علی جوانمردی ، شاخص مهمی از بی سوادی سیاسی و رسانه ای ماست
سیروان عنایتی

بیشتر ما این روزها با نام علی جوانمردی و خبرهای فوری و رگباری و لایوهای اضطراری او آشنا هستیم. خبرهای فوری و محرمانه ای که به دست هیچ روزنامه ، تلویزیون و یا خبرگزاری دیگری نمی رسد به جز علی جوانمردی و همین مساله موجب شده که مخاطبانش مدام در تلویزیون شهرام همایون می گویند :
فقط علی جوانمردی .
اخبار عجیب و غریب جوانمردی که انسان از شنیدن آنها مو به تنش سیخ می شود. در واقع آنچه ما از زبان علی جوانمردی می شنویم هرگز از الجزیره ، واشنگتون پست یا خبرگزاری اسوشتید پرس نمی شنویم.

علی جوانمردی ، شاخص مهمی از بی سوادی سیاسی و رسانه ای ماست.
به قلم : سیروان عنایتی
.......................................
توضیح آغازین مطلب :
این مطلب در اعتراض به جعلیات علی جوانمردی علیه سه نویسنده و فعال سیاسی مخالف رژیم نوشته شده است که نویسنده ی این مقاله تلاش می کند هم به مخاطبین علی جوانمردی و هم به تلویزیون‌هایی که به جوانمردی تریبون می دهند تا او در رسانه های آنها جعلیات رژیم را بازتولید کند بفهماند که آنچه جوانمردی از منابع خود که افرادی از دوستانش در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران هستند در مورد این سه شخصیت انتشار داده اند تنها و تنها اطلاعات انحرافی و مهندسی شده ی رژیم است . رژیم از علی جوانمردی به عنوان ابزاری برای تحقیر، تضعیف و حذف مبارزین واقعی در خارج از کشور استفاده می کند. به ویژه شخصیتهایی که دستی بر قلم دارند و کتابهای آنها در رسانه های غیر ایرانی به اعتبار جمهوری اسلامی خدشه وارد می کند .
سه شخصیتی که در این مقاله به آنها پرداخته می شود عبارتند از :
۱) خانم‌ ژاله توکلی ، نویسنده و فعال سیاسی اهل کشور دانمارک است که کتاب اخیر او تحت عنوان رازهای عمومی اسلام (public secrets of Islam) آتش خشم کشورهای سنی و جمهوری اسلامی را بر انگیخته است. کتاب او به زبان دانمارکی است که در آینده ای نزدیک طبق اظهارات وی نسخه ی انگلیسی هم منتشر می شود.
۲) آقای کیانوش توکلی فعال سیاسی و سردبیر وب سایت ایران گلوبال است که حدود ۱۷ سال است سایت ایشان تریبونی آزاد برای تمام مخالفین رژیم بوده است. عمر این سایت ۱۶ سال بیش از سایت آواتودی علی جوانمردی است و آقای توکلی که حدود ۷۰ سال سن دارند تقریبا سابقه ی فعالیت سیاسی و رسانه ای ایشان به قبل از تولد علی جوانمردی باز می گردد.
۳) فرد سوم ، آقای ایرج مصداقی است که دارای چندین کتاب معتبر و ثبت شده در مبارزه علیه رژیم است . از جمله کتابهای او که به مذاق رژیم ایشان ناخوشایند است عبارتند از :
کتاب دوزخ روی زمین ( بررسی ریشه های ایدئولوژیک شکنجه در ایران ) و کتاب ( نه زیستن و نه مرگ ) که این کتاب تخفیفی است از خاطرات و گزارش زندانهای جمهوری اسلامی که آقای مصداقی دردها و رنجهای آن را شخصا تجربه کرده اند و در چهار جلد با نامهای غروب سپیده ، اندوه ققنوسها ، تمشک‌های ناآرام و تا طلوع انگور  چاپ‌۲۰۰۴ در سوئد.
این نویسنده چندین کتاب دیگر هم دارد که با رجوع به سایت شخصی ایشان و همچنین سایت پژواک ایران می توانید ببینید.
با این پیش زمینه ، شما خوانندگان را به متن اصلی مقاله دعوت می کنم.
.......................................................
بیشتر ما این روزها با نام علی جوانمردی و خبرهای فوری و رگباری و لایوهای اضطراری او آشنا هستیم. خبرهای فوری و محرمانه ای که به دست هیچ روزنامه ، تلویزیون و یا خبرگزاری دیگری نمی رسد به جز علی جوانمردی و همین مساله موجب شده که مخاطبانش مدام در تلویزیون شهرام همایون می گویند :
فقط علی جوانمردی .
اخبار عجیب و غریب جوانمردی که انسان از شنیدن آنها مو به تنش سیخ می شود. در واقع آنچه ما از زبان علی جوانمردی می شنویم هرگز از الجزیره ، واشنگتون پست یا خبرگزاری اسوشتید پرس نمی شنویم.
