PEZHVAKEIRAN.COM مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل در ایران
 

مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل در ایران
زیر نام « تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل...»(۲) 

عباس منصوران

در بخش نخست این نوشتار(2) اشاره شده بود که «هدف این نوشتار نه نقد یک دیدگاه که یک یادآوری و افشای یک تلاش است که در بستر نقد نمی گنجد. پنجاهمین سالگرد خیزش سیاهکل بهانه ای شده است تا بار دیگر برخی فرصت طلبان، ماهیت و تاریخچه مبارزاتی یکی از درخشانترین برآمد تسلیم ناپذیری حکومت شوندگان در برابر استبداد مطلق حاکم را وارونه جلوه دهند...» مهدی کوهستانی نژاد، واسطه ی «مرکز اعطا دمکراسی» (ند) از وزارت امورخارجه آمریکا و نیز در استخدام اتحادیه کار کانادا، یکی از این افراد است که با «پول کثیف» پیشبرد آلوده سازی فعالین و نهادهای مستقل جنبش کارگری را از سال 1384 (برآمد دوباره سازمانیابی جنبش کارگری) وظیفه مند شد. نوشتار پیشین را با این جمله به پایان بردیم: در ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳«رضا شهابی- نماینده شجاع و آگاه طبقه کارگر- در زیر شکنجه آنگاه که به سلول آورده شد، با به خطر افکندن جان خویش، ضرورت دید تا با انتشار اطلاعیه ای از زندان رجایی شهر، تلاش های بازجویان را نقش بر آب سازد و با پیامی از درون زندان به جنبش هشدار دهد و مهدی کوهستانی را چنین افشا کند که: پول های ”کثیف“ مبارزات کارگران را فاسد خواهد کرد»(3)

 رضا شهابی در این هشدارنامه اعلام کرد: «این روزها  به نظر می رسد که بار دیگر خطری  جدی  و توطئه گرانه در راه است.

 در سال 1386  فعالین واقعی جنبش کارگری با افشاگری عوامل  نهاد های ضد کارگری و امپریالیستی توانستند جلو فعالیت های آنها را بگیرند. اما نهاد های ضدکارگری و در کل نهاد های  بورژوازی هیچ وقت از پای نخواهند نشست و هر بار سعی خواهند کرد در اشکال گوناگون به جنبش کارگری نفوذ کنند  و با داشتن عوامل دست گمارده، جنبش کارگری را به فساد بکشانند. اما جنبش کارگری ایران  نشان داده است که کارگران و پیشروان  جنبش طبقاتی  کارگری، با حساسیت  خود تمامی توطئه های آنان را نقش برآب خواهند کرد.

نگاهی به تجربه سندیکای شرکت واحد

 پول های  کثیف، حربه ی قدیمی است که نظام های امپریالیستی  و ضد کارگری برای تضعیف  و وابسته کردن  و در یک کلام  ریشه  کن کردن مقاومت  طبقه  کارگر به کار می بندند و با این ترتیب  است که پول هایی  به اسم حمایت از سندیکا ها و اتحادیه ها ی کارگری و یا خانواده های کارگران از سوی ارگان هایی با پوشش دموکراتیک و دموکراسی خواهی  اما در واقع ضد کارگری، وارد چرخه مالی کارگران و نهاد های مدافع  آنان می شوند.

 رفقا  و کارگران عزیز!

هوشیار باشیم  که در دام حربه های  کثیفی از این دست  که در کمین ما نشسته است نیفتیم. این وسط  اگر با هم بمانیم  پیروز خواهیم شد. ما همیشه به استقلال مالی باور داشته  و داریم .  با همبستگی  و کمک های ناچیز کارگران و مدافعان کارگری میشود نیازهای حداقلی  خود را بر طرف کرد . باید چهره های مخرب  و ضد کارگری را افشا کرد و اجازه ندهیم افراد سست عنصر باور و اعتماد طبقاتی کارگران را سخره بگیرند.

