ربودن مولود آفند، ارتباط آن با «ترورهای هسته‌ای»، اقلیم کردستان و موساد
ایرج مصداقی

از قرائن و شواهد بر می‌آید که مولود آفند روزنامه‌نگار کرد یکی از قربانیان و گروگان‌های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم در ارتباط با سناریوی ترور «متخصصان هسته‌ای» توسط موساد باشد. چنانچه به دلایل گوناگون سناریوی رژیم تغییر نکند وی یکی از عناصر اصلی معرفی شده و ماجرا حول محور وی ساخته و پرداخته می‌‌شود. (۱)
 
 

در این مقاله تلاش می‌کنم ضمن توضیح در مورد وضعیت مولود آفند به اهداف رژیم از ربودن وی و مطرح کردن موضوعاتی چون دخالت اقلیم کردستان، پژاک، ناراضیان کرد در ترورهای هسته‌ای و آموزش خرابکاری و تروریستی به کردها توسط موساد و ... بپردازم.
 
***
 
مولود آفند، روزنامه نگار، متولد ۱۳۶۲، در روستای حاجی حسن بین میاندوآب و مهاباد (ده کیلومتری مهاباد) است. خانواده‌ی او در روستای مزبور دارای نانوایی است.  او علاوه بر اداره‌ی نشریه «اسرائیل- کرد» با روزنامه‌های زیادی در کردستان عراق از جمله آوینه، هولیر، هاولاتی، هلبون و سویل هم‌کاری داشته است.‌
برای مثال می‌توان به گفتگوی وی با عبدالله حاجی احمدی رهبر پژاک پس از درگیری‌های گسترده بین نیروهای سپاه و گریلاهای پژاک که در نشریه پرتیراژ‌ سویل انتشار یافته اشاره کرد.  
در ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ سایت گرداب و فارس نیوز نسبت به انتشار کتاب «دوستی کردها و اسرائیل» به قلم مولود آفند واکنش نشان دادند.
 
http://www.gerdab.ir/fa/news/10428
 
آفند در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ به پژاک (۲) که هنوز فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز نکرده بود می‌پیوندد و تا سال ۲۰۰۳ در منطقه‌ی قندیل و پایگاه‌های این گروه به سر می‌برد. او پس از جدایی از پژاک به کردستان عراق آمده و بعد از گذران سال‌ها آوارگی در سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ همراه با داوود باغستانی به تأسیس مؤسسه «اسرائیل- کرد» و نشریه‌ای به همین نام در اربیل اقدام می‌کند. هاوار بازیان روزنامه‌‌نگار کرد که گزارش‌های متعدد او در بی بی سی و رسانه‌های مختلف کردی بارها انتشار یافته مدیریت اجرایی این نشریه را به عهده داشت.
 
 
مؤسسه‌ی «اسرائیل- کرد» هدف خود را «ایجاد نزدیکی میان کردستان و اسرائیل» و «تلاش برای بازگشت یهودیان کرد از اسرائیل به کردستان» تعریف می‌کند. فعالیت‌های این مؤسسه در چند سال گذشته یکی از نقاط اختلاف میان دولت اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی بوده است.
روزنامه اسرائیلی جرازلم پست در شماره‌ی ‌۳۱ ماه آگوست ۲۰۱۰  خود گفتگویی داشت با هاوار بازیان مدیر اجرایی نشریه «اسرائیل- کرد» و نگاه این نشریه به موضوع کرد و اسرائیل و مسائل منطقه‌ای ....
جرازلم پست به درستی انتشار یک نشریه در عراق با نام «اسرائیل» روی صفحه‌ی اول آن را کاری پرخطر معرفی می‌کند.
 
 
نشریه «اسرائیل- کرد» با آن که از سیاست‌های اسرائیل حمایت به عمل می‌آورد با این حال به خاطر شرایط موجود در منطقه و محدودیت‌هایی که دولت کردستان برای فعالیت آن به وجود می‌آورد از کمترین امکانی در محل برخوردار نبود. هاوار بازیان در این مصاحبه تأکید می‌کند از آن‌جایی که نشریه دارای اجازه نامه از سوی مقامات عراقی نیست، دارای دفتر و کامپیوتر وفکس و ... نبوده و مؤسسه «اسرائیل- کرد»  وجودی اینترنتی دارد و ماهنامه‌ای را به زبان کردی انتشار می‌‌دهد و وب سایت آن به ترکی و عربی و کردی موجود است.
 
 
هوار بازیان مدیر اجرایی نشریه «اسرائیل – کرد» می‌گوید پیش از ربودن مولود این مؤسسه سه نامه از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق وابسته به جلال طالبانی دریافت کرده بود که خواهان تعطیلی مؤسسه و نشریه شده بودند. وی همچنین در آگوست سال گذشته به همراه مولود آفند به وزارت کشور اقلیم کردستان احضار شده و به آن‌ها رسماً ابلاغ شده بود که بایستی مجله را تعطیل کنند. 
شماره‌هایی از نشریه «اسرائیل -  کرد» به زبان کردی و انگلیسی را در این آدرس بیابید
 
 
رسانه‌های رژیم و مؤسسه «کرد- اسرائیل»
 
رسانه‌های رژیم از مدت‌ها پیش هراس مقامات دولتی از وجود این نشریه در کردستان را به صراحت اعلام داشته بودند:
«شهروندان شهر اربیل از بزرگترین شهرهای اقلیم کردستان عراق، اخیرا با ظهور بی مقدمه نشریه‌ای به عنوان "کرد - اسرائیل" مواجه شده‌اند که موجبات نگرانی برخی از آگاهان را از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای استیلا بر این منطقه استراتژیک در پی داشته است. ... به واقع ظهور این نشریه بازی خطرناکی است که غایت و هدف آن مشخص نیست؛ صاحبان نشریه چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ علت انتشار این نشریه چیست؟ و اگر مسئله به ابراز علاقه و دوستی با یهودیان ارتباط داشته باشد چه احتیاجی به صدور این نشریه مفصل است؟ ... به واقع انتشار این چنین نشریه‌ای از توطئه ای خبر می‌دهد که این بار به صورت سری و مبهم پا به عرصه ظهور نگذاشته است و کاملاً جلوی چشمان ما قرار دارد. توطئه‌ای آشکار و خطرناک که می‌تواند که با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان و کردها و یا تفرقه افکنی میان این دو دنبال شود. به صورتی که دید و نگاه مسلمانان و اعراب به کردها تغییر کرده و تا به آنها به چشم جاسوسان رژیم صهیونیستی نگریسته شود. ... به طور کلی می‌توان گفت؛ انتشار نشریه‌ای مفصل با این تیراژ در اقلیم کردستان عراق که به استقبال از روابط میان کردها و رژیم صهیونیستی رفته باشد، امری حیرت برانگیز است . در اینجا بازیگری پنهان دیده می‌شود که در پی بازی با سرنوشت کردهای عراق است، گروهی که با خطرات و چالش‌های متعددی مواجه است.»
 
 
یکشنبه سوم مرداد ۸۹ جهان نیوز با انتشار مطلبی تحت عنوان «توزیع رایگان نشریه اسرائیلی در ایران» نوشت: در چند روز اخیر نشریه ای به نام «اسراییل-کرد» بطور گسترده و بصورت رایگان در مناطق شمال غرب کشورمان توزیع می‌شود . ... همچنین این نشریه علاوه بر توزیع رایگان در مناطق کردنشین ایران در کلیه روزنامه فروشی‌های اقلیم کردستان عراق بویژه شهر اربیل توزیع می‌شود این در حالی است که تاکنون روابط رسمی میان اقلیم کردستان عراق و رژیم اسراییل وجود ندارد و روابط دو طرف در چارچوب فرهنگی و غیررسمی سازماندهی شده است.
 
 
برخلاف خبر انتشار یافته در سایت جهان این نشریه رایگان توضیح نمی‌شد و تیراژ زیادی هم نداشت. بعید می‌دانم ادعای جهان نیوز مبنی بر پخش گسترده و رایگان «اسرائیل- کرد» در مناطق شمال غرب کشور واقعی باشد.
همچنین رسانه‌های رژیم در دسامبر ۲۰۱۰ با انتشار خبری تحت عنوان «صهيونيست‌ها يك گام ديگر به كردها نزديك‌تر شدند»، نگزانی خود را از بازشدن دفتر این «مؤسسه» در اورشلیم (بیت‌المقدس) نشان دادند.
 
http://www.khabaryaab.com/News/215877
 
چگونگی ناپدید شدن مولود آفند مدیر مسئول نشریه «اسرائیل- کرد»
 
مولود آفند روز جمعه ۸ ژوئن مصادف با ۱۹ خردادماه ۱۳۹۱ همراه با یکی از دوستانش به نام سرهنگ محمد رمضان از اربیل به سلیمانیه می‌رود. وی دو روز قبل از این ماجرا با هاوار بازیان یکی از دوستان نزدیکش که مدت‌ها در اداره‌ی نشریه‌ی «اسرائیل- کرد» با وی همکاری داشت تماس می‌گیرد اما از برنامه سفر خود به سلیمانیه خبر نمی‌دهد.
پس از آن‌ که وی در ساعت ۱۰ صبح به سلیمانیه می‌رسد به دوستش سرهنگ محمد رمضان می‌گوید:‌ یک قرار کوچک دارم می‌روم و بر می‌گردم. حوالی ساعت ۱۱ صبح او در مقابل فروشگاه «ماکسی مال»برای آخرین بار دیده شده است و پس از آن هیچ‌گونه خبری از وی در دست نیست. مسئولان نشریه «اسرائیل – کرد» در این آدم‌ربایی روی نقش حزب اتحادیه میهنی کردستان وابسته به جلال طالبانی که مسئولیت امنیتی و سیاسی شهر سلیمانیه را به عهده داشته و از سوابق همکاری استراتژیک با رژیم برخوردارند تأکید کرده‌اند. (۳)
بر اساس گزارش‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی، مولود آفند تا روز سه‌شنبه 12 ژوئن در خاک اقلیم کردستان عراق بوده است.
رادیو اروپای آزاد بخش عربی در تاریخ ۱۲ ژوئن در یادداشتی به قلم عبدالحمید زیباری به نقل از یکی از همکاران مولود خبر داد که وی روز بعد از مفقود شدن با آنها تماس گرفته و به اطلاع‌شان رسانده که به دیداری شخصی رفته و یک هفته بعد بازخواهد گشت و سپس کلیه ارتباطاتش را قطع کرده است.
 
خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، همکار مزبور را «دیاری محمد» معرفی کرد:
 
«"دیاری محمد" یکی از خبرنگاران این مجله در سلیمانیه در این باره گفت که آفند در 8 ژوئن به سلیمانیه رفته است و در ساعت 18:30 به تنهایی برای رسیدن به یک قرار ملاقات رفته است و دیگر رویت نشد تا اینکه عصر روز بعد با ما تماس گرفت و گفت که این یک دیدار خصوصی است و بعد یک هفته بازخواهد گشت و سپس تمام ارتباطات ما قطع شد. محمد تاکید کرد که چهارشنبه گذشته، نیروهای امنیتی کردی در سلیمانیه را در جریان جزئیات این ماجرا قرار داده است.»
 
 
بنا به گفته‌ی شاهدان عینی در چند ماه اخیر، افرادی در ارتباط با مولود بودند كە بیشتر آنها با نهادهای امنیتی اقلیم كردستان و احزاب كرد سر و كار داشنتد.
پس از ربوده شدن مولود در سلیمانیه بیش از ده نفر از کسانی که بطور غیرمستقیم با مؤسسه «اسرائیل -کرد» مرتبط بودند در ایران دستگیر شدند که تعدادی از آن‌ها با وثیقه‌های سنگین آزاد شدند.
 
ارتباط مولود آفند با مجاهدین و «جداشدگان از مجاهدین»
 
بر اساس تحقیقاتی که از نزدیکان مولود آفند داشته‌ام گفته می‌شود تماس با یکی از اعضای شورای مرکزی سابق مجاهدین و شورای ملی مقاومت به نام «مریم سنجابی» که در فروردین ۱۳۹۰ پس از حمله‌ی خونین نیروهای عراقی به کمپ اشرف و کشته شدن ده‌ها مجاهد از این سازمان جدا شده و به خدمت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و تبلیغاتی رژیم و دولت نوری‌المالکی درآمد و کنفرانس‌های مطبوعاتی متعددی علیه این سازمان برگزار کرده، می‌تواند یکی از دلایل این سفر ناگهانی به سلیمانیه باشد.
 
 
مولود آفند از سال ۲۰۰۸ پس از آن که هشتاد نفر از باقیماندگان «کمپ تیف» (جداشدگان از مجاهدین) توسط مقامات آمریکایی به دهوک و اربیل منتقل شدند با تعدادی از آن‌ها در ارتباط قرار گرفت.
تعدادی از این جداشدگان از همان داخل «کمپ تیف» به خدمت رژیم درآمده بودند و تعدادی پس از عزیمت به کردستان به خاطر شرایط ناگواری که داشتند دست نیاز به سوی رژیم دراز کردند و در خدمت سیاست‌های آن قرار گرفتند. (۴)
علیرغم ژست‌های ضد‌اسرائیلی که رژیم می‌گیرد آن‌جایی که پای منافع‌شان در میان باشد از ایجاد رابطه و همکاری با نزدیکان اسرائیل و «موساد» هم دریغ نمی‌کنند. انتشار مقاله‌ای از «عبدالرحمان مهابادی» یکی از اعضای کرد سازمان مجاهدین خلق با عنوان «کمپ اشرف و یک اقدام ضروری»، در سایت «راستگو» وابسته به مؤسسه «اسرائیل- کرد» در آوریل ۲۰۱۰
 
و گفتگوی آوند با مهابادی به عنوان نماینده مجاهدین و انتشار آن در مطبوعات اقلیم کردستان در سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۷ یکی از دلایلی بود که رژیم سعی کرد از طریق «جداشدگان از مجاهدین« با وی ارتباط برقرار کند.
تردیدی نیست فردی چون «مریم سنجابی» که در خدمت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم است بدون رهنمود‌ و هماهنگی با مسئولان اطلاعاتی با مسئول مؤسسه و نشریه‌ای که به نفع اسرائیل و سیاست‌‌های آن کار می‌کند ارتباط نمی‌گیرد.
«مریم سنجابی» در تبلیغات علیه مجاهدین سمت و سوی ضد اسرائیلی دارد. به گفته‌های وی توجه کنید:‌
«به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، «مریم سنجابی» یکی از اعضای سابق گروهک مجاهدین گفت : شواهد و قرائنی درباره همکاری و رابطه میان سازمان(گروهک تروریستی منافقین) و رژیم عربستان سعودی وجود دارد.
وی افزود: سازمان از عربستان و اسرائیل پول می‌گیرد و در کشتار مردم عراق دست داشته است. سازمان همچنین به طور جدی و فراوان در اردن  فعالیت می‌کند و به ویژه با نمایندگان پارلمانی آن ارتباط قوی دارد.»
 
 
مریم سنجابی متولد ۱۳۴۷ در کرمانشاه است و دلیل انتخاب او از سوی رژیم برای ارتباط با مولود آفند، «کرد» بودن وی است که زمینه‌های بیشتری برای ارتباط به وجود می‌آورد. این اولین بار نیست که رژیم از جداشدگان و یا توابین مجاهدین و به ویژه زنان که اعتماد برانگیزتر هستند در پروژه‌های امنیتی استفاده می‌کند. (۵)
کشاندن «سوژه» به محل مورد نظر و سپس اقدام به ربودن او و یا ...  یکی از شیوه‌های معمول دستگاه‌های اطلاعاتی و از جمله سیستم امنیتی رژیم است که لااقل در پروژه‌ی ربودن رابرت لوینسون یک مأمور سابق اف، بی، آی در کیش از آن استفاده کردند. (۶)
بر اساس تحقیقاتی که داشته‌ام مریم سنجابی تماس‌های تلفنی متعددی با مولود آفند داشته و بنا به گفته‌‌ی اطرافیان مولود احتمالاً یک بار هم دیدار داشته‌‌اند. وی در تماس‌های خود با مولود آفند گزارش‌های متعددی علیه مجاهدین و نحوه‌ی برخورد این سازمان با اعضایش مشابه با آن‌چه در کنفرانس‌های خبری بغداد و گفتگو با رسانه‌های رژیم داشته، ارائه داده که در نشریات کردی اقلیم کردستان انتشار یافته است. مقامات امنیتی کردستان نیز به نام «مریم سنجابی» و روابطش با مولود آفند اشاره‌ کرده‌اند. این که واقعاً‌ از وی برای کشاندن آفند به محل استفاده کرده باشند یا نه هنوز برای من مسجل نیست.
گفته‌ می‌شود مریم سنجابی توسط دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم به منظور پیگیری فعالیت‌هایش از بغداد به پاریس منتقل شده و هم اکنون در این کشور به سر می‌برد.
از صحت و سقم این خبر اطلاعی ندارم و چنانچه درست باشد نمی‌دانم قبل از ربودن آفند در ۸ ژوئن ۲۰۱۲ یا بعد از آن تاریخ به فرانسه منتقل شده است. (۷)
 
 
برای تدقیق نوشته‌ام با ارسال یادداشتی از مجاهدین کمک خواستم که متأسفانه بنا به شیوه‌ی معمول و البته غیرمنطقی این سازمان پاسخی به سؤالاتم داده نشد. (۸)
از نظر من مولود آفند سوژه‌ای بود که مدت‌ها وزارت اطلاعات به دنبالش بود تا هم روی مؤسسه‌ی «اسرائیل- کرد» و اقلیم کردستان فشار آورد؛ هم پای پژاک و مجاهدین را به میان آورد و هم موساد و ... را عامل ترورهای هسته‌‌ای معرفی کند. مولود آفند به این ترتیب حلقه‌ی مرکزی سناریوی رژیم می‌شود و روی ربودن و انتقال او به ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
عدم برخورد فعال مؤسسه «اسرائیل- کرد» با موضوع ربوده شدن مولود آفند
 

داوود باغستانی مسئول مؤسسه «اسرائیل – کرد» ماه ها قبل از مفقود شدن مولود آفند کردستان را ترک کرده و در ترکیه اقامت کرده بود. وی پس از ربوده شدن همکارش اطلاعیه‌ای صادر کرده و خبر از ناپدید شدن مولود داد:
 
«بی خبری مطلق از وضعیت مولود آفند در سه روز گذشته به نگرانیها مبنی احتمال روبوده شدن وی از سوی نهادهای اطلاعاتی وابسته به جمهوری اسلامی ایران دامن زده است. ان اس اس روژ: مسوول مؤسسه اسرائیل کرد اعلام کرد که سه روز است ارتباطش با سردبیر نشریه وابسته به این مؤسسه قطع شده است و نسبت به احتمال ربوده شدن وی ابراز نگرانی کرد. به گزارش سایت سبه‌ی، داوود باغستانی مسوول مؤسسه اسرائیل کرد در اطلاعیه ای‌اعلام کرد که تاکنونی اطلاعی از وضعیت مولود آفند سردبیر نشریه اسرائیل- کرد که سه روز پیش به شهر سلیمانیه سفر کرده بود، در دست ندارد . این در حالی است که یکی از نزدیکان مولود آفند در گفتگو با پایگاه خبری روز احتمال ربوده شدن وی را ضعیف دانست . این شخص که نخواست نامش فاش شود [شیرزاد عمر] به "NNSROJ"  گفت که آقای آفند صبح روز شنبه، با وی تماس گرفته و "گفته است که کاری برایش پیش آمده و تا چند روز نمی‌تواند با کسی تماس داشته باشد. "
از سوی دیگر مسوول روابط عمومی مؤسسه اسرائیل- کرد در اطلاعیه ای که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده، احتمال ربوده شدن سردبیر نشریه این مؤسسه را رد کرده است. در اطلاعیه شیرزاد عمر آمده است که "مولود آفند روز شنبه در تماسی تلفنی با آنها گفته است که کاری شخصی برایش پیش آمده است و در چند روز آینده به محل کار خود برمی گردد".  در این اطلاعیه همچنین از داوود باغستانی به عنوان "رئیس سابق" این مؤسسه نام برده شده است که "از چند ماه گذشته هیچ ارتباطی با این مؤسسه ندارد و هم اکنون در ترکیه دنبال زندگی شخصی خویش می‌باشد."»
 
