PEZHVAKEIRAN.COM نامه‌ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی
 

نامه‌ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی
حشمت اله طبرزدی

نامه‌ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی

 

بانو سرکار خانم فدریکا موگرنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا.

با درودهای گرم و خیرمقدم به کشور عزیزم ایران.

 

بانوی محترم به ایران با مردم مهمان‌نواز خوش آمدید، اما از انجا که می‌دانم حکومت ایدئولوژیک، غیر دموکراتیک و سرکوبگر به شما اجازه‌ی دیدار با نمایندگان احزاب، سندیکاها،حقوق‌دان ها و سایر تشکل‌های مستقل از قدرت و مخالف را نمی‌دهد، لازم می‌دانم به این وسیله، نکاتی را به اطلاع شریف برسانم.

اینک که شما میهمان حکومت هستید، هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی، صرفاً به جرم عقاید خود در زندان‌ها و بازداشت گاه‌ها، در شرایطی غیرانسانی با مرگ تدریجی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. از خان جانی ۸۲ ساله تا محمد نظری که ۲۵ سال است در حبس است و امید کوکبی که با بیماری سخت دست‌وپنجه نرم می‌کند تا نرگس محمدی بیمار و حسین رونقی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و لقمان و زانیار مرادی که به‌ ناحق و غیرقانونی و اعتراف گیری زیر شکنجه، به اعدام محکوم شده‌اند.

بانو سر کار خانم موگرینی، اینک که شما میهمان حکومت اسلامی هستید، هرروز به بهانه‌ی اجرای حکم الله، چند تن از شهروندان قربانی مناسبات فاسد حاکم، را به بالای دار می‌کشند و آمار اعدامی‌ها طی دو سال گذشته که دولت روحانی بر سر کار آمده، توسط قوه‌ی قضاییه‌ی منصوب خامنه‌ای، به شکل وحشتناکی بالا رفته است.

اینک که شما در کاخ‌های دولتیان حاکم بر کشورم پذیرایی می‌شوید، هیچ حزب، سازمان، نشریه و تریبون مخالف حکومت اسلامی و رهبران آن، حق اظهارنظر ندارد و من که به‌تازگی از زندان آزاد شده‌ام، با نوشتن این‌گونه نامه‌ها، بیش‌ازپیش امنیت خود و خانواده را به خطر می‌اندازم اما به رسالت انسانی‌ام عمل کرده تا وجدان اگاه شما و جهانیان را به داوری بطلبم.

سرکار خانم مو گرینی، در کشور من ایران، نه آزادی بیان وجود دارد، نه آزادی عقیده و مذهب و به این دلیل است که افرادی چون محمد علی طاهری، عیسا سحر خیز روزنامه نگار، بروجردی، و صدها بهایی و نو کیش مسیحی در زندان‌ها و شکنجه گاه‌ها، هستند.

انحصار قدرت و ثروت در دست شخص خامنه‌ای و نهادهای وابسته به او همچون سپاه و نهادهای غیر پاسخگو، و تجاوز به حریم خصوصی شهروندان و مالکیت‌های خصوصی و عدم وجود امنیت برای نهادهای مستقل از قدرت، موجب فقر و فساد بسیار در کشور شده و به همین دلیل، میلیون ها ایرانی، به‌ ویژه مزد بگیران و کارگران زیرخط فقر به سر می‌برند اما میلیارد ها ثروت ایرانی در لبنان ، عراق و یمن و سوریه هزینه‌ی جنگ‌افروزی های رژیم حاکم بر ایران شده و حتا روحانی نیز در این زمینه با خامنه‌ای همسو است و تاکنون هیچ اعتراضی به این سیاست‌های غیرقانونی نکرده است.

در انتخاباتی که اخیراً برگزار کردند، به دستور صریح خامنه‌ای، کاندیداهای مخالفین و حتا منتقدین، رد صلاحیت شده و انتخاباتی غیر آزاد، غیر دموکراتیک و غیرمنصفانه برگزار شد که البته می‌دانم نمایندگان حکومت، در دیدار با شما، به هیچ‌یک از این واقعیت‌ها ی تلخ اشاره نخواهند کرد و اکثریت بزرگ مردم ایران به همین دلیل، نسبت به چنین سفرهایی خوش‌بین نیستند.

آری شما پا به سرزمینی گذاشته‌اید که در قرن ۲۱ توسط روحانیان سیاسی، به شیوه‌ی قرون‌وسطایی اداره می‌شود و زنان را نصف مردان به‌حساب آورده و تبعیض‌های گوناگون، مذهبی، جنسیتی، قومی و صنفی برقرار است. من در شگفتم ملل مدعی حقوق بشر و تمدن با چنین حکومتی چگونه به معامله‌های پرسود می‌پردازند!؟

حشمت اله طبرزدی- روزنامه‌نگار و دبیر کل جبهه‌ی دموکراتیک ایران.

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ خورشیدی.

منبع:پژواک ایران


حشمت اله طبرزدی

*نامه 30 تن به ترامپ و هجوم به آنها   [2017 Jan] 
*نامه‌ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی   [2016 Apr] 
*نمایندگان خدا شرمتان باد!؟  [2015 Dec] 
*سکوت کن یا برو زندان!  [2015 Nov] 
*نقش اراذل و اوباش در سپاه پاسداران   [2015 Oct] 
*اولین بازجوی من   [2015 Sep] 
*ریاکاری سیاسی خامنه ای  [2015 Jun] 
*نتیجه مذاکرات: شکست قطعی خامنه ای  [2015 Apr] 
*قاسم سلیمانی تروریست یا قهرمان   [2015 Mar] 
*لکوموتیو تغییرات دموکراتیک به حرکت درآمد  [2015 Mar] 
*امنیتی های ضد امنیت شرم کنید!  [2014 Dec] 
*نامه‌ی حشمت‌الله طبرزدی در خصوص بازداشت فرزندش، علی طبرزدی  [2014 Dec] 
*نامه سرگشاده حشمت‌الله طبرزدی به احمد شهید  [2014 Oct] 
*متن شکایت حشمت الله طبرزدی از خامنه ای  [2014 Mar] 
*با تسلیم هسته ای؛ رژیم اسلامی ضعیف تر می شود  [2013 Nov] 
*نامه حشمت اله طبرزدی به احمد شهید گزارشگر ویژه ملل متحد  [2013 Sep] 
*بی پرده و صریح با خودم و شما  [2013 Sep] 
*نمیشه برای این ها کاری کرد؟   [2013 Aug] 
*نامه ای از حشمت الله طبرزدی به سکولاريسم نو   [2013 Feb] 
*شرح هفده سال آزار و شکنجه   [2012 May] 
*انقلابی دیگر  [2009 Dec] 
*پاره شدن عکس خمینی و تداوم جنبش سبز دموکراسی خواهی  [2009 Dec] 
*در آستانه ی محرم: درسی که باید از جنبش 16 آذر اموخت-  [2009 Dec] 
*آیا علی کهریزک داشت؟  [2009 Sep] 
*خطاب به احمد خاتمی  [2009 Aug] 
*می نویسم حتا اگر کشته شوم. خونم از خون ندا ها رنگین تر نیست  [2009 Jul]