اطلاعات محرمانه ای که از درون آشپزخانه محمود احمدی نژاد شروع می شود و به رختخواب خامنه ای ختم می شود.
بیاییم به صورت تیتر وار سبک چند خبر از خبرهای علی جوانمردی را که طی این سالها به ما تحویل داده است را  مرور کنیم تا به قسمتهای شیرین تر داستان برسیم :
۱) خبر فوری خبرفوری خبر فوری ؛ آخرین افشاگری علی جوانمردی از درون بیت رهبری
۲) خبر فوری ؛ نزدیکان خامنه ای به جوانمردی اطلاع دادند که بیعت خود را با خامنه ای شکستند.
۳) خبر فوری ؛ دوستان علی جوانمردی در وزارت اطلاعات به او تلفن زدند که سپاه پاسداران بد جوری ریزش کرده .
۴) خبر فوری ؛ آخرین اطلاعات رسیده به علی جوانمردی از درون خانه احمدی نژاد .
خبرهای فوری و اضطراری علی جوانمردی که هواداران خوش باورش را به توهم فرو می برد و انسان‌های فرهیخته و صاحب قلم را به تاسف !!!
شوربختانه هواداران و دوستان علی جوانمردی معیار بسیار سطحی برای گرایش به علی جوانمردی و خبرهای او دارند.
او بسیاری از صفات لازم را که عوام مردم را جذب خود کند دارد و همین مساله موجب شد که به جز نویسندگان خردمند و منتقدان آگاه اکثریت مردم که سواد سیاسی و رسانه ای زیادی ندارند در صف ارتش چند میلیونی او قرار بگیرند.
علی خوش تیپ است ، جوان است ، موهای جو‌گندمی دخترکش دارد، کت و شلوار و کراوات شیک می پوشد و ... .
اما زمان آن فرارسیده که هواداران علی جوانمردی و تلویزیون‌هایی که به او تریبون می دهند تا در رسانه آنها سخن پراکنی کند ، به افتضاحهایی که او به بار آورده است هم اندکی تامل کنند و با وجدان بیدار خود و به شیوه منصفانه سبک پوشش خبری غیر اخلاقی علی جوانمردی را مورد انتقاد قرار دهند. به همین منظور ۳ مورد از افتضاحهای مستند وی با ذکر لینک خبری در اختیار شما قرار می دهم و از شما بزرگواران می خواهم منصفانه افتضاحهای او را داوری کنید.
..........................................
۱) افتضاح اول ، خانم ژاله توکلی :
ژاله توکلی نویسنده و فعال سیاسی اخیرا کتابی به زبان دانمارکی تحت عنوان رازهای عمومی اسلام (the public secrets of Islam)به رشته تحریر در آورده است که نه تنها به مذاق رژیم شیعه ی ایران خوش نیامده است بلکه دولت‌های اسلامی سنی منطقه را هم خشمگین کرده و در دانمارک هم چندین بار ایشان در مورد تهدید جانی قرار گرفته اند. ژاله توکلی به همراه پدرش کیانوش توکلی اعتراضات گسترده ای را علیه تلاش رژیم برای برپایی مسجد امام علی در کپنهاگ صورت دادند. او در بخشی از کتاب خود در مورد این مسجد و پیامدهای آن به مقامات دانمارک و شهروندان این کشور هشدار می دهد و توضیح می دهد رژیم ایران برای مقاصد سیاسی خود تلاش می کند در کشورهای مختلف مساجد اسلامی برای شیعه پروری بر پا کند. او که یک شهروند اروپایی است و دارای پاسپورت دانمارکی است تا سال ۲۰۰۸ به مانند هر گردشگر دانمارکی به ایران رفت و آمد می کرد و تا ۲۰۰۸ علیه رژیم ایران هیچ مطلبی ننوشته بود و بدیهی است که به آسانی هم می توانست به ایران مسافرت کند.
اما پس از انتشار کتابش که بخشی از آن ایران را هم مورد حمله قرار می داد ، به او توصیه های امنیتی  شد که از این به بعد نه تنها نباید به ایران و کشورهای مسلمان خاورمیانه رفت و آمد کند ، بلکه در داخل دانمارک هم باید احتیاط کند تا از سوی تروریست‌های شیعه ی جمهوری اسلامی یا تروریست‌های سنی مانند داعش جانش به خطر نیفتد.
