PEZHVAKEIRAN.COM سخنی با آقای حسین باراک اوباما رئیس جمهور امریکا
 

سخنی با آقای حسین باراک اوباما رئیس جمهور امریکا
احمد پناهنده

آقای اوباما

ملت ها تاریخ دارند. بویژه ملت های بزرگی چون ایران و مصر هویت ملی هر ملت و یا کشوری برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدنش است که در درازی تاریخ به جای گذاشته اند که عنصر ناسیونالیست نقش محوری دارد وگرنه اگر عشق به وطن و هویت ملی نباشد، هیچ آجری از پیوندهای ملت بر روی هم بند نخواهد شد.
دین ها و مذاهب بخشی از هویت فرهنگی هر ملت هستند و می آیند و می روند.
اما آنچه که می ماند، خاک و یا وطن است که با هویت ملی و تاریخی ِ ملت همان خاک و وطن تعریف می شود نه با هویت مذهبی دیروز پیش کسوت شما جیمی کارتر با سیاست مخرب و ویران کننده ی شیرازه ی جهانی و با حمایت از پس مانده های تاریخ بشری، در امور داخلی ایران دخالت کرد و حکومت ضد انسانی اسلامی را بر ملت ایران تحمیل کرد و کل منتطقه ی خاور میانه را به آتش کشید.
و امروز شما به پیروی از همان سیاست ضد تاریخی ِ پیش کسوت خودتان به حمایت از نیروهایی برخاسته اید که تاریخ مصرفشان سالهای درازی است که سپری شده است.
با اینکه یکی از محورهای کلیدی قوانین حقوق بشر، دین از دولت جدا است و دولت ها باید با قوانین عرفی و سکولار حکومت کنند، شما در این سالهای اخیر پشت نیروهای مذهبی رفتید و با حمایت از آنها اسلام پس مانده و ضد انسانی را در کشورهای تونس و مصر حاکم کردید.
البته حمایت کشور آمریکا از ملت سوریه و لیبی علیه بشار اسد و قذافی قابل تقدیر است.
اما یادمان باشد که حاکم کردن نیروهای عقب مانده مذهبی هیچ کمکی به ملت ها و حتا ملت آمریکا نمی کند.
سیاست درست این است که طبق قانون حقوق بشر به حمایت از گروه هایی برخیزید که سکولار و ملی و داری وزن و هویت تاریخی و تمدنی باشد.
و شایسته تر این می بود که شما در خیزش عمومی و سراسری ملت با تاریخ مصر، به حمایت از ملت مصر اقدام می کردید نه اینکه تا آخرین لحظه از مُرسی حمایت می کردید.
البته این اولین بار نیست که شما چنین سیاستی را اتخاذ می کنید.
دیروز هم وقتی خیزش میلیونی در ایران می رفت حکومت ضد انسانی اسلام را در ایران جارو کند شما سکوت پیشه کردید و به حمایت از ملت ایران سیاست ورزی نکردید.
دیروز در نامه ای سرگشاده خطاب به شما نوشته بودم که:

آقای اوباما به عنوان یک ایرانی که سی و یک سال وطنم را حزب مطبوع شما و پیش کسوت شما آقای کارتر با سیاست نابخردانه اش از من و میلیونها ایرانی دریغ کردند، با شما سخن می گویم.
سی سال، بهترین، شکوفاترین و جوانترین عمر و زندگی ام را چون زندگی میلیونها ایرانی، حزب شما با سیاست ویرانگرش در غربت ِ غریب ِ غمگین ِ غرب تباه کردند تا با دست گشاده منابع کشورمان را غارت کنند. اما ندانستند که از " گندم ری "* نصیبی نخواهند برد.
سی سال حزب مطبوع شما، همقطاران ِ شما و امروز شما هر بار که بر مسند ریاست جمهوری تکیه زدید، دست تان را به التماس سوی آدمکشان ِ اسلامی دراز کردید تا شاید دست تان را به سبب خدمتی که به این آدمخواران حکومت اسلامی کردید، بفشارند. اما نه اینکه دستتان را نفشردند بلکه بر روی شما تُف انداختند.
سی سال هر امتیاز ِ ممکن را با گشاده دستی به همین از گور گریختگان تاریخ ِ ایران دادید و دستشان را در سرکوب ملت ایران بویژه زنان ِ سالارش باز گذاشتید تا هر چه بیشتر حقوق بشر را نقض کنند بلکه شاید به شما اجازه بدهند دفتری در تهران باز کنید تا رابطه برقرار گردد.
سی سال هرساله همین روز در 13 آبان به وحشی ترین شکلی این نا ایرانیان ِ ایرانی نما، پرچم کشورتان را به آتش کشیدند و می کشند و به ملت آمریکا و تاریخش توهین کردند و می کنند و خانه ی شما را اشغال کردند اما شما هنوز در پی ِ دلجویی ِ آخوندها هستید تا شاید سلام شما را علیک بگیرند.


