PEZHVAKEIRAN.COM سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !
 

سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !
عباس رحمتی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۱۹ فروردین کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد. وی افزود: «این اقدام بی‌سابقه که توسط وزارت خارجه صورت گرفته، بیانگر این واقعیت است که رژیم ایران نه تنها یک کشور حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی که از روز اول جای ارتش ایران نشست، فعالانه در تامین مالی و ترغیب تروریسم به عنوان ابزاری برای کشورداری مشارکت دارد».به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، «سپاه پاسداران ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است».این دومین بار است که سپاه در لیست ترویستی آمریکا قرار گرفته است دفعه قبل 2007 بود که بخاطر فعالیتهای اقتصادی با این نهاد از لیست توریستی خارج شد.

مردم ايران كه در داخل ، تحت شديدترين فشارهاي سپاه و نهادهای وابسته به آن  قرارداشته و  دارند ، سالها بود كه مردم ایران ،انتظار چنين تصميمي  از سوي آمريكا را داشتند. بايد گفت و امروزه يكي از مهمترين تصميم هاي سياسي  آمريكا ،تروريست ناميدن سپاه پاسداران  و قرار دادن اين غول تروريستي در ليست خود است . سپاه پاسداران اسلامی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب در داخل ا یران و در خارج کشور، از عراق تا لبنان و از اروپا تا شمال آفريقا  و از انجا تا آمريكاي لاتين به اعمال تروريستي دست مي زند ، جاي پاي سپاه در اعمال تروريستي براي حفظ نظام  در همه جا ديده شده است . در عراق، سپاه بدر و قدس را تشكيل داد ،در لبنان حزب الله را ساخت  تا اسرائيل را تحريك كند رژيم تروريست پرور  تا توانست دلار هاي نفتي را به حزب الله داد و براي اين گروه تروريستي حقوق ماهیانه تعيين كرد،  در يمن ،حوثي ها را حمايت كرد و با دادن موشكهاي دوربرد به آنها ،عربستان را مورد هدف قرار داد و زمینه ساز جنگی دیگر در آنجاشد. در سوريه  با نام مستئشاران  نظامي  و مدافعان حرم ( زينب ) گروه هاي تروريستي طرفداران بشار اسد را تقويت كرد و اگر نيروي سپاه با حمايت روسها نبود سوريه زودتر به نتيجه ميرسيد نتيجه آن  ويران كردن سوريه آجر به آجر و  تا خشت آخر بود ، در  افغانستان طالبان را پشتيباني مي كند و به آنها و گروه های تروريستي  ديگري چون، القاعده کمکهای شایان توجه می کند رژیم آنها در ايران جاي و مكان و پايگاه هاي نظامي داده و آنها را تغذيه مي كند تا امتیاز گیری کند!

حفظ نظام وظيفه اصلي سپاه!

 سپاه تشكيل شده بود كه از كشور دفاع كند ولي بعدها باند مافيايى بزرگي شد كه خون ملت را در سراسر كشور  شيشه كرد.علت غول شدن سپاه خودِ خميني بود كه گفته بود؛" اگر سپاه نبود كشورهم نبود"! خميني و بعد از او خامنه اي با حمايتي  گسترده از اين نهاد سركوبگر، آينده ايراني را تيره و تار كردند. گفته "رئیس جمهورش روحانی "امروز سپاه اسلحه، قدرت و پول را تمامن در اختيار دارد و از قدرت خود  در سرکوب مردم و از اسلحه و پول  در اعمال تروريستي استفاده ميكند. پس از جنگ ، سپاه يكي از بزرگترين باندهاي  مافيايي را تشکیل داد و از شير مرغ مست  تا جان انسان سركش را وارد كشور مي كند. سپاه چنگ  بر اقتصاد كشور انداخته است و هر كاری که بخواهد از کشتار و دستگیری تا اعمال غير انساني دیگری  انجام مي دهد.بيلان احمدي نژاد رئيس جمهور برگزيده خامنه اي از سپاه پاسداران با نام برادران قاچاقچي بود، البته احمدي نژاد بخاطر آن افشا کرد که کمتر به او داده بودند و  همانطور که در بالا آمد ،روحاني هم گفته بود پول و تفنگ و قدرت در دست يك گروه قرار دارد(منظور سپاه بود). امروز  سپاه امپراطور بزرگي شده است و در هر كجا كه بتواند براي حفظ نظام كه از اوعوجب واجبات است  كارهاي تروريستي خود را ادامه  ميدهد.قاسم سليماني كه فرماندهي سپاه قدس شاخه خارجی   را بعهده دارد پولهاي زيادي را در جهت ترور به خارج برده است ، دخالتهاي گسترده او در عراق بقدري زياد بوده است كه او را از عراق بيرون كرده اند.

