نامهً سرگشاده یک جامعه شناس ایرانی به ملٌت شریف ایران و روحانیون حکومتی، درنظام ولایت مطلقه فقیه.
کاظم رنجبر

هشدار به ایران دوستان و آزادیخواهان ایران : هموطنان گرامی با این حاکمیت استبداد ،جهل و جنایات، در طول 31 سال اخیر ،استقلال و تمامیت ارضی ایران،در خطر است .

هرشب ستاره ای به زمین می کشند،وباز،

  آسمان غمزده ، پر زستاره هاست (سیاوش کسرائی )

هراس من همه از مردن در سرزمینی است ،

که مزد گورکن از بهای آزادی بیشتر باشد.(احمد شاملو)

عفریته مرگ و جهالت و استبداد و فساد ، و چپاولگران ثروت های مادی و معنوی کشور ،با نام «اسلام ناب محمدی آقای خمینی ،و عدل علی!» در 19 اردیبهشت 1389 ، 5 نفراز فرزندان این ملٌت را ، بنام های :

1- شیرین علم هولی،

2 – فرزاد کمانگیر ،

3- فرهاد  وکیلی ،

4 – مهدی اسلامیان ،

5 – علی حیدریان ،

،در راستای سیاست  ایجاد رعب و وحشت در جامعه،  و حاکمیت جهل و تاراج ثروت های ملت  ، اعدام کرد.

 

                                              *     *     *     *

آقایان روحانیون جهان اسلام،

 کی می خواهید  واقعیت های جهان امروز ،و جوامع بشری را درک بکنید؟ آقای مصباح یزدی ، روحانی حکومتی  در عصر مسافرت های کیهانی می گوید :  آنچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد این است که مردم اطاعت و محبت  به ولایت فقیه را به اطاعت و محبت به خدا می دانند که در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد(...) .وی می افزاید و می گوید : وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را  دریافت کرد ، اطاعت از او نیز چون اطاعت از خدا است. ماًخذ (1)  .

در زمان محمد رضا شاه پهلوی هم ،خدایگان شاهنشاه آریا مهر ، چنین تبلیغ می کردند: چو فرمان یزدان چو فرمان شاه .امروز نیز چه فرمان یزدان ، چه فرمان سلطانعلی شاه  !!!
بی جهت نیست ،که  بعد از گذشت 31 سال از عمر« جمهوری اسلام ناب محمدی » ،  ایرانیان آزادیخواه ،که درد وطن و ملت دارند، با دیدن این همه سقوط اخلاقی و معنوی یک مشت آخوند حکومتی  شیفته قدرت و ثروت ،به پشتیبانی قتل و جنایات و حتی تجاوز به نوامیس مردم بنام دین و مذهب ، نگران آینده این ملت و این مملکت هستند..

آقایان روحانیون حکومتی !

یک لحظه،و فقط یک یک لحظه، به جهان امروز دقیق بشوید،و ببینید،که از 57 کشور مسلمان جهان، با یک ملیارد و دویست ملیون نفر جمعیت، با آن همه ثروت های مادی و معنوی ، چرا  برای نمونه ، یک کشور پیشرفته ، در زمینه علم و دانش ، تکنولوژی و اقتصاد ،فلسفه و نظام حکومتی دموکراتیک ،نمی توانید پیدا بکنید. چرامسلمانان از اندونزِی تا مراکش اسیر نظام های فاسد و جانی و فریبکار هستند؟ ، در حالیکه هرکدام از شما ها ،خود را « عضوی از اعضای علمای اعلام و آیات اعظام » بر جامعه معرفی می کنید! اگر شما ها اهل علم دانش هستید، پس چرا ملل مسلمان این چنین ذلیل و عقب مانده هستند؟ کو آن دانش وعلم و معنویت و تقوی شما ها  که بتوانید  فقر، بیکاری ظلم واستبداد را از جهان اسلام ریشه کن بکنید ؟ یک مشت خرافات و احادیث بی پایه و بدون استناد  را شما ها علم ودانش می نامید، و میخواهید مملکت را با این خرافات اداره بکنید؟

آقایان روحانیون  حکومتی ، شما ها هم معلول و هم علٌت هستید، هم مظلوم و هم ظالم هستید.

