سیاست ایران بر فاطمیون چون کارد دولبه و عاقبت کار
طاهره خدانظر

جنگ مفهومی جهانی است که نوع و وسعتش توسط جامعه‌ای که هزینه هایش را می پردازد تعیین می شود. جنگ به درگیری سازمان یافته، مسلحانه و غالبأ طولانی مدت گفته می شود که بین دولت ها، ملت ها یا گروه های دیگر انجام شده و با خشونت شدید، گسیختگی اجتماعی و تلفات جانی و مالی زیاد همراه است از آنجا که جنگ یک درگیری مسلحانه واقعی، ارادی و گسترده بین جوامع سیاسی است، می توان آن را نوعی خشونت سیاسی تلقی کرد.

تعریف کوئینی: جنگ هنر سازمان دادن و به کار گرفتن نیروهای مسلح برای انجام مقصود است. در جنگ جهانی ، آلمان و ایتالیا تلاش برای دستیابی به بازارهای مواد خام ، جنگ را لازم دانستند. غیر از نیروهای مسلح، نوع جنگ افزار هم در بالانس و تعیین جنگ موثر بوده است.رابرت و التزر در کتاب« دام سلاح هسته ای و راهی برای گریز از آن» می نویسد: « تصور دولت مردان و نظامیان آمریکایی این بود که شوروی (سابق) با اختیار داشتن هارتلند( قلب زمین) به راحتی می تواند به اروپای غربی( متحد آمریکا) حمله کند، بنابراین تنها راه بازدارنده از پیشروی آن، توسعه‌ی سلاح های هسته ای در اروپای غربی است. زیرا شوروی (سابق) به علت دارا بودن سربازان بی شمار و عمق استراتژیک و مهمتر از آن یخبندان بودن همیشگی اقیانوس منجمد شمالی، نمی توان از طریق زمین و دریا مورد حمله قرار داد.»

علل سیاسی جنگ؛ در کل هرگاه سیاست توانایی خود را از حل و فصل اختلافات از دست بدهد، جنگ آخرین وسیله است، که انگیزه های مادی و سیاسی آن بقول بعضی عشق به قدرت، سودجویی و قدرت طلبی است.رهبران انقلاب اسلامی ایران همواره جنگ را رحمت الهی می‌دانستند و ادامه‌ی جنگ تا رفع فتنه در عالم ، جزو اهداف استراتژیکی هست .

در کتاب " آیا اسلام خطر جهانی است " از مهدی بازرگان ؛ از همان اوایل انقلاب انتقادهایی از رویکرد سیاسی نظام جمهوری اسلامی شده است،  از جمله – از زبان بازرگان - : به آقای خمینی گوشزد کردم برای سیاست خارجی طبق نص قرآن – ۵ مائده و و ۱۳۹ نسا - باید با کشورهای اهل کتاب در ارتباط باشی و از رابطه با کشورهای کفر چون شوروی ( سابق ) و هم نوعانش حذر کن ،  تا عزت شما بماند اما رهبر انقلاب عملکرد بر عکس داشت . در ابتدای کار سلمان رشدی به آقای خمینی یادآوری کردم که بر علیه سلمان رشدی فتوا ندهد ، زیرا می‌توان با ادله‌ی متون و منطق دینی جواب داد و ثابت کرد که اسلام دین منطق است ؛ اگر شما فتوا دهید در اصل اسلام را قربانی خویش کرده‌اید که نام خود را پرآوازه و اسلام را خشونت طلب و چه بسا تروریست معرفی کنید . و به یاد داشته باش اسلام برای ما انقلاب کرد ، نه ما برای اسلام.  و ... .

با اینکه بازرگان معمار اصلی جریان اسلام گرایی مدرن در ایران بود در زمان نخست وزیریش در دولت موقت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ، که تا آخر مخالف سرسخت ولایت فقیه بود. بعد از فتح خرمشهر هم با ادامه‌ی جنگ ایران و عراق مخالفت کرد و ادامه‌ی جنگ را عامل نابودی نامیده بود . اشکوری ، تکاپوی آزادی ج۲

هرچند تاریخ نویسان تشیع از زمان آل بویه به بعد فرار موسی وار امام حسین ع را در ماه محرم ( ماه حرام از جنگ بر طبق قرآن) را به قیام تعبیر کرده‌اند تا جنگ برای حکومت و قدرت را جزو ارکان اصلی دین قرار دهند ، و کوشیده‌اند که حکومت دینی را ملزم الاجرا فرض کنند ، ودیعه‌ی الهی خواندند و ادعا کردند هر چه دارند از محرم و صفر است.  در حالی که امام حسین ع همانند داوود پیامبر و موسی ع به دامن سرزمین جدشان ابراهیم در ماوراء النهر پناه بردند . تعبیر فرار امام حسین به قیام،  در حقیقت خیانت به عهد عظیم الهی است،  همانا رسالت امام حسین عدالت خواهی بود که او امانتدارش بود .