علی جوانمردی ، بدون آنکه کتاب او را که به زبان دانمارکی است به مترجمی بدهد تا برایش از دانمارکی به فارسی یا کردی ترجمه کنند یا دست کم در یوتیوب نام ژاله توکلی را جستجو کند و به کنفرانس مطبوعاتی او در اسلو پایتخت نروژ که به زبان انگلیسی سخنرانی می کند نگاهی بیندازد ، غیرمنصفانه و عجولانه در یک‌لایو فوری ادعا می کند :
تیم آواتودی کشف کرده که ژاله توکلی دختر کیانوش توکلی ( فعال سیاسی کهنه کار در دانمارک ) چندین بار به ایران رفت و آمد داشته و افرادی از دوستان جوانمردی در وزارت اطلاعات به او خبر دادند که او کتابی را علیه اسلام سنی نوشته بدون آنکه در کتابش اشاره ای به اسلام شیعه و جنایت‌های رژیم تهران کرده باشد. پس نتیجه می گیریم که هم ژاله توکلی و هم پدرش مزدور رژیم هستند. برای واضح تر شدن موضوع چهار لینک‌را برای شما در انتهای اتهامات خانم توکلی قرار می دهم.
در لینک نخست کسانی که انگلیسی می دانند می توانند مشاهده کنند که ژاله در دقیقه ۳۱ این ویدیو در کنفرانس اسلو ، از ترور ندا آقا سلطان حرف می زند و این مثال را به این دلیل برای حاظرین در کنفرانس اسلو می آورد که مردم بدانند که آنچه تروریست‌های داعش با انسان‌های دیگر انجام می دهند دقیقا همان جنایتی است که تروریست‌های حکومت ایران با ندا آقا سلطان و‌جوانان ایران می کنند.
در لینک دوم به زبان فارسی هم ژاله توکلی و هم پدرش در مورد اشتباه فاحش علی جوانمردی به او هشدار می دهند که اطلاعاتی که وزارت اطلاعات و اتاق فکر رژیم در مورد محتویات کتاب ژاله توکلی به او داده اند تبه کارانه و فریبکارانه بوده است و جوانمردی نباید بدون پژوهش ، پرسش و تحقیق در مورد متن دانمارکی این کتاب چنین اخباری را در آواتودی منتشر کند .
و در لینکهای سوم ‌‌و چهارم ژاله توکلی به زبان فارسی در مورد فضاهای کتابش و نیز مساجد اسلامی که رژیم در خارج به پا کرده است افشاگری می کند.
کنفرانس مطبوعاتی ژاله در اسلو
https://youtu.be/KbLNRrmY1nA
پاسخ ژاله و پدرش به اتهامات علی جوانمردی
https://youtu.be/6kRJSJpX_kY
گفت‌وگو با ژاله پیرامون کتاب وی که اسلام شیعه و سنی را به چالش می کشد.
https://youtu.be/CU0EjkjNfag
ژاله و توکلی از مساجدی که رژیم با سرمایه مردم در اروپا بنا می کند می گوید:
https://youtu.be/ddyBbdznQtY
....................................................................
۲) افتضاح دوم ، کیانوش توکلی :
آقای توکلی حدود ۷۰ سال سن دارد و از سال ۱۹۸۶ به خارج از ایران گریخته است و اکنون ۲۵ سال است از حزب سیاسی که در آن فعالیت می کرده فاصله گرفته و شخصا به صورت فردی  به مبارزه علیه رژیم در خارج از کشور پرداخته است که عمده فعالیتهایش نویسندگی و انتقاد به جنایت‌های رژیم در رسانه های گوناگون بوده است.
وی ۱۷ سال است وب سایت ایران گلوبال را راه اندازی کرده که همواره تریبون ممتازی برای آزادی خواهان با دیدگاه‌های متفاوت و حتی متضاد بوده است. تا جایی که منتقدهای آقای توکلی در رسانه خود او علیه وی مطلب نوشته اند و ایشان از انتشار آنها هراسی نداشته است.
این درحالیکه که علی جوانمردی هرگز شهامت آقای کیانوش توکلی را ندارد تا مقالات و مطالب انتقادی مخالفانش را علیه خودش در آواتودی منتشر کند و اگر هواداران علی فکر می کنند که او چنین شهامتی دارد ، آقای جوانمردی این مقاله که من در مورد افتضاحهای او‌ نوشته ام را در سایت آواتودی منتشر کند تا ما هم به اصل آزادی بیانی که جوانمردی به آن باور دارد باور کنیم .
شوربختانه علی به دور از اصول حرفه ای روزنامه نگاری ، کپی یک نامه بانکی به زبان دانمارکی که خود آقای توکلی در سایتش منتشر کرده بود را به عنوان مدرکی دال بر مزدور بودن آقای کیانوش در آواتودی منتشر می کند. با توجه به اینکه علی نمی دانست که توکلی پیشتر در یک اطلاعیه در سایت ایران گلوبال شفافسازی  می کند که به دلیل تحریم‌های بانکی امریکا ، بانک دانمارکی که سایت ایران گلوبال در آنجا حساب دارد مشمول تحریم امریکا شده است و دلیل آن این است که واژه چهار حرفی( ایران = IRAN)در پیشوند آن وجود دارد و مطابق تحریم‌ها هر حسابی که واژه ایران در آن قید شده باشد باید از سوی بانک بسته شود.