 
چنانچه ملاحظه می‌شود شیرزاد عمر «مسئول روابط عمومی مؤسسه» همه‌گونه تلاشی به خرج می‌دهد تا احتمال ربوده شدن مولود آفند را تکذیب ‌کند. و داوود باغستانی اساساً پس از صدور اطلاعیه اولیه، دیگر پیگیر ماجرا نمی‌شود. «دیاری محمد» خبرنگار مجله در سلیمانیه نیز از تماس مولود و سفر یک هفته‌ای خصوصی خبر می‌دهد تا همچنان موضوع ربودن وی در هاله‌ای از ابهام بماند. 
لازم به ذکر است پستی بە اسم سخنگو و «مسئول روابط عمومی» در نهاد و نشریە «اسرائیل-كرد» وجود نداشتە و ندارد و برای اعتبار بخشیدن به منبع خبر تولید شده است. شیرزاد عمر اخیراً بەعنوان همكار مجلە در ترتیب دادن نوشتەهای نشریە بە مولود آفند كمك می‌كرد. وی با نهادهای امنیتی افلیم كردستان روابط بسیار نزدیکی دارد و همکار آن‌ها محسوب می‌شود. شیرزاد عمر سفرهای متعددی به ایران داشته و نفوذ وی در مؤسسه‌‌ی «اسرائیل- کرد» و نزدیک شدن او به مولود آفند قابل تأمل است.  
 
جنجال رسانه‌‌ای رژیم برای انحراف افکار عمومی
 
دستگاه تبلیغاتی رژیم پس از ربودن مولود آفند و انتقال او به ایران به منظور منحرف کردن اذهان عمومی، اخبار متفاوت و متضادی را از کانال‌های نزدیک و ظاهراً مخالف خود انتشار داد تا هرچه بهتر بتواند سناریو خود را پیش ببرد. به برخی از آن‌ها در این ‌جا اشاره می‌‌کنم.
سایت امنیتی بولتن نیوز در ۴ تیرماه ۱۳۹۱ مسئولیت ربودن مولود آوند را متوجه‌ی داوود باغستانی رئیس این مرکز کرد:
«بر اساس اظهارات اعضای این دستگاه جاسوسی گفته می‌شود که احتمال دست داشتن داوود باغستانی در مفقود شدن مولود آفند زیاد است. چرا که دو روز بعد از اینکه مولود آفند ناپدید شد، رئیس این مرکز، داوود باغستانی، بلافاصله با شهامت و بدون اینکه نگرانی از بابت کذب بودن خبرش داشته باشد، با صدور بیانیه ای از ربوده شدن آفند خبر داد.»
 
روز ۱۷ تیرماه پس از آن‌که ده‌ها خبر در مورد ربوده شدن مولود آفند توسط جمهوری اسلامی پخش شد، سایت بسیج طلاب، خبری با عنوان « رسوایی دیگر در ماجرای مولود آفند رقم خورد!» انتشار داد و به نقل از سایت‌های به ظاهر کردی و منابع دست اول و نزدیک به پلیس کردستان خبر داد
 
http://nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=2575&ID_map=20
 
که «مولود آفند سردبیر مجله اسرائیل- کرد ، در زندان آسایش تحت شکنجه نیروهای آسایش، جان خود را از دست داده و تمام اتفاقات این مدت درباره او به آسایش مربوط می‌شود.
این منبع که نخواست نامش فاش شود به این سایت گفته است که مولود آفند از یک ماه پیش توسط آسایش سلیمانیه دستگیر گردیده و دو روز قبل تحت شکنجه جان خود را از دست داده است.همچنین این منبع اشاره داشته که این خبر را از یکی از مقامات آسایش شنیده و از طریق منابع دیگری هم از صحت آن اطمینان یافته است.»
 
http://nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=2575&ID_map=20
 
روز دوم مردادماه ۱۳۹۱ سایت «رجا نیوز» سناریوی جدید دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم در مورد مولود آفند را اعلام کرد:‌
«جنجال رسانه‌های صهیونیستی علیه ایران به دلیل ناپدید شدن سردبیر یکی از نشریات اسرائیلی، سرانجام با یک افتضاح رسانه‌ای و مشخص شدن ارتباط نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی با گروه تروریستی منافقین خاموش شد.
رجا نیوز مدعی شد «روز گذشته و پس از چند ماه جوسازی رسانه ای بالاخره مشخص شد «مولود آفند» نه به اسرائیل رفته و نه توسط مسئولان اطلاعاتی ایران دستگیر شده، بلکه او به پادگان اشرف در عراق رفته و به تهیه گزارش از ساکنان آن پرداخته است و به دنبال آن "لوین پرس" به نقل از نماینده سازمان اسرائیل-کرد در اروپا اعلام کرد که در این مدت مولود آفند در کمپ اشرف اقامت داشته ولی به جهت اینکه تلفن و اینترنت در اختیارش نبوده، نتوانسته است با کسی تماس برقرار کند.
همچنین ساموئل کرمانشاهی  نماینده «سازمان اسرائیل_کرد» در اروپا اعلام کرد که مولود آفند سردبیر این مجله این مدت را در کمپ اشرف سپری کرده و به دلیل حفاظت از امنیت خود نتوانسته است مکان خود را به کسی اطلاع دهد. کرمانشاهی اعلام کرد که در حال حاضر مقدمات سفر مولود آفند به اروپا فراهم است و وی در سلامت کامل به سر می‌برد. اکنون این سوال ها در ذهن افکار عمومی کردستان به وجود آمده و موجب بی اعتمادی آنان به رسانه‌های کردی وابسته به اقلیم شده است، که ارتباط میان نشریات وابسته به رژیم صهیونیستی با منافقین چیست؟ و چرا سردبیر نشریه اسرائیل-کرد سر از کمپ اشرف در می‌آورد؟ »
 
 
هرچند ساموئیل کرماشانی با صدور اطلاعیه‌ای ادعاهای مزبور را تکذیب کرد
 
 
و مدعی شد که از طریق ایمیلی که به نام او درست شده این اخبار انتشار یافته اما اخبار نادرست بسیاری حول موضوع مولود آفند و افرادی که در ایران به اتهام ترورهای هسته‌ای دستگیر شده‌اند از سوی وی در وبلاگ شخصی‌اش و سایت‌هایی که ردپای او در آن‌ها هست انتشار یافته که تماماً غیرواقعی و جعلی است. (۹) کرماشانی پس از ناپدید شدن مولود آفند مدتی خود را یکی از بستگان وی و سپس نماینده‌ی مؤسسه «اسرائیل – کرد» در اروپا معرفی می‌کرد. در حالی که این مؤسسه نماینده‌ای در اروپا نداشته و موارد انتشار یافته از قول نماینده‌ی این سازمان در اروپا کذب محض است.
 
ابراز خوشحالی رسانه‌های رژیم از فروپاشی مؤسسه «اسرائیل – کرد»
 
سایت‌های امنیتی بولتن نیوز و آکام نیوز که خود را «چشم‌ اندازی جدید بر رویکردهای جامعه کردی ایران» معرفی می‌کند در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۹۱ و پس از ربودن مولود آفند خبر مشترکی با عنوان «دستگاه جاسوسی «اسرائیل- کرد» در اقلیم کردستان فرو پاشید انتشار داده و روی نقش این مؤسسه در ترور «دانشمندان هسته‌ای» تأکید کردند:
«به دنبال ناپدید شدن مولود آفند، سردبیر نشریه‌ای موسوم به «اسرائیل - کرد» در اقلیم کردستان که تحت پوشش روزنامه‌نگاری و فعالیت‌های خبری در این اقلیم به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی، بخصوص علیه ایران، می‌پرداخت، به خاطر بحران‌های داخلی رو به انحلال می‌رود... مولود آفند، سردبیری این به اصطلاح نشریه اسرائیل ـ کرد، دو هفته پیش ناپدید شد و تاکنون هیچ خبری از او منتشر نشده است. پیش از این نیز گفته می‌شد که رئیس این مرکز اسرائیلی، داوود باغستانی، از این مؤسسه جدا شده و به ترکیه گریخته است. این مرکز اسرائیلی تحت پوشش روزنامه‌نگاری و فعالیت‌های خبری و فرهنگی در اقلیم کردستان به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی، بخصوص علیه ایران، می‌پرداخت. ... یک منبع نزدیک به این مرکز جاسوسی، در گفتگوی کوتاه با خبرنگار بولتن نیوز، از انحلال این دستگاه خبر داد و گفت: بعد از ناپدید شدن دو هفته ای مولود آفند و افشاگری‌های داوود باغستانی، رئیس این به اصطلاح نشریه اسرائیل- کرد که وابسته به سازمان موساد نیز است، عملاً این دستگاه منحل شده محسوب می‌شود. این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که هدف از حضور این دستگاه اسرائیلی در اقلیم کردستان چه بوده است؟، گفت: سران اسرائیلی این نشریه، هدف خود را از حضور در کردستان عراق، نزدیک کردن اسرائیل به اقلیم کردستان ذکر می‌کردند. در حالی که تحت فعالیت‌های خبری به جمع‌آوری اطلاعات و کارهای جاسوسی می‌پرداختند. ... دستگاه موسوم به اسرائیل - کرد به مکانی امن برای رفت و آمد افسران سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل جهت ورود به ایران و جاسوسی تبدیل شده که حتی نقش آنها در ارتباط با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل بی تاثیر نبوده است. به همین جهت است که وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بارها به نقش کشورهای همسایه در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره می‌کند.»
 