پيگرد بين المللي براي دستگيري سران سپاه پاسداران:

بعد از جنگ ،سپاه پاسداران غولي در اقتصاد ايران  شد و در تمامي ارگانها چنگ انداخته است و پيش از ٧٥ درصد اقتصاد كشور را در دستش گرفته است و به هيچكس هم  پاسخگو نيست . هرجا كه ترور و بمب گذاري باشد ردپاي سپاه پاسداران اسلامي در آنجا ديده مي شود .با اين وجود اروپايي ها سعي دارند كه دوباره آب رفته به جوی برگردانند. فرانسه  در گفتگوي تلفني گفته است رژيم بايد دست از تنش در منطقه بردارد. مکرون رئيس جمهور فرانسه ،در این تماس تلفنی گفته است: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند و رژیم ایران از هر اقدامی که به تشدید تنش در منطقه منجر شود، خودداری کند. فرانسه بجاي محكوم كردن سپاه  و بجاي حمايت از اين اقدام آمريكا ،درواقع خط و خطوط خوددارى كردن از خشونت به رژيم مي دهد! اكنون بهترين فرصت است كه آمريكا و جوامع بين الملل  و شركاي اروپايي اش  رژيم  را براي تغيير  تحت فشار قرار دهند.اولين راه حل ، بلوكه كردن سرمايه هاي ملت ايران كه بنام سركرده هاي سپاه در  بانكهاي جهان است بطور جدي است . دوم اينكه ، تمامي حسابهاي  سپاه پاسداران و سرداران سپاه  كه دست سپاه را براي ترورها باز ميگذارد ضرب العجل  مسدود شود. سوم ، كمكهاي نقدي و غير نقدي به گروه هاي تروريستي  و پولشويي هايي كه در اين رابطه صورت مي گيرد   بايد دقيقن كنترل شده و قطع گردد. چهارم،  جلوگيري كردن از اعزام نيروهاي سپاه از جاي جاي جهان به سوريه و لبنان و افغانستان ، يمن وپاكستان  است  آمريكا بكمك كشورهاي منطقه مي تواند تمامي پروازهاي سپاه  و انتقال سلاح و قطعات موشكهاي دور برد و... را براحتي كنترل كند همانطور که آلمان هواپیمایی "ماهان"را ممنوع  پرواز کرد. تا كنون کشوری دیگر کاری برای محدویت سپاه نكرده است ، جلو گيري و كنترل  نيروهاي  سپاه قدس و شبه نظامي هاي حشد الشعبي و ديگر نيروهاي افغاني و پاكستاني  از كشورهايشان  به ايران براي آموزشهاي نظامي . لازم به يا آوري نيروهاي قدس براي آموزشهاي نظامي بارها و بارها به ايران سفر مي كنند. کاری که برای به آشوب کشاندن دنیا تدارک می بینند!  

تهديد هاي سران رژيم عواقبي هم دارد؟!

پس از قرار داده شدن سپاه در ليست تروريستي آمريكا سران رژيم از ولايت فقيه  تا  رئيس جمهوري و فرمانده سپاه تهديدهايي توخالي كردند،  شوراي امنيت  جمهوري  اسلامي عكس العمل نشان داده  و آمريكا را تروريست ناميده است .حال بايد ديد با تمامي تهديدهايي كه كل نظام از خود نشان داده اند چه عواقبي پیش خواهد آمد ؟كيهان شريعتمداري مي نويسد؛   این تصمیم بنا به دلایل متعدد به جنگ ختم نخواهد شد. اما كارشناسان و شخصيتهاي سياسي  نظر ديگري دارند ، هرمیداس باوند، کارشناس مسائل بین‌الملل، معتقد است هدف دولت آمریکا از گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، کشاندن جمهوری اسلامی پای میز مذاکره است ولی این تصمیم می‌تواند به درگیری نظامی منتهی شود.آقای باوند درباره تاثیر احتمالی جنگ در افزایش شانش پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به یورونیوز گفت: باید دید موضع مجلس نمایندگان چیست. اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات‌هاست. باید دید آن‌ها با جنگ احتمالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی همراهی می‌کنند یا نه. اگر اکثریت دموکرات‌ها همراهی کنند، وضعیت در انتخابات ریاست‌ جمهوری به سود ترامپ می‌شود اما اگر در مقام مخالفت جدی قرار بگیرند، هیچ معلوم نیست ورود ترامپ به جنگ علیه جمهوری اسلامی، برگ برنده او در انتخابات ریاست ‌جمهوری باشد.

