار برند  ! 

مردم در  لابه لای صفیر گلوله ها و ضربات باتوم  با فریاد مرگ بر علی خامنه ای ، اعتبار و تقدس افسانه ای خداییش را در هم می ریزند  اما این تحلیلگران ادب را مراعات کرده ، او را آقای خامنه ای و گاهی هم آیت الله  خطاب می کنند . 

چه فاصله وحشتناکی ! 

قصه را کوتاه کنم . تغاری شکست و ماستی بریخت و ایران به کام یک سفاک حقیر در آمد ! قدرت در زیر دندان این تبهکار مزه کرد و برای حفظ اش تبهکاران را سازمان داد .

گروهی بی خبر هم فکر می کنند که این سفاک ( یا بقول این تحلیلگران بی خبر از همه جا ) جمهوری اسلامی ؟؟ ، گروهی متعصب مذهبی هستند و می خواهند قوانین شریعت را پیاده کنند . 

علی خامنه ای نه به عنوان یک دیکتاتور ، چرا که دیکتاتورها هم به قوانین خاص خودشان پایبندند اما این سفاک جبار  به هیچ قانونی پایبند نیست ، نه قوانین شریعت به رسمیت می شناسد و نه همین قانون نیم بند  خودشان . نه خدا و پیر و پیغمبر قبول دارد و نه قرآن و احادیث را !

اساس سیستم اقتصاد بانکی این بقول بعضی ها متعصبان مذهبی ، حول محور ربا می چرخد و امر به معروف بیشتر  حکایت از تذکر به حاکمان دارد  نه به موی زنان . و اگر تذکر  بدهی ، اگر تو را نکشند پانزده سال زندانت می کنند . مشکل تاریخ هم ندارد که از او به پلشتی و آدم کشی یاد کند .

علی خامنه ای یک جبار حقیر است و سررشته همه ی کارها در دست اوست و گاهی او را با چنگیز مقایسه می کنند که خیلی بی انصافی ست ، چون چنگیز با مردمان خود هرگز رفتاری چون علی خامنه ای نداشت ! 

کتاب قانون مغولان یاسا نام داشت و (( یاسا در نزد مغولان بسیار مقدس و شایستهٔ احترام بود. چنگیز خان در زمان حیات خویش جغتای را مأمور نظارت بر اجرای یاسا کرده بود و فرمان داده بود مقررات یاسا را روی سنگ‌های بزرگ جاده‌هایی که مسیر عبور سربازان بود، حک کنند. مادهٔ اول یاسا که با حروف درشت روی صخرهٔ سنگی بزرگی در فلات پامیر حک شده، این است: «هرکس از قانون  سرپیچی کند،هر کس باشد ، سرش را به باد خواهد داد. ….  قرار دادن کسی زیر مجازات اعدام ، باید توسط خان ها ، افسران و سایرین در یک مجمع عمومی رای گیری شده باشد و باید قبل از اعدام محکوم به حضور امپراطور آورده شود . به همه مذاهب احترام گذاشته شود و هیچ ترجیحی به هیچ کدام نشان داده نشود

خان مغول تا حدی به رعایت یاسا اهمیت می‌داد که یکی از فرزندانش را به دلیل خیانت کردن به یاسا به سختی مجازات کرد . ))

مقایسه شود با فرزند این جبار که هم اکنون در راس هرم همه ی آدم کشی هاست !

هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش می نویسد  : من به آقای خامنه ای گفتم : این فرد  را که از یلغوز آباد آورده ای و درجه ژنرالی بر دوشش کوبانده ای  سواد خواندن و نوشتن که ندارد هیچ ، طرف چاقوکش است !

رهبر انقلاب فرمودند : اتفاقا ما به همچون اشخاصی نیاز داریم . 

حالا هم اگر نگاه کنیم می بینیم که معاون وزیر ارتباطات فکر می کند بندرعباس یک کشور است . معاون اول رئیسی ( مخبر )   الف بای فارسی را نمی داند طوری که به همسایه می گوید همساده …. رئیس جمهورش از روی متن فارسی نمی تواند بخواند به مدون هم می گوید مدون و فکر می کند مقدار صفر ویرگول پنج بیشتر از یک است . مشاور بهداشتش به قمر در عقرب می گوید فنر در عقرب به آسیابان می گوید آسیا دان به کار کشته می گوید کارکشته ( به کسر کاف ) . روازاده و الله کرم هم که هر دو عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند . بهتر تز از این نمی شود !