آنان که شرافت کارگری را مستمسک منافع خود قرار داده اند باید بدانند  که شرافت کارگری یعنی اعتماد ، با هم بودن  و برای همدیگر بودن،  شرافت کارگری یعنی داشتن حس برابری خواهی  برای یک زندگی شاد همراه با نان و آزادی در دفاع از منافع  طبقاتی  طبقه کارگر!»

رضا شهابی . عضو هئیت مدیره  سندیکای شرکت واحد تهران و حومه- زندان رجایی شهر . 27 خرداد 1393

طرد مرکز وابستگی

با این شناخت و هشدارها از درون زندان و برون بود که پیشروان و فعالین جنبش کارگری- سوسیالیستی مانند رضا شهابی از نمایندگان مورد اعتماد و شایسته کارگران در ایران،"کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" زنده یاد یدالله خسرو شاهی در لندن، رفقا صدیق اسماعیلی، احمد بخرد طبع و به ویژه یکی از فعالین موثر و آگاه جنبش کارگری از درون ایران که به دلایل امنیتی از بردن نام  او خودداری می کنم، اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران (کانادا)، نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران و بسیاری دیگر از فعالین و سازمانهای سوسیالیستی در بازشناسی این "مرکز وابستگی» وزارت امورخارجه آمریکا به واکنش و افشاگری پرداختند. این کارزار در برابر نفوذ این نهاد ضدکارگری که برای تشکل دهی ارگانهای مستقل کارگری به سود سرمایه و زیر نام های «اعطا دمکراسی» و  "مرکزهمبستگی" شکل گرفته بود، هرچند به رانده شدن مهدی کوهستانی انجامید ولی تا کنون  آنگونه که باید و شاید به کار آگاهگرانه در برابر نفوذ ضدکارگری و اهداف و عواملی که از جمله «سولیداریتی سنتر» پشتیبان مالی و ایدئولوژیک آن است پرداخته نشده است. هدف این مرکز وابستگی، ایجاد فساد در جنبش مستقل کارگری و وابسته کردن فعالین آن و تبدیل این جنبش به ابزار رفرمیسم بورژوایی بوده است. بنا به همین عملکرد، «سولیداریتی سنتر» لبه ی دیگر همان قیچی است که لبه دیگرش را حکومت اسلامی ایران تشکیل می دهد. از همین روی، مهدی کوهستانی نژاد در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۶  از «اتحاد بین المللی در دفاع از کارگران ایران» اخراج شد. این نهاد مستقل کارگری-مرکز کانادا- اعلام کرد:”اتحاد بین المللی در دفاع از کارگران ایران“ هر نوع همکاری با این نهادهای آمریکایی را صریحا رد کرده است.“