توکلی اضافه می کند که مسئولین بانک تاکیید کردند که این حساب گردش مالی زیادی هم نداشته است تا بانک ‌بخواهد برای تصمیم گیری مجدد جهت باز ماندن آن تجدید نظر کند.
توکلی هم می گوید ، چند بار با بانک مکاتبه کردیم و بی نتیجه بود ، در نتیجه ما هم به بسته شدن حساب رضایت دادیم.
اما علی جوانمردی ، این کپی نامه به زبان دانمارکی که مامورین وزارت اطلاعات از سایت ایران گلوبال برداشته و برایش ارسال کرده بودند را علیه توکلی به کار می گیرد . آنها می دانستند که علی زبان دانمارکی نمی داند و متاسفانه اهل تحقیق هم نیست که داستان این نامه را پیدا کند که چه واقعیتی در پشت پرده است و مانند همیشه او را فریب می دهند و به او می گویند :
کاک علی ، به دلیل اینکه حجم پول زیادی از سوی رژیم  به این حساب ریخته شده ، سازمانهای اطلاعاتی آن کشور و مدیران آن بانک دانمارکی به فعالیتهای مالی کیانوش توکلی مشکوک شده اند و تصمیم گرفتند حساب سایت ایران گلوبال او را به خاطر فعالیتهای مالی غیر قانونی او با رژیم تهران مسدود کنند که دیگر جمهوری اسلامی برای کیانوش توکلی به کشور دانمارک کمک مالی نفرستند.
در سه لینک زیر آقای کیانوش توکلی به جعلیات جوانمردی که از وزارت اطلاعات برایش فرستاده اند پاسخ کوبنده می دهد :

https://youtu.be/739QOHCSTDM

https://youtu.be/TeogYB0Nyjc

https://iranglobal.info/node/83647
......................................................
افتضاح سوم ؛ ایرج مصداقی :
کسانی که دستی بر آتش قلم دارند ، کتاب می خوانند ، علیه رژیم فعالیت سیاسی دارند و می نویسند بدون شک با ایرج مصداقی و کارهای ارزشمند ایشان علیه رژیم آشنایی دارند. ایشان یکی از شفافترین و منصف ترین تحلیلگران ایرانی است و زمانی که در هر رسانه ای ( ایرانی یا بین المللی ) برای مصاحبه دعوت می شوند مخالفین خود را بسیار منصفانه  نقد می کنند که البته خود ایشان هم مخالفان و منتقدانی دارد و بسیار طبیعی است که نویسندگان یکدیگر را نقد کنند. این فعال سرشناس که در کشور سوئد زندگی می کند ، چندین کتاب در محکوم کردن جنایت‌های رژیم نوشته است و رژیم به خون او تشنه است.
کافیست در اینترنت نام ایرج مصداقی را جستجو کنید تا از ماهیت افکار و نوشته های وی آگاهی پیدا کنید. او در یکی از گفتگوهای خود در اعتراض به جعلیات علی جوانمردی در آواتودی در مورد خانواده ی توکلی با تاکید می گوید :
امروز لکه دار کردن کرامت انسانی ژاله توکلی و پدرش کیانوش توکلی توسط انسان شیادی چون علی جوانمردی محک مهمی برای تمام آزاداندیشان و نویسندگان واقعی است که قلم به دست بگیرند و علی جوانمردی را با خاطر پوشش خبری غیر مسئولانه و به دور از اصول اخلاقی به زیر سوال ببرند . او ادامه می دهد ، اگر جوانمردی ذره ای شرف داشته باشد باید از ژاله توکلی و پدرش کیانوش توکلی به خاطر اتهامات بی پایه و اساسش در آواتودی عذرخواهی کند و با این اقدام ثابت کند اندکی به اصول اخلاقی و وجدان رسانه ای به عنوان یک روزنامه نگار پایبند است.
در این ویدیو ایرج مصداقی هم در مورد اتهامات جوانمردی به خودش و هم به ژاله و کیانوش توکلی شفافسازی می کند :
https://youtu.be/W_zzIzkqkIY
اما علی جوانمردی چگونه به منتقدان خود که اشتباهاتش را به او گوشزد می کنند پاسخ می دهد؟
جای تاسف است که جوانمردی به جای تامل در مورد سخنان سازنده مصداقی ،  اینبار هم دوباره فریب مزدوران رژیم را می خورد و در سایت آواتودی آنچه که وزارت اطلاعات در مورد سابقه سیاسی مصداقی به او دیکته می کند را کورکورانه در تخریب شخصیت ایشان منتشر می کند. این جملات کوتاه ، نقل قولی است از جعلیات جوانمردی در آواتودی پیرامون آقای مصداقی :
« ایرج مصداقی در سال  ۷۳ با پاسپورت خصوصی وزارت اطلاعات از مرز خارج شده و وارد ترکیه شد.  مصداقی به طور قانونی از کشور خارج شده و ماه‌ها همراه همسر و فرزندش در ترکیه با کمک مالی وزارت اطلاعات بخش برون مرزی بر سر برده است.»