در طول قرون حاکمیت جهل و استبداد  سلاطین، وپادشاهان ، همراه با شیخ الاسلام های درباری ،و خوانین و مالکان محلی ،که عامل و باعث فقر و بدبختی  بی عدالتی جامعه ایران ، خصوصأ دهات  کشور بود ند . پایگاه اجتماعی اغلب شما  روحانیون ، دهات و قصبات فقیر ایران بود ،که در این مناطق ، نشانه ای از مدرسه با برنامه های علمی  متکی بر عقل و خرد ، وجود نداشت. شما ها مجبور بودید ، یا بیسواد بمانید ، یا بخاطر استفاده  از شهریه بسیار فقیرانه  مدارس دینی ، به تحصیل  در حوزه های دینی روی آورید ،که محتوی درسی آن حوزه ها، یک مشت احادیث دروغین و داستان های بی پایه ، و  آکنده  به خرافات است.اندیشه ها و باور های شما ، بمانند باور های آیت الله  مصباح یزدی ، از این نوع خرافات  مایه گرفته اند ، که  در هزارهً سوم می گوید: «...» اطاعت از رهبر و رئیس جمهور ، اطاعت از خد ا است. ملاحظه می کنید ، کودک مظلوم   60 یا 70 سال پیش ،مقیم ده و روستا ، که بخاطر فقر عمومی جامعه و خانواده اش ، از تحصیل  واقعی محروم شده بود، امروز در لباس روحانیت ، با ریش و عبا و عمامه ، برای احمق نگاه داشتن ملت ، چه حرفهای مردم فریبانه ،بر زبان می آورد !!!این  مظلومان دیروز ، به ظالمان امروز تبدیل شده اند، تا بتوانند ملت را در فقر فرهنگی علمی ،و غرق در خرافات نگاه دارند، تا بتوانند خود و فرزندانشان  به مقام و ثروت برسند. نمونه دیگر  این معلولین دیروز ،وعلت های امروز ، مظلومین دیروز و ظالمان امروز ، «آیات اعظام علمای اعلام » آقایان علی خامنه ای و علی اکبر رفسنجانی و خانواده ها و فرزندان امروزی شان هستند.

ملت ایران ، اصل و نسب ، شرایط زندگی  و فقر خانوادگی  این دو شخصیت مهم روحانی  در جمهوری اسلامی را می شنا سند.  امروز طرفداران و مخالفان این دو فرد ، از طریق سایت ها و رادیو های وسایررسانه های گروهی ، خانواده های همدیگر را متهم  به چپاول ثروت های مملکت می کنند ، تا جائیکه این اختلافات به سایت (سی .ان .ان .) نیز کشیده شده است  ماخذ (2).
در یک  نامه منتشر شده در ریپورت سی،ان،ان، ، آقای رفسنجانی  به ثروت های و سرمایه گذاری های  چند ملیاردی ( ملیارد تومان  یا دولار ؟) آقای مجتبی خامنه  فرزند  رهبر جمهوری اسلامی در کشور های آفریقائی  و دست اندازی خانواده همسررهبر ، به مناطق جنگل های شمال اشاره می کند ودر دفاع از ثروت های فرزندان خود  می نویسد : تجارت در اسلام نه تنها حرام نیست  بلکه تشویق هم شده است !!!این هم یکی از دروغ های آخوندی است . اولأ تجارت با رانت خواری ،و کمیسیون گیری  فرق دارد . وانگهی در کشور ایکه حتی اقتصاد  وا مانده و فاسد شده از دلالی ،بجائی رسیده است ،که ایران حتی گندم نان خالی ملت را از برکت اسلام ناب محمدی آقای خمینی  نمی تواند تامین بکند، صحبت از تجارت کردن حرف مفت و بی معنی است. وانگهی اگر زمانی پیامبر اسلام قبل از بعثت ، برای همسرش تجارت می کرد ، این در زمانی بود ، که به رسالت مبعوث نشده بود. اینکه بگویند :پیامبر اسلام هم تجارت می کرد کاملأ دروغ است. پیامبر اسلام زمانی که  به رسالت منسوب شد ، تجارت نمی کرد ، بلکه بنا به نوشتهً موٌرخین معتبر ،همیشه در جنگ با مخالفین خود بود.