 
ردپای ربودن مولود آفند در اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات و مصاحبه‌ی مصلحی
ربوده شدن مولود افند چند روز پیش از اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران درباره‌ی «دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشور» در تاریخ پنج شنبه ۲۵ خرداد روی داده است.  وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌‌ی  خود تأکید کرده بود: 
 
«با حصول اشراف اطلاعاتی بر تعدادی از پایگاه‌ها و ایستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی و با گستراندن تور اطلاعاتی بر آنها به شناسایی عده‌ای از افسران اطلاعاتی رژیم جعلی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی و تروریست‌های مزدور آنها انجامید و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی و ره‌گیری سوژه‌ها و سرنخ‌ها در داخل و خارج از کشور، نهایتاً عوامل اصلی ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق‌آسا و مقتدرانه و در مناطق مختلف دستگیر شده و به بازداشتگاه‌ها منتقل گردیدند.»
 
 
پس از انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات، حیدر مصلحی در گفتگوی تلویزیونی روز یک شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ اعلام کرد:
 
«جمع‌آوری‌های اطلاعاتی در این خصوص به خارج از کشور و یک کشور همسایه نیز کشیده شده است. » وی در همین گفتگو افزود « دلایل فنی و متعددی سبب عدم تشریح چگونگی و مکان دستگیری تروریست ها طی چند روز گذشته شد. » مصلحی همچنین در مورد مناطقی که عوامل تروریستی در آنجا بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: «مکان و مناطق بازداشت متهمان پس از رفع محذوریت‌ها اعلام خواهد شد. »
ظاهراً پس از گذشت سه ماه و انتشار فیلم مستند «کلوپ ترور» و اعلام اسامی افراد اصلی تیم ترور و اعتراف آنان هنوز «محذوریت‌ها» رفع نشده است!
 
 
مصلحی وزیر اطلاعات پس از ان که مدعی شد قاتلان داریوش رضایی نژاد را نیز دستگیر کرده‌اند خبر از دستگیری مجموعه‌ای تروریست‌ها در خارج از کشور داد:
«علاوه بر این تیم دو مجموعه که در تربیت تروریست‌ها نیز فعال بودند، در ایران و خارج از کشور دستگیر شدند.»
 
 
همچنین سایت امنیتی بولتن نیوز خبر داد که « متولیان آموزش تروریست‌های بازداشت شده و مأموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه غرب كشور» شناسایی شدند:
 
«چندی پیش اخباری مبنی بر دستگیری تمام عوامل ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران توسط وزارت اطلاعات منتشر و از آن به عنوان یكی از بزرگترین عملیات‌های این اطلاعاتی ـ امنیتی كشور یاد شد. در این رابطه تعدادی از فرماندهان ستادی ترورها اعم از طراحان عملیات، متولیان آموزش تروریست های بازداشت شده و مأموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه غرب كشور (اعم از نیروهای سازمان جاسوسی ـ تروریستی موساد، عناصر اطلاعاتی اقلیم مورد بحث و قاچاقچیان منطقه) شناسایی شدند.»
 
http://www.bultannews.com/fa/news/96263
 
مواضع سؤال برانگیز مسئولان سیاسی و امنیتی اقلیم كردستان
مواضع مسئولان سیاسی و امنیتی اقلیم كردستان نیز سؤال‌برانگیز است و گویای آن که به خوبی از جریان مطلع هستند. طی ماه‌های گذشته آن‌ها تلاش کرده‌اند مسئله ربودن وی را اساساً منکر شوند و یا آن را نه یک موضوع سیاسی – امنیتی بلکه تجاری – عادی جلوه دهند.
حتی انور حسین دبیر هیات تحقیق از آزادی مطبوعات و دفاع از روزنامه نگارانِ در انجمن صنفی روزنامه نگاران کردستان عراق نیز می‌کوشد این موضوع را لاپوشانی کند. وی در مصاحبه با «روز آنلاین» به تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ می‌گوید:  «شایعاتی که در مورد مولود افند، روزنامه نگار ناپدید شده کرد ایرانی منتشر شده قابل تائید نیستند، اما برای رفع نگرانی‌ها مقامات امنیتی و حکومتی در حال تحقیق در مورد سرنوشت این روزنامه نگار هستند.» و در ادامه می‌گوید: «هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. آقای آفند چه زمانی و چگونه از اربیل به سلیمانیه آمده و چرا کسی در جریان آن قرار نگرفته است. آیا او در کرکوک که میانه راه است ناپدید شده یا در سلیمانیه و اربیل؟ هنوز مشخص نیست که او در اقلیم کردستان ناپدید شده باشد. طریقه درست بررسی سرنوشت این روزنامه نگار سپردن این پرونده جهت تحقیق به نهادهای حکومتی و قضائی است.» او می‌فزاید: «ما شایعات موجود مبنی بر مسافرت آقای آفند به سلیمانیه و ربوده شدن وی را تکذیب می‌کنیم. هیچ اشاره و سرنخی که نشان دهد این فرد ربوده شده در دست نیست. با مقامات امنیتی هم صحبت کرده‌ایم. آن‌ها از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. و هیچ اطلاعی هم از سفر آقای افند به سلیمانیه و دلایل این سفر به آن‌ها نرسیده است.»
 
 
سکوت مرکز حمایت از روزنامه‌نگاران «مترو» اقلیم کردستان نیز که در ساده‌ترین موارد به موضع‌گیری می‌پردازد سؤال برانگیز است.
تنها روزنامه‌ی «هاولاتی» به معنی هم‌وطن و هفته‌نامه «سفیل» و  سایت «کوردستان پست» به موضوع ناپدید شدن مولود آفند پوشش داده‌اند که در مقایسه با حجم وسیع روزنامه‌ها و مجلات مستقل گوناگون اعم از حزبی و غیر حزبی که در اقلیم کردستان انتشار پیدا می‌کنند می‌شود گفت موضوع مسکوت گذاشته شده است.
 
"سازمان دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی کردستان و ایران" و کمپین حمایت از مولود افند از حکومت اقلیم کردستان، مسئولان احزاب سیاسی و سازمان‌ها و شخصیت‌های کردستان عراق خواستەاند "موضع ملی و سیاسی" خود را در قبال ناپدید شدن مولود افند ابراز نمایند.
در این نامه که به صورت مشترک از سوی این دو نهاد مدنی منتشر شده آمده است: «علیرغم تلاش‌های گستردەی جامعه مدنی کردستان تا این لحظه هیچ اقدام مشخص و رسمی در خصوص پیگیری سرنوشت مولود افند صورت نگرفته و بی تفاوتی کامل مسئولان حکومتی وحزبی خصوصا در سلیمانیه کاملا مشهود است»
 
 
با این حال هیچ‌ واکنشی از سوی مخاطبان «کمپین حمایت از مولود آفند» دیده نشد.
 
سیمور هرش و «فیگارو» آتش بیار معرکه
 
مقامات جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته روی فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی موساد و اسرائیل در کردستان تأکید می‌کردند و اقلیم کردستان را از همکاری با شرکت‌های اسرائیلی و سرمایه‌گذاری آن‌ها در کردستان برحذر می‌داشتند اما با توجه به تبلیغات رسانه‌ا‌ی صورت گرفته توجه‌شان به نقطه‌ی دیگری هم جلب شد که بعدها سناریو‌ی دستگیری ترور متخصصان هسته‌ای را روی آن سوار کردند.
نشریه‌ی  فرانسوی فیگارو در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۲ پس از آن که درگیری‌های دولت نوری المالکی و اقلیم کردستان به رهبری مسعود بارزانی بالا گرفت به نقل از یک منبع ناشناس امنیتی در بغداد گزارش داد که موساد در کردستان عراق در حال استخدام و آموزش کردهای ایرانی برای ضربه زدن به اهداف و متخصصان هسته‌ای ایرانی است.
 
 
بلافاصله سید عظیم حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی در اربیل در پاسخ به سؤال روزنامه کُردی زبان "رووداو"، چاپ اربیل در ارتباط با ادعاهای مطرح شده از سوی روزنامه فرانسوی لوفیگارو مبنی بر استفاده اسرائیل از اقلیم کردستان برای انجام عملیات علیه کشورهای همسایه گفت: «ما در این رابطه تحقیق خواهیم کرد»
 
 
محمداسماعیل کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اوایل اردیبهشت ماه و پس از انتشار مقاله فیگارو در گفتگو با شبکه العالم، به جمهوری آذربایجان و منطقه کردستان عراق توصیه کرد از فعالیت و تحرکات جاسوسان رژیم اسرائیل در خاک خود جلوگیری کنند.
 