لینک خبری جعلیات علی جوانمردی در آوا تودی علیه ایرج مصداقی
https://www.avatoday.net/fa/node/7765
حال نگاهی به برنامه ای که امید شریفی دانا ، مزدور اطلاعاتی علیه ایرج مصداقی تهیه کرده بود بیندازید.
انگار یک نفر یا چندین نفر در اتاق فکر وزارت اطلاعات دقیقا همان اطلاعاتی را که به سایت رودست امید شریفی دانا می دهند یک نسخه از آن را به علی جوانمردی هم دیکته می کنند تا در آواتودی منتشر کند.
https://youtu.be/eGZX7dKzOv4
آقای علی جوانمردی ؟
پس شما چه فرقی با امید شریفی دانا دارید؟
او هم ماموریت دارد مبارزین خارج از کشور مانند مصداقی را تخریب کند، لطفا در زمین جمهوری اسلامی بازی نکنید و برای شعور خودتان به عنوان روزنامه نگار ارزش قائل باشید.
در ضمن کسانی که می خواهند با کتابهای مصداقی پیرامون خاطرات شکنجه های وی در زندانهای رژیم اسلامی از به قلم خود او آشنا شوند در این لینک می توانند کتابهایش را دنبال کنند :
https://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-96044.html
آخرین مقاله ی مصداقی علیه رژیم در سایت پژواک ایران که به محض کلیک بر لینک در سمت چپ تمام مقالات مصداقی را در یک ستون می بینید که تعداد مقالات وی علیه رژیم بیش از اندازه تارهای موی علی جوانمردی است :
https://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-107217.html
.......................................
مخاطبان چند میلیونی جوانمردی باید بدانند که چه شد که جوانمردی یک شبه ره صد ساله را پیمود و چه اتفاقی افتاد که در مدت زمان بسیار کوتاه ، او در میان تمام خبرنگاران صدای امریکا و دیگر رسانه ها به یک پدیده ی نادر تبدیل شد که اکنون مردم پیش از الجزیره ، سراغ خبرهای فوری او می روند.
در واقع همه چیز از یک افتضاح شروع شد.
افتضاحی که هم برای کامبیز حسینی ، مجری برنامه پارازیت در صدای امریکا و هم مدیران این رسانه آبروریزی بزرگی بود.
علی جوانمردی بزرگ‌ترین افتضاح‌ تاریخ رسانه صدای امریکا را به بار آورد.
اما برای علی جوانمردی و سپاه پاسداران بسیار پر برکت بود. اشتباهی که جوانمردی مرتکب شد برای او به مانند سکوی پرتاب عمل کرد و بیش از پیش بر سرزبانها افتاد و همکار بخت برگشته او،  کامبیز حسینی را از چشم مخاطبین انداخت و به گونه ای کامبیز را در هم شکسته ، افسرده و منزوی کرد و‌ اندک اندک به حاشیه راند .
جوانمردی به دور از پرنسیب روزنامه نگاری و به دور از اصول اخلاقی در یک تماس با اسکایپ به فردی که بعدها مشخص شد عامل جمهوری اسلامی است در مورد همکارش کامبیز حسینی می گوید :
می دانی چرا کامبیز از صدای امریکا اخراج شد؟ سپس با پوذخند موذیانه ای ادامه می دهد : کامبیز عکس آلت تناسلیش را به یک دختر امریکایی نشان داده و او هم نپسندیده و به مسولین مربوطه شوخی خرکی کامبیز را گزارش داد  .
فرد مزبور و تیم سپاه پاسداران هم‌ پس از پایان تماس تلفنی با علی ، تمام سخنان او را علیه کامبیز در وب سایت خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران منتشر می کنند ، به دنبال آن دیگر رسانه های رژیم همین ویدیوی علی را دوباره بازپخش می کنند و کار بدانجا می رسد که  مزخرفات علی جوانمردی در مورد آلت تناسلی کامبیز به خبر داغ روز ایران تبدیل می شود.
می توانید افتضاح جوانمردی با مزدور سپاه در مورد آلت تناسلی کامبیز را در خبرگزاری فارس در این ویدیو ببینید:
https://youtu.be/mawD9VWQWMA

فقر فرهنگی برخی از هم میهنان هم به آنجا رسید که در گفت‌وگو روزانه در تلگرام و صفحات مجازی زمانی که می خواستند با هم گپی بزنند و شوخی کنند  می گفتند :
قسم به ممه های گل شیفته و آلت تناسلی کامبیز حسینی !