اما برگردیم به فقر مادی خانواده  های این دو روحانی حکومتی عالی مقام  قبل از انقلاب ، وثروت اندوزی این این خانواده ها در امروز .

در قران مجید ،سوره ًآل عمران ، آیه 75 ، در باره چپاول ثروت های دیگران خصوصأ مردمان ساده و بیسواد،   (منظور ثروت های ملٌی  یک ملت ساده و غرق در خرافات  )، توسط روحانیون حقه باز و دروغگو و دزد، چنین آمده است :

 « وَمِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِقِنْطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ وَمِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدِينَارٍ لَا يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ إِلَّا مَا دُمْتَ عَلَيْهِ قَائِمًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَ عَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ » – سورهً ال عمران ، آیه 75.ترجمه : از اهل کتاب ،کسی باشد ،که اگر پوست گاوی پر از طلا به او بسپاری ،آنرا به تو باز گرداند، واز آنان کسی هم باشد ،که اگر دیناری به او بسپاری ، آنرا بتو باز نگرداند ، مگر اینکه ،پیوسته بر سرش ایستاده باشی .این به آن دلیل باشد ،که آنان گفتند ،برما در خوردن ثروت بیسوادان ،ملامتی نباشد ، آنان بر خداوند دروغ  می گویند، و حال آنکه خود هم می دانند. » ماًخد (3) .امروز رابطه روحانیون حکومتی و چپاول ثروت های ملی مملکت توسط خود و فرزندانشان ، درست در راستای این آیه قران است،که ملت را نادان و بیسواد نگاه دارند ، و آنان را بچاپند.

. فقیر بودن نه ننگ است و نه عیب . اما مردم فریبی ، چپاول ثروت های مادی و معنوی کشور  با تکیه بر قدرت حکومتی ، همچنانیکه برای خانواده پهلوی  ها مایه ننگ بود ، برای خانواده های روحانیون حکومتی نیز مایه ننگ است.

آقای علی اکبر هاشمی رفسنجانی  متولد 1313 در روستای  بهرامان نق رفسنجان است . کسانی که از نزدیک می شناسند ، یکی از آنان تحصیلات پزشکی دارد ،و فرزند یکی از اربابان ده نزدیک بهرمان و هم سن همین آقای رفسنجانی  است.در یک جلسه دوستانه می گفت : این آقا وقتی که کودک 10 ساله بود، در فصل خرمن ، همراه با پدرش ، ده به ده  منطقه را پیاده می گشتند،و  مال اما م و خمس و زکوت جمع می کردند. و اضافه میکرد و می گفت ،پدرم هنگام برداشت محصول ، با تمام ادب و نزاکت ، 5 تومان (5 تومان سال 1324) یواشکی به دست این آقا می گذاشت ،و پدرش  برای تمام خانواده حتی برای گاو های ما  دعا می خواند.

اگر آقای هاشمی رفسنجانی از خانواده ثروتمند بود ، در سال 1327، در 14 سالگی ، بخاطر شهریه 50 تومان برای تحصیل در حوزه های علمی ، همراه با برادر همسر آینده اش  خانم عفت مرعشی به قم نمی رفت.

اما در بارهً فقر خانواده آقای علی خامنه ای ، با زهم تکرار می کنم ،که فقیر بودن عیب و ننگ نیست ،و خود ایشان هم در سایت شخصی خود به آن اشاره میکند که خانواده شان بسیار فقیر بودند. موضوع  همانطوریکه در بالا اشاره شد، این مظلومان دیروز ، چنان شیفته قدرت و ثروت  شده اند ،که نه تنها فرزندان و خانواده هایشان ثروت های بیکرانی رااز راه رانت خواری و اقتصاد انگلی صاحب شده اند، بلکه مملکت را تبدیل به زندان  و گورستان بزرگ کرده اند ،که کسی حق بیان حقوق انسانی ندارد. و فساد مالی ، رانت خواری  در بین روحانیون حکومتی ، یک رسم معمول و جا ری است. برای نمونه  به موضوع شهرام جزایری ، دزد حقه باز در جمهوری اسلام ناب محمدی ،  وباجگیری آقای کروبی و سایر روحانیون عالی مقام از این دزد ، اشاه می کنم .