تلاش مهدی کوهستانی در وابسته سازی جنبش کارگری در ایران

سندیکای مستقل کارگران شرکت واحد تهران و حومه یکی از مراکزی بود که «سولیداریتی سنتر» مهدی کوهستانی را مامور آلوده سازی آن کرده بود. دو سه تن از فعالین این سندیکا نمونه سعید ترابیان که در خدمت دستگاه های امنیتی رژیم در آمدند به این فساد کشانیده شدند و تلاش کردند تا فعالین صادق جنبش کارگری را به شکنجه گران معرفی و وابسته جلوه دهند. رضا شهابی، ابراهیم مددی، داود رضوی ها در زندان و بیرون از زندان زیر شکنجه و پیگرد از استقلال و شرافت کارگری دفاع کردند و سندیکا را از آلودگی رهانیدند. این  نمایندگان کارگری، هوشیارانه، برای بار دوم در مردادماه سال ١٣٨٨ در بیانیه ای در پاسخ به ادعانامه دادستانی تهران که سندیکا را به گرفتن پول از دستگاههای آمریکایی متهم کرده بود، اعلام کردند: « شرکت واحد برای بار دوم در مردادماه سال ١٣٨٨ یعنی یک سال بعد از اطلاعیه بالا، در مورد همین اتهامات و در پاسخ به ادعانامه دادستانی تهران که سندیکا را به گرفتن پول از دستگاههای آمریکایی متهم کرده بود، چنین اعلام کردند: "جنبش کارگری ایران ساليان گذشته به عنوان محافل ضد کارگری معرفي شد و در سال گذشته به این هم بسنده نکرده و در وحشت از گسترش جنبش مستقل کارگری و ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در میان کارگران و فعالین کارگری سعی کردند با اتهام زنی‌های بی‌سند و مدرک و تخریب چهره‌های فعال کارگری به اهداف خود برسند. اما هوشیاری فعالان کارگری در بی‌اعتنایی به این جو مسموم توطئه ی آنان راخنثی کرد. و حال ما شاهد هستیم که این امر از دست عواملشان بیرون آمده و خود دستگاه قضايی میخواهد این کار را انجام دهد."(4) پس از این افشاگری سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران وحومه، نهادهای پشتیبان جنبش کارگران ایران از جمله: "نهاد همبستگی با جنبش کارگری – برلین" در اطلاعیه ای زیر عنوان "سولیداریتی سنتر ،تئوری توطئه و تفرقه"نوشت؛ "این سبک کار در خدمت جمهوری اسلامی و دشمنان طبقه کارگر است. این سبک کار متعلق به مراکز امنیتی، سازمان های اطلاعاتی و دولت های سرکوبگر است... که باید هر چه سریعتر از سوی فعالین جنبش کارگری و جنبش های اجتماعی دیگر افشا و طرد گردد."(5)

 

تلاشی دیگر برای نفوذی دیگر

  گزارش سیامک مؤید زاده (وارطان) از «نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران» یکی از مهمترین سندهای گویای و ارزنده ی ماهیت اهداف و دست اندازی نهادهای ضد کارگری سرمایه ی جهانی است. سیامک مؤید زاده، از بنیانگذاران و کوشندگان نهاد همبستگی با جنبش کارگری در ایران» که نقش ارزنده ای در پشتیبانی از جنبش کارگری ایران دارد، تجربه خود را در بهمن ماه ۱۳۸۷ – فوریه ۲۰۰۹ در هشت سمینار پالتاکی پیرامون “افشای همبستگی آمریکایی و عوامل آن برای نفوذ در جنبش کارگری»(6) را اینگونه گزارش می دهد:  

   

«مهدی کوهستانی بر مبنای آشنایی و روابطی که با من داشت با من تماس می گیرد، وعده و وعید ها و در باغ سبزی به من نشان می دهد، از جمله اینکه با رئیس DGB [کنفدراسیون اتحادیه های کارگری آلمان] آشناست، محل و امکان در اختیارمان می گذارد و بودجه تامین می کند و غیره و غیره. مهدی کوهستانی با سناریوی “خانمی برای شما نامه نوشته، چرا جواب ندادید؟” فرزانه داوری را به ما وصل می کند. فرزانه داوری کارمند سولیداریتی سنتر است [ایشان بنا به گزارش هایی پس از آشکار شدن نقش مهدی کوهستانی و «سولیدرایتی سنتر» از این ارگان استعفا دادند]. در رابطه با آن برنامه هایی را به ما پیشنهاد می کند، سعی می کند امکاناتی را در اختیار ما بگذارد. 

 من بعد از وقایع درون شرکت واحد و سپس اخباری که در مورد تلاش برای نفوذ در سندیکای هفت تپه رسید، احساس کردم که خطر جدی است، و وظیفه خودم دانستم که تجربه مستقیم خود را علنی کرده در اختیار فعالین کارگری ایران در داخل و خارج قرار بدهم».