پیش از آن در ژوئن ۲۰۰۴ سیمور هرش روزنامه‌نگار ضد اسرائیلی، آمریکایی که در سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای توجیه سیاست‌ اتمی‌شدن رژیم فروگذار نکرده و بارها به دروغ تاریخ دقیق حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را داده در مقاله‌ای با نام «طرح B» روی آموزش کردها توسط اسرائیل برای خرابکاری و ایجاد پایگاه جاسوسی از مراکز هسته ای ایران انگشت گذاشته بود.
 
هرچند در آوریل ۲۰۱۲ سیمور هرش سناریو قبلی خود مبنی بر آموزش کردها توسط موساد را تغییر داد و آن را تبدیل به آموزش مجاهدین توسط آمریکا در ایالت نوادا تغییر داد.
 
http://news.gooya.com/politics/archives/2012/05/140262.php
 
 
اما رژیم وقعی به آن نگذاشت و فقط تلاش کرد از فضای تبلیغاتی آن به نفع خود و علیه مجاهدین و آمریکا استفاده کند.
 
تبلیغات نشریات دولتی علیه اقلیم کردستان
 
نشریات رژیم نیز با توسل به اخبار غیرواقعی که سیمور هرش و فیگارو و ... تولید می‌کنند و با توجه به دست باز‌تری که نسبت به مقامات دولتی دارند به زمینه‌‌سازی برای اعمال فشار روی اقلیم کردستان می‌پردازند:
 
«اما روابط بارزاني با اسرائيل تا جايي پيش رفته كه اين منطقه اينك به عنوان يكي از مناطق اصلي براي ضربه زدن به ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرد. روزنامه فرانسوي (لوفيگارو) با ارائه دلايل و شواهد متعدد اعلام كرد كه منطقه كردستان عراق به اتاق عمليات موساد براي ضربه زدن به عراق و ساير همسايگان اين كشور تبديل شده است. اين روزنامه فرانسوي با انتشار گزارشي با ارائه ادله متعدد نوشت كه شمال عراق اتاق عملياتي موساد براي اجراي عمليات‌هاي مختلف عليه عراق و كشورهاي همسايه آن است. همزمان با تحليل روزنامه «لو فيگارو» فرانسه برخي منابع آگاه خبري در عراق فاش كردند كه دستگاه جاسوسي موساد توانسته است گروه‌ها و شبكه‌هاي تروريستي را براي انجام عمليات جاسوسي و ترور در اين منطقه يعني كردستان عراق، مستقر كند . همچنين به گفته هرش، هدف اصلی فعالیتهای رژيم‌صهيونيستي در شمال عراق، به‌وجود آوردن یک میدان حرکتی در مقابل ایران و سوریه و همچنین مقاومت کنندگان عراقی در این کشور می‌باشد. هرش حتی ادعا کرده است که اسرائیل به پیشمرگ‌های کرد آموزش های لازم برای آنکه اطلاعاتی درباره تاسیسات هسته ای ایران کسب کرده و در آن خرابکاری کنند، ارائه می دهد. حال اين سوال پيش مي‌آيد كه بارزاني چه رفتاري را در وراي اين اقدامات دنبال مي‌كند؟
 
روزنامه تهران امروز، (وابسته به شهرداری و قالیباف) چهار شنبه ۷ تیر ۱۳۹۱
 
چرا رژیم به جای مجاهدین پای کردها و اقلیم کردستان را به میان کشید؟
 
رژیم به دلایل مختلف و از جمله منافع درازمدتی که دارد به تلاش‌های جدید سیمور هرش وقعی نگذاشت و روی سناریوی فیگارو و «طرح B» قدیمی هرش‌ متمرکز شد و خط خود مبنی بر درگیر کردن اقلیم کردستان، مسعود بارزانی و پژاک و متهمان کرد را در پیش گرفت تا با یک تیر چند نشان بزند.
تلاش دولت جمهوری اسلامی برای ربط دادن ترورهای هسته‌ای به اقلیم کردستان و کردها‌ی ایران و معرفی آنها به عنوان «جاسوسان» و همکاران موساد از نگاه این رژیم به آینده‌ی اقلیم کردستان نشأت می‌‌گیرد. همزمانی اعلام دستگیری تروریست‌‌هایی که دانشمندان هسته‌ای را به قتل رساندند با تلاش‌های دولت اقلیم کردستان و ملاقات‌های انجام شده در اربیل برای سلب اعتماد از نوری ‌المالکی و تلاش مسعود بارزانی برای ایجاد اتحاد میان کردهای سوریه به منظور سرنگونی دولت بشار اسد یکی از دلایل مهم رژیم برای مانور روی سناریوی مزبور است.
 
رژیم به این ترتیب در عین حال که خود را از شر موضوع «ترورهای هسته‌‌ای» که توسط جوخه‌های ترور خودش صورت گرفته خلاص می‌کند با اعلام دستگیری «عاملان» ترور «دانشمندان هسته‌ای» و نفوذ در شبکه‌ی موساد و انهدام آن «مانور قدرت» داده و به نیروهای واداده‌‌اش انگیزه ‌می‌دهد و هم اقلیم کردستان و حزب دمکرات کردستان و شخص مسعود بارزانی را تحت فشار قرار می‌دهد.
منافع این سیاست بسیار بیشتر از نسبت دادن ترور به مجاهدین و اعضای ارتش آزادی بخش ملی است که در ۹ سال گذشته تحت نظر آمریکا و دولت عراق و نهادهای بین‌المللی بوده‌اند. نمی‌توان در اطلاعیه‌های رسمی اعضای مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی و ... را به ترور «متخصصان هسته‌ای» متهم کرد. نمی‌توان هرکسی را در داخل کشور دستگیر کرد و عنوان کرد که در  کمپ «اشرف» آموزش تروریستی دیده است و به داخل کشور گسیل داده شده است. هویت تمامی کسانی که از سال ۲۰۰۳ در اشرف هستند برای مقامات آمریکایی و عراقی و بین‌المللی شناخته شده است. حتی مشخصات DNA آن‌ها را در دست دارند. ورود و خروج هر فرد از کمپ «اشرف» تحت نظر مقامات آمریکایی و از سال ۲۰۰۹ به بعد زیر نظر مقامات عراقی بوده است. آنوقت بایستی به جای اقلیم کردستان و مسعود بارزانی دولت عراق و شخص نوری‌المالکی و سرویس امنیتی او را مسئول ترورها معرفی کرد و از آن‌ها بابت همکاری با «تروریست‌ها« بازخواست کرد.
 
نوری‌المالکی نخست وزیر عراق پس از مشاهده‌ی مخالفت مسعود بارزانی با سیاست‌های دولت وی و رژیم جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با سوریه و دستگیری طه‌الهاشمی معاون سنی ريیس جمهوری عراق و تلاش بارزانی برای سلب صلاحیت از مالکی در پارلمان عراق به جای «منبع ناشناس امنیتی در بغداد»، که فیگارو از آن خبر داده بود خود به صحنه آمد و در نشست با «کمیته‌ ائتلاف قانون» به صراحت از «دیکتاتوری قبیله‌‌ای» مسعود بارزانی و حضور اسرائیلی‌ها در منطقه سخن به میان ‌آورد. اما از آن‌جایی که دیگر «ناشناس» نبود حرفی از آموزش نظامی موساد و پایگاه‌های آن در منطقه و «استخدام کردهای ایرانی برای خرابکاری در «ام‌القرا» و ضربه زدن به اهداف و متخصصان هسته‌ای ایرانی نزد:
 
«نوری مالکی در نشستی با کمیته سیاسی ائتلاف قانون، از وجود اسناد فراوانی خبر داد که بر حضور اسرائیلی‌ها در منطقه کردستان عراق و حمایت سیاسی و امنیتی آنها از شخص مسعود بارزانی دلالت دارند. نوری مالکی در این نشست تاکیده کرده است:  با این اسناد محکم و بدون خدشه می‌توانم اثبات کنم که قصد مسعود بارزانی، سرنگونی دولت و ایجاد هرج و مرج و غوغا سالاری در عراق است. نخست وزیر عراق با اشاره به آشنایی‌اش با مشکلات مردم منطقه کردستان عراق گفت: من بیشتر از هر کسی دیگر می‌دانم مردم کردستان چه آزاری از ستم‌ها و تبعیض‌ها و فعالیت های بارزانی دیده‌اند و هنوز هم این مردم صبور، به دنبال راه چاره‌اند که خود را زیر بار دیکتاتوری قبیله‌ای مسعود بارزانی و خانواده‌اش که بر تاریخ کردستان عراق تحمیل شده‌اند، رها کنند. »
 
 
موضع دولت اقلیم کردستان در ارتباط با ادعاهای رژیم و حامیان بین‌المللی‌اش
 
تلاش رژیم برای سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده باعث شد که حکومت اقلیم کردستان عراق روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ با صدور بیانیه‌ای نسبت به «اظهارات برخی از مسئولان جمهوری اسلامی مبنی بر فعالیت دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دولت اسرائیل» در این اقلیم به شدت انتقاد کند و از مقامات این کشور خواست که برای «طرح ادعاهای بی‌اساس حدود تعین کنند.» در بیانیه همچنین آمده است که‌ «مسئولان جمهوی اسلامی نیز بر کذب بودن اظهارات مطرح شده‌ در این زمینه‌ واقف هستند، چرا که‌ در نشست مقامات اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی از آن‌ها خواسته‌ایم که‌ مدارک موجود در این زمینه‌ را در اختیار ما قرار دهند، اما هنوز نتوانسته‌اند مدرکی دال بر واقعیت اظهارات مطرح شده‌ ارائه‌ دهند.»
حکومت اقلیم کردستان در بیانیه ۲۳ اردیبهشت خود گامی فرا‌تر رفته و از وزارت امور خارجه‌ عراق خواست که از مقامات جمهوری اسلامی بخواهد جهت روشن شدن حقایق، مدارک موجود را ارائه‌ دهند تا «بیش از این چنین اتهام‌های بی‌پایه‌ و اساسی از سوی برخی از مقامات ایرانی مطرح نگردد.»
 
