PEZHVAKEIRAN.COM آقای فرامرز فروزنده! ره کعبه یادت نره؟
 

آقای فرامرز فروزنده! ره کعبه یادت نره؟
فریدون رستگار

 

اخیراً جناب فرامرز فروزنده در یک کلیپ ویدئوای(لینک انتهای مقاله) سخنرانی آتشینی در رد برنامه تفریحی "شعر یادت نرهِ" شبکه تلویزیونی "من و تو" ایراد نموده است. ایشان در این کلیپ مطابق سنت فرخنده همه ایرانیان فرهیخته در محاصره انبوهی از کتابها، که نامبرده بی گمان همه را به دقت خوانده و از بر نیز هست، نشسته و داد سخن می دهد.

شبکه تلویزیونی "من و تو" یک تلویزیون چند بُعدی است با انبوهی بیننده، به قولی چند برابر رسانه ملی جمهوری اسلامی مخاطب دارد. تلویزیونی که از یک سو برنامه پر مخاطب و مفید سیاسی "روبرو" و بخش تأثیر گذار "گزارشگر" را دارد و در سوی دیگر برنامه "تونل زمان"، تهیه و پخش فیلمهای مستند گوناگون از جمله در مورد رضا شاه، "از تهران تا قاهره"، خاطرات و مصاحبه با فرح پهلوی و آخرین رییس اداره کل تشریفات دربار، دکتر امیر اصلان افشار قاسملو و ده ها برنامه مفید دیگر خدمت بزرگی به نسل های بعد از انقلاب نموده است و می نماید که در اثر سم پاشی ها، جعلیات و تحریف های ماشین سنگین تبلیغات جمهوری اسلامی تصویری واژگونه  و بر خلاف واقعیات و رخدادهای تاریخ ایران و به ویژه دوران پادشاهی پهلوی اول و دوم در ذهنشان حک شده است

نگارنده نیت دفاع از تلویزیون من تو را ندارد، اما آنچه که جناب فروزنده با رگهای گردن بیرون زده از شدت عصبیت در مورد فقط بخش اول از سلسله برنامه های بسیار شاد، تفریحی، سرگرم کنند و مورد علاقه جوانان درون و برون ایران اسلامی یعنی "شعر یادت نره" به زبان رانده و حکم تخطئه کل تلویزیون من و تو را صادر نموده، انسان را به یاد آن روایت مشهور یعنی بر باد دادن قیطریه به خاطر یک دستمال می اندازد!

پرداختن تنها به قسمت اول از برنامه مسابقه "شعر یادت نره" نه در شان آقای فروزنده است و نه آن موضوع ارزش صرف این همه انرژی، وقت و اعصاب را دارد. مخصوصاً آنکه جناب فروزنده این مسابقه مفرح، تفریحی و سرگرم کننده را به موضوعاتی ربط داده که به نظر می رسد مطابق همان اصطلاح عامیانه قوزک پا را به به جای دیگری از بدن وصل نموده است!

آقای فروزنده متأسفانه بر خلاف سیره یک مبارز سیاسی صاحب کلاس در کلیپ مورد بحث اتهامات و الفاظی خطاب به آقای امید، مجری محبوب برنامه "شعر یادت نره" بر زبان رانده است که انسان را به یاد نوع برخورد ذوب شدگان در ولایت فقیه با مخالفانشان می اندازد!

آقای فروزنده! متأسفانه این جنابعالی هستید که عقل و شعور و قدرت درک جوانان  ایرانی را به سخره گرفته اید. چون تصور می نمایید که جوانان برومند  ایرانی که فضای مجازی را تبدیل به سلاحی کوبنده در برابر حکومت جمهوری اسلامی نموده اند، به همان سادگی که انگاشته اید به خاطر تماشای برنامه شاد "شعر یادت نره"، منحرف شده و به سوی ابتذال کشانده می شوند!

آقای فروزنده شما چرا تصور می فرمایید که مبارزه با نظام جمهوری اسلامی منحصراً نیاز به ارائه برنامه هایی با محتوای سیاسی از قبیل برنامه های آقای شهرام همایون و علیرضا میبدی و دیگران در سایر تلویزیون های برون مرزی دارد و بس؟ آنهم برنامه هایی که از سوی کسانی اجرا و پخش می شود که اطلاعاتشان از زندگی مردم در زیر سایه سنگین، خفقان آور، امنیتی و هولناک جمهوری اسلامی در داخل ایران، امری غیر تجربی بوده و نه شناختی میدانی.

یادتان نرود که حتی در پشت جبهه های جنگ، مثلا جنگ ویتنام، برای ایجاد روحیه سرزندگی و امید در میان سربازان، خوانندگان و کمدین های مشهور متعددی به آنجا فرستاده می شدند که با اجرای برنامه های خود خستگی و خمودگی میدان جنگ را از جسم و روح سربازان از بین ببرند و آنها را با روحیه بهتری به خط اول مبارزه با دشمن برگردانند.

آقای فروزنده باور کنید که اگر در ایران سوار تاکسی بشوید یا به آرایشگاه بروید یا در صف نانوایی بایستید یا ... از مردم معمولی کوچه و بازار تحلیل های سیاسی ای از تصمیمات و اعمال مقامات جمهوری اسلامی می شنوید و به این حقیقت تلخ پی خواهید برد که مردم در درک و شناخت معضلات گوناگونی که از سوی حکومت اسلامی گریبانشان را گرفته است، از آنچه که شما دورا دور تصور می فرمایید بسیار جلوتر هستند.

فراموش نفرمایید که 40 سال است که در مورد آنچه جمهوری اسلامی بر سر مردم ایران آورده افشاگری شده و تحلیل های سیاسی ارائه گردیده است. جنابعالی محبت بفرمایید و برنامه واتس اپ یا تلگرام را در تلفن همراه خودتان نصب کنید و از طریق این دو برنامه با چند نفر از آشنایان خودتان در داخل ایران ارتباط برقرار بفرمایید تا ملاحظه نمایید که همان جوانان ایرانی که با عشق و علاقه برنامه تفریحی شعر یادت نره را تماشا می کنند، چگونه هر تصمیم یا اقدام کوچک یا بزرگ حکومت اسلامی را به زیبایی از طریق طنز به باد انتقاد می گیرند و به سرعت برق و باد در میان ایرانیان پخش می نمایند.

در خاتمه این پرسش در ذهن نگارنده همچنان باقی است که آیا از میان خروارها معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که در پرتو حکومت جمهوری اسلامی در سفره  ملت زیر خط فقر ایران آخوندزده گذاشته شده است، سوژه  دیگری به جز پرداختن انحصاری به قسمت اول از سلسله برنامه های مسابقه "شعر یادت نره" در کشکول مبارزات سیاسی آقای فروزنده یافت نمی شده است که به آن بپردازد؟

فریدون رستگار

https://www.youtube.com/watch?v=_D-adssDEfQ

منبع:پژواک ایران