 «...» روزی که  آبروی شهرام  جزایری  از پرده برون شد ، جناب کروبی تنها کسی بود که از میان دریافت کنند گان رشوه و حق البوق با سربلندی اعلام کرد پول از تجٌار و ثروتمندان گرفتن  توسط آخوند ها شیوه ای مرضیه و قدیمی است و اگر او 750 ملیون تومان از جزایری  گرفته ، خود آقا نیز دو برابرش را گرفته و بقیه هم گرفته اند، و می گیرند  که گرفتن وجوهات  حق مسلم مجتهدان است ماًخذ ( 4) .

                                                  *      *        *         *

تنها جوامع اسلامی و روحانیون مسلمان نیستند ،که غرق در فساد ، قدرت طلبی ، قتل و غارت ثروت های مادی و معنوی جامعه ، بنام دین و مذهب هستند. تاریخ مسیحیت آکنده از جنایاتی است ،که پاپ ها ، کاردینالها ، اسقف ها ، قرنها بنام دین و مذهب و معنویت ، با سوء استفاده  از نا آگاهی و سادگی  توده مردم، انواع جنایت ها را ، برای  حفظ قدرت و ثروت ، به مردم مظلوم ، خصوصأ به متفکرین و دانشمندان روا می داشتند. همین امروز با وجود رشد فکری و فرهنگی و علمی جوامع اروپائی ،و جدائی دین از سیاست و حکومت ، هر از چند گاهی جنایات و رذالت های  بعضی از روحانی نمایان مسیحی ،در تجاوز به کودکان صغیر ،افشاء می شوند ،که این افشا گری ها در حقیقت ،بحش کوچک این کوه یخ است ، که از اقیانوس های بیکران و عمیق بیرون می زنند. این رذالت و پستی را می توان در تمام دوران قرون وسطا و دادگاه های انگیزیسیون  ،که مایه شرم بشریت است مشاهده کرد .

بعداز افشای تجاوز به زندانیان در بند، در زندان های اسلام ناب محمدی آقای روحانیون حکومتی ،یکعده ، از آیت الله محمد مصباح یزدی ، این سئوال دینی را می کنند :آیا زندانبانان حق تجاوز به نوامیس زندانیان در بند را دارند یانه؟

خوانند گان خوب توجه بکنند، این فرد ،که عنوان آیت اللهی را نیز یدک می کشد،   به اصطلاح «انسان مئومن، خدا جو ، صاحب عقل و شعور و معنویت و انسانیت است، این عمل جنائی ، یعنی تجاوز  به نوامیس  انسان های اسیر  ودربند را بنام دین و اسلام تائید میکند. ماًخذ ( 5) .

 چه پستی و رذالت  حیوانی ، در اندیشه های  این فرد نهفته است.این آیت الله ها ،و حجت الاسلام ها ، مظلومان دیروز بودند،که تبدیل به ظالمان امروز شده اند ،که تجاوز به نوامیس انسان های در بند را ،این آیت الله ( این آفت الله ) جائز می داند و بر این رذالت و پستی ، پیراهن شرعی می پوشاند!!!

 

                                              *         *         *         *

در این سقوط و رذالت و پستی اخلاقی ،که متاسفانه  بدلیل حاکمیت جهل و استبداد وفساد ،در طول قرون ، در جهان اسلام ، خصوصأ در 31 سال حاکمیت اسلام ناب محمدی آقای خمینی ، در ایران رایج شده اند ، با کمک گرفتن از اندیشه های :Jean-Antoine-Nicolas-Caritat  - معروف به مارکیز کندورسه (متولد 1743-مرگ 1794) ریاضی دان – فیلسوف ،  عضو آکادمی علوم فرانسه ، یکی از رهبران فکری انقلاب کبیر فرانسه ،و چند لحظه روی این بیماری اجتماعی ، از منظر کندورسه نظر می اندازیم ..