یادم هست در یکی از کامنتهای اخیر خبرهای فوری جوانمردی در یوتیوب خواندم که یکی از هوادارانش نوشته بود:
کاک علی دیگر ویدیوهات خسته کننده شده ، ۴۵ دقیقه حرف زدی چیزی دستگیرمان نشد ، لطفا باز هم مثل قدیما برامون از آلت تناسلی کامبیز بگو که بخندیم !
پس از گندی که جوانمردی در مورد همکارش به بار آورد هیچ کدام از مخاطبان علی آنقدر شعور اجتماعی و وجدان انسانی نداشتند که زبان به انتقاد و شکایت از افتضاح جوانمردی بگشایند و در عوض مردم ما هم که سواد سیاسی و رسانه ای پایینی دارند غیر مسئولانه تر از جوانمردی همان ویدیوی مفتضح را دست به دست در همه جا پخش می کردند تا بیش از پیش حیثیت و کرامت انسانی کامبیز حسینی لگدمال شود و ماموران رژیم در اتاق‌های فکر خود به افتضاح  علی جوانمردی ، نادانی هوادارانش و شیوه ی مدیریت مدیران صدای امریکا بخندند.
اینگونه کامبیز حسینی رفته رفته  با تمام استعدادهای ممتازش در زمینه طنز از فضای رسانه دورتر شد تا به حاشیه برود و منزوی تر شود .
کافیست نام کامبیز حسینی را در اینترنت جستوجو‌کنید و عکس پیش از افتضاح جوانمردی را با عکسهای جدیدش مقایسه کنید.
تمام موهای سیاه کامبیز سپید شده اند.
می دانید چرا؟
چون خنجری که یک دوست و همکار چون علی جوانمردی به او زد  تروریست‌های جمهوری اسلامی نزدند.
اینجانب که این مطلب را می نویسم ، سالها پیش در شهر سلیمانیه در کردستان عراق به مدت چند سال در یک تلویزیون کردی خبرنگار بودم که به زبان کردی به مخاطبان سرویس خبری می داد. یادم هست در تمام جلسات هفتگی ، تلاش مدیران این بود که به ما گوشزد کنند که ما به عنوان کارمند آن تلویزیون این حق را داریم که در صورت مشاهده ، فساد اداری مسولین تلویزیون و برخی مسایل حقوقی که اتحادیه روزنامه نگاران جایز می داند را به بیرون درز دهیم اما به شدت تاکید می کردند که هرگز نباید موضوعات محرمانه یک کارمند یا مسایل خصوصی بین دو کارمند (به ویژه جنس مخالف ) توسط هیچ همکاری به بیرون از تلویزیون درز داده شود حتی به عنوان شوخی ، چون می تواند پیامدهای ناگواری را هم برای حیثیت کارمندان و هم اعتبار تلویزیون به همراه داشته باشد.
اما علی جوانمردی که حریم خصوصی انسان‌ها  سرش نمی شود و سبک کاری او با اصول اخلاقی بیگانه است . او تنها و تنها به دنبال جذب مخاطب از یوتیوب و ارتش چند میلیونی از طرفدارانش است.
او رهبری یک جنگ پارتیزانی را به عهده دارد و برای همین بود که در سخنانش می گفت :
هیچ ایرانی بدون اسلحه سرد از منزل خارج نشود.
یکی از هوادارانش در کامنتی نوشته بود :
کاک علی ، تو عکس بفرست جنازه تحویل بگیر !
برای او مهم نیست که مزخرفاتش چقدر با حیثیت و آبروی دوستان وهمکارانش بازی می کند یا افرادی که قربانی خبرهای فوری او می شوند تا مرز خودکشی هم می روند.
علی مزدور رژیم نیست اما رژیم زیرکانه کنترل مغز علی را به دست گرفته است.
او‌دروغگو‌هم نیست ، بیچاره فقط دروغ‌های رژیم را به من و شما تحویل می دهد.
اگر  روزی رژیم بخواهد می تواند چنان زیرکانه علی جوانمردی را متقاعد کند که فردا علیه احراری و شهرام همایون هم موضع گیری کند و تلویزیون آنها را هم مورد هدف قرار دهد، نه به دلیل اینکه او انسان قدرنشناس و بی وفایی است ، صرفا به این خاطر که اتاق فکر وزارت اطلاعات که از تهران مغز او را کنترل می کند بسیار هوشمندانه فریب می دهد و برای همین است که علی تا این لحظه هم نمی داند از کجا می خورد و چرا مدام افتضاح به بار می آورد .
همه می دانیم که او دارای شخصیت هیجانی نمایشی است و بسیار هم متوهم است .
اما ما هم نسبت به متوهم تر شدن جوانمردی مسئول هستیم .
باور کنیم علی هم به گونه ای قربانی همان فرهنگ‌ بیمار ماست .