سی سال جنایات و آدمکشی حکومت اسلامی را نه فقط در ایران و عراق و افغانستان بلکه در لبنان و اسرائیل و جای جای ِ جهان نظاره نمودید. اما بر خلاف ِ عُرف جهان آزاد، ملایان را از هرگونه تنبیه و فشاری معاف کردید.
فراموش نکنید تا پیش از به حکومت رسیدن همین آدمخواران در ایران، کشور ما ایرانیان الماسی بود بر کاکل و در گردن کشورهای خاورمیانه. بطوریکه جهان از درخشش تمدن، تاریخ، فرهنگ و پیشرفت ِ ایران در همه سویش رشک می بردند. اما پیش کسوت شما به دلیل تنگ نظری و نادانی در سیاست ِ آن روز ِ جهانی، کشور ایرانیان را با همکاری تنگ نظران دیگر به این روز انداختند که جهانی را همراه ایران نا امن کردند.شما و حزب ِ مطبوع شما و بویژه آقای کارتر بسیار به ایران و مردم با فرهنگ ایران بدهکار هستید و ایرانیان هیچوقت سیاست ِ حزب مطبوع شما را در به قدرت رساندن همین ملاها و در ویران کردن ایران در تمامیت ِ تمدنی، تاریخی، فرهنگی و حتا نابودی زندگی ِ فرد فرد ایرانی فراموش نمی کنند.اما شما نه اینکه از سیاست ِ گذشته ی ویرانساز ِ حزب مطبوعتان در عرصه های جهانی و سیاست ِ مخرب آقای کارتر در به آتش کشیدن خاورمیانه و ایران درس نیاموختید بلکه بسیار ناشیانه تر از پیش کسوتتان همین سیاست مخرب را در رابطه با ملایان ِ آدمخوار ادامه می دهید.


آقای اوباما بهتر است به جای روضه خواندن در باره ی تاریخ، تمدن و فرهنگ ِ غنی ایران و ایرانی دستان ایرانیانی را بفشارید که برای همان تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی هر روز با صدای رسا فریاد می زنند جانم فدای ایران .بهتر است دست ایرانیانی را بفشارید که علی رغم شادمانی ملایان در به آتش کشیدن شدن برج های ِ دوقلوی نیویورک، ساختمان پنتاگون و کشته شدن ِ زندگی سدها انسانهای بیگناه، با شمع روشن و همبستگی با ملت آمریکا و خانواده ی قربانیان در زیر سرکوب ِ جانیان حکومت اسلامی به خیابانها آمدند و انزجار خودشان را از خشونت، ترور و جنگ اعلام کردند.بهتر است به جای ملایان دست ایرانیانی را بفشارید که شعارهای " مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل " ِ سی سال گذشته را به شعار مرگ بر روسیه و مرگ برچین و جانم فدای ایران تبدیل کردند.
آقای اوبامادیروز وقتی شما به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت آمریکا به کاخ سفید رفتید، مطلبی نوشتم و در آن نوشته همین روزها را پیش بینی کرده بودم که اگر شما با زبان قدرت با حکومت اسلامی برخورد نکنید، به سرنوشت آقای کارتر دچار می شوید که بعد نفرین ملتی بزرگ بنام ایران را در پرونده و پیشانی خود ثبت می کنید. . . . ."

امروز می نویسم لطفن به شعور ملت های تاریخ دار و هویت ملی شان احترام بگذارید و در حمایت از ملت ها برای عبور از عقب ماندگی ناریخی و اسلامی در کنار ملت ها قرار بگیرید.
و مطمئن باشید راه حل ایران و پیوند خوردن ملت ایران با گذشته ی تاریخی، امروز حمایت تمام عیار از شاهزاده رضا پهلوی و منشور شورای ملی اش است.
زیرا شاهزاده رضا پهلوی امروز مظهر هویت تاریخی، فرهنگی، تمدنی و هویت ملی ایرانیان و نماد دوستی و آشتی ملی و چشم بیدار چهارچوب ارضی و آبی ایران است.
باشد که بیدار شویم و با سیاست نابخردانه جهان را به آتش نکشم

چنین باد

احمد پناهنده

 

منبع:پژواک ایران