تغيير رژيم :

بيشتر شخصيتهاي سياسي و تحليلگران سياسي تصميم اخير آمريكا را در راستاي تغيير رژيم تفسير كرده اند از جمله مي توان به موضع خاویر سولانا،اشاره كرد.  مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سابق ناتو با اشاره به اقدام اخیر آمریکا گفت: موضوع ایران مرا می‌ ترساند. این تصمیمات خطر تقابل و درگیری در خاورمیانه را به همراه دارد.

 در همین حال رضا نصری، یک حقوقدان بین‌الملل در توییتی نوشت: نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی به دولت آمریکا مجوز درگیری نظامی را نمی‌دهد. ولی این نامگذاری ممکن است کنگره را ترغیب کند تا با تصویب یک قانون جدید مانع از این شود تا دولت کنونی بدون مجوز کنگره علیه حکومت ایران اقدام نظامی انجام دهد.

امیرعلی ابوالفتح، یک کارشناس مسائل آمریکا نیز گفته: از آنجا که سپاه پاسداران ماموریت‌های مستشاری در کشورهایی مانند سوریه و عراق دارد، در صورت عملیاتی شدن طرح نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی، تمام نیروها و تأسیسات سپاه به‌عنوان اهداف تروریستی قلمداد می‌شود و زمینه برای حمله آمریکا به نیروهای انسانی یا تأسیسات سپاه فراهم می‌شود.

مواضع ساير كشورها:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکی از نخستین سران کشورهای منطقه بود که به تصمیم کاخ سفید واکنش نشان دادن و در یک پیام توئیتری ضمن تشکر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خطاب به او نوشت: «شما یک بار دیگر دنیا را از تخاصم و تروریسم ایران در امان نگاه داشتی.» نتانیاهو که روز سه‌شنبه با یک انتخابات حساس در اسرائیل روبروست از ترامپ به خاطر انجام یکی دیگر از "درخواست‌های مهم" خود تشکر کرده است.( مي گويند كه اين طرح را خود نتانيامين به ترامپ داده است)به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه بحرین نیز از اقدام دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران استقبال کرده است. بحرین بارها سپاه پاسداران و حکومت ایران را به حمایت از شیعیان مخالف حکومت در این کشور متهم کرده است.

پس از قرار داده شدن سپاه درليست تروريستي گروه هاي خارجي آمريكا بعضي از كشورها حمايت كردن و بعضي از آنها هم  شايد منتظر راي سنا ي آمريكا ماندند. در اروپا كشوري مانند آلمان  قصد دارد كه موضع دقيق تري اتخاذ كند و  سپاه پاسداران  را گروه تروريستي معروفي كند گرچه آلماني ها به روابط اقتصادي اشان با آخوندهاي بيشتر مي انديشند. رژيم و كل نظام و سپاه را خامنه اي و روحاني و فرمانده سپاه ظاهرن چنان آراسته اند كه نشان ميدهد با یکدیگر  تضادي ندارند !مجلس اسلامي رژيم همگي لباس سپاه را پوشيدن تا نشان دهند اصلاح طلب و اصولگرا ( آنها که ماجرایشان تمام شده است) و منفردين باهم تضادي ندارند!  امما همگان مي دانند، اينطور نيست  رژيمهاي توتاليتر و فا شيستي هميشه با زور دستوراتی را اجرا مي كنند در اينجا اين ولايت فقيه است كه حكم راني ميكند و نه مجلس و حتا رئیس جمهور!