ما نباید بی دلیل برای خبرهای فوری او‌ هورا می کشیدیم و او را به یک قهرمان پوشالی و در خدمت اهداف رژیم تبدیل می کردیم. در واقع همچنانکه ما فریب خبرهای او را خوردیم او هم فریب هوار کشیدنهای ما را خورد. ما هم او را به گونه ای فریب دادیم و او را متوهم کردیم.
برای نمونه ، آقای شهرام همایون عزیز در کانال یک نباید اینقدر تکرار کند که :
ماشالله کاک علی چقدر خوش تیپ است و چه کت و شلوار اتو شده ای و چه کراوات بنفش خوش رنگی دارد.
زیرا روانشناسان می گویند :
اگر یک جمله را برای یک نفر ۲۱ بار تکرار کنیم ، در ضمیرناخوداگاهش برای همیشه ثبت می شود. کافیست آقای همایون ۲۰ بار دیگر این جملات را در گوش کاک علی تکرار کند تا در مجموع بشود ۲۱ بار .
آنوقت خدای ناکرده تمام این تلقینها  وارد ناخودآگاه علی جوانمردی می شود.
ما هم با اشتباهمان علی جوانمردی را قربانی کردیم.
کردها ضرب المثلی دارند که می گوید :
(( مه دحی روبه روو ، پیاو ئات به شوو )) .
ترجمه فارسی آن می شود : (( مدح و ستایش کسی تو‌روی خودش ، مرد را هم شوهر می دهد)).
پس ما هم با تعریف‌های بیجا او را شوهر دادیم.
ما علی جوانمردی را بدبخت کردیم ، آنقدر بی دلیل هوار کشیدیم که عروسش کردیم.
اگر هواداران آقای جوانمردی ادعا می کنند که او را دوست دارند و دوستان خوبی برای او هستند  باید کمک کنند که این بیچاره از ابرها پایین بیاید و‌ بر روی زمین با واقعیتها روبرو شود ، نه اینکه با مدح و ستایش او را به مانند بالن باد کنند و به فضا بفرستند.
فراموش نکنیم رژیم هم علی را قربانی کرده و خودش هم نمی داند.
رژیم تبه کار جمهوری اسلامی سالهاست زیرکانه کاک علی بیچاره را از جاده آسفالت خارج کرده و علی در جاده خاکی برای ما خبرهای فوری تولید می کند !!!
کاک علی همه رقم برای ما خبر تولید می کند.
از شیر مرغ تا جان آدمیزاد !
خبرهای فوری از درون شلوار خامنه ای گرفته تا آشپزخانه ی محمود احمدی نژاد.
بیاییم همه اشتباهات را گردن علی زبان بسته نیندازیم.
همه ما در کنار علی جوانمردی نسبت به
لکه دار شدن حیثیت کامبیز حسینی شریک جرم هستیم . همانگونه که در برابر ژاله توکلی ، کیانوش توکلی و آقای مصداقی هم ساکت شدیم تا جوانمردی با حیثیت آنها هم به نفع رژیم بازی کند و آواتودی را به زمین بازی رژیم تبدیل کند.
می دانید حقیقت چیست ؟
جعلیات علی جوانمردی و اتهامات او علیه مصداقی و خانواده توکلی بیشتر از اینکه اعتبار روزنامه نگاری جوانمردی را به تاراج ببرد اعتبار شعور و منطق مخاطبین جوانمردی را زیر سوال می برد.
همینکه ما همگام با علی جوانمردی به ریش کامبیز حسینی خندیدیم و مزخرفات او را در مورد کامبیز در تلگرام و واتس اپ بازپخش کردیم به گونه ای ثابت کردیم ما از علی جوانمردی احمق تر ، نفهم تر و ابله تر بودیم و رژیم از همه ما زیرک‌تر و باهوش تر.
رژیم همه ی ما را خر فرض کرده است !
علی جوانمردی را هم خر فرض کرده است ، اما کاک علی هنوز جوان است و خام و نمی فهمد!
اتفاقا به همین منظور بود که تصمیم گرفتم به جای اینکه در تیتر این مقاله ،  علی جوانمردی را تخریب کنم، بر عکس تصمیم گرفتم که تیتر این مقاله را به گونه ای برگزینم که مخاطبین و هواداران او را مورد خطاب قرار دهم تا زین پس ،هر خبری که جوانمردی به آنها تحویل می دهند را باور نکنند و برای شعور خود ارزش قایل باشند ؛ لذا برای تیتر مقاله نوشتم :
((علی جوانمردی ، شاخص مهمی از بی سوادی سیاسی و‌ رسانه ای ماست))
می دانم این جمله کمی تند است ، اما باور کنید علی جوانمردی به گونه ای شاخصی از نادانی و نفهمی ما هم هست . چون اگر ما نفهم نباشیم او هم آنقدر در مغز ما اسب دوانی نمی کند.
تا خر هست ، خر سوار هم هست !
