نشست وین گام دیگری در مرداب مشروعیت بخشی
عباس منصوران

از برپایی سازمان انرژی اتمی ایران به وسیله مرکز استنفورد آمریکا در سال ۱۳۵۳( ۱۹۷۴م) و سپس گفگتو با دولت‌های وقت آلمان و فرانسه  برای برپایی چهار نیروگاه‌ها‌ در اصفهان،‌ بوشهر،‌ کارون و‌ ساوه و سرانجام برپایی نیروگاه بوشهر  به وسیله‌ی شرکت زیمنس آلمان،‌ تا تحویل به دولت روسیه در سال ۱۳۷۳ که ۱۵ در صد به پایان آن مانده رها شده بود،‌ اکنون ۳۵ سال می‌گذرد. در این دوران  دو حکومتی، موضوع دستیابی حاکمیت سیاسی در ایران،  به انرژی هسته‌ای، تا کنون با وجود هزینه‌ی میلیاردها دلار از هستی جامعه و دسترنج نیروی کار  به  سرمایه‌داران جهانی، و شبکه‌‌های‌ به ویژه وابسته به  دولت‌های روس و پاکستان و  چین و کره شمالی،‌ همچنان مورد مناقشه مانده است.

حکومت اسلامی،  در سال ۱۳۶۳، (۱۹۸۴‌) با تائید خمینی، هنگام جنگ ضد مردمی با عراق تنها به باند عبدالقادر خان، پدر بمب اتمی پاکستان، برای دریافت نقشه و فن‌آوری ساخت سانتریفیوژ ‌و بمب هسته‌ای بین ۶-۷ میلیارد دلار پرداخت و به حاکمان کرملین برای ۱۵درصدِ باقیمانده نیروگاه اتمی به‌وسیله‌ شرکت دولتی «اتم استروی اکسپورت» که هنوز پس از ۹ سال دیرکرد، معلق مانده است، افزون بر ۱ میلیارد و دویست ملیون دلار باج داده است. جناح‌- باندهای حاکم در ایران، برای دستیابی به سلاح اتمی به هزینه فلاکت ‌و سیه‌‌روزی مردم، همه‌ی هستی خود و جامعه را به گرو گذارد‌ه‌‌اند. دستیابی به سلاح هسته‌ای، تضمین کننده مهار خیزش و انقلاب در داخل، و نیز تلاش «الیگارشی مهدویون» در تسهیل «ظهور» و مدیریت «مهدی موعود»،‌ دو انگیزه‌ي به هم پیوسته‌ی حکومت ایدئولوژیکی است که هیچگاه اهداف «محو» و «نابودی اسراییل»، سلطه بر مکه، گسترش تشیع مسلح برای حاکمیت در سراسر جهان و برافراشتن پرچم اسلام بر فراز جهان مخفی نکرده است. چنین ادعاهایی هرچند تنها می‌تواند از ترشحات مغزی حلقه‌ی رحیم مشایی‌ها،‌ محمدعلی رامین‌ها و مصباح یزدی‌ها و... پراکنده شود، اما سخنان احمدی نژاد، پشت تریبون سازمان ملل را نباید، تنها به روانپریشی این باند تداعی کرد؛ زیرا این  نه یک شعار، ‌که تبلیغ و ترویج و عملکرد حکومت اسلامی از همان آِغاز دستیبابی به قدرت سیاسی سرمایه در ایران است. نمودهایی از این آرمان، دستکم در گستره‌ای به بزرگی ایران،‌ عراق، افغانتسان، پاکستان، آسیای مرکزی، حتی چین، و آفریقا  و قارچ‌گونه و جزیره‌ای در کلان شهرهای کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی ریشه می‌دواند و بدخیمانه «مِتاستاز» می‌دهد. باند مهدویون که اینک به منابع کهکشانی مالی دست یافته‌، در این پیش لرزه‌‌های قیام سرنگونی بیش از هر زمان دیگر برای حفظ قدرت اقتصادی و سیاسی خویش، به ترکیب بمب ‌هسته‌ای و ایدئولوژی نیازمندند. رهبری مهدی- ولی امری که همیشه«زنده» است و نه مانند خمینی یا خامنه‌ای‌ هرآینه عطسیده و قبض را از «اجل» گرفته، جنازه‌اشان در قبرستان- فی‌الحال در پایگاه جمکران، مشاور باند و حاضر،‌ ضرورتی است در این راستا. 