مؤیدزاده می افزاید: بعدها یدالله (زنده یاد خسروشاهی) بمن گفت: “یکی از دلایل عمده اخراج مهدی همین برنامه ای بود که از طریق تو میخواست برای شماها پیاده کند”.

هشت نوار شنیداری سمینارهای پالتاکی گزارش مؤیدزاده، هنوز در سایت «نهادهای همبستگی...» موجود هستند.(7) مهدی کوهستانی که همیشه نقش خود را در پیشبرد اهداف سولیداریتی سنتر به زبان نیاورده، گزارش بهمن ماه سال 1387 سیامک مؤید زاده را تا آنجا که پیگیری شده، پاسخی نداده است. ناگفته نماند که در این تاریخ بیش از سه سال از اخراج مهدی کوهستانی از «اتحاد بین الملل» در کانادا می گذشت. تاریخ اخراج وی از «اتحاد بین الملل...» در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۶ بود.

همراه این افشاگری ها بود که رفیق احمد بخرد طبع به عنوان یکی از بنیانگزاران و کوشندگان اتحادیه همبستگی با جنبش کارگری در ایران، در نوشتاری آموزنده در تاریخ  16 دی 1387 ـ 5 ژانویه 2009 چنین نوشت:

   «در رابطه با جنبش کارگری و مطالبات ملی، آنها از ترفند های روانشناسانه استفاده میکنند و در چنین راستایی دو هدف کثیف را مطابق با اظهارات خودشان دنبال مینمایند. اولین شرط ایجاد اختلاف در داخل نیروها و عناصر فعال و دومین مسئله ، مختل نمودن همبستگی ملی و جهانی شان است که بعنوان "سیاست شناسائی" نام گذاری میکنند. مشخص است که سیاست های مخربانه خویش را از طریق عناصر و نیروهای خائنی در که پس باصطلاح هواداری از جنبش کارگری روی میآورند..»

سفر منصور اسانلو، فعال رفرمیست-سندیکالیست پیشین در ایران به آمریکا با پشتیبانی و اقدامات سولیداریتی سنتر و مهدی کوهستانی انجام گرفت. آقای کوهستانی مدعی است که اسانلو خودش و با چشم باز با عوامل «سولیداریتی سنتر» که “اسمش بر روی کارتی نوشته شده” بود تماس برقرار کرده است.  اما مدتها پیش از جدا شدن، مهدی کوهستانی نژاد، دوش به دوش هم در رسانه ها ظاهر می شدند تا اسانلو را رهبر جنبش کارگری ایران وانمود سازد و بکوشد تا پروژه «سولیدرایتی سنتر» را با وی به پیش ببرد. نمونه ی تابستان ٨٦ که آقای اسانلو  در نشست اتحادیه بین المللی ترانسپورت به خارج آمده بود، همراه با مهدی کوهستانی در «تلویزیون برابری» شرکت کرد و اعلام کرد که مهدی کوهستانی نماینده او است و تاکید کرد که «از هر کسی که پول بدهد قبول میکنند برای کمک به جنبش کارگری...»

منصور اسانلو در خروج نهایی از ایران و اخراج از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به زودی از  مهدی کوهستانی نژاد جدا شد و در رقابت با وی، با امکاناتی از یک برنامه تلویزیونی از سوی یکی از سرمایه داران ایرانی مقیم آمریکا به نام محمد حسین جهانشاهی راه دیگری گرفت و همانگونه رفرمیسم و خاتمیسم را در جنبش کارگری نمایندگی می کرد، به طور کامل به طبقه کارگر پشت کرد.