در طرف ديگر  تضاد دولت و برادران قاچاقچى( سپاه پاسداران)  تاريخي است اين تضاد ها را در جاهاي ديگر  ميتوان  بخوبي ديد. سپاه پاسداران در اين ميان از سيل بوجود آمده بيشترين سوءاستفاده را كرد،  در استانهاي ايران قصد دارد تمام تقصير ها را بگردن دولت بيندازد و در چنين شرايطي كمك هاي مردمي را يا مال خود مي كند و يا مانع كمك رساني مردم به سيل زدگان ميشود! مردم وظيفه دارند كه از اين تضادها و قرارداده شدن  ، سپاه پاسداران در ليست  سازمانهاي تروريستي خارجي   آمريكا ، كمال استفاده را ببرند. مردم ايران در اينجا نبايد گول بخورند. مردم اهواز  به خيابانها بيايند و به افشاگري هاي گسترده عليه سپاه بپردازنداین تنها راه حل پیروزی مردم است .

محمدعلي جعفري فرمانده سپاه ماهيت تروريستي خود را از قبل نشان داد وگفت  «مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهد داد». او در ادامه تهدید کرد؛ در صورت قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی «ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود». در واقع چنین موضعی از جانب فرمانده سپاه نشان میدهد که آمریکا تروریست را بخوبی شناخته است از طرفی با نگاهي به عملكرد چهل ساله  سپاه پاسداران و اعمال تروريستي او در سراسر جهان درمي يابيم ،  نتها راهي كه باقي مي ماند حذف این غده سرطاني است .

فعالیت چهل ساله سپاه پاسداران !

١- سركوب ، ترور ، ارعاب و  دستگیری و شکنجه مردم ايران در داخل ايران   ٢- ساختن مخفيگاهها هاي ترسناك و سر به نيست كردن زنان و مردان در ایران  ٣- چنگ انداختن در اقتصاد  كشور و وارد كردن اجناس  به ايران بدون پرداخت گمرگي و. پولشویی هایی که چندین بار لو رفته است .. ٤-  صادرات نفت با كشتي و تانكرهاي نفتي  بصورت قاچاق به عراق و كشورهاي همسايه ديگر .صدور موشک به لبنان و یمن برای پرتاب بسمت اسرائیل و عربستان. 

٥- ترورشخصيتهاي  سياسي و تبعيديان در خارج كشور و همکاری کشورهای میزبان در این رابطه  ٦- عامل بمب گذاري در پايگاههاي آمريكا در خُبر و كشته شدن بيش از دويست تن از نظاميان . بمب گذاري در سفارت اسرائيل در آرژانتين (١٩٨٣)کشته شدن ۲۲ نفر در سفارت اسرائیل در بوینس آیرس گذشته است و خانواده قربانیان، که روز جمعه ۲۵ اسفند در «مرکز ملی یادمان و حقوق بشر» آرژانتین گرد آمده بودند، همچنان خواستار پيگیری تحقیقات و شناسایی عاملان و آمران این جنایت هولناک هستند. آنها ایران و حزب الله را متهم اصلی در این قضیه می دانند و می گویند، روی کار آمدن دولت جدید، آنها را به دادخواهی امیدوار کرده است. ٧ -صدور  تروريست به سوريه  و يمن بنام مستشار و انتقال موشكهاي دور برد به آنجا براي پرتاب به سمت حجاز و تشديد جنگ داخلي در يمن.

٨- ارتباط با القاعده  و دیده شدن عكسهاي عماد المقنيه و ايمان الظواهري  سركرده هاي آنها با سران سپاه سفر هاي گروه های تروریستی به ایران و پیدا شدن رد پای  فرزندان اسامه بن لادن  و عروسش در  ايران نشانگر  رابطه نزديك اين دو گروه تروريستي با سپاه و کل نظام  دارد. [١]

٩ -آموزش نظامی به طالبان و حشد الشعبي و ... در ايران و پايگاه سازي براي اين گروه هاي تروريستي در بهترین جاهای ایران.

١٠-دخالت در عراق و بمب گذاري هاي كنار جاده اي كه باعث كشتار مردم بيگناه عراق شد و كشتار تعداد زيادي از سربازانآمریکایی  درعراق و همچنین در سوريه و يمن و فلسطين و كشورهاي شمال آفريقا و خلاصه اين دخالتها تا ونزوئلا  پیش رفته است .  

١١- علاوه بر اين موارد،سپاه با  وارد كردن  مشروبات آلكلي ، مواد مخدر و فيلمهاي پرنوو... توسط اين نهاد باصطلاع انقلابي كشوررا به قهقرا برده است، امما  بطور مرتب نهادهاي منكرات و ارشاد و... امان از مردم گرفته اند.

سپاه پاسداران يك گروه تروريستي !