آواکس‌ها و سازمان‌های جاسوسی دولت‌‌ها، و نیز گزارش برخی از سرداران فراری سپاه و‌ کارگزاران اتمی حکومت اسلامی به غرب، و گزارش‌های موثق از سال ۲۰۰۳ تا کنون آشکار شده(1[1])، در مورد نیروگاه‌های هسته‌ای حکومت اسلامی، از اهداف ضد انسانی حکومت اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته‌‌ای و تجهیز موشکهایی با برد بیش از دوهزار کیلومتری به‌سوخت هسته‌ای،‌ جای هیچگونه تردیدی باقی نمی‌گذارند. در حالیکه دریای سوخت فسیلی به ویژه گاز می‌تواند جدا از خود‌بسندگی نیروگاه‌های تولید برق،‌ به برآ‌ورده سازی نیازهای دیگر کشورهای نیازمند نیز بپردازد، حکومت اسلامی با بریدن از یارانه‌ها‌ی نان و سوخت و دارو، برای سرقت سفره‌‌های خالی چنگ می‌افکند، تا به یارانه‌ی تجهیز و تسلیح نیروهای امنیتی و سرکوبگر در حال فروپاشی سرمایه، جان دیگری بخشد. در حالیکه بازده نیروگاه برق ۳۷٪ و راندمان گازی ۵۵٪ برآورد می‌شود، با مدرنیزاسیون نیروگاه‌های گازی برای تولید برق می‌توان تولید برق را تا ۵۵۰۰۰ مگاوات افزایش داد، و  این میزان را ۱۸۰۰۰ مگاوات بیش از تولید کنونی یعنی برابر با ۲۰ نیروگاه هسته‌ای شبیه نیروگاه بوشهر رسانید؛ و‌ با هزینه‌ی هر نیروگاه گازی، به یک سوم هزینه یک ونیم میلیون دلاری بوشهر دست یافت. حکومت اسلامی با حراج و نابودی چنین منابع بی مانندی، با تمی توان به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای پیش می‌رود.  

در این هفت سال آشکار شدن بخشی از طرح‌های پنهانی حکومت اسلامی، جدا از میلیتاریزه شدن منطقه خاور و آسیای مرکزی، برپایی سپر‌های موشکی، مانورهای نظامی، دهها کشور به سوی اتمی شدن، کشانیده‌ شده‌اند. پشت گفتگوها، ‌جنجال ها‌ و موش و گربه بازی‌های تحریم و تصویب قطعنامه‌های بی اثر، بنا به گزارش موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بریتانیا:‌ بین سالهای ۲۰۰۶-۷ دست کم ۱۳ کشور در خاور میانه اعلام کرد‌ه‌اند که در تلاش برای دستیابی به انرژی هسته‌ای غیرنظامی بوده‌اند.  

در حالیکه رسانه‌های جهانی، ‌سرگرم نیروگاه اتمی قم شدند، دیگر مراکز مخفی و آشکار، به شدت در پی سوخت و ساز لازم بوده‌اند. اما، با همه تلاش‌های ۲۵ ساله حکومت اسلامی به غنی سازی دلخواه دست نیافت و نتوانست‌ها است در بارازهای سیاه  و دولتی برون‌مرزی به نیازهای تسلیحاتی ویرانگرانه‌ی دلخواه خود‌ دست یابد. با این همه، باندهای حاکم در ایران، با در اختیار داشتن ۱۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم برای ساخت سه بمب اتمی، و حمل موشک ها شهاب ۳ با نیروی هسته‌ای،  فاصله‌ی چندانی ندارند. با توجه به هرچ و مرج در روسیه و پاکستان و بحران مالی جهانی، با درآمد سالانه افزون بر۴۰ میلیارد دلاری فروش نفت در ایران، می‌توان به هر «غنایی»‌ رسید. اکنون جهان سرمایه و نمایندگانش در کشورهای ۵ به علاوه  و یا ۷ به علاوه چیزی کم یا زیاد، به این توافق رسیده‌اند که اورانیوم ۵/۳ در صدی تولیدات حکومت اسلامی را به ۲۰ درصد برسانند.  

با آشکار شدن همه گانی نیروگاه قم، ایالات متحده آمریکا ناچار شد تا  ۱۵ سپتامبر را آخرین مهلت «تحریم‌های» بیشتری قراردهد؛ با جنجال این ادعا را یک  التماتوم خواند. باند حاکم بر ایران این فرصت را غنیمت شمرد. با پیشنهاد احمدی نژاد درسفر به نیویورک در ماه سپتامبر ۲۰۰۹، دو ماه زمان خریده شد. در حالیکه، به گزارش «پرس.تی.وی» - بیروت، بنا به اعتراف رئیس سازمان جاسوسی آمریکا، از سه سال پیش از وجود چنین پایگاه اتمی باخبر بوده‌اند. این اطلاعات زمانی فاش می‌شود که «لئون پانتا»،‌ رئیس «سیا» در گفت‌وگو با مجله تایمز آنها را بیان کرد. «پانتا» گفت: «: «CIAاز سه سال قبل از مرکز هسته‌ای ایران در قم آگاه بوده است.2[2] 

نمایندگان الیگارشی مهدویون، در حالی در روز دوشنبه ۱۹ اکتبر در وین با نمایندگان روسیه،‌آمریکا، فرانسه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گفتگو نشست، که از متون قطعنامه‌‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷ و قطعنامه ۱۷۴۷ ماه دسامبر سال ۲۰۰۶ شورای امنیت باخبر است. این نشست نقض تمامی قطعنامه‌‌هاست و بازاری بودن تمامی اولتماتوم های تا کنونی را برملا می‌سازد. فریبکاری و توهین به شعور اسنان، اخلاق مزور سرمایه بوده است. بی آنکه سخنی از آن همه مصوبه و تحریم به‌زبان آورند، ، اورانیوم ‌۶ برابر غنی شده‌ی تلاش ۲۵ ساله‌حکومت جانیان را‌ در ازای مهار خیابان‌های خیزش و نیروی کار معترض و دستی باز برای چپاول، به حکومت اسلامی تحویل می‌دهند. بنا به قطعنامه‌‌های سه گانه، تحویل هر نوع مواد اتمی، از جمله سوخت و یا اورانیوم خام، کیک زرد و یا اورانیوم غنی شده به ایران ممنوع اعلام شده است. و این چندش آور زمانی است‌ که بنا به‌ آخرین قطعنامه شورای امنیت، از بند ۳ تا ۱۲، ممنوعیت فروش هر نوع مواد و خدماتی که بتواند به وسیله‌ ایران در برنامه غنی سازی اورانیوم مورد استفاده قرار گیرد،‌ پافشاری دوباره شده است. در آخرین قطعنامه سال ۲۰۰۶ از حکومت اسلامی، تا دوماه برای تعلیق غنی سازی اورانیوم فرصت داده می‌شود. با این همه، ‌پس از گذشت سه سال،‌ از نیروگاه‌های جدید، از فن‌آوری‌های هسته‌ای جدید و موشک‌های دوربرد قاره پیما سخن گفته می‌شود.  

نمایندگان سیاسی- دیپلماسی ضد انسانی سرمایه‌ در حالی با سازماندهندگان تروریسم جهانی به گفتگو می‌نشینند تا در این بازار باج و حراج و مافیا، هریک سهمی بربایند. میلیون‌ها کارگر،‌ بیکار و به دریای لشگر بیکاران ریخته می‌شوند، میلیون‌ها زن و کودک به دهلیزهای مرگِ خیابان‌‌‌های اسلامی پرتاب می‌شوند، جامعه‌ای درکام فلاکت و مرگ فرو می‌رود، به‌دارآویختن زنان ونوجوانان شدت گرفته است و زندان‌ها از خیزش‌گران انباشته می‌شوند. به مدیریت اجرایی سرمایه‌در آ‌مریکا، جایزه نوبل داده می‌شود تا دیپلماسی جنگ و دیالوگ را مدیریت و شورش گرسنگان در آُفریقا و آمریکا را مهار کند.  

در شرایط بحران سرنگونی، عامل زمان برای حکومت اسلامی، جان تازه‌ای است. در نشست وین، و چرخه‌ی تازه‌ی سازش و معامله، اجرای مفاد قطعنامه های شورای امنیت معلق می‌ماند. لغو و تصویب قطنامه‌ی جدید، تنفس جانبخشی برای حکومت گرفتار ایست قلبی خواهد بود. در صورت توافق، باند حاکم در ایران، بدون هیچ مشروعیت سیاسی در برابر افکار آزاد جهان، نزد سران جنایکار سرمایه، مشروعیت موقتی می یابد، و مجالی تازه تا با مبادله اورانیوم سه و نیم درصدی‌خود، در بسته‌های کم، اورانیوم غنی شده‌ی بیست درصدی را بازپس گرفته و این بده بستان تا مدتی نا معلوم تداوم یابد. به این بیان که حکومت اسلامی، به مرور، مقداری از انبار ۱۵۰۰ کیلوگرمی اورانیوم خود را در برابر تحویل اروانیوم آماده شده برای مصارف «غیرنظامی» خارج می‌سازد و جایگزین می‌کند. کارگزاران سیاسی کشورهای در حال گفتگو به‌آشکارا می‌توانند که حکومت اسلامی هیچگاه از توقف  پروژه‌‌ دستیابی به انرژی هسته‌ای، به بازایستادن نیروگاه‌‌ها، به گشودن تمامی نیروگاه‌‌های مخفی و افشا شده، به‌ دست برداری از تقویت و گسترش تروریسم ومرگ آفرینی و... تن نمی‌سپارد.  نوشیدن جام زهر، اما سرانجام حکومتی است که در گرداب فروپاشی،‌ زخم خورده، به این ستون و آن ستون پناه می‌برد. 

یادداشت‌های روز "، ویژه سایت دیدگاه نوشته می‌شوند. در صورت تمایل به بازتکثیر متن، لطفا منبع را "یادداشت‌های روز سایت دیدگاه" قید کنید .  
 
 

عباس منصوران 

a.mansouran@yahoo.com

منبع:دیدگاه


عباس منصوران

فهرست مطالب عباس منصوران در سایت پژواک ایران 

*فراخوان دفتر روابط بین‌الملل حزب کمونیست ایران برای پشتیبانی از جنبش جاری در ایران  از خیزش ستمدیدگان برای نان، ‌کار،‌ آزادی! پشتیبانی کنیم [2022 May] 
*اورآسیا، دکترین دوگین و نئوتزاریسم پوتینی در جبهه‌ی اکراین  [2022 Mar] 
* جنبش آموزگاران و فرهنگیان و دانش آموزان، یک برآمد صنفی صِرف نیست  [2022 Jan] 
*از شوراگرایی تا شورا و اشاره به یک آسیب شناسی   [2021 Sep] 
*طرح امنیتی «پایپینگ» برای مهار اعتصاب سراسری کارگران  [2021 Jul] 
*در محکومیت اخلال در محاکمه‌ی یکی از عاملین کشتار ونسل کشی در ایران  [2021 Jul] 
* بخوان به نام کمون! به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد کمون پاریس!   [2021 Mar] 
* جعل تاریخ و جعل ماهیت و اهداف سیاهکل در خدمت نئولیبرالیسم   [2021 Mar] 
*از ناسیونالیسم تا دولت های شب پا تبیین ریشه های بحران از نگاه انحلال طلبان در رهبری خودبرگزیده ی کومه له  [2021 Mar] 
*مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل در ایران  زیر نام « تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل...»(۲) [2021 Feb] 
*مهدی کوهستانی نژاد بازهم ورودی دیگردر آلوده سازی جنبش کارگری و برآمد سیاهکل زیر نام « تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل...»(1) [2021 Jan] 
*هوشنگ عیسی بیگلو‌، نماد آزادیخواهی، مقاومت و منش انسانی   [2015 Jan] 
*اکراین جبهه اروپایی رویارویی دو بلوک سرمایه داری جهانی  [2014 Mar] 
*«غریبه ای به نام کتاب»  [2014 Feb] 
*بحران سازی هایی که هنوز هم نادیده گرفته می شوند  [2014 Feb] 
*بیعت در وحدت، در لانه ی کرکس ها  [2014 Jan] 
*لغو«اعدام» یا توهم زایی لغو  [2013 Dec] 
*آگاهی طبقاتی  [2013 Dec] 
*رفیق صدیقه حائری،زنی از گردان انقلاب   [2013 Dec] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی  [2013 Dec] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی (۲)  [2013 Nov] 
*حافظه تاریخی، آگاهی تاریخی (۱)  [2013 Nov] 
*«خدایان نجاتم نمی‌دادند» (۱) حکومت ایران،‌ قاتل مجاهدین [2013 Sep] 
*استبداد حاکم بر سازمان مجاهدین  [2013 Jun] 
*تناقض‌های حکومت باندها و بمب‌ موعود عجله ‌فرجه  [2013 Jun] 
*اتحادیه های سنتی، بستری برای رفرمیسم  [2013 Mar] 
*اقدام مستقیم کارگران، گامی به‌سوی پالایش جنبش کارگری  [2013 Mar] 
* هوشنگ عیسی بیگلو‌، نماد آزادیخواهی، مقاومت و منش انسانی  [2013 Feb] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (6)  [2012 Dec] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (5)  [2012 Dec] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۴)   [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۳)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۸)  [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (2)  [2012 Nov] 
*سوسیالیسم پرولتری در نقد بولیواریسم ضد سوسیالیستی (۱)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری(۱۷)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۶)  [2012 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۵)  [2012 Oct] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (14)  [2012 Oct] 
*آب را گل بکنید! علیه تریبونال دادخواهی   [2012 Sep] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]،دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۹)  [2012 Aug] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]،دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۶)  [2012 Jun] 
*پایان دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین  [2012 May] 
*دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین ضرورت روی کرد طبقاتی پرولتاریا به سیاست (بخش دوم) [2012 May] 
*دوران کیمیایی تشکل های کارگری و ضرورت سازمان یابی‌های نوین  [2012 Apr] 
*آلترناتیوِ بازتولید فرهنگی استبداد شرقی و تقویم برهنگی ها  [2012 Apr] 
*«ایدئولوژی آلمانی»[1]، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۶)  [2012 Apr] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی  [2012 Mar] 
*«ایدئولوژی آلمانی» ، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۴)  [2012 Feb] 
*حکومت یا دولت؟ هیاهوی انتخابات حکومتی تحریم، روی دیگر سکه‌ی ترمیم و شرکت  [2012 Feb] 
*«ایدئولوژی آلمانی» ، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۳)  [2012 Feb] 
*نظام بحران، بحران تحریم، بحران تغییر  [2012 Jan] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۲)  [2012 Jan] 
*در بیان کرکس ها و فداییان!  [2012 Jan] 
*«ایدئولوژی آلمانی»، دستیافتی فلسفی در نقد ایدئولوژی (۱)  [2012 Jan] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۳)  [2012 Jan] 