آقای کوهستانی با ادبیاتی توهین آمیز، فعالین صادق جنبش کارگری و سوسیالیستی و هر آنکس که کوچکترین اشاره ای به نقش مخرب وی در جنبش کارگری کرده را «به گور سپردن» تهدید می کند. برای نمونه در نوشتاری سراسر توهین و ناسزا و بددهنی و تهدید در سایت پژواک ایران (با مسئولیت ایرج مصداقی، از زندانیان سابق، نویسنده و فعال حقوق بشر)، فعالین جنبش چپ و کارگری را با تیتر«نبش قبر مسائل شخصی بشیوه «سوسیالیستی»  اینگونه مورد خطاب قرار می دهد:

«بيار آنچه داري زمردي و زور

كه دشمن به پاي خود آمد به گور»(8)

 کوهستانی نژاد، با تهدید «دشمنانی که «به پای خود به گور آمد»ند را اینگونه با نهادهای سرکوبگر حکومت اسلامی همانند معرفی می کنند و  آنان را اینگونه به تهدید می گیرد:

«تفاوت یاران خانه کارگر با محفل پاپاراتزی – کیهان شریعتمداری در این است که آنها فعالیت هم دارد ولی این محفل بقول خودشان فقط یک چپ سوسیالیستی کارگری کاغذی است.» [گناه این چپسوسیالیستی کارگری،افشای مهدی کوهستانی به سهم خویش بود]. ... ادامه دارد...

عباس منصوران

 

پانویس هاو منابع:

-1http://www.azadi-b.com/?p=3368مهدی کوهستانی پنجاه سال تاثیر فرهنگ سیاهکل بر جنبش کارگری

-2 http://www.azadi-b.com/?p=3496 عباس منصوران

3 .http://barayeazadi.com/maghalat/2014/06/17/poulhaye. رضا شهابی

htmپول های "کثیف " مبارزات کارگران را فاسد خواهد کرد !

4.http://www.syndicavahed.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=199&Itemid=10

5- فایلهای صوتی سمینار افشای همبستگی آمریکایی و عوامل آن برای نفوذ در جنبش کارگری ایران- قسمت اول. ده نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران در خارج کشور -بهمن ١٣٨٧- ژانویه ٢٠٠٩

https://wsu-iran.com/vije/hambastegi.htm.

6- همان منبع شماره 5

-7http://www.iran-tribune.com/component/content/article/33-2008-03-24-07-38-49/1669-2009-01-28-04-30-55.

 

-8http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-61688.html

 