                                                  *     *     *

 نگاهی به مفهوم  رذالت و پستی ،ازجنبه اخلاقی ، از منظر :کندورسه

«...» آنچه که در تاریخ نقش اساسی دارد ، وجود پستی ورذالت  است . بدون رذالت  و پستی ، تاریخی وجود نداشت . بدون مشحص کردن پستی و رذالت ، دین شناسی ، فلسفه تاریخ  نیز ،وجود نداشت . این اندیشه  که از منظر روشنگری، به کندورسه متعلق است ، ریشه  های آن از اندیشه های سقراط مایه می گیرد. پستی و رذالت ، یک واقعیت ،  با بار مثبت نیست . در واقع ،پستی و رذالت  چیزی جز جهالت و محرومیت از شناختن می باشد. خود نانجیبی  به ذات خود ،  نتیجه جهالت است. هیچکس به میل و خواسته خود ، نا نجیب نیست. کندورسه اضافه می کند و می گوید : در روند ، برای تکامل  شعور انسان ، و تمدن بشری ،و جود مقاومت امری است لازم ، و چه بسا ضروری . در این مبارزه ، نیروهای جهل  با آن مقاومت می کنند.( منظور کندورسه  این است ،که حتی انسانها  ،از جهل و خرافت خود به آسانی دست بردادر نیستند. به عنوان مثال زنده ، به تاریخ نکبت بار 31 ساله ولایت مطلق در جمهوری اسلامی ناب محمدی ، نگاه بکنیم ، می بینیم ،که آیت الله خمینی ، با یک فتوی مذهبی خود، فرمان قتل بیش از 5 هزار نفر را در طول 3 ماه صادر کرد. آیت الله خمینی بر این باور داشت،که با این جنایت ها ، به اسلام ناب محمدی خود خدمت می کند !!!). یا همین آقا ،قبل از رسیدن به قدرت ، در پاریس ، به ملت ایران ، وعده های آزادی بیان و اندیشه و احزاب  ،و عدم اجبار روسری و چادر نمازی را می داد ، برای ملت وعدهً اتوبوس ، آب و برق را مجانی می داد، ولی وقتی به قدرت رسید، شعار : یا روسری ، یا تو سری  فضای ایران را پر کرد !!! وقتی که زنده یاد ، مرحوم بازرگان  به حضور «امام امت ، ولی امر مستضعفان !!!» رسید و گفت : حضرت آقا ، شما در پاریس یک چیز هائی وعده می دادید و امروز درست خلاف آن وعده  ها را بر ملت تحمیل می کنید !!!امام امت  فرمودند ، خدعه کردیم. !!!

امٌا مسائل  اینقدر هم ساده نیستند، خود جوامع بشری هم ، با اشتباهات خود ، موانعی را در راه پیشرفت جامعه  بنا نهاده اند ،که  رفتار  واعمال اجتماعی انسان ها را شکل داده اند. باور داشتن به عقاید خرافی ، سحر و جادو ، قدرت های ماوراء طبیعی ، بخشی از این موانع هستند.

در اینجا  از فیلسوف معروف دیگر اروپا ، بنام –René Descartes  -  رنه دکارت ،(متولد 1596- مرگ 1650) کمک می گیریم.  دکارت می گوید : «...» همه ما  قبل از آنکه انسان بالغ بوده باشیم ، کودک بودیم .لذا رسیدن به « حقیقت و بلوغ عقلی » به آسانی میٌسر نیست . دکارت اضافه میکند و می گوید :اما مسئله و مشکل مهم ،که حتی زود در تاریخ  جوامع بشری ظاهر شد ، این است ، که یک عده انسان هائی بودند، که سعی بر آن داشتند ، که انسانها  را در حالت صغیر، کودکی ، ونادانی  نگه داشته و آنها را استثمار بکنند. دکارت ، اضافه می کند و می گوید: از گذشته های دور ، افرادی بودند،که سعی بر آن کردند ،که دستگاهی را در جامعه حا کم بکنند، که انسان ها را هر چه بیشتر در حالت کودکی و نا آگاهی  نگاه دارند. هدف آنها این بود ، که با نگاه داشتن انسان ها در صغارت و کودکی ، از جنبه شعور و بلاغت فکری ،هرچه بیشتر بر قدرت و حاکمیت خود  بر توده جامعه ، دوام و تحکیم ببخشند. این سیاست صغیر نگاه داشتن توده مردم ، توسط قدرت های استبدادی  حاکم ، از گذشته تاریخ پیچیده  تمدن کلدانیان ، توٌسط قشری بنام : روحانیون ، رایج بود ،ونیز  اغلب  این افراد ،اشخاص  شرور و قدرت طلب  بودند.کلدانیان اولین تمدن بشری بودند، که هم دانشمند ،(دانش ستاره شناسی ) و هم روحانی  به جامعه تحویل دادند. این تمدن ، هم جادهً با شکوه علم ،و هم جاده جهل و گمراهی  را پیش روی بشر گذاشت .. بنا به نوشته کندورسه ، اگر عقل گرائی  توانست در یونان ،با  توسعه و شکوفائی همراه باشد، برای این است که ،یونانیان ، از ابتدا ء فلسفه را با  دین و ماوراء طبیعت ، کاملأ مجزا کردند. ماًخذ(6)