حکومت جمهوری اسلامی ایران در سیاست طلبی و بی ثباتی در بسیاری کشورها دست بالای دارد برای نمونه هرچند طالبان در اوایل زمامداریشان دیپلومات‌های ایرانی را قتل و عام کرد اما حکومت ایران اکنون بنا بر مقتضیات سیاست تخریبی خود در قبال افغانستان،  طالبان را همکاری می‌کند ، آموزش نظامی می‌دهد ، مکان امن برای سران طالبان در نظر می‌گیرد و به آنها کمک مالی می‌کند و برایشان اسلحه و مواد منفجره روان می‌کند.

خط مش رهبری دینی در ایران در جهت گیری فکری همواره عبارتهای دینی را عوض و تحریف کرده است ؛ تعبیر روز پیروزی انقلاب در ایران به ایام الله که از قول امام باقر ایام الله فقط سه روز است : روز قیام مهدی ع ، رجعت و روز قیامت ( تفسیر المیزان ) و نکوهش شده از تحریف آن . اما رهبر انقلاب پا فراتر گذاشته و انقلاب را انفجار نور الهی می‌خواند که جهان را زیر پا گذارد و صدورش را جزو اهم واجبات خواند و اطاعت از آن برابر اطاعت از خداوند و رسولش تفهیم کرد . در حقیقت این مفاهیم برای قیام عدالت خواهی مهدی موعود است . با بیان نه شرقی و نه غربی  جمهوری اسلامی؛ تعبیر آیه ۳۵نور را تحریف اساسی داد که تعبیر آیه ملت مهدی است ، اصطلاح شرق با مرکزیت کعبه و غرب با مرکزیت مسجد الاقصی است ،  جایگاه نور مکان ابراهیم معرفی می‌کند .

 حکومت جمهوری اسلامی ایران با سیاست بی توجهی و تعبیر مهمان نا خوانده و مشکل ساز معرفی کردن افغانیان مقیم ایران همواره در صدد توهین و تمسخر و بی لطفی در سطح جامعه ی ایرانی نسبت به این مردم آواره روا کرده است. هر چند افغانیان در جنگ هشت ساله ایران شرکت کرده و تلفات زیادی هم داشته اند. در زمان بعد از جنگ با ساختن شرایط سخت و گیر و گرفت و رد مرز باعث شده که آنها همواره با ترس و رعب روزگار را سپری کنند. برای اقامت، شناسنامه و حقوق ماهیانه از آنها لشکر فاطمیون که بزرگترین نیروی خارجی در جنگ سوریه است را می سازد، که فقط تلفات آنها ده ها هزار نفر بوده اند و همه روزه در شهر های ایران شاهد نمایش تشیح جنازه ی آنها هستیم. بعد از کشته شدن علیرضا توسلی که فرمانده افغانی فاطمیون بود، فرماندهی این لشکر اکنون با ایرانیان است.

شیعیان در افغانستان در اقلیت هستند و هزاره ها در تبعیض نژادی قرار دارند. اکنون جمع کثیری از لشکر فاطمیون وارد استانهای شرقی ایران شده اند و امکان سرکوب کردن مردم آن استانها را بالقوه دارا است، که در صورت انجام این امر افغان‌ها در ایران چهره ی منفوری پیدا خواهند کرد و شیعه ها بخصوص قوم هزاره در افغانستان در مضاعف بودن، تبعیض و تنفر مردم افغانستان خواهند بود.

حکومت ایران ادعای نجات مستضعفین و رهبری جهان اسلام را داراست و تمام مفاهیم را در مسند خویش بکار گرفته و حدود الهی را بر خود قائل است و ثمره‌ی ۴۰ سال حکومتش در داخل رواج دروغ، ناعدالتی، اختلاس و دزدی های کلان و در بیرون جنگ افروزی و نابسامانی در منطقه مشهود است.

مقدم شیطان در او نمایان است که تهدیدی بر مکان های مقدس بیت المقدس و کعبه ی شریف را دارد. چنانچه زمان سلیمان، شیاطین با کمک علمای دین بر مردم مسلط شدند و هنگامی که فرعونیان خود را خدا خواندند شیطان آنان را از تولد موسی(ع) خبر داد و هنگامه ی تولد پیامبر اسلام(ص) هم ابرهه قصد تخریب کعبه کرد و زیارتگاه خویش را مستحق تر می دانست.