جوانمردی در ویدیوهایش می گوید :
تمام کسانی که در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و هر ارگان جنایتکار  دیگر که تا این لحظه با رژیم همکاری کرده اند ، اگر توبه کنند و به صف ما بپیوندند تمام اشتباهاتشان بخشیده می شود و ما به آنها مدال افتخار می دهیم.
جناب جوانمردی گرامی؟
چگونه ( توبه کردن ) سپاهی ها از نظر شما کار شایسته ای است اما مدام تلاش می کنی که ایرج مصداقی که سالهاست از صف مجاهدین خلق جدا شده و شخصا علیه رژیم مبارزه ی مدنی ، سیاسی و مطبوعاتی می کند را در ویدیوهایت غیر منصفانه با برچسپ (( توابین در کشور سوئد)) مورد خطاب قرار دهی؟
چگونه است جنایتکاران رژیم در سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات که دستشان تا آرنج به خون جوانان ایران آلوده است را می بخشی و در ویدیوهایت ادعا می کنی که به آنها مدال افتخار هم می دهی ، اما نوبت به کامبیز حسینی که می رسد ، به خاطر یک شیطنت بچگانه یا یک شوخی خرکی با یک دختر امریکایی باید چنین تاوان سنگینی را به خاطر سهل انگاری و بی مسئولیتی تو بدهد و یکبار هم به خاطر افتضاحی که مرتکب شدی عذر خواهی نمی کنی ‌‌و‌اساسا هم برایت مهم نیست که خانواده درجه اول و بستگان کامبیز هر زمان که به اینترنت مراجعه می کنند شاهد ویدیوی منحوص جنابعالی در سایت سپاه پاسداران ( فارس نیوز ) باشند؟
https://youtu.be/mawD9VWQWMA
جنابعالی باعث شدید که نام آلت تناسلی کامبیز برای همیشه در کنار ممه های گل شیفته در ادبیات روزانه و بازاری مردم بر سر زبان‌ها بیفتد .
اما داستان ممه های گل شیفته کجا و داستان آلت کامبیز کجا؟
برنامه پارازیت کامبیز خاری بود به چشم جمهوری اسلامی
شک نکنید تاثیر مهمی که برنامه‌ی طنز کامبیز در هشیاری مردم داشت به مراتب بیش از لایوهای آب دوغ خیاری جوانمردی بود و از نظر شرافت انسانی شک ندارم کامبیز حسینی به مراتب از جوانمردی با شرافت تر ، انسان تر و راستگو‌تر است.
اصلا دلیل حماقت و شوخی خرکی کامبیز با آن دختر ، ساده دلی کامبیز بود. کامبیز آدم یکرنگی بود و هست و همیشه در قلب ما جا دارد .
من هنوز هم که هنوز است برنامه های پارازیت کامبیز را مرور می کنم ‌ و پیش خودم می گویم ، کامبیز یکی از استعدادهای ارزشمند ایرانی در طنز سیاسی است که می تواند دوباره بدرخشد. تار و پود کامبیز ، دغدغه آینده ایران بود .
همانگونه که ژاله توکلی ، کیانوش توکلی و ایرج مصداقی هم تمام فکر و ذهنشان آینده ای بهتر برای ایران و جهانی آزاد و برابر است.
علی جوانمردی ، چیستانی است در دل معما !
او شیفته ماجراجویی است و عاشق اسب دوانی در رسانه هاست.
علی هنوز جوان است و فعلا هم بر خر مراد سوار ...

نویسنده : سیروان عنایتی
Ukrine998877@gmail.com<mailto:Ukrine998877@gmail.com>
........................................................
توضیح ویژه به تلویزیونهای کانال یک و کلمه :
آقایان شهرام همایون و احراری که به ترتیب در تلویزیون‌های کانال یک و کلمه به علی جوانمردی تریبون داده اید و تحت عنوان تحلیلگر سیاسی کارکشته و روزنامه نگار حرفه ای او را دعوت می کنید ، باید هشیار باشید که کارنامه این فرد نشان داده است که سبک خبرنگاری وی تباهی به بار می آورد . شک نکنید در آینده ای نزدیک هم خود شما و اعتبار تلویزیون‌های شما زیر سوال خواهد رفت. همانگونه که روح الله زم با خبرهای دروغین وزارت اطلاعات ( مانند خبر دروغ پروژه کوروش ۲) به حیثیت آقای بیژن فرهودی و اعتبار تلویزیونش ( کانال بیان ) لطمه وارد کرد. علی جوانمردی هم شاید در کوتاه مدت مخاطبین میلیونی برای تلویزیون شما به ارمغان بیاورد اما در دراز مدت پیامدهای منفی اشتباهات و افتضاحهای او دامن شما را هم خواهد گرفت. لطفا در هنگام دادن تریبون به علی جوانمردی نکات ایمنی را جدی بگیرید.
با نهایت ادب و احترام / سیروان عنایتی

منبع:ایران گلوبال