آقایان روحانیون  حکومتی،

سیاست و مملکت داری در جهان امروز علمی است بسیار پیچیده، همراه با سایرعلوم  ضروری ،چون دیپلماسی ، اقتصاد ،امور مالی ،فرهنگ شناسی ، روانشناسی اجتماعی ،تعلیم و تربیت ،کشاورزی ،حمل و نقل زمینی ، دریائی ، هوائی ، مدیریت ،فلسفه ، جامعه شناسی ،تکنولوژی جدید ، علوم نظامی و دفاعی ، ژئو پولتیک ، ژئو استراتژیک ،که شما روحانیون ، هیچکدام  صاحب این علوم  نیستید.در دنیای امروز  مملکت را  با احادیث ،و روضه خوانی  واستخاره نمی توان اداره کرد.خود شما شاهد هستید ،که همین امروز ایران بخاطر بی برنامگی  مدیران مملکت ، حتی گندم نان خالی ملت را نمی تواند فراهم سازد. استقلال واقعی مملکت ، سوزاندن پرچم آمریکا و اسرائیل نیست.ملتی که مایحتاج غذائی خود را نمی تواند تامین بکند ،صحبت از استقلال  ملی کردن حرف مفت و بی معنی آست.آقایان روحانیون  حکومتی، اگر عرق ملی و میهنی دارید ، بیائید ، قبل از آنکه دیر بشود، با یک رفراندم ملی ،دین و مذهب را از مدیریت مملکتی جدا بکنیم،وبا ایجاد یک وحدت ملی مبتنی بر استقلال ، آزادی ،جمهوریت و برابری تام ایرانیان ، بدون کوچکترین تبعیض قومی ، فرهنگی مذهبی و جنسیتی ،صلح و آرامش ،و سازندگی وطن خود را برای نسل های آینده شروع بکنیم .آقایان روحانیون حکومتی اینقدر با سرنوشت یک ملت و یک مملکت بازی نکنید.

ملت بزرگ وشریف ایران،

مرحله حساس تاریخی  وسرنوشت ساز جلوی روی ما ایرانیان است. یک طرف گرگ های بیگانه، با طرح تکه تکه کردن ایران، طرف دیگر دشمنان داخلی  تشنه قدرت و ثروت، که برای شان ملت و مملکت هیچ ارزش معنوی ندارند. باید با هشیاری و دقت همه جانبه ، با تکیه به نیروهای وطن دوست و آزادیخواه، حاکمان را، برای گذر از این مرحله حساس ، با یک رفراندم ملی ، جدائی دین از سیاست، واستقرار نظام حکومتی  جمهوریت ،به معنی فلسفی - سیاسی آن ، وادار کرد.در تاریخ ملت ها ، شرایطی پیش می آید ، که زمان در ابعاد تاریخی اش سرنوشت ساز است.شرایط تاریخی امروز ایران ، بیانگر چنین مرحله حساس است. پایان

 

به قلم : کاظم رنجبر .