http://www.radiozamaneh.com/news/iran/2012/05/13/14255
 
سپاه قدس و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی که حضور گسترده‌ای در کردستان عراق دارند و صدها شرکت و دفتر و پایگاه و مرکز فرهنگی و تجاری و ... در این اقلیم دارند نمی‌توانند یک مدرک به مقامات اقلیم کردستان دهند اما سیمور هرش و خبرنگار فیگارو که به عمرشان احتمالاً اقلیم کردستان‌ را هم ندیده‌اند از  جزئیات امور باخبرند!
مصلحی وزیر اطلاعات در گفتگوی تلویزیونی ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ خود که بر اساس سناریوی آموزش تروریست‌ها در اقلیم کردستان طراحی شده از  وجود پایگاه آموزشی موساد در کردستان خبر داد:
 «در کشفیات مربوط به دو شبکه اخیر ملاحظه شد که رژیم اشغالگر قدس از خاک یک کشور همسایه مجاور خاک کشورمان، حداکثر بهره‌برداری را کرده است به طوری که حتی در آن کشور، پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند؛»
اما در ادامه با یک عقب نشینی آشکار مدعی شد « البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت کشور همسایه نیست»
 
 
پادگان نظامی و پایگاه آموزش تروریستی چیزی نیست که قابل پنهان کردن باشد. آن‌هم تا حدی که وزیر اطلاعات رژیم «یقین» پیدا کند که بدون «اطلاع» و «اجازه‌»ی دولت کشور همسایه است.
 
برنامه رژیم برای آینده اقلیم کردستان
 
ربودن مولود آفند، سناریوی «اعتراف» «تروریست‌های» هسته‌ای، «پژاک» و پایگاه‌های نظامی و آموزشی موساد در اقلیم کردستان از جمله حلقه‌های فشار روی دولت خودمختار کردستان و تلاش رژیم برای تعضیف موقعیت مسعود بارزانی رئیس این دولت و برنامه‌های رژیم برای آینده‌ی این منطقه و عراق است. جلال طالبانی ۷۹ ساله و بیمار است. مرگ او می‌تواند به موقعیت «اتحادیه میهنی کردستان» که از دیرباز روابط حسنه‌ای با رژیم دارد لطمه وارد کرده و باعث تقویت موقعیت حزب دمکرات کردستان و مسعود بارزانی شود. به همین منظور بایستی برای آینده به فکر چاره بود. 
در ادامه‌ی این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده بود که روز جمعه ۹ تیرماه ۱۳۹۱ دو هفته پس از اعلام دستگیری «تروریست‌»‌های وابسته به موساد، نوشیروان مصطفی (۱۰) رهبر جنبش تغییر «گوران» از احزاب اصلی اپوزیسیون اقلیم کردستان که از دیرباز روابط حسنه‌ای با رژیم و سپاه پاسداران و دستگاه امنیتی رژیم داشته و از مخالفان و رقبای مسعود بارزانی است به تهران دعوت شد و با «مقامات بلند پایەی ایرانی» از جمله، احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، علی لاریجانی، رئیس مجلس، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.
 
 
جهان نیوز وابسته به علی زاکانی نماینده مجلس و بخشی از دستگاه امنیتی رژیم در رابطه با زمان دعوت از نوشیروان مصطفی نوشت:‌
«دو روز پس از بيانيه وزارت اطلاعات كشورمان و افشاي اطلاعاتي درباره عوامل تروريستي دانشمندان هسته‌اي كشورمان و اشاره به نقش اقليم هم مرز ايران در اين اطلاعيه،‌ نوشیروان مصطفی امین، رهبر حزب تغییر کردستان عراق به ايران دعوت شد.»
 
«خبرگزاری پیامنیر بە نقل از روزنامە آوێنە  هدف از این دعوت و همچنین دعوت پیشتر دکتر برهم احمد صالح جانشین دبیر کل اتحادیە میهنی کردستان و نخست‌وزیر اقلیم کردستان از سوی ایران را یافتن جایگزینی برای جلال طالبانی در عراق و اقلیم کردستان عنوان کرد.»
 
 
سایت «زاگروس پرس» در تحلیلی پیرامون سفر نوشیروان مصطفی به تهران روی نکات درستی انگشت گذاشته است: ‌
«مقامات جمهوری اسلامی همچنین در جریان همین سفر بە نوشیروان مصطفی پیشنهاد کردەاند این جنبش برای "ارتباط بیشتر و گسترش همکاری‌ها با ایران" دفتر خود را در تهران ایجاد کند. گفتە می‌شود مهمترین هدف ایران از این دیدارها نزدیکی میان اتحادیه‌ میهنی کردستان و جنبش گوران و هماهنگی آنها با نوری مالکی در راستای ضربە زدن بە پارت دمکرات کردستان عراق و شخص مسعود بارزانی است. در حال حاضر رابطە میان جمهوری اسلامی و پارت دمکرات کردستان عراق بە رهبری آقای مسعود بارزانی بسیار متشنج است. بارزانی مخالف سرسخت تک رویهای نوری المالکی نخست وزیر معتمد ایران است. مالکی با حمایت‌های ایران و قاسم سلیمانی فرماندە سپاە قدس تلاش کردەاست تا هم سنی‌ها و هم کردها را از صحنە سیاسی عراق حذف کند و بستر سیاسی عراق را هر چە بیشتر برای ترک‌تازی‌های جمهوری اسلامی ایران مهیا سازد. از سوی دیگر آقای بارزانی نقش مٶثری نیز در نزدیکی کردهای سوریە بهم علیە بشار اسد متحد نزدیک بە ایران ایفا کردەاست. رهبر اقلیم کردستان عراق روز 11ژوئیە [سه روز قبل از صدور اطلاعیه وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری تروریست‌ها] بعد از مدتها پا درمیانی توانست دو شورای عمده جریان‌های سیاسی کرد سوریه (شورای میهنی کرد در سوریه و شورای خلق غرب کردستان) را در اربیل بهم نزدیک کند. این دو جریان عمدە سیاسی کرد بعد از توافق هەولێر(اربیل) توانستند بە مدت‌ها تنش و درگیری‌ لفظی پایان دهند. در بیانیه‌ای که این دو شورا منتشر کرده‌اند، تأکید شده است "همراه با اقشار دیگر مردم سوریه و جریان‌های دمکراسی‌خواه سوریه جهت براندازی رژیم اسد و تأسیس کشوری دمکراتیک تلاش خواهند کرد." کە این کار نیک بارزانی نیز بە مذاق رژیم ایران خوش نمی‌آید. هم اکنون رسانەهای ایران حملات شدیدی را علیە آقای بارزانی آغاز کردەاند و وی اقلیم کردستان عراق را بە همکاری با اسرائیل متهم می‌کنند. رسانەهای وابستە بە نهادهای امنیتی ایران، کردستان عراق را پایگاە موساد برای ضربە زدن بە برنامەهای اتمی و ترور دانشمندان هستەای ایران معرفی می کنند. گفتە می‌شود ربودە شدن سردبیر مجلە اسرائیل- کورد در اقلیم کردستان از سوی سپاە قدس ایران و ربط دادن آن با ترور دانشمندان هستەای ایران طرحی برای اثبات همکاری این اقلیم با اسرائیل و تضعیف موقعیت آقای بارزانی بعنوان رئیس اقلیم کردستان در میان اعراب و صحنە سیاسی عراق در راستای فشار بر مسعود بارزانی برای عدم برکناری نوری المالکی است.»
 
 
 
ایرج مصداقی ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲
 
 
 
پانویس:‌
 
۱- در سناریو اولیه، خبری از ترور داریوش رضایی نژاد نبود. در دو اطلاعیه وزارت اطلاعات ، مصاحبه وزیر اطلاعات و تقدیرنامه‌ وزیر خارجه تنها از احمدی روشن، شهریاری و قشقایی یاد می‌شود. با این حال در اول مرداد ۱۳۹۱ وی را نیز به سناریو اضافه کردند. تا آخرین لحظه می‌توانند سناریو را تغییر دهند و افرادی را کم و زیاد کنند.
 
۲- پژاک یا «حزب حیات آزاد کردستان» یک گروه شبه نظامی کرد است که در مناطق کردنشین ایران، عراق و ترکیه و منطقه قلعه رش در استان آذربایجان غربی و منطقه اورامانات از توابع استان کرمانشاه و ایوان از توابع ایلام و مریوان و منطقه چهل چشمه از توابع استان کردستان و بخش شرقی کوهستان قندیل در کردستان عراق فعالیت می‌کند. گروه پژاک در ۴ آوریل ۲۰۰۳ روز تولد عبدالله اوجالان رهبر گروه پ.ک.ک تأسیس شد.
 
۳- این اولین بار نیست که «حزب‌ اتحادیه میهنی کردستان» به همکاری با نیروهای اطلاعاتی رژیم می‌پردازد و ناراضیان کرد را تحویل رژیم می‌دهد. در بهار ۱۳۷۰ نیروهای این حزب پس از دستگیری دو عضو مجاهدین به نام‌های بشار شبیبی دانشجوی پزشکی و اهل ایلام و حسن ذوالفقاری، این دو را به سپاه پاسداران تحویل دادند.
 