اما پایان امر چه خواهد بود:

خاورمیانه در دامنه ی بحران و تلاطم خاصی قرار گرفته است. بنا بر مکاشفه ، احادیث و روایت وارده از« من الساعات الاخر» بر این منوال است. در ابتدای جنگ سوم خلیج (فارس) پرچم های سیاه(داعش) بعد از کشتار زیاد و پس از ۵ سال در وادی ابراهیم(ع) [کردستان] به نابودی می روند. قدرت شیطان بر مرکب دین چنانچه در ابتدا بر سلیمان و موسی و محمد(ص) اثر داشت تکرار خواهد گشت در میانه بلا بر وادی شیطان در نبرد سوم خلیج فارس که تابش نور آتش آن بر پشت شتران در بصره نمایان خواهد بود( اشاره بر انفجار اتم)- پیکره ی شیطان خواهد افتاد و توانش در دمشق رو به افول خواهد گذاشت( اشاره به سقوط حکومت دمشق) و آن در رمضان در بهار آن سال آثارش نمایان خواهد گشت. آن هنگام منادی ندای حقیقی مهدی را خواهد داد. 

طاهره خدانظر

t.khodanazar@yahoo.com

منبع:پژواک ایران


طاهره خدانظر

فهرست مطالب طاهره خدانظر در سایت پژواک ایران 

*خدا و زن  [2022 Sep] 
*مهسا (ژینا) امینی را به کدامین گناه کشتند؟  [2022 Sep] 
*طالبان حق تحصیل به دختران را نمی‌دهد  [2022 Apr] 
*بحران در افغانستان ثمره‌ رهبری فاسد   [2021 Aug] 
*افغانستان قربانی موقعیت‌ها و باورها  [2021 Jul] 
*دختران در خون غلتیده‌ی دشت برچی   [2021 May] 
*دینی گُم شده با عالمانی جنایت پیشه  [2021 May] 
*خشونت علیه زنان در لفافه‌ی دینِ سنتی  [2021 Apr] 
*فراسوی صلح با طالبان  [2021 Apr] 
*دینی گُم شده با عالمانی جنایت پیشه قسمت دوم [2021 Apr] 
*دینی گُم شده با عالمانی جنایت پیشه قسمت اوّل   [2021 Mar] 
*وقتی در تلاشند ارزش‌ها را از بین ببرند  [2021 Mar] 
*هشت مارچ و زن خسته در سرک  [2021 Mar] 
*مجیب الرحمن ها ، باورهای فاسد و ظلم ها  [2021 Feb] 
*مجاهدین افغانستان کافرند ( قسمت سوم)  [2021 Feb] 
*جنگ ِ خلیج فارس با ترویج توهم‌های آخر زمانی   [2021 Feb] 
*مجاهدین افغانستان کافرند قسمت ۲   [2021 Jan] 
*مجاهدین افغانستان کافرند قسمت اوّل [2020 Dec] 
*دختران پیامبر قربانیان عُرف جاهلیت عرب  [2020 Nov] 
*صلح در افغانستان با اما و اگرها  [2020 Nov] 
*دادگاه لاهه فرصتی سرنوشت‌ساز در محکومیت جنایت‌کاران جنگی در افغانستان  [2020 Jul] 
*بی تفاوتی مسیر تهی شدن از انسانیت   [2020 Jun] 
*بحران سیاسی در افغانستان با دادو ستدها   [2020 Apr] 
*ماهیت زنان افغانستان در حاکمیت مافیایی مذهبی  [2020 Mar] 
*برخورد نظامی با ایران و تأثیر آن بر افغانستان   [2020 Jan] 
*تلاش زنان بر یافتن هویت درمسیری بن‌بست   [2019 Nov] 
*جنایت علمای دین ( علم آنها موبق و پرتگاهی بر مردم )‏  [2019 Oct] 
* حقوق و ارزش زنان در گذر تاریخ و ادیان  [2019 Sep] 
*جنگ خاورمیانه را به کدام سو می‌برد ؟  [2019 Jul] 
*افشاگری در ارگ ، دامی برای سقوط جنبش زنان  [2019 May] 
*سیاست ایران بر فاطمیون چون کارد دولبه و عاقبت کار   [2019 Apr] 
*سیاست راهبردی ایران و پاکستان در فرایند صلح افغانستان  [2019 Feb] 
*منجی در ادیان ابراهیمی(اسلام و مسیحیت و یهود)‏   [2018 Sep]