پاریس 20 ماه مه 2010.05.20

اقتباس بصورت کامل ، یا به اختصار ، با ذکر نام نویسنده و سایت ، کاملأ آزاد است .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ماخذ ( 1 ) http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=88589

- ماًخذ (2) http://www.ireport.com/docs/DOC-402585?ref=feeds/latest

- ماخذ ( 3 )  قران مجید ، سوره ًآل عمران ، آیه 75 . چاپ تهران سال 1359 ترجمه داریوش شاهین . صفحه 203-204

 - ماًخذ (4)www.nourizadeh.vom/archives/00097.php

ماًخذ (5)  http://www.iran-e-sabz.org/link/1388/06/post_3171.html

ماًخذ (6)  به زبان فرانسه .  Esquisse d’un tbaleau historique  des progrès de l’esprit humain  

طرح یک تصویر تاریخی ،از پیشرفت های  شعور انسان .انتشارات Flammarion -پاریس چاپ 1988 ، صفحات 48-49

 

 

-            

 

 

 

منبع:پژواک ایران


کاظم رنجبر

فهرست مطالب کاظم رنجبر در سایت پژواک ایران 

* . نقدی براثر معروف توماس هابس ،Thomas Hobbes- (تولد 1588-مرگ 1679 ) با عنوان : لویتان ، (Léviathan) اثر فنا ناپذیر فیلسوف معروف انگلستان   [2014 Dec] 
* نقدی براثر معروف توماس هابس ، Thomas Hobbes- (تولد 1588-مرگ 1679 ) با عنوان : لویتان ، (Léviathan ) اثر فنا ناپذیر فیلسوف معروف انگلستان   [2014 Nov] 
*نقدی براثر معروف توماس هابس ، Thomas Hobbes- (تولد 1588-مرگ 1679 ) با عنوان : لویتان ، (Léviathan ) اثر فنا ناپذیر فیلسوف معروف انگلستان   [2014 Nov] 
* نقدی براثر معروف توماس هابس ، Thomas Hobbes- با عنوان : لویتان ، (Léviathan )   [2014 Nov] 
*نقدی براثر معروف توماس هابس با عنوان : لویتان ، (Léviathan )  [2014 Oct] 
*دین و نقش سیاسی آن در جامعه . بخش اول – نسخه 2   [2014 Jul] 
*دگرگونی ها و تحولات اجتماعی و عوامل این تغیرات بنیادین از منظر جامعه شناسی .  بخش پنجم- نسخه 1. [2014 Jun] 
*دگرگونی ها و تحولات اجتماعی و عوامل این تغیرات بنیادین از منظر جامعه شناسی   [2014 May] 
*دگرگونی ها و تحولات اجتماعی و عوامل این تغیرات بنیادین از منظر جامعه شناسی   [2014 May] 
*دگرگونی ها و تحولات اجتماعی و عوامل این تغیرات بنیادین از منظر جامعه شناسی   [2014 Apr] 
*دگرگونی ها و تحولات اجتماعی و عوامل این تغیرات بنیادین از منظر جامعه شناسی- بخش اول  [2014 Mar] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان .بخش پایانی چرا جهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است ؟ [2014 Feb] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان - بخش۹ نسخه ۱ چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است؟ [2014 Jan] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان  چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است؟ [2014 Jan] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان . چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است ؟ [2013 Dec] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان . چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است ؟ [2013 Nov] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن بخش 4  [2013 Oct] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان .  [2013 Sep] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان . چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است  [2013 Sep] 