 
یکی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان در گفتگویی که با خبرگزاری فرانسه به تاریخ ۱۳ آوریل ۱۹۹۱ داشت خبر از تحویل آن‌ها به نیروهای امنیتی رژیم داد.
رینالدو گالیندوپل در گزارش خود به اجلاس چهل و نهم کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در پاراگراف ۳۸ می‌نویسد:
«در نیمه دوم آوریل ۱۹۹۲، گفته می‌شود که ۴۵ تن در تهران اعدام شدند. اجساد آن‌ها به گورستان مسگرآباد در جنوب تهران منتقل شد. نام پنج تن از آن‌ها به این شرح گزارش شده است: آقای لحاج علی احمدی، آقای حمید نادری، آقای محمد سلامی، آقای سرمدی و آقای بشار شبیبی که توسط یک گروه مخالف عراقی موسوم به اتحادیه میهنی کردستان به مقامات ایرانی تحویل داده شد. هیچ دلیل رسمی برای اعدام آن‌ها داده نشده است.»
سیروس ناصری به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ ۲۴ نوامبر ۱۹۹۲ خود اظهار داشته است:
«در ماه آوریل هیچ اعدامی به دلیل سیاسی در تهران صورت نگرفته است. افرادی مورد ادعایی را که نامشان برده شده، هیچ یک از ارگان‌های مربوطه در جمهوری اسلامی ایران نمی‌شناختند. سازمان مجاهدین که در سرکوبی قیام مردم عراق به صدام حسین کمک کرده، مدعی است نیروهایش در زدوخوردها توسط گروه‌های کرد عراقی(اتحادیه میهنی کردستان عراق)، اسیر شده‌اند و گروه مذکور آن‌ها را تحویل ایران داده است. با این همه باید خاطر نشان شود که دهها نفر از اعضای سازمان نامبرده، که به طور وحشیانه به قتل و غارت مردم کرد عراق مشغول بوده‌اند، در حال جنگ با نیروهای مخالف صدام کشته شده‌اند. اشخاص نامبرده احتمالاً از همین دسته هستند.»
از پنج نفری که در گزارش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نام برده شده ۳ نفر را شخصاً می‌شناسم و با حمید نادری و محمد سلامی هم بند بوده‌ام. شرح روابطم با محمد سلامی که بیش از ده سال از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی سپری کرد، در جلد ۳ و ۴ کتاب نه زیستن نه مرگ، آورده‌ام.
همانطور که در گزارش سازمان مجاهدین خلق آمده و نماینده ویژه در این گزارش و گزارش‌های قبلی خود منعکس کرده، بشار شبیبی و حسن ذوالفقاری توسط نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق دستگیر و به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شده بودند. این دو نیز در اوین به سر می‌بردند و در تاریخ فوق به دار آویخته شدند.
 
۴- بخشی از جداشدگان از مجاهدین به خدمت رژیم درآمدند و بخشی همچنان ضمن حفظ انتقاداتشان به مجاهدین مرزبندی خود با رژیم را در سخت‌ترین شرایط حفظ کردند . تعدادی از آن‌ها را که در «کمپ تیف» به سر می‌بردند از نزدیک می‌شناسم. آن‌ها کارنامه‌ی درخشانی در مقاومت و مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی داشته و دارند.
 
۵- در تیرماه ۷۳ مقامات امنیتی و از جمله مصطفی کاظمی با اعلام دستگیری فرحناز انامی، مریم شهبازی و بتول وافری کلاته که دو نفر اول از زندانیان سیاسی سابق مجاهد بودند تلاش کردند موضوع قتل کشیش‌های ایرانی هایک هوسپیان، طاطائوس میکائیلیان و مهدی دیباج را که توسط جوخه‌های ترور وزارت اطلاعات و تحت نظر سعید امامی و مصطفی کاظمی سازماندهی و اجرا شده بود به مجاهدین ربط دهد. این افراد که از قبل در خدمت دستگاه اطلاعاتی رژبم بودند در دادگاه و در مصاحبه‌های مطبوعاتی‌ای که از سوی وزارت اطلاعات ترتیب می‌یافت اعتراف کردند که در قتل کشیش‌های مسیحی به دستور مجاهدین شرکت داشته‌اند. افراد یاد شده بنا به ادعای رژیم مورد «رأفت اسلامی» قرار گرفتند و پس از چندی از زندان آزاد شدند.
در پروژه‌ی یاد شده دستگاه اطلاعاتی و امنیتی از غفلت مجاهدین در تصحیح اخبار انتشار یافته از سوی این سازمان استفاده کرد و توانست سناریوی مزبور را به دلخواه خود روی افراد یاد شده سوار کند. هرچند بعداً در درگیری‌های درونی رژیم و در جریان «قتل‌های زنجیره‌ای» دست رژیم و نقش جوخه‌های مرگ آن در قتل کشیش‌های مسیحی هم رو شد. موضوع غفلت مجاهدین از این قرار بود.
در سال ۱۳۷۲ رادیو مجاهد گزارشی را که توسط «مهین مشفق نیا» از مسئولان ستاد داخل کشور مجاهدین تهیه شده بود تحت عنوان «روسری سفیدها» پخش کرد و به تشریح تحرکات افراد یاد شده در تهران و ارتباط آن‌ها با پروژه‌های دستگاه‌ امنیتی پرداخت. نام «روسری سفید»ها را من پس از شرکت آن‌ها در مجلس عروسی یکی از زندانیان سیاسی سابق در تهران برای اشاره به افراد یاد شده در بحث و تبادل نظر با دوستان زندانی‌ام روی آن‌ها گذاشته‌ بودم. افراد یاد شده در مجلس مزبور با روسری سفید و کت و دامن سبز یک شکل شرکت کرده بودند. پیش‌تر و در سال‌های ۷۱ و ۷۲ تلاش زیادی در داخل کشور به منظور روشنگری در مورد این جریان و فعالیت‌های آنان که از سوی وزارت اطلاعات هدایت می‌شد در میان زندانیان سیاسی و خانواده‌های شهدا انجام داده بودم.
در گزارش رادیو مجاهد که محتوای آن بر اساس واقعیات تنظیم شده بود به جای نام بردن از افراد یاد شده به اشتباه یک زندانی سیاسی زن که روحش هم از ماجرا خبر نداشت به عنوان مسئول این جریان معرفی شد که مطلقاً واقعیت نداشت.
متأسفانه پس از انتشار این گزارش، مجاهدین علیرغم دریافت اطلاعات کافی و مستند در مورد هویت این افراد، اقدامی در جهت تصحیح اطلاعات نادرست انتشار یافته از سوی خود نکرده و با عدم افشای به موقع نام و هویت مزدوران رژیم، این امکان را به دستگاه اطلاعاتی دادند تا ۹ماه بعد، از آن‌ها در پروژه‌ی دیگری علیه این سازمان سوء‌استفاده کند.
 
۶- رابرت لوینسون از طریق دیدار و ارتباط با «دیوید تئودور بلفیلد» تروریست آمریکایی که در سال ۱۹۸۰ علی‌اکبر طباطبایی یک دیپلمات پیشین ایرانی را در مریلند آمریکا به قتل رساند و به ایران فرار کرد به جزیره کیش کشانده و ربوده شد. بلفیلد در نقش حسن تنتانی در فیلم «سفر قندهار» محسن مخملباف بازی کرد و دارای نام‌های مستعار «حسن عبدالرحمان» و «داوود صلاح‌الدین» است. این عملیات تحت نظر طه طاهری (مسعود صدر‌الاسلام) یکی از مسئولان شبکه اطلاعاتی رژیم در لبنان و معاون سابق اطلاعات ناجا و فریبرز حاح‌ اسماعیلی فرمانده انتظامی جزیره کیش صورت گرفت و لوینسون به محلی در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان انتقال یافت. وی شب قبل از ناپديد شدنش با داوود صلاح‌الدین ملاقات کرده و با هم در یک هتل در کیش به سر برده بودند. این دو ظاهراً قبلاً در دوبی نیز با هم دیدار داشتند. روز بعد دیدار با داوود صلاح‌الدین، لوينسون هتل محل اقامت خود در جزيره کيش را ترک کرده و راهی فرودگاه شد، اما بين فرودگاه و هتل ناپديد شد. تاکنون مقامات جمهوری اسلامی مسئولیت ربودن وی را به عهده نگرفته‌اند.
 
۷- از آن‌جایی که مریم سنجابی در «اکسیون» جمعه ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ «جداشدگان از مجاهدین» که در میدان «سن میشل» پاریس علیه مجاهدین برگزار شد شرکت نداشت، تصور می‌کنم چنانچه خبر حضور وی در پاریس صحت داشته باشد بعد از این تاریخ و بعد از ربوده شدن مولود آفند به فرانسه منتقل شده باشد. در این آکسیون غالب جداشدگان از مجاهدین که در سال‌های گذشته توسط دستگاه اطلاعاتی رژیم از عراق و ایران به فرانسه منتقل شده‌اند، شرکت داشتند.
 
 
 
۸-  انتشار این مقاله را ده روز به تعویق انداختم تا بلکه پاسخ سوالاتم را از مجاهدین دریافت کنم. متأسفانه آن‌ها در جهت افشای توطئه‌ای که یک سر آن می‌تواند به مزدوران رژیم برسد و طرح‌های آنان را نقش بر آب کند، هیچ کمکی نکردند!
 
۹- در نوشته‌‌ی جداگانه‌ای راجع به ادعاهای ساموئیل کرماشانی (کرمانشاهی) توضیح خواهم داد.
 