*آدونیس های زمینی، چکامه سرایان سوریه  [2011 Dec] 
*پرستو در باد، روایتی از مبارزه، عشق و بازنگری بینش چریکی  [2011 Nov] 
*گزارشی از مرگ کارگر گمنامی که در ۲۲ تیر ۱۳۷۸ به دست جنایت‌کاران جمهوری اسلامی کشته شد  [2011 Nov] 
*چشم‌انداز تغییر نظام در ایران و مداخله‌ی خارجی  [2011 Nov] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۱)  [2011 Oct] 
*بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها  [2011 Sep] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۱۰)  [2011 Sep] 
*بحران فراگیر سرمایه، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۹)  [2011 Aug] 
*یونان به چند پول می ارزد؟! بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۷) [2011 Jun] 
* جنایت کشتار در اردوگاه اشرف، جنایت علیه بشریت است  [2011 Apr] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه‌داری (۷)  [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری (۶)  [2011 Mar] 
*اعتصاب سراسری کارگران، تنها سلاح در برابر نسل کشی  [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری   [2011 Mar] 
*بحران فراگیر سرمایه‌، نقد اقتصاد سرمایه داری (۴)  [2011 Feb] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ با خوانش مارکس (۳)  [2011 Jan] 
*بحران فراگیر سرمایه‌ با خوانش مارکس (۲)  [2011 Jan] 
*بحران ساختاری سرمایه‌ با خوانش مارکس (۱)  [2010 Dec] 
*یادِ بسیارانِ اسیر  [2010 Dec] 
*قتل‌های حکومتی و حکومت قاتل‌ها  [2010 Dec] 
*براي كشورما نمي‌شود خط فقر تعريف كرد   [2010 Nov] 
*از شهلا جاهد باید دفاع کرد  [2010 Nov] 
*کابوس نئوفاشیسم، ناسیونال مهدویسم  [2010 Aug] 
*دکترین شوک یا فاشیسم اقتصادی میلتون فریدمن (۱)  [2010 Aug] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۱۰)  [2010 Jul] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۹)  [2010 Jul] 
*نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۴) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن [2010 Jun] 
*نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۳)  [2010 Jun] 
*جایزه‌ی نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (2) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن  [2010 May] 
*جایزه‌ی نظریه‌پرداز دکترین شوک و اقتصاد فاشیستی و راز ظهور یک زبان شناس (۱) اکبر گنجی از قلم طلایی کرملین تا جایزه بنیاد فریدمن [2010 May] 
*نان و خون نه!‌ نان و گل سرخ!  [2010 May] 
*ضرورت سازمان‌یابی شوراهای بیکاران  [2010 Apr] 
*منافات حقوق بشر با حقوق انسان  [2010 Apr] 
*پیمان شوم و «روحانیت کمپرادور»  [2010 Mar] 
*تعیین حداقل دستمزد،‌ چالش شديد کار و سرمایه  [2010 Mar] 
*پیامی بر پیکر علی کروبی، با امضا کبود ومُهر ولایت  [2010 Feb] 
*برای کار ، نان و آزادی  [2010 Feb] 
*بودجه بحرانی و بحران زای حکومت نظامی ۸۹  [2010 Feb] 
*یاد سازمانده اعتصابات و جنبش شورایی نفتگران گرامی‌باد  [2010 Feb] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2010 Jan] 
*همصدایی هراسناکان قیام  [2010 Jan] 
*طبقه کارگر ایران، در سالی که گذشت  [2010 Jan] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2009 Dec] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها(۷)  [2009 Dec] 
*۱۶ آذر، پیوستار اعتراض‌ و جنبش در پیوند  [2009 Dec] 
*قطعنامه چهارم شوراى حكام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و روانپریشی الیگارش‌مهدویون  [2009 Dec] 
*بحران حاکم و حاکمیت بحران   [2009 Nov] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۶)  [2009 Nov] 
*هدف فوری و استقلال طبقاتی کارگران  [2009 Nov] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۵)  [2009 Oct] 
*نشست وین گام دیگری در مرداب مشروعیت بخشی   [2009 Oct] 
*انرژی هسته‌ای، چماق ارتجاعی!  [2009 Oct] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۴)  [2009 Oct] 
*پیرامون شعارها  [2009 Sep] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۳)  [2009 Sep] 
*«سبد» سرکوب و راه‌کار حاکمیت کودتا  [2009 Sep] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها (۲)  [2009 Aug] 
*«نه زیستن، ‌نه مرگ»، «دوزخ روی زمین» و گزمه‌گان دوزخ  [2009 Aug] 
*خیزش همه‌گانی و ستیز الیگارش‌ها  [2009 Aug] 
*شکاف مرگ آور و کودتای باندهای حکومتی در برابر قیام حکومت شوندگان   [2009 Jun] 
*انتخاب متجاوز  [2009 May] 
*ایدئولوژی کشتار و تروریسم در غزه  [2009 Jan] 
*طرح موازی یک موضوع یا پنهان‌داشتن منبع و مرجع اشاره‌ای‌ به مقاله‌ «باور به معاد: ایمان به شکنجه» و کتاب «دوزخ روی زمین» [2008 Dec] 
*آسیب‌شناسی «هشدار» زرافشان  [2008 Nov] 
*محمود درویش قلب بیدار فلسطین   [2008 Aug] 
*این امیرحسین فطانت همان شکارچی دانشیان و گلسرخی‌ست؟  [2008 Jan]