PEZHVAKEIRAN.COM حضور پررنگ کمونیست‌های نقابدار در نشریه «مجمع ناشران انقلاب اسلامی»
 

حضور پررنگ کمونیست‌های نقابدار در نشریه «مجمع ناشران انقلاب اسلامی»
بیژن اشتری

 
واقعا برایم باورکردنی نیست که در نشریه «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» که ظاهراً یک نهاد فرهنگی اصولگراست این همه مقالات و مطالب کمونیستی و مارکسیستی چاپ شده باشد.
در این نشریه به اصطلاح اسلامی و مکتبی که مسئولین محترمش هم اینک در وزارت ارشاد اسلامی با ریش و محاسن و پیراهن‌های تا زیر گلو بسته شده در مناصب مدیریتی مشغول ارائه خدمات بی‌دریغ به هنرمندان حامی نظام اسلامی‌اند، این تیترها توجهم را جلب کرد:
“نقد و بررسی نئولیبرالیسم ایرانی”، “بررسی ناشران نئولیبرال و سرمایه محور”، “مانیفست ضد سرمایه‌داری”، “بررسی کتاب تاریخ سوسیالیسم”، “قدرت‌نمایی موج جدید منتقدان سرمایه‌داری” و .....
بابا توی این مملکت چه خبره؟ آدم تعجب می‌کند که چطور کمونیست‌ها توانسته‌اند این‌طور عمیق در هسته مرکزی فرهنگی جناح اصولگرای ارزشی انقلابی و مکتبی نفوذ کنند.
حالا شاید بگید اشتری دچار «جنون چپ هراسی» شده و داره زیادی قضیه رو بزرگ می‌کنه. اما باور کنید اینطور نیست. این نفوذهای کمونیستی در ارکان حکومتی، که سابقه‌ آن به همان روزهای اول انقلاب برمیگردد، کار دست ملتمان داده و می‌دهد.
بگذارید یک نمونه برایتان ذکر کنم. در همین مجله “گاه نقد” مطلب مفصلی درباره توسعه خواندم که در آن نویسنده محترم نوشته ”توسعه، اسب تروای غرب در جمهوری اسلامی است.”
خب حتما منظورش را می‌فهمید. نویسنده می‌گوید غربی‌ها با تشویق ایران به توسعه اقتصادی در واقع می‌خواهند فرهنگ غربی را وارد کشور بکنند و نهایتا از درون نظام را ساقط کنند. این حرف، که انگار مستقیما از دهان رفیق کیانوری دبیرکل مرحوم حزب توده بیرون آمده است، در حال حاضر سیاست اصلی و محوری نظام اسلامی است.
مارکسیست‌های اسلامی مدرن با ریش و پشم در حال حاضر در جاهای دیگر هم فعال هستند، از جمله در هیت‌های علمی دانشگاه‌ها و نهادهای علمی. از جمله در صنعت نشر، که در حال حاضر از بین ده ناشر شاخص ایران بیش از نیمی از آنها آشکارا چپ‌گرا هستند.
معتقدم بیش از نود درصد کتابهای ترجمه‌ای در بازار کتاب ایران (از رمان تا فلسفه و تاریخ) گرایشهای چپی و مارکسیستی دارند. مجموعه آثار مارکس، لنین، مائو و تقریبا همه چهره‌های شاخص کمونیسم به فارسی ترجمه شده و در همه کتابفروشی ها در دسترس است. شمار زیادی از روشنفکران داخل کشور، حتی آنهایی که خود را روشنفکر مسلمان معرفی می‌کنند چپگرا و مبلغ اندیشه‌های کمونیستی در زیر پوشش بدلی هستند.
من معتقدم مارکسیست‌ها آزادند که عقاید خود را بیان کنند و نشریه و حزب سیاسی داشته باشند اما به شرطی که صراحتا اعلام کنند مارکسیست هستند، به شرطی که نقاب به چهره نداشته باشند.
 

منبع:تلگرام نویسنده