مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۳)
وکلای دادگستری

 

آزادیخواهان

هموطنان

همکاران

طی دوازده ماه گذشته به شرایط فاجعه بارو ضد انسانی سرکوبی سیستماتیک وکلای دادگستری ایران پرداختیم.  دیدیم که چگونه از هفت اسفند ماه یکهزاروسیصد و پنجاه وهفت تا امروز با قتل، زندانی کردن، شکنجه ،تصفیه، پرونده سازی، پاکسازی و اشغال کانونهای وکلا کمر به نابودی دیرپاترین نهاد مدنی ما بستند.

امروز که وکلای زندانی و بیمار ما را از خدمات بهداشتی و درمانی محروم نموده، پروانه وکالت همکار شجاع ما خانم ستوده را  باطل کرده اند با تاسف فراوان شاهد توجیه این تجاوز آشکار از طرف هیئت مدیره هستیم. آخرین حربه برای شکستن قطعی حریم کانون، دشنه قانون جامع وکالت است که مجلس شورای اسلامی با تلفیق لوایح دوگانه قوه مجریه و قضائیه به تیز کردن آن پرداخته و مترصد فرود آوردن آن بر کالبد نیمه جان حرفه ما است.

از اولین اجتماع وکلا تا امروز یکصدو شش سال گذشته است. طی این مدت هیچگاه حقوق وکلا در معرض چنین مخاطراتی قرار نگرفت. نابودی کانون یعنی محو حق دفاع ملت.

در چنین شرایطی گردهمائی روز استقلال کانون می توانست با بسیج قدرت عظیم شصد هزار وکیل و کارآموز وکالت و متحد کردن آنها با یکدیگر  و همراهی با اقشار گوناگون ملت به مقابله با توطئه های در جریان بپردازد.

دریغا که هیئت مدیره کانون وکلای مرکز با تبدیل این مراسم به قرائت گزارشی طویل و بی معنا و برگزاری کنسرت آنرا به پایان رساند.

خوشبختانه حضور تعدادی از بانوان وکیل در نقاط  گوناگون سالن میان سایر همکاران با آراستگی چشمگیر  و عدم پذیرش اصول الزامی و تفکیک جنسیتی موجب شد که ارباب عمائم از عمال ولی فقیه و همدستان آن‌ها در قوای سه گانه از باب احتیاط شرعی شر وجود خود را به این گردهمایی تحمیل نکنند.

البته مامورین حراستی، حفاظتی ، انتظامی و امنیتی طبق معمول در این اجتماع حضوری محسوس داشتند.

رئیس کانون وکلای مرکز در گزارش نفس گیر جرات نکرد از باعث و بانی قانونی استقلال کانون یعنی مصدق نام ببرد. او اشاره کرد که" وکیلی که احساس امنیت نکند و به خاطر انجام وظایف حرفه ای از مصونیت وکالتی برخوردار نباشد هیچگاه نمی تواند کما هو حقه از حقوق جامعه، مردم و موکل دفاع کند." و البته این همان کسی است که از ابطال پروانه وکالت خانم ستوده دفاع کرده است.

ما بدون استثنا در تمام اطلاعیه های خود بر ضرورت اتحاد عمل بین وکلای دادگستری با مردم ستمدیده تاکید کرده ایم. ازجمله روز چهارم اسفند نوشتیم که"اتحاد عمل وکلا با یکدیگر و در همراهی با خواسته های زنان، دانشجویان، دستمزد بگیران، کارگران، بازنشستگان، کارمندان، آموزگاران ،بیکاران و ... ضامن احیای حقوق حقه ملت ایران است".

اینک همراه با  حرکت بزرگ مدنی معلمین که بخش بزرگی از آنان را زنان تحصیل کرده و زحمتکش  ایرانی  تشکیل  می دهند، وکلا و کانونهای وکلا می توانند ضمن استقبال از روز زن، مدافع حقوق آنان باشند. احقاق حقوق ملت ایران بدون اتحاد عمل اقشار و طبقات گوناگون علیه ارتجاع و استبداد ممکن نخواهد بود.