منبع:پژواک ایران


عباس منصوران

فهرست مطالب عباس منصوران در سایت پژواک ایران 

*فراخوان دفتر روابط بین‌الملل حزب کمونیست ایران برای پشتیبانی از جنبش جاری در ایران  از خیزش ستمدیدگان برای نان، ‌کار،‌ آزادی! پشتیبانی کنیم [2022 May] 
*اورآسیا، دکترین دوگین و نئوتزاریسم پوتینی در جبهه‌ی اکراین  [2022 Mar] 
* جنبش آموزگاران و فرهنگیان و دانش آموزان، یک برآمد صنفی صِرف نیست  [2022 Jan] 
*از شوراگرایی تا شورا و اشاره به یک آسیب شناسی   [2021 Sep] 
*طرح امنیتی «پایپینگ» برای مهار اعتصاب سراسری کارگران  [2021 Jul] 
*در محکومیت اخلال در محاکمه‌ی یکی از عاملین کشتار ونسل کشی در ایران  [2021 Jul] 
* بخوان به نام کمون! به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد کمون پاریس!   [2021 Mar] 
* جعل تاریخ و جعل ماهیت و اهداف سیاهکل در خدمت نئولیبرالیسم   [2021 Mar] 
*از ناسیونالیسم تا دولت های شب پا تبیین ریشه های بحران از نگاه انحلال طلبان در رهبری خودبرگزیده ی کومه له  [2021 Mar] 
*مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل در ایران  زیر نام « تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل...»(۲) [2021 Feb] 
*مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل زیر نام « تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل...»(1) [2021 Jan] 
*هوشنگ عیسی بیگلو‌، نماد آزادیخواهی، مقاومت و منش انسانی   [2015 Jan] 
*اکراین جبهه اروپایی رویارویی دو بلوک سرمایه داری جهانی  [2014 Mar] 
*«غریبه ای به نام کتاب»  [2014 Feb] 
*بحران سازی هایی که هنوز هم نادیده گرفته می شوند  [2014 Feb] 
*بیعت در وحدت، در لانه ی کرکس ها  [2014 Jan] 
*لغو«اعدام» یا توهم زایی لغو  [2013 Dec] 
*آگاهی طبقاتی  [2013 Dec] 
*رفیق صدیقه حائری،زنی از گردان انقلاب   [2013 Dec] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی  [2013 Dec] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی (۲)  [2013 Nov] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی (۱)  [2013 Nov] 
*«خدایان نجاتم نمی‌دادند» (۱) حکومت ایران،‌ قاتل مجاهدین [2013 Sep] 
*استبداد حاکم بر سازمان مجاهدین  [2013 Jun] 
*تناقض‌های حکومت باندها و بمب‌ موعود عجله ‌فرجه  [2013 Jun] 
*اتحادیه های سنتی، بستری برای رفرمیسم  [2013 Mar] 
*اقدام مستقیم کارگران، گامی به‌سوی پالایش جنبش کارگری  [2013 Mar] 
* هوشنگ عیسی بیگلو‌، نماد آزادیخواهی، مقاومت و منش انسانی  [2013 Feb] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (6)  [2012 Dec] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (5)  [2012 Dec] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۴)   [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۳)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۸)  [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (2)  [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۱)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری(۱۷)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۶)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۵)  [2012 Oct] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (14)  [2012 Oct] 
*آب را گل بکنید! علیه تریبونال دادخواهی   [2012 Sep] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]،دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۹)  [2012 Aug] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]،دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۶)  [2012 Jun] 
*پایان دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین  [2012 May] 
*دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین ضرورت روی کرد طبقاتی پرولتاریا به سیاست (بخش دوم) [2012 May] 
*دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین  [2012 Apr] 
*آلترناتیوِ بازتولید فرهنگی استبداد شرقی و تقویم برهنگی ها  [2012 Apr] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۶)  [2012 Apr] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی  [2012 Mar] 
*«ایدئولوژی آلمانی» ، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۴)  [2012 Feb] 
*حکومت یا دولت؟ هیاهوی انتخابات حکومتی تحریم، روی دیگر سکه‌ی ترمیم و شرکت  [2012 Feb] 
*«ایدئولوژی آلمانی» ، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۳)  [2012 Feb] 
*نظام بحران، بحران تحریم، بحران تغییر  [2012 Jan] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۲)  [2012 Jan] 
*در بیان کرکس ها و فداییان!  [2012 Jan] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۱)  [2012 Jan] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۳)  [2012 Jan] 
*آدونیس های زمینی، چکامه سرایان سوریه  [2011 Dec] 
*پرستو در باد، روایتی از مبارزه، عشق و بازنگری بینش چریکی  [2011 Nov] 
*گزارشی از مرگ کارگر گمنامی که در ۲۲ تیر ۱۳۷۸ به دست جنایت‌کاران جمهوری اسلامی کشته شد  [2011 Nov] 
*چشم‌انداز تغییر نظام در ایران و مداخله‌ی خارجی  [2011 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۱)  [2011 Oct] 
*بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها  [2011 Sep] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۰)  [2011 Sep] 
*بحران فراگیر سرمایه، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۹)  [2011 Aug] 
*یونان به چند پول می ارزد؟! بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۷) [2011 Jun] 
* جنایت کشتار در اردوگاه اشرف، جنایت علیه بشریت است  [2011 Apr] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۷)  [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری (۶)  [2011 Mar] 
*اعتصاب سراسری کارگران، تنها سلاح در برابر نسل کشی  [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری   [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری (۴)  [2011 Feb] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ با خوانش مارکس (۳)  [2011 Jan] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ با خوانش مارکس (۲)  [2011 Jan] 
*بحران ساختاری سرمایه‌ با خوانش مارکس (۱)  [2010 Dec] 
*یادِ بسیارانِ اسیر  [2010 Dec] 
*قتل‌های حکومتی و حکومت قاتل‌ها  [2010 Dec] 
*براي كشورما نمي‌شود خط فقر تعريف كرد   [2010 Nov] 
*از شهلا جاهد باید دفاع کرد  [2010 Nov] 
*کابوس نئوفاشیسم، ناسیونال مهدویسم  [2010 Aug] 
*دکترین شوک یا فاشیسم اقتصادی میلتون فریدمن (۱)  [2010 Aug] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۱۰)  [2010 Jul] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۹)  [2010 Jul] 
*نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۴) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن [2010 Jun] 
*نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۳)  [2010 Jun] 
*جایزه‌ی نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (2) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن  [2010 May] 
*جایزه‌ی نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۱) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن [2010 May] 
*نان و خون نه!‌ نان و گل سرخ!  [2010 May] 
*ضرورت سازمان‌یابی شوراهای بیکاران  [2010 Apr] 
*منافات حقوق بشر با حقوق انسان  [2010 Apr] 
*پیمان شوم و «روحانیت کمپرادور»  [2010 Mar] 
*تعیین حداقل دستمزد،‌ چالش شديد کار و سرمایه  [2010 Mar] 
*پیامی بر پیکر علی کروبی، با امضا کبود ومُهر ولایت  [2010 Feb] 
*برای کار ، نان و آزادی  [2010 Feb] 
*بودجه بحرانی و بحران زای حکومت نظامی ۸۹  [2010 Feb] 
*یاد سازمانده اعتصابات و جنبش شورایی نفتگران گرامی‌باد  [2010 Feb] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2010 Jan] 
*همصدایی هراسناکان قیام  [2010 Jan] 
*طبقه کارگر ایران، در سالی که گذشت  [2010 Jan] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2009 Dec] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها(۷)  [2009 Dec] 
*۱۶ آذر، پیوستار اعتراض‌ و جنبش در پیوند  [2009 Dec] 
*قطعنامه چهارم شوراى حكام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و روانپریشی الیگارش‌مهدویون  [2009 Dec] 
*بحران حاکم و حاکمیت بحران   [2009 Nov] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۶)  [2009 Nov] 
*هدف فوری و استقلال طبقاتی کارگران  [2009 Nov] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۵)  [2009 Oct] 
*نشست وین گام دیگری در مرداب مشروعیت بخشی   [2009 Oct] 
*انرژی هسته‌ای، چماق ارتجاعی!  [2009 Oct] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۴)  [2009 Oct] 
*پیرامون شعارها  [2009 Sep] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۳)  [2009 Sep] 
*«سبد» سرکوب و راه‌کار حاکمیت کودتا  [2009 Sep] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۲)  [2009 Aug] 
*«نه زیستن، ‌نه مرگ»، «دوزخ روی زمین» و گزمه‌گان دوزخ  [2009 Aug] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2009 Aug] 
*شکاف مرگ آور و کودتای باندهای حکومتی در برابر قیام حکومت شوندگان   [2009 Jun] 
*انتخاب متجاوز  [2009 May] 
*ایدئولوژی کشتار و تروریسم در غزه  [2009 Jan] 
*طرح موازی یک موضوع یا پنهان‌داشتن منبع و مرجع اشاره‌ای‌ به مقاله‌ «باور به معاد: ایمان به شکنجه» و کتاب «دوزخ روی زمین» [2008 Dec] 
*آسیب‌شناسی «هشدار» زرافشان  [2008 Nov] 
*محمود درویش قلب بیدار فلسطین   [2008 Aug] 
*این امیرحسین فطانت همان شکارچی دانشیان و گلسرخی‌ست؟  [2008 Jan]