PEZHVAKEIRAN.COM سرکوب شهروندان بهایی شدیدا محکوم است!
 

سرکوب شهروندان بهایی شدیدا محکوم است!
ع شفق

یکی از جلوه های سیاه حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی به مثابه رژیمی که دیکتاتوری امپریالیستی را در لفافه ايدئولوژی اسلامی پيش می برد، سرکوب سیستماتیک اقلیتهای مذهبی و در راس آنها پیروان مذهب بهاییت بوده است. گزارشاتی که اخیرا از وضع زندگی و شرایط اسارت شهروندانی بهایی، تحت حاکمیت جمهوری اسلامی منتشر شده نشان دهنده تداوم و تشدید نقض حقوق اولیه و انسانی آنها توسط سردمداران جنایتکار جمهوری اسلامی ست. بنا به گزارشات منتشره، رفتار سرکوبگرانه جمهوری اسلامی بر علیه ده ها شهروند بهایی اخيرا فزونی یافته و تنها در بهمن ماه تعداد زيادی دستگیر، و يا به انحاء مختلف تحت تعقیب و پیگرد و اذیت و آزار قرار گرفته اند. تفتیش عقاید و بازرسی دائمی خانه های بهاییان در شهرهای مختلف ادامه یافته و اخراج و زندان جوانان دانشجو به اتهام "وابستگی" به "گروه های معاند" تشدید شده است. در سیاهچالهای رژیم نیز زندانیان بهایی مرتبا در زیر تیغ فشار و آزار بيشتر به سربرده و حتی از  حداقل حقوق شناخته شده برای دیگر زندانیان محرومند. در برخورد با فعالین سیاسی و اجتماعی نیز که در چنگال رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی به سر می برند، عامل "اعتقاد" به مذهب بهاییت عامل مزید بر علتی ست که همواره شانس تشدید مجازات و حتی اعدام آنها را افزایش می دهد.

آزار و اذیت و پیگرد بهاییان ایران توسط جمهوری اسلامی امر تازه ای نیست و تاريخ آن با تاريخ حيات اين رژيم سرکوبگر عجين است . حمله به توده های تحت ستم بهایی، با توجیهات مذهبی، از همان اولين روزهای سلطه اين استبداد مذهبی شروع شد. در شرايطی که وظيفه اصلی رژيم سرکوب انقلاب بود، توده های انقلابی که فارغ از هر گونه اختلاف مذهبی و ملی و ... یکپارچه برای آزادی و برابری، بر علیه دیکتاتوری رژیم ضد خلقی شاه به پاخاسته بودند، از هر قشر و طبقه ای به بهانه ای آماج ضربات دیکتاتوری حاکم قرار گرفتند. تا جایی که در مدت کوتاهی، ما شاهد بودیم که رژیمی که شاه مزدور را به اذیت و آزار مذهبیون متهم می کرد، خود، ایران را به زندانی برای پیروان سایر مذاهب و حتی مسلمانان تبدیل کرد. محرومیت از حقوق اولیه شهروندی، تبعیض سیستماتیک، مصادره اموال و داراییهای بهاییان و بالاخره تعقیب و پیگرد آنان به جرم اعتقاد و یا فعالیت تبلیغاتی به نفع بهاییت، از زمره رفتار ضد خلقی حکومت بر علیه بهاییان ایران بوده است. تحت تاثیر چنین فضای سرکوب و تروری، بسیاری از بهاییان یا مجبور به ترک کشور خود شده اند و یا وادار گشته اند تا یک زندگی مشقت بار و سراسر ترس و فاقد امنیت را، زیر تیغ شمشیر حکومت، تحمل کنند.