*تاملی بر ظهور و رشد عصر روشنگری در تاریخ و تمدن انسان . چراجهان اسلام از عصر روشنگری محروم مانده است ؟ [2013 Aug] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران  [2013 Jun] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران (بخش ششم)  [2013 May] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران   [2013 Apr] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران .  [2013 Apr] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران  [2013 Apr] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران .   [2013 Apr] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران   [2013 Mar] 
*نقدی بر کتاب : قبله عالم – ژئوپولیتیک ایران .   [2013 Mar] 
*ژئوپولتیک و ژئواستراتژی نفت بخش ششم . نسخه1   [2012 Dec] 
*تاملی برمحتوی کتاب « دردامگه حادثه » از منظر جامعه شناسی (بخش پایانی)  [2012 Dec] 
*تاملی برمحتوی کتاب « دردامگه حادثه » از منظر جامعه شناسی سیاسی .  [2012 Dec] 
*تاملی برمحتوی کتاب « دردامگه حادثه » از منظر جامعه شناسی سیاسی   [2012 Nov] 
*تاملی برمحتوی کتاب « دردامگه حادثه » از منظر جامعه شناسی سیاسی .  [2012 Oct] 
*تاملی برمحتوی کتاب « دردامگه حادثه » از منظر جامعه شناسی سیاسی .  [2012 Oct] 
*ژئوپولتیک و ژئواستراتژی نفت (بخش چهارم - نسخه -۲) سلاح نفت ، سلاح برای نفت . ژئوپولتیک و ژئواستراتژی قدرت های جهانی و منطقه ای ، در رابطه با منابع نفت و گاز دریای خزر و آسیای مرکزی ماخذ : (۱) [2012 Jun] 
*ژئوپولتیک و ژئواستراتژی نفت (بخش سوم - نسخه اول ) سلاح نفت ، سلاح برای نفت . [2012 May] 
*ژئوپولتیک و ژئواستراتژی نفت؛ سلاح نفت ، سلاح برای نفت بخش دوم (نسخه اول ) [2012 Mar] 
*ژئوپولتیک و ژئواستراتژی نفت سلاح نفت ، سلاح برای نفت .بخش اول  [2012 Feb] 
*جهان سیاست جهان ایده الیسم و رویا ها نیست (بخش دوم )  [2011 Jul] 
*وحدت ملی و نقش زبان ملی در این وحدت  [2011 May] 
*تولد ملت  [2011 Apr] 
*« ژئو پولیتیک قدرت های اروپائی در رابطه با خاورمیانه و رقابت های آنان »  اسلام چون سلاح سیاسی  [2011 Feb] 
*اسلام، چون سلاح سیاسی (بخش بیستم) - ظهورمفهوم ژئوپولیتیک، در علوم سیاسی و نظامی ، وعمل کرد آن در سیاست های جهانی قدرت های بزرگ  [2011 Jan] 
*اسلام چون سلاح سیاسی (بخش نوزدهم) ظهور ادیان « از ادیان ماقبل تاریخ ، تا ادیان جهان شمول »  [2010 Dec] 
*اسلام چون سلاح سیاسی بخش هیجدهم   [2010 Nov] 
*اسلام چون سلاح سیاسی . ظهورموجود عجیب الخلقه ای بنام « روشنفکر اسلامی» در جوامع اسلامی  [2010 Nov] 
*اسلام چون سلاح سیاسی بخش شانزدهم  [2010 Oct] 
*باز خوانی برگی از تاریخ معاصر نظام های تمامیت خواه  [2010 Aug] 
*تأملی بر مسئله رهبری جنبش سبز در ایران بخش چهارم ( پایان )  [2010 Jul] 
*تأملی بر مسئله رهبری جنبش سبز در ایران (بخش سوم) از خود بیگانگی روانی – اجتماعی ملت ایران ، در تقابل با تاریخ خود وعلل آن  [2010 Jun] 
*نامهً سرگشاده یک جامعه شناس ایرانی به ملٌت شریف ایران و روحانیون حکومتی، درنظام ولایت مطلقه فقیه.  [2010 May] 
*تأ ملی بر مسئله رهبری جنبش سبز در ایران (بخش دوم)  [2010 Apr] 
*اسلام چون سلاح سیاسی (بخش دوازدهم) سازمان های اطلاعاتی قدرت های بزگ، چگونه عمل می کنند ؟  [2010 Apr] 
*تأ ملی بر مسئله رهبری جنبش سبز در ایران  [2010 Mar] 
*اسلام چون سلاح سیاسی( بخش یازدهم)  [2010 Mar] 
*نامه سرگشاده یک ایرانی ، به خانم فاطمه کروبی  [2010 Feb] 
*اسلام چون سلاح سیاسی  [2010 Jan] 
*فرسودگی قدرت وپایان اعتماد ملت   [2009 Jun]