حال سوال اينجاست، با اين همه اعمال تروريستي آيا سپاه پاسداران جمهوري إسلامي بايد در ليست تروريستي قرار گيرند يانه ؟ در اینجا جواب يك پاسدار سابق رژيم  ( محسن سازگارا)و يكي از بنيانگذاران سپاه پاسداران اسلامي ( نه ايراني) جالب است . دوستمان  مي پرسيد آيا آمريكا يي ها درست مي گويند و بايد سپاه در ليست تروريستي قرار گيرد يانه ؟ جواب ميدهد ؛شواهدي كه موجود است  نشان ميدهد  سپاه با القاعده و طالبان در تماس است و در ارتباط با يازده سپتامبر تيموليشن بوئينگ از فرانسه خريده است و بايد در ليست تروريستي قرار گيرد. پس این اقذام آنچنان هم بی ربط هم نبوده است.امما از همه مهمتر نتیجه این اقدام است .

 

_________________________________________________________________________________

[١]در ارتباط با حمله به برجهاى دوقلو ، كتابي  كه توسط وكلاي آمريكايي ( از  سه هزار خانواده سوال شده است)  ٨ سال دنبال شده است این کتاب در آمریکا منتشر داده پیدا كرده كه عكسهاي سران القاعده هم در کنار بعضی از سرداران سپاه در آنجا وجود دارد. در اين كتاب كه ١٠٠٠ صفحه است از ارتباط سپاه با اين گروه پرده برميدارد. اين كتاب  به دليل مسائل امنيت ملي چندین سال بسته مانده بود ولي بعدها وكلا حكم گرفتن كه مدارك آزاد باشد. در اين كتاب از ارتباط ايران با القاعده قبل از يازده سپتامبرو  حمله به برجهاى دوقلوه پرده برميدارد. احتمالن خرج این عملیات بزرگ را سباه داده است!

 

 

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عباس رحمتی در سایت پژواک ایران 