اما در مورد بهاییانی که در ایران مانده اند، اذیت و آزار و شکنجه و بگیر و ببند آنها توسط دیکتاتوری حاکم در طول تمام این سالها همواره ادامه داشته و جمهوری اسلامی هر جا که مقتضیات نظام استثمارگرانه اش ایجاب کرده، زیر نام "مذهب ضاله"، تیغ تعقیب و پیگرد و زندان و شکنجه و اعدام را بر سر توده های بهایی به حرکت درآورده و جنایات زیادی را برعلیه آنها مرتکب شده است.

آزادی مذهب و به طور اولی، حق نداشتن مذهب، یک حق اولیه و ابتدایی برای تمامی مردم است. به همين دليل هم سرکوب و اذیت و آزار بهاییان به اتهام بیشرمانه اعتقاد به مذهب بهاییت، شدیدا محکوم و نفرت انگیز است. در نتیجه نیروی های انقلابی و آزادیخواه باید اقدامات ضد خلقی جمهوری اسلامی بر علیه شهروندان بهایی و هر شکل از سرکوب مذهبی را بر علیه هر شهروند مذهبی و غیر مذهبی را بشدت محکوم کنند و صدای زندانیان بهایی و تمامی قربانیان سرکوب دیکتاتوری جمهوری اسلامی را هر چه وسيعتر به گوش افکار عمومی برسانند.
 

اسفند 1389

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب ع شفق در سایت پژواک ایران 

*در ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺑﻬﺎر !   [2016 Apr] 
*سخنی با کارگران مبارز! (پیرامون مرگ یک فعال کارگری)  [2015 Oct] 
*«بحران» پناهندگان نتيجه طبيعی سياست های امپرياليستی!  [2015 Sep] 
*رسوایی جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم مونترال!  [2015 Sep] 
*در بارۀ چشم اندازهای «توافق هسته ای»  [2015 Aug] 
*راز بقای داعش!  [2015 Jul] 
*درسهایی از "تفاهم لوزان"  [2015 Apr] 
*در زیر پوست شب  [2015 Apr] 
*افزايش بهای نان، تعرض جديد جمهوری اسلامی به معيشت توده ها  [2014 Dec] 
*موانع تشکل سراسری مستقل کارگران!   [2014 Dec] 
*«کمونیسم کارگری» در رکاب ماشین جنگی آمریکا!  [2014 Oct] 
*بن بست طرح «یارانه ها» و موقعیت جمهوری اسلامی!  [2014 May] 
*فساد و دزدی،ذاتی ساختار جمهوری اسلامی است!  [2014 Jan] 
*اپورتونیسم و «انتخابات» در جمهوری اسلامی  [2013 Sep] 
*ظهور و افول «معجزه هزاره سوم»  [2013 Jul] 
* نگاهی به سیستم "انتخابات" در جمهوری اسلامی   [2013 Jun] 
*ميليتاريسم، جزء جدائی ناپذير امپرياليسم!  [2013 Apr] 
*"بحران سوريه"، جلوه ای از تشديد رقابتهای امپرياليستی!  [2012 Nov] 
*نگاهی به کلام ساده یک نامه عمیق! (بیاد مادر انقلابی، زن آزاده و مبارز، روح انگیز دهقانی) [2012 Jul] 
*«آرایش تهاجمی وزارت اطلاعات» و ضرورت هشیاری نیروهای انقلابی!  [2011 Aug] 
*پیرامون مطالبات جاری کارگران   [2011 Jun] 
*در باره تشکلهای کارگری  [2011 Jun] 
*سرکوب شهروندان بهایی شدیدا محکوم است!  [2011 Apr] 
*نگاهی به اوضاع جاری، یکسال پس از خیزش توده ها!  [2010 Nov] 
*چگونه شعارهای«ضد آمریکایی» در خدمت فروش سلاح های آمریکایی قرار می گیرند!  [2010 Oct] 
*چاره رنجبران اتحاد و تشکيلات است!   [2010 May] 
*تاملی بر کتاب اخیر دشمن و "راز" مرگ صمد...؟" (بمناسبت انتشار چاپ دوم کتاب "راز مرگ صمد...!؟")  [2008 Nov]