ظاهرا  تبهکار حاکم  همه چیز را درست حساب کرده بود ، همه چیز !  چنین می پنداشت که هر چه بیشتر به مردم فشار بیاورد کمتر اعتراض می کنند .. او تجربه دوران پهلوی را به خاطر داشت و می دانست که اگر شکم ها سیر شود  آنگاه صاحب شکم به فکر چیزهای دیگر می افتد بنابراین هر چه فقر عمومی تر بهتر…… هر چه اطرافیانش بی سوادتر باشند کمتر مشکل آفرین می شوند و می بینیم که با نیروی انتظامی خودش هم مشکل پیدا کرده ، چون هر پلیس دوازده سیزده سال درس خوانده است  . آری همه چیز را درست حساب کرده بود .

این دیکتاتور رویاهایی در سر داشت و اینقدر جامعه را آرام می پنداشت که اگر یادمان مانده باشد از عمله هایش خواست تا سرودی  برایش بسازند خوش مضمون ، که کودکان در راه  مدرسه آن زیر لب زمزمه کنند ! 

علی خامنه ای  آنچنان ذلیل و حقیر و بی شخصیت است که یکی دو هفته هم  خودش را گم و گور  کرده بود تا مخالفان خیال کنند مرده ، بعد هم آمد خودش را نشان داد تا بگوید : دیدید اشتباه کردید ، من نمرده ام . ابن مثلا رهبر ۸۵ میلیون آدم است .  دریغ …. 

 

وزیر آموزش و پرورشش دستور داده تا کودکان را در قبرستان ها بچرخانند ! 

راستی خامنه ای کجا را اشتباه کرد که هم  اکنون بیش از  ۱۰۰ روز است که خودش ، خانواده اش و آغا زاده اش که قرار بود آغا بشود ، شب ها  ، خواب شان آشفته شده است  . 

آری تبهکار قصه ی ما با هوش بود و همه چیز را درست حساب کرده بود ! جز اینکه  

به باور من مغزش سوسیال مدیا را درک نکرده بود و از درز اطلاعات 

 چیزی نمی دانست . تصور می کرد همان خرافاتی که در کودکستان و دبستان و دبیرستان در مغز کودکان و نوجوانان فرو کرده اند تا ابد همان است که بود  . درز اطلاعات و سوسیال مدیا کار خودش کرد و مردم از جهان های دیگر مطلع شدند . تا آنجا که وقتی مدیر حزب الهی از نوجوانان می خواهد که بگویند مرگ بر آمریکا … مرگ بر دیکتاتور جواب می شنود . 

و حالا غضب آلود و کف بر لب ، خطرناک تر از همیشه در میان گله ی  گاومیش های وحشی ماغ می کشد و سم بر زمین می کوبد .

این تبهکار هنوز قدرت دارد و از کشتن و در بند کردن هم ابایی ندارد . عزیزان ما در خیابان ها هر روز دستگیر یا کشته ، و  یا توسط جلادان رهبر  به دار کشیده می شوند . این کشتن ها ۴۳ سال است که ادامه دارد و تا کنون هیچ گونه نشانه ای از هماهنگی و یا اتحاد بین مخالفان خارج  بوجود نیامده بود ، تا اینکه در اولین روز سال نو میلادی :  شماری از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ در صفحات فضای مجازی خود نوشتند: «سال ۲۰۲۲ سال شکوه همبستگی ایرانیان با هر باور و زبان و گرایش بود. با سازماندهی و همبستگی، سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ملت ایران خواهد بود؛ سال تحقق آزادی و عدالت در ایران».

رضا پهلوی، گلشیفته فراهانی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، علی کریمی و مسیح علی‌نژاد از جمله منتشرکنندگان این پیام هستند.

یاران ، عزیزان ، ایرانیان : پنداری سنبله های زیبای زمان بعد از گذشت ۴۳ سال به صدا درآمده اند  ، گماشتگان رژیم این همصدایی را بر نمی تابند ، امروز در جایی خواندم که شخصی مکنونات ذهنی خویش را پنهان کردن نتوانسته ، انگار ترس ورش داشته و این همصدایی محض را مضحک و دلقک بازی خوانده است . 

عجبا ؟؟  من از این رفتار در حیرتم ! رفتاری که از دیدگاه عقلانی مخدوش است و با هیچ ترازوی قیاس علمی هماهنگ نیست !

عزیزان : ما اینگونه اشخاص را به حال خود می گذاریم تا هر چه خواستند بگویند و بنویسند . ما براین باوریم که اندیشه های بالنده ی آدمی بر تصورها و اوهام جاهلان می چربد و افکار پربار آزاد اندیشان و حقیقت گویان ، باور متعصبان متظاهر و عوام فریب را در هم می ریزد .

این همصدایی بر ایرانیان مبارک باد . 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب م - ب در سایت پژواک ایران