PEZHVAKEIRAN.COM حمله به سوریه، نشانی دیگر از گندیدگی امپریالیسم!
 

حمله به سوریه، نشانی دیگر از گندیدگی امپریالیسم!
عبد‌الله باوی

 

     اکنون نوبت توده‌های سوری است که جلوه ديگری از گندیدگی امپریالیسم را تجربه کنند، و امپریالیستها نیز برای اهداء "دموکراسی" به زحمتکشان سوری، آماده اند تا سرزمین آنها را ویران و هزاران هزار بیگناه را به خاک و خون بکشند. 

     برای اجرای این سناریوی نوشته شده توسط امپریالیستها، ارتش آنها تنها نیست، هزاران خبرنگار، روزنامه نگار و تحليلگر در خدمت امپریالیسم هستند که این جنایت بر علیه توده‌ها را در خدمت توده‌ها تبلیغ کرده و اذهان توده‌های جهان را برای این تجاوز وحشیانه آماده کنند زیرا میدانند و تاریخ نیز نشان داده است که توده‌های زحمتکش نسبت به  هم احساس همدردی میکنند. در این سناریوی نوشته شده توسط امپریالیسم میتوان به جای نام سوریه نام افغانستان، عراق یا لیبی و يا هر کشور تحت سلطه ديگری را نوشت زیرا امپریالیسم نمی تواند و در ماهیت آن نیست که غیر از این عمل کند. در ابتدا توده‌ها برای حقوق انسانی خود بپا میخیزند ولی این خیزش توده‌ها ، منافع و منابع غارت امپریالیسم را مورد تهدید قرار میدهد بنابراین امپریالیسم با فریب، اعتراضات توده‌ها را با جنگ داخلی به انحراف کشانده و سپس برای حل تضادها و رقابتهای درونی اش به بهانه "نجات انسانها" با تمام نیرو به آن سرزمين حمله کرده و آن کشور را تا مرز نابودی کامل میکشاند تا ضمن حفظ سلطه خود و ادامه حق غارت و چپاول و سهم بری بيشتر، مبارزات توده‌ها را برای سالها به عقب بیندازد.

      اکنون مزدوران در خدمت امپریالیسم، از روسای دولتهای مدافع سرمایه‌داری تا به اصطلاح متفکرين و مفسران سیاسی، فغان سر داده‌اند که رژیم دیکتاتور اسد با "حمله با سلاح شیمیایی" به مردم بیگناه باعث مرگ بیش از هزار انسان شده و این رژیم با این عمل جنایتکارانه خود صلح جهانی را به خطر انداخته است و هیچ چاره‌ای نیست جز اینکه این رژیم توسط امپریالسم امریکا، این "ناجی" دوران ما برداشته شود، ولی این مزدوران از هزاران تن بمب شیمیایی که اتفاقا به وسيله همين به اصطلاح ناجی بر سر مردم ویتنام ریخته شد چیزی نمیگویند! همانطور که اين لشکر مفسر و تحليل گر مدافع تداوم سلطه امپرياليسم به روی خود نمی آورد که آن بمب های شميائی ای که  صدام حسین دیکتاتور بر سر مردم حلبچه ریخت و  با این عمل جنایتکارانه خود هزاران نفر را کشت  را کدام قدرت و انحصار امپرياليستی به وی داده بود و چرا اين مخالفين امروزی سلاح شيميائی آن روز خفه خوان گرفته بودند؟ استفاده از سلاح شمياوی امر کثيفی است و هر کس از اين وسيله استفاده کند ماهيت ضد مردمی خود را به نمايش گذاشته است اما چرا هیچکدام از این مزدوران از واقعيتهائی که در بالا به آنها اشاره شد  چیزی نمی گويند. وقتی که توده‌های زحمتکش افغانستان، طالبان و رژیمش را همچون غده سرطانی در سرزمین خود یافتند و این کارگزاران با شیوه ننگین خود خواستار "نجات" مردم افغانستان توسط این "ناجی" شدند باز از اینکه چه کسی طالبان و بن لادن، این شخص جنايتکار و بی نهایت مرتجع را که توسط همین "ناجی" پر و بال گرفته بود را به قدرت رساند چیزی نگفتند، از دهها کودتا که توسط این "ناجی" در آسیا و امریکای لاتین انجام شد و میلیونها زحمتکش جان خود را از دست دادند تا این "ناجی" دوران ما حق جنایت و غارت در سرزمین آنها را برای خود حفظ کند چیزی نگفته و چیزی نخواهند گفت، چرا که آنها مدافع وضع موجود و تجاوزات امپرياليستی هستند و برای حفظ این شرایط است که به توده‌ها دروغ گفته و آنها را فریب میدهند.وگرنه کيست که نداند همين آمريکائی که حالا در مخالفت استفاده از سلاح شيميائی حنجره پاره می کند همين چند سال پيش خود درجريان حمله به عراق در فلوجه سلاح شميائی بکار برد و فاجعه  فلوجه را شکل داد.