بیش از ۱۰۰ سال است که زنان کشورمان برای کسب حقوق برابر با مردان مبارزه ای سنگین را پیش میبرند. با آغاز حکومت اسلامی دست آورد های این مبارزه با  انحلال دادگاهای عرفی و ایجاد دادگاهای شرعی، با تصویب قوانین شرعی از بین رفت. روز ۱۷ اسفند ۱۳۵۷ ؛ اولین روز زن بعد از سرنگونی رژیم شاه، و در اعتراض به وضعیت  جدید ، هزاران زن در خیابانهای تهران فریاد زدند که: " ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم". و قعطنامه اعتراضی آن‌ها در کاخ دادگستری و محل کانون وکلای مرکز ایراد شد.

http://pezhvakeiran.com/maghaleh-62766.html

با کمال تاسف  اعتراض آنان مورد حمایت جدی جریانهای سیاسی موجود و تشکل های مدنی قرار نگرفت و این بهترین امکان را به تازه بقدرت رسیدگان داد که با فشار حداکثری زنان را از حداقل های حقوق مکتسبه خود محروم سازند.    

هم اکنون موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، موضوع و دغدغه میلیون ها  دستمزد بگیر است

موضوع  تعیین  و تصویب حداقل دستمزد ها در بودجه  سال آینده چالشی جدی بین دولت بعنوان بزرگترین کارفرمای کشور از یک طرف و دستمزد بگیران از طرف دبگر است. کمیته دستمزدهای کانون عالی شوراهای اسلامی کشور با توجه به تاثیر تورم در اقتصاد خانواده ها ، مبنای افزایش دستمزد ها را رأسا اعلام کرده است و وزیر اقتصاد پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی مزد طبق نرخ اعلامی بانک مرکزی را داده است و این درحالی است که نمایندگان کارگران در هیچکدام از جلسات رسمی دولتی حضور ندارند.

همکاران

امروز ما وکلا و کانونهایمان می توانیم  با همه اقشار و طبقات  ملت مان در احقاق حقوق پایمال شده آنان همدلی و همراهی داشته باشیم. مبارزه برای آزادی همه آنانی که از دادرسی عادلانه محروم مانده‌اند زنان زندانی ،کارگران زندانی ، معلمان زندانی ، فعالین قومی ملی زندانی و تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سراسر کشور می تواند یکی از اصلی ترین وظایف  و اهداف ما باشد.در چالش بین دستمزد بگیران و کارفرمایان در کنار دستمزد بگیران و در مبارزه زنان همراه آنها باشیم . دفاع وکلای دادگستری از خواسته های مردم قبل از  سرنگونی رژیم سابق  تجربه با ارزش و فراموش نشدنی در تاریخ مبارزات مردم ما برای دمکراسی و آزادی است. 

زنانِ، کارمندان ، کارگران، دانشجویان، روشنفکران، نویسندگان، خبرنگاران، بیکاران ، بازنشستگان، وکلای دادگستری  و.. در روز زن به هر شکل ممکن و با اتحاد عمل و با طرح خواسته های خویش  به مقابله با ارتجاع و استبداد ادامه خواهند داد.

آزادیخواهان

هموطنان

همکاران

روز دوم مارس اجلاس شورای حقوق ملل متحد شروع شد و بمدت بیست و پنج روز در ژنو ادامه خواهد داشت. تلاش کنیم تا جهان به ابعاد گسترده تجاوز گسترده جمهوری اسلامی ایران به حقوق ملت ایران توجه  کند. جمهوری اسلامی ایران شصت بار  بخاطر نقص اساسی حقوق بشر در کشور محکوم شده است. این محکومیت  محصول تلاش  همه ماست.

مردم شرافتمند وکلای دادگشتری را تنها نگذارید.

جمعه 15 اسفند 1393

منيزه حبشى

مناف عماری

احمد عرفانی

محمدرضا روحانی

منبع:پژواک ایران


وکلای دادگستری

فهرست مطالب وکلای دادگستری در سایت پژواک ایران 

*به تعلیق وکالت نسرین ستوده پایان دهید؛ مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد (۱۴)   [2015 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۳)   [2015 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگشتری را تنها نگذارید (۱۲) به بهانه سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری  [2015 Feb] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۱)   [2015 Jan] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۰)  [2015 Jan] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید- (۹)  [2014 Nov] 
* مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد- ٨ بيداد عليه همكار دلير ما نسرين ستوده  [2014 Oct] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد - شماره ٧   [2014 Sep] 
*آرزوهای حقوقی هوشنگ عیسی بیگلو  [2014 Aug] 
*مردم شرافتمند وكلای دادگستری را تنها نگذاريد. شماره ۶   [2014 Aug] 
*مردم شرافتمند وكلا را تنها نگذاريد شماره ۵  [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد- شماره ۴  [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد، شماره ٣   [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند، وکلای دادگستری را تنها نگذارید، شماره ۲  [2014 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید، شماره ۱  [2014 Mar]