PEZHVAKEIRAN.COM آقای جنتی ! من راز طول عمر شما را می دانم !
 

آقای جنتی ! من راز طول عمر شما را می دانم !
ع .ریحانی

آقای احمد جنتی !در برنامەء شناسنامە ، وقتی در بارەء راز طول عمرتان از شما سوال شد ، آن را کاری خدایی دانستید کە البتە چیزهای دیگر هم در آن موثرند .
 
 
آقای احمد جنتی ! تا بە حال از چیزی چندشتان شدە است ؟ حقیقتا از اینکە شما را مخاطب قرار می دهم چندشم می شود . اما نتوانستم" کظم غیظ " کنم و این سطور را خطاب بە شما ننویسم .
آقای جنتی ! من راز طول عمر شما را می دانم . شما تندیس منحوس استبداد در ایران هستید . شما نە ٨٩ سال ، کە بە اندازەء سرزمین ایران قدمت دارید و رد تصویر نفرین شدەء شما را می توان در نقاشی های دورەء غار نشینی آن سرزمین هم مشاهدە کرد . شما درخت کهن و لعنت شدەء استبداد ایران هستید . اگر خداوندگار ایران زمین ، بە حسب طبیعت ، عدالت و یا قانون دیالکتیک ، هزاران سال پیش ، نهال آزادی و نهال استبداد را با هم کاشتە باشد و مردمان آن دیار را در پرورش و آرایش و پیرایش هر کدام کە می خواهند مختار کردە باشد ، درخت آزادی در نهالی خشک و فرسودە و برکندە شد ، اما درخت استباد ، چون طاعونی پلید ، رویید و بالید و خرامید و بر مغز همگان پیچید. اکنون شاخە و سر پنجە های خوفناکش را همە جا می توان مشاهدە کرد . آقای جنتی ! شما آیینەء تمام نمای تک تک ما هستید کە هنوز یاد نگرفتە ایم ریشە های استبداد را باید اول در درون خودمان بخشکانیم . هنوز یاد نگرفتە ایم کە دموکراسی را باید اول در خانە های خودمان و نسبت بە اعضای خانوادەء خود رعایت کنیم . هنوز چند هزار نفرمان ، صبح علی اطلوع بیدار می شویم کە صحنەء جان کندن انسانی را بر دار تماشا کنند و نوبت خود را بە انتظار بنشینند .
آقای جنتی ! شما ٨٩ سال ندارید . عمر شما بسیار بیشتر است . "خواجەء شیراز" هم با دیدن تندیس منحوس شما "فرا دشنام شد" :
 
صوفی شهر بین کە چون ، لقمەء شبهە می خورد
پاردمش دراز باد ، این حیوان خوش علف
 
رد پا و عمامە و ریش و عبای شما را می شود بر پیکر فرهنگ و تاریخ ادبیات این سرزمین دید . لذا شما نخواهید مرد. اقلا تا چند نسل دیگر زندە هستید . اگر هم خبر بیاورند کە مرده اید ، باور کنید کە باور نمی کنم .
 
آقای جنتی ! می خواهم یک فیلم و یک کتاب بە شما سفارش کنم کە اگر مسئولیت هایتان در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جماعت و چند شغل امنیتی دیگر کە احتمالا بە خاطر ملاحظاتی ، صلاح ندیدید دربارەء آنها هم در این برنامە صحبت کنید ، ببینید و بخوانید . فیلم دزدان دریایی ٢ ، کە در آن کسانی را می بینیم کە بە خاطر طلسمی ، عمر جاودان یافتە اند و نمی توانند بمیرند . چنان پیر و کج و معوج و گیج و پلید و پلشت و منحوس و مریض و علیل و ذلیل شدە اند ، کە هیچ آرزویی جز مردن ندارند ! با دیدن این فیلم بە یاد شما افتادم . نمی دانم شما با دیدن این فیلم بە یاد چە کسی می افتید . اما کتابی کە مایلم بخوانید ، رمانی است از" سیمون دوبوار" بە نام "همە می میرند ". این را هم اگر توانستید بخوانید.  آقای جنتی ! مرگ ، نعمتی است کە فقط کسی کە نمی میرد ، معنی اش را می فهمد . من کە نیستم ، اما مطمئنم در نسل بعد هم سایەء شوم شما بر آن سرزمین حکم فرماست . سلام ما را بە نسل های بعدی برسانید.
 
ع ریحانی

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب ع .ریحانی در سایت پژواک ایران 

*خوشرقصی برای آمریکایی ها ؟!؟  [2015 Sep] 
*آقای توتونچیان! شرافت را در لحظەء اکنونت بجو  [2015 Jan] 
*آقای جنتی ! من راز طول عمر شما را می دانم !  [2014 Oct] 
*چرا گزارش 92 و 93 در راستای مبارزه با جمهوری اسلامی است ؟  [2014 Sep] 
*فرقه ها خطرناکند  [2014 Sep] 
*چماق به دستان ولایت  [2014 Jul] 
*من آن سپیدی خاکسترم  [2014 Jun] 
*شرمتان باد ز هنگامەء رسوایی خویش  [2014 May] 
*بود اطلس خویش بر دلقی بدوخت  [2014 Jan] 
*آقای رجوی! این جام زهر را سر بکشید  [2014 Jan] 
*حسین بازجوی مجاهدین، نسخهء کوچکی از حرامزادگی کیهان  [2013 Dec] 
*سخنی با امیر صیاحی  [2013 Nov] 
* تو این را دروغ و فسانه مدان  [2013 Nov] 
*بهشت؟! _ نه ،ممنون!  [2013 Nov] 
*و کلمە بود هیچ نبود . و آن کلمە «دروغ» بود   [2013 Oct] 
*ترسم که اشک در غم ما پردە در شود  [2013 Oct] 
*انشعاب از سازمان مجاهدین؛ نامه ای به ایرج مصداقی  [2013 Oct] 
* آقای یغمایی! این شعر را از دفترتان پاک کنید  [2013 Sep] 
*آقای «قهرمان» ! لطفا دیگر قهرمان نباشید‎  [2013 Sep] 
*آقای رجوی ! اموال اشرف چقدر می ارزد؟  [2013 Sep] 
* سر پیالە بپوشان کە خرقە پوش آمد   [2013 Aug] 
*آقای توتونچیان! آدم بە زندان نمی رود کە تبدیل بە بازجو بشود  [2013 Aug] 
*چرا اصرار دارید خودتان را مضحکە کنید؟  [2013 Aug]