     اکنون امپریالیسم امریکا برای حمله به سرزمین سوریه، برای اهداء "دموکراسی" به آن سرزمین خود را آماده میکند. کارگزاران او خدمت خود را انجام داده‌ و زمينه چينی لازم را کرده اند و اکنون نوبت عمل است. دولت آمريکا ارتش عظیم خود را برای حمله به سرزمینی آماده کرده است که زحمتکشان آن همه علائم یک زندگی انسانی را از دست داده‌اند، نیمی از مردم سوریه به اجبار سرزمین خود را ترک کرده‌اند، جنگ داخلی تعداد زيادی را به خون کشانده است و مزدورانی که با تقویت امپریالیسم و سلاح او به میدان آمده بودند وظیفه جنایتبار خود را در جهت منافع اربابانشان به انجام رسانده‌اند به اين ترتيب بار ديگر امپریالیسم آنچنان شرایطی برای توده‌ها شکل داده که آنها نمی توانند با قدرت و متحدا بر عليه تجاوز امپرياليستی بر خيزند.

     ولی همانطور که تاریخ و تجربه افغانستان، عراق، لیبی و .... نشان داده است امپریالیستها جز مرگ و ویرانی چیزی بهمراه ندشته و هرگز به هیچ سرزمینی دموکراسی اهداء نکرده‌ و نخواهند کرد، این امپریالیستها حتی ناتوانتر از آن هستند که دموکراسی به سرزمین خود بدهند چه رسد به دیگران، زیرا این در ماهیت امپریالیستها نیست که تحمل دموکراسی توده‌ها را داشته باشند، دموکراسی توده‌‌ها و زحمتکشان با دموکراسی سرمایه‌داری در یکجا نمیگنجد و وجود یکی نفی دیگری است و حفظ و بقای هر کدام از آنها در قدرت با سرکوب دیگری خواهد بود. سرمایه داری با اهداء "دموکراسی" به توده‌های خود به فاز امپریالیسم نرسید.هر کجا که طبقه سرمایه‌دار زیست میکند "دموکراسی" فقط یک فریب بیش نیست.

     آنهایی که چشم امید به دخالت امپریالیسم در سرزمین خود را دارند، و آنهایی که هنوز فریاد مبارزه "مسالمت آمیز" سر می دهند گرچه بعيد است اما شاید تجربه سوريه چشمانشان را باز کند و ويرانی يک کشور و قتل عام مردم بار ديگربه آنها  نشان دهد که از تجاوز امپرياليستی جز اين نتيجه ای حاصل نمی شود.

 

عبداله باوی

سپتامبر 2012

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عبد‌الله باوی در سایت پژواک ایران 

*از صلح می‌گویند، ولی در نهان کاری دیگر می‌کنند ‏   [2016 Nov] 
*بنياد گرائی اسلامی وسيله‌ای در دست امپرياليستها برای توجيه جنگ!  [2015 Jul] 
*ریاکاری‌های یک سياستمدار بورژوا!  [2015 Jun] 
*تصوير صمد بهرنگی در اعتراضات معلمين کشور!   [2015 May] 
*دوازده فروردین سالروز تاسيس جمهوری دار و شکنجه!  [2015 Apr] 
*دموکراسی بورژوازی در واقع برای آزادی در جنایت است!   [2015 Mar] 
*کنفرانس گوادالوپ خالق جمهوری اسلامی   [2015 Jan] 
*اقلیت و استراتژی منطقه‌ای جمهوری اسلامی!  [2014 Dec] 
* آبان با دو جلوه متضاد در تاریخ ایران!  [2014 Nov] 
*13 آبان با دو جلوه متضاد در تاريخ ايران!  [2014 Nov] 
*در گراميداشت انقلاب اکتبر  [2014 Oct] 
*11 سپتامبر سالگرد کودتای "سيا" عليه سالوادور آلنده!  [2014 Sep] 
*نام هائی که در حافظه توده‌ها ماندگار اند!  [2014 Sep] 
*حیدر عمو اوغلو، کمونیست برجسته ایران در دستگاه تبليغاتی جمهوری اسلامی!  [2014 Aug] 
*بقای اسرائیل به جنایت وابسته است!  [2014 Jul] 
*انتقاد دژخیمان از همدیگر !  [2014 Jul] 
*انتقاد دژخیمان از همدیگر!   [2014 Jul] 
*جنگ افروزی در لباس صلح خواهی!  [2014 Jul] 
*زندگی در جمهوری اسلامی یا زندگی در زشتی‌ها  [2014 Jun] 
*تحقیر زحمتکشان، درخدمت تحکيم سلطه ارتجاع است!  [2014 Apr] 
*چهره زشت بورژوازی!   [2014 Mar] 
*سیاهکل آمد  [2014 Feb] 
*آريل شارون جلاد مردم فلسطين  [2014 Jan] 
*«توافقنامه امنیتی» زنجیر دیگری بر پای توده‌های ستمديده افغانستان!  [2013 Dec] 
*حمله به سوریه، نشانی دیگر از گندیدگی امپریالیسم!  [2013 Sep] 
*از هیتلر دیوانه تا احمدی نژاد بیسواد!   [2013 Aug] 
*ستمگری دیگر انتخاب شده است تا...!  [2013 Jul] 
*راه کارگر و انتخابات   [2013 Jul] 
*مضحکه انتخاباتی دیگری در جمهوری اسلامی!  [2013 Jun] 
*به ادعای سازمان اقليت، مردم تاوان باورهای مذهبی خود را پس می دهند!  [2013 Jun] 
*مضحکه انتخاباتی ديگری در جمهوری اسلامی!  [2013 Jun] 
*امپرياليسم و بازی با حق تعیین سرنوشت خلقها!  [2013 Mar] 
*سیاهکل  [2013 Feb] 
*تنها راه رهائی از سلطه دشمن همبستگی خلقهاست!  [2013 Jan] 
*آلترناتیوهای امپرياليستی راه نجات مردم ما نيستند !  [2012 Dec] 
*سرکوب توده‌ها برای حفظ وضع ظالمانه موجود!   [2012 Dec] 
*آیا جمهوری اسلامی از نظر سیاسی مستقل است؟  [2012 Oct] 
*در باره مواضع رسوای سازمان توفان در تحليل اوضاع کنونی!  [2012 Sep] 
*دوباره تابستان آمد  [2012 Aug] 
*آلترناتیو دلخواه امپریالیستها يا آلترناتيو مردمی، مساله اين است ؟  [2012 Aug] 
*اعدام در جمهوری اسلامی  [2012 Jul] 
*ایران، جزیره گنج حاکمان  [2012 Jul] 
*مروری بر کتاب "چریکهای فدائی خلق و بختک حزب توده خائن"  [2012 Jul] 
*فقر و فریبکاری برای لاپوشانی دلائل آن!  [2012 Jun] 
*افغانی ستيزی جلوه ای از سياستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی!  [2012 Apr] 
*اکثریت و سیاهکل!  [2012 Mar] 
*سازشکاران و دیکتاتوری های غیروابسته!  [2012 Feb] 
*ليبی، ميدانی برای سنجش ادعاهای فريبکارانه امپرياليسم !  [2011 Oct] 
*تظاهرات در استکهلم تحت نام «اشغال استکهلم»!  [2011 Oct] 
*اتوپی «انتخابات دمکراتيک» آنهم در جمهوری اسلامی!  [2011 Aug]