*نانو چيپ براي كنترلِ كرونا، تا رديابي اطلاعات درجهان؟!   [2020 May] 
*جنگ بيولوژيك ( بيوتروريسم) با نام كرونا؟!  [2020 May] 
*نگراني جهان از شيوع ويروس ديگر در آينده!   [2020 Apr] 
*جن و أنس و رهبري ولايت فقيه   [2020 Apr] 
*ويروس كرونا و رنسانس   [2020 Mar] 
*بيت خامنه اي وتيم امنيتي ،براي مهار خبرها ونه ويروس كرونا!   [2020 Feb] 
*لائيسيته !   [2020 Feb] 
* مُرده گردونی ولايت فَقِيه !   [2020 Feb] 
*ابوبكر البغدادي و علي الخامنه اي هردو تروريست؟!   [2019 Dec] 
*چهل سال رابطه مخفي آمريكا با ملايان تهران!   [2019 Dec] 
*گراني بنزين وعبور از فاشيست مذهبي !   [2019 Nov] 
*‏ بيست و ششمين فستيوال تئاتر ايرانيان تبعيدي ،شهر كلن آلمان!‏   [2019 Nov] 
*‏«روح الله زم »، اپوزيسيون يا مهره ي سوخته؟!‏   [2019 Oct] 
*بانوان ايران استاديوم هاي كاملن آزاد ميخواهند!‏   [2019 Oct] 
*چپاول ثروت و عطش خونریزی را حمایت نکنید! سیری کوتاه در نشست سازمان ملل  [2019 Sep] 
*پشت پرده سياست ولايت فقيه، مذاكره با آمريكا !   [2019 Sep] 
*سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !  [2019 Apr] 
*چهل سال جنايت و ترور سركوب و عقبگرد كامل (شماره يك)‏   [2019 Feb] 
* سال ۲۰۱۸ سال هشدار و پر حادثه به پایان رسید!  [2019 Jan] 
* فرار سرمايه از ايران افزايش مي يابد!‏   [2018 Dec] 
*یک ربع قرن فستيوال تئاتر تبعيدي در كلن!   [2018 Nov] 
*ترور به بهانه هموار کردن جاده بهشت براي تروریست ها!   [2018 Nov] 
*خيانت روحاني ( فريدون) به مردم ایران از زبان یک آشنا!  [2018 Oct] 
*احضار روحانی به مجلس و رویای دیر باز خامنه ای!‏   [2018 Sep] 
*غول ديماه بر مي خيزد!   [2018 Aug] 
* ١٣٦ مين سالگشت زاد و بود دكتر محمد مصدق در شهر كلن چگونه برگزار شد؟   [2018 Jul] 
*خامنه اي و رؤياهاي آشفته بمب اتم!‏   [2018 Jun] 
*سود و زيانهاي خروج آمريكا از برجام   [2018 May] 
*رضا شاه جزئي از تاريخ ايران است!   [2018 Apr] 
*ارمنستاني ها فقط با اراده بود که ديكتاتور را سرنگون كردند!   [2018 Apr] 
*احمدي نژاد بدنبال اپوزيسيون سازي است ؟   [2018 Feb] 
*فاز تغيير !  [2018 Feb] 
*جمهوري اسلامي ؟ نه ، رژيم توتاليتر!   [2018 Feb] 
*جنبش ملي ،پايه هاي نظام ولايي را فرو خواهد ريخت!‏   [2018 Jan] 
*احمدی نژادی ها؛ واکنش تهدید آمیز خامنه ای   [2018 Jan] 
*شعله جنگ منطقه خليج فارس زبانه مي كشد  [2017 Dec] 
*بيست و چهارمين سال فستيوال تئاتر در تبعيد كلن بياد مجيد فلاح زاده   [2017 Dec] 
*جنگ أفروزي هاي دوباره جمهوري اسلامي ، تمام منطقه را درگير خواهد كرد!‏   [2017 Nov] 
*رفراندوم اقليم كردستان و دخالت ملاها و افزايش بحران در عراق!   [2017 Nov] 
*فوتبال ايران و سوريه، نقش زنان و مردان ايران !‏   [2017 Oct] 
*فردوسي را بايد جدي گرفت و خوب شناخت !‏   [2017 Oct] 
*انتخابات آلمان ، شكست سنگين دو حزب برتر و رشد پوپوليست ها !‏  [2017 Sep] 
*‎ ‎دو رهبر در يك موضع و حمله به ملاها درسازمان ملل   [2017 Sep] 
*همكاري كاشاني و بهبهاني با انگليسيها در كودتاي ٢٨ مرداد عليه دكتر مصدق   [2017 Sep] 
*معامله بزرگ بر سر كابينه آينده و نقش ولايت فَقِيه ! ‏   [2017 Aug] 
*دولت امام زمان معجزه هزاره سوم ( قسمت ششم)‏   [2017 Aug] 
*«ماجراي نيمروز» نيمه پنهان ماجرا بود!‏   [2017 Jul] 
*جنبش دانشجویی و ادامه مبارزه   [2017 Jul] 
*اتحاد اپوزيسيون با مردم رمز پيروزي است!‏   [2017 Jul] 
*دولت امام زمان ،معجزه هزاره سوم ( قسمت پنجم )‏   [2017 May] 
*چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه !‏  [2017 Apr] 
*اسكار سياسي! ‏   [2017 Mar] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ( قسمت چهارم )   [2017 Feb] 
*«اوباما» با اُونا، ماند و به تاریخ پیوست!  [2017 Jan] 
*گورخوابان ارمغان ديگر جمهوري اسلامي‎!‎   [2017 Jan] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ! ( قسمت سوم)   [2016 Dec] 
*بيست و سومين فستيوال تئاتر در تبعيد شهر كلن با موفقيت برگزار شد   [2016 Nov] 
*پيروز انتخابات‎ ‎‏ آمریکا كيست ؟ ‏   [2016 Nov] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏   [2016 Oct] 
*دولت امام زمان و معجزه هزاره سوم !( بخش اول)‏  [2016 Oct] 
*فوتبال و حزب اله ، ياحسين ، گل تاسوعائي!‏   [2016 Oct] 
*مردم چون كوه مي مانند تا علم الهدي برود  [2016 Sep] 
*جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟  [2016 Aug] 
*كودتاي نافرجام تركيه و روياهاي اردوغان   [2016 Jul] 
*زلزله خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و پس لرزه هايش  [2016 Jul] 
*قضاوت كنيد!   [2016 Jun] 
*نقش مستشاران و مدافعان حرم، حضور محرز جمهوري اسلامي در جنگ سوريه!   [2016 Jun] 
*أهداف خامنه اي با رياست جنتي در مجلس خبرگان  [2016 May] 
*ترس خامنه اي از فرا گيري زبان انگليسي چيست ؟   [2016 May] 
*فرار مالياتي و پولشويي هاي گسترده جهاني درپاناما، بهشت مالياتي!  [2016 Apr] 
*انتخابات دهم و حیله های جدید نظام ولايي   [2016 Mar] 
*ميزان رأي يك نَفَر است!  [2016 Feb] 
*ريشه ها را بايد شناخت !  [2016 Feb] 
*سفر روحاني به فرانسه و معامله پشت پرده بر سر مجاهدین   [2016 Jan] 
*بيست و دومين فستيوال تئاتر درتبعيد «كلن» با شعار «ما پارازيت نيستم »  [2015 Dec] 
*جنايات اخير رژيم فاشيستي مذهبي ايران يك عمل تروريستي و محكوم است   [2015 Nov] 
*خودرو ملي يا اسلامي ،ايدئولوژيك ( مكتبي ) ؟  [2015 Oct] 
*داستان دعواها و بر هم زدن رابطه ایران با آمريكا و توافقنامه هسته اي وین !  [2015 Sep] 
*چه سیاستی پشت هجوم گسترده پناهندگان به اروپا نهفته است؟  [2015 Sep] 
*چرا پزشكان به مناطق دور افتاده نمي روند؟( بخاطر روز پزشک )  [2015 Aug] 
*گروه اسلامي داعش بهانه اى براى حضور هميشه آمريكا در خاورميانه!  [2015 Aug] 
*توافق هسته اي وين ، فرصتي براي خواسته هاي مردم ايران!   [2015 Jul] 
*مذاكرات هسته اى و هسته اصلی ترور در خاورمیانه   [2015 Jul] 
*تنها راه نجات ايران بازگشت به اصالت خويشتن خويش!  [2015 Jun] 
*رعايت حفظ فاصله با بمب اتم ، راه حل پشت درهاي بسته است!   [2015 May] 
*تفاهم يا توافق لوزان شكستِ دلواپسان و جام زهر ديگر  [2015 Apr] 
* تاكسي جعفر پناهى به برلين آمد ،شوخى نيست !   [2015 Feb] 
*خاكسپارى بيژن دادگرى و بعضى دوستان !  [2015 Feb] 
*راز اشغال سفارت آمریکا درتهران !  [2014 Dec] 
*بزرگداشت فريدون تنكابنى، در شهر كلن كارى پسنديده !   [2014 Dec] 
*بيست و يكمين سال فستيوال تئاتر كلن به همراه يار دبستانى !   [2014 Nov] 
*از هيچِ خمينی تا پيچ بی احساسی مطلق!  [2014 Nov] 
*ترور خاموش و پيچيده سرهنگ عزيز خزاعى !  [2014 Oct] 
*ایران و بردگی مدرن ؟!  [2014 Oct] 
*چه درسهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت؟ ( قسمت دهم ، پايانى )  [2014 Sep] 
*چه درسهایی میتوان ازبهمن پنجاه و هفت گرفت ؟(بخش نهم)  [2014 Aug] 
*آلمان معادلات فيفا را بهم ريخت !   [2014 Jul] 
*آلمان چگونه مجددا ،جام را به خانه آورد؟  [2014 Jul] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت (بخش ٨)  [2014 Jul] 
*چه در سهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت ؟ ( بخش هفتم)  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت ( بخش ششم )  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن پنجاه وهفت گرفت ؟ ( بخش پنجم)  [2014 Apr] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن ٥٧ گرفت ؟ (بخش چهارم )  [2014 Apr] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت ( بخش سوم )  [2014 Mar] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت؟( بخش دوم)   [2014 Feb] 
*چه درسهايي می توان از انقلاب بهمن ٥٧ گرفت !(بخش نخست )  [2014 Feb] 
*پزشك ، نقدى بر فيلم مديكووس  [2014 Jan] 
* نلسون ماندلا سنبل مبارزه با آپارتايد ( تبعيض نژادى ) و درسهايى كه بايد از او گرفت!  [2013 Dec] 
*بيستمين فستيوال تئاتر ايرانيان در تبعيد خجسته باد  [2013 Nov] 
*تروريست كيست ،تروریست دولتی کدام است ؟  [2013 Nov] 
*حل مسئله اتمى ايران با سوريه گره خورده است !  [2013 Oct] 
*اوباما يك گام به پيش ، روحانى دو گام به پس !   [2013 Oct] 
*روحاني و باب مذاكره با آمريكا در سازمان ملل !  [2013 Sep] 
*حزب مرکل در آلمان اکثریت آراء را کسب کرد، ولى ائتلاف با كدام حزب ؟   [2013 Sep] 
*سوريه خط مقدم و خاكريز اول جمهورى اسلامى!  [2013 Sep] 
*جنايت ضد انسانى در اشرف و يا ليبرتى محكوم است   [2013 Sep] 
*رای اعتماد وزارت اطلاعات یا مجلس؟!  [2013 Aug] 
*اتحاد ، مبارزه ، تنها راه مقابله با رژيم فاشيستى مذهبى است ؟  [2013 Aug] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر؟!(قسمت سوم)  [2013 Jul] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر ؟!( قسمت دوم ) آيا جو پادگانى از ايران رخت بر خواهد بست ؟ [2013 Jul] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ (قسمت چهارم ) تحليلى از وضعيت كانديداها [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت سوم ) كانديداهاى بدون برنامه ، خصوصا براى كارگران ! [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت دوم)- مضحكه انتخابات ١٣٩٢  [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ [2013 Jun] 
*انگليس پشت پرده انتخابات ايران   [2013 May] 
*" مادورو " و " چاوز " دو روى يك سكه اند !  [2013 Apr] 
*جريان فتنه چيست ، فتنه گر كيست ؟  [2013 Apr] 
*اپوزیسیون سازی !  [2013 Feb] 
*تابلوی فساد جمهوری اسلامی!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور سی یاسی!  [2012 Nov] 
*انتساب احمدی ‌نژاد کلاه گشاد بر سر خامنه ای!  [2012 Sep] 
*پارازیت قربانی مماشات !  [2012 Jun] 
*آیا سوسیالیست های فرانسه با انتخاب اولاند مسیرکشور را عوض خواهند کرد؟  [2012 May] 
*انتخابات مجلس نهم فریب دیگری برای جهانیان !  [2012 Mar] 
*فیسبوک وشبکه های اجتماعی مجازی !  [2012 Feb] 
*تحلیلی بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  [2011 Nov] 
*چراغ سبز هیلاری کلینتون به رژیم فاشیستی ایران رشته ها را پنبه خواهد کرد!   [2011 Nov] 
*قذافی رفت ، آینده لیبی به کجا می رود ؟  [2011 Oct] 
*استبداد و پیامد های آن درجامعه !  [2011 Aug] 
*هدی صابر و بابی ساندز دو فدایی آزادیخواه !  [2011 Jun] 
*ولایت فقیه بدتر از فرعونیت !   [2011 Jun] 
*حمله به اشرف ، چرا ؟  [2011 Apr] 
*تفاوت های دو قیام در دو نظام دیکتاتوری ایران و مصر !  [2011 Mar] 
*مصر به کدام حکومت تن در خواهد داد  [2011 Feb] 
*بی بی سی ، بی بی باجی رژیم برای تست دستگیری موسوی و کروبی !  [2011 Jan] 
*اعدام ها در روند جنبش مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟   [2011 Jan] 
*آیا جزایر سه گانه بهانه ای برای حمله نظامی به ایران خواهد شد ؟  [2010 Dec] 
*مرضیه گل سر سبد هنرمندان  [2010 Nov] 
*دیه گو و محمود را باهم به چه کار آیند ؟ چه سنخیتی بین مارادونا و احمدی نژاد وجود دارد ؟ [2010 Jul] 
*میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد ! بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ [2010 Jul] 
*سی سال مبارزه و یکسال فعالیت بی امان مردم بر علیه ولایت فقیه در ایران  [2010 Jun] 
*ترور نرم در زندانهای رژیم  مجید توکلی و زندانیان سیاسی دیگر را در یابیم  [2010 May] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !  [2010 May] 
*پشت صحنه ارتجاع ولایت فقیه !   [2010 May] 
*خامنه ای قاتلی که باطل است !   [2010 Apr] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !   [2010 Mar] 
*پیروز میدان مردم متحدند !   [2010 Feb] 
*مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )  [2010 Jan] 
*مبارزه و سازماندهی تنها راه حل در مقابل رژیم (شماره 1)   [2010 Jan] 
*" نه "   [2009 Dec] 
*جنبش سبز وارد مرحله دیگری شد !   [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟ (شماره ۳)  [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟( شماره 2)   [2009 Oct] 
*جنبش سبز به کجا می رود ؟! (شماره1)   [2009 Oct] 
*رد پای رژیم و حمایت علنی از حماس در غزه !  [2009 Jan]