PEZHVAKEIRAN.COM چرا صدای نمایندگان زن در مجلس ارتجاع در نمی آید؟!
 

چرا صدای نمایندگان زن در مجلس ارتجاع در نمی آید؟!
فـرهاد مهدوی

از مجلس 290 نفره ی رژیم، فقط 9 نفر زن هستند. این 9 نفر هم معلوم نیست در مجلس ارتجاع به چه کاری مشغولند و چه می کنند. اینها حتی در قبال ضد زن ترین و ارتجاعی ترین لوایح و مصوبات مجلس موضع که نمی گیرند هیچ، بعضا از قوانین زن ستیز رژیم حمایت هم می کنند. اکنون نیز که مشتی اراذل و اوباش وابسته به رژیم با اسید پاشی های سیستماتیک و جنایتکارانه، روزگار زنان بی دفاع ایرانی را حداقل در اصفهان، تیره و تار کرده اند از مثلا نمایندگان زن در مجلس رژیم هیچ خبری نیست. نه انگار که از اساس وجود دارند. آخر اینها از مردم حقوق می گیرند و امورات خود رامی گذرانند برای این که یک جایی صای شان در بیاید. از نمایندگان به اصطلاح مرد و ضد زن مجلس ارتجاع بگذریم که دائم به فکر طرح و لوایح چند زنی هستند، اما از نمایندگان زن در مجلس باید پرسید چه اتفاقی باید برای زنان ایرانی بیافتذ تا آنها خودی تکان بدهند و خدای ناکرده اعتراضی بکنند.

واقعیت این است که نمایندگان زن در مجلس ضد مردمی رزیم، بیشتر نماینده مردان هستند و به وضوح گرایش های مردسالارانه از خود بروز می دهند. عملکرد آنها نشان می دهد هیچ کدام دربرابر نابرابری های جنسیتی اقدامی نکرده و حتی از طرح هایی مانند تعدد زوجات و طرح های مربوط به جداسازی و تفکیک جنسیتی آشکارا حمایت می کنند.

کار عروسکی بودن وجود این نمایندگان زن در مجلس آخوندی به جایی رسیده که یکی از همین نمایندگان زن به نام مریم بهروزی که خود نیز جزو محافظه کاران به شمار می رود پیش از این گفته بود "حضور زنان در مجلس به حضوری تزئینی و دکوری تبدیل شده و متاسفانه زنان مجلس هیچ تلاشی برای تغییر وضعیت زنان جامعه انجام نداده و تنها برای خالی نبودن عریضه وارد مجلس شده اند."

حالا با بوجود آمدن فاجعه ی اسید پاشی های تروریستی در اصفهان بویژه که زنان و دختران بی گناه را به بهانه ی جنایتکارانه ی بدحجابی هدف قرار داده به طور طبیعی این انتظار وجود دارد که نمایندگان زن در مجلس رژیم حرفی بزنند و اعتراضی بکنند. اما هیچ خبری از آنها نیست، کان لم یکن شیئا مذکورا! این بی وجودی و بی فایده گی به جایی رسیده که صدای روزنامه ی شرق را هم در آورده است.   

این روزنامه با شگفتی می نویسد: نگاهی به تذکرهای آخر وقت نمایندگان به مقام های مسوول در روز گذشته، آدمی را به حیرت می اندازد، نمایندگان انواع و اقسام مسایل را دیده اند، از تخلف اوقاف گرفته تا تک خوانی زنان. اما درست در روز سیاه اسید پاشی در اصفهان و به خاک سیاه نشاندن زندگی چهارزن جوان، هیچ صدای اعتراض و انتقادی از مجلسی ها در نمی آید. سکوت ۲۸۱ (مثلا) مرد در مجلس به کنار، اما سکوت ۹ نماینده زن درست چند روز پس از حادثه اسید پاشی زنجیره یی در اصفهان علامت سوال بزرگی پیش روی مخاطبان و افکار‌عمومی ایجاد می کند. «زهره طبیب زاده نوری» از نمایندگان نزدیک به جبهه ی پایداری به مساله تک خوانی زنان اشاره کرده و به وزیرارشاد در این زمینه تذکر می دهد اما گویا برای ایشان و هشت نماینده زن دیگر هیچ سوال و پرسش و تذکری درباره ی فاجعه ی رخ داده در اصفهان شکل نگرفته است.

به نوشته مقاله شرق: این نخستین بار نیست که پیکان نقد به سوی زنان مجلس نشانه می رود، آنها در خیلی مسایل منفعلانه عمل می‌کنند و اغلب به هنگام تخلف رخ داده از سوی زنان از تک خوانی گرفته تا بد حجابی به نهادهای مسوول در این زمینه تذکر می دهند اما مجلس به آرامی از کنار این مساله (اسید پاشی) عبور کرده، باید دید آیا زنان مجلس این بار آستین بالا می زنند و صدای اعتراضی از آنها در این زمینه خاص بلند خواهد شد یا نه؟

 

فرهاد مهـدوی

22 اکتبر 2014

منبع:پژواک ایران