۱۰- جلال طالبانی و معاون وقت‌اش نوشیروان مصطفی در دور اول مذاکرات بین قاسملو و عبدالله قادری با مأموران رژیم در وین حضور داشتند اما در دوم که تروریست‌ها قاسملو و عبدالله قادری آذر را به قتل رساندند در مذاکره شرکت نکردند. جلال طالبانی و اتحادیه میهنی کردستان پیشنهاد‌ دهنده و ترتیب دهنده‌ی ملاقات دکتر قاسملو و عبدالله قادری آذر با تیم ترور رژیم مرکب از محمد جعفری‌صحرارودی، با نام مستعار «برادر رحیمی» یکی از فرماندهان سپاه قدس و معاون بعدی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی، حاج‌ غفور، مسئول حراست رادیو تلویزیون با نام مستعار امیرمنصور بزرگیان و حاجی مصطفوی بودند. جلال طالبانی که هنگام ترور در تهران بود در مصاحبه‌ با صدای جمهوری اسلامی «ترور دکتر قاسملو و عبدالله قادری را کار دولت عراق» معرفی کرد! و بعدها نیز هیچ‌گاه این دو نفر حاضر نشدند اطلاعات خود از چگونگی به دام افتادن عبدالرحمان قاسملو را فاش کنند. 
 
 
 

منبع:پژواک ایران


ایرج مصداقی

فهرست مطالب ایرج مصداقی در سایت پژواک ایران 

*نتایج فاجعه‌بار مماشات غرب با چهاردهه گروگانگیری نظام اسلامی  [2024 Jan] 
*ابعاد یک حکم تاریخی؛ مبادله فرضی حمید نوری و سناریوهای محتمل  [2023 Dec] 
*مسئولیت پزشکان بیمارستان فجر ارتش در تراژدی آرمیتا  [2023 Oct] 
*فروپاشی درونی جدّی‌ترین احتمال فروپاشی رژیم ایران  [2023 Aug] 
*مشابهت خبرسازی «زخمی‌شدن قاسم سلیمانی در سوریه» و بستری شدن نیری در آلمان  [2023 Jul] 
*جنبش دادخواهی و جنجال خبری بستری شدن نیری در هانوفر  [2023 Jul] 
*رؤیای محو آثار جنایت در «دستور تعطیلی گوهردشت»  [2023 Apr] 
*حکم اعدام شارمهد؛ پاسخ پیشبینی‌پذیر تهران به پیام ضعیف اروپا  [2023 Feb] 
*پیامدهای کنفرانس امنیتی مونیخ   [2023 Feb] 
*وهم حمله نظامی به ایران یا جنگ واقعی جمهوری اسلامی با جهان؟  [2023 Jan] 
*همزمانی معنادار شایعه ترور صلواتی با تصمیم به قتل دو جوان  [2023 Jan] 
*در آستانه تشکیل دادگاه تجدید نظر در پرونده حمید نوری: تحریف‌های مشاور حقوقی خانواده او  [2023 Jan] 
*دادگاه تجدید نظر در پرونده حمید نوری و شروع دور جدیدی از تبلیغات جنایت‌پوشانه‌ی رژیم  [2022 Dec] 
*محمود سالارکیا، نمونه یک وکیل همدست دستگاه قضائی  [2022 Dec] 
*فهرست یک کشتار خاموش؛ سایه سنگین ارعاب بر سر کادر پزشکی  [2022 Dec] 
*وکیل چیست و «وکیل جمهوری اسلامی» کیست؟  [2022 Dec] 
*جواد علی‌اکبریان، یکی دیگر از مجریان کشتار ۶۷  [2022 Dec] 
*اعدام محسن شکاری و تبعات آن برای جنبش انقلابی  [2022 Dec] 
*خیزش ۱۴۰۱؛ حکومت «به دنبال گردن برای طناب دار»  [2022 Dec] 
*چقدر می‌توان به پرونده ایران در «شورای حقوق بشر» امید بست؟  [2022 Nov] 
*شادی صدر و شادی امین و تجاوز به زنان در زندان  [2022 Nov] 
*سوابق سیاه عبدالرضا مصری، مدافع کشتار معترضان بلوچ  [2022 Nov] 
*بدون نیروی جانشین، غرب با انقلاب ایران همسو نمی‌شود  [2022 Nov] 
* از مشهد تا شیراز؛ آیا حمله شاهچراغ تکرار سناریویی آشنا نیست؟  [2022 Oct] 
*سرگذشت اوین؛ ریشه‌های هراس از نماد جنایت  [2022 Oct] 
*آیا نارضایتی امثال اصغر ناظم‌زاده نشانه شکاف در حاکمیت است؟  [2022 Oct] 
*پشت پرده پرونده مرگ مهسا؛ راستی‌آزمایی گزارش پزشکی قانونی  [2022 Oct] 
*راهکارهایی عملی برای جبران انفعال غرب در برابر جمهوری اسلامی  [2022 Oct] 
*آیت‌الله منتظری؛ مقام رفیع وجدان در منش یک روحانی استثنایی  [2022 Sep] 
*صادق قطب‌زاده؛ از رویای قدرت تا کابوس سقوط  [2022 Sep] 
*علی‌اصغر حجازی؛ از سرکوب زنان تا تامین امنیت بیت خامنه‌ای  [2022 Sep] 
*قطع رابطه آلبانی با ایران؛ هشدار صریح غرب به جمهوری اسلامی؟  [2022 Sep] 
*سید جواد حجازی؛ تجارت مذهبی و نفوذ سیاسی  [2022 Sep] 
*رد پای روابط مافيایی صاحبان قدرت در قتل علی محفوظی  [2022 Aug] 
*خنجر «فتوای خمینی» بر گلوی سلمان رشدی و مسئولیت آمران  [2022 Aug] 
*محاکمه حمید نوری و نقش کاوه موسوی؛ از مشارکت در دستگیری تا کارشکنی تبهکارانه از مشارکت در دستگیری تا کارشکنی تبهکارانه [2022 Aug] 
*کشتار ۶۷ و سلسله دروغ‌های «دادستانی با اختیارات ویژه»  [2022 Aug] 
*نقاشیان با روایت داستان «ترور خمینی» به دنبال چیست؟  [2022 Jul] 
*در «روز جهانی عدالت» جنبش دادخواهی ایران کجا ایستاده است؟  [2022 Jul] 
*افشای توطئه کاوه موسوی همزمان با اعلام حکم دادگاه حمید نوری  [2022 Jul] 
* واکنش ایرج مصداقی به اظهارات حسینعلی نیری، مسئول «هیات مرگ»  [2022 Jul] 
*کشتار ۶۷ به روایت حسینعلی نیری؛ یک راست و دریایی از دروغ  [2022 Jul] 
*اطلاعیه مهم دادگاه ناحیه استکهلم در ارتباط با حکم دادگاه حمید نوری  [2022 Jul] 
*ساختار اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران  [2022 Jun] 
*نقش امیدوار رضایی در لاپوشانی راز مرگ سعید امامی   [2022 Jun] 
*پزشکانی که به دست "جوخه‌های امنیتی" حذف شدند  [2022 Jun] 
*پرونده‌سازی برای "عنکبوت مقدس" در متن فاجعه متروپل  [2022 May] 
* همکاری مسعود رجوی و دستگاه امنیتی رژیم علیه پرونده حمید نوری عامل کشتار ۶۷  [2022 May] 
*چرا پرونده حمید نوری در خارج از سوئد کلید خورد؟  [2022 May] 
*در ایران بالایی ها هم دیگر نمی توانند حکومت کنند و این سرآغاز انقلاب است  [2022 May] 
*اعدام فرخ‌رو پارسا؛ ضديت با سلطنت پهلوی يا زن‌ستيزی آگاهانه؟  [2022 May] 
*کیفرخواست حمید نوری در آینه انتقادها  [2022 Mar] 
*محمدی‌ ری‌شهری طراح کشتار سال ۶۷  [2022 Mar] 
*مورس چیست و در زندان چگونه مورس می‌زنند   [2022 Feb] 
*صداهایی از حمید نوری چند ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما دارم راستی‌آزمایی ادعاهای قوه قضاییه جمهوری اسلامی در مورد دادگاه حمید نوری-بخش سوم [2022 Feb] 
*جعل پردازی و سناريو سازی امنيتی نمونه شاخصی از همياری برخی مخالفان   [2022 Feb] 
*علی هاشمی از تأسیسات زندان بیرجند تا ریاست اوین   [2022 Jan] 
*رضا سیف‌اللهی، از دانشگاه و حوزه تا فرماندهی امنیتی و نظامی  [2022 Jan] 
*محاکمه حميد نوری؛ دور جديد تبلیغات جمهوری اسلامی   [2022 Jan] 
*از گلزاده غفوری تا محمدعلی زم: جمهوری اسلامی و لباس روحانیت   [2021 Dec] 
*سکان بهداشت و درمان و آموزش کشور در دست چه کسانی است؟ − نمونهٴ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران  [2021 Nov] 
*سهمیه جدید سپاه قدس در آموزش عالی  [2021 Oct] 
*مرگ حاج داوود رحمانی؛ رئیس و شکنجه‌گر زندان قزلحصار  [2021 Oct] 
*سردار نجات، یکی از مسئولان سرکوب جنبش‌های اجتماعی و «نجات» نظام را بهتر بشناسیم  [2021 Oct] 
*مقوله‌ی حجت‌الاسلام «جعفر نیری» و مستند‌سازی کشتار ۶۷  [2021 Oct] 
*سپاه پاسداران؛ از دخالت در انتخابات سازمان نظام پزشکی تا تسلط بر آن  [2021 Oct] 
*نگاهی به پرونده اعمال محسن رضایی، به مناسبت منصب جدیدش   [2021 Sep] 
*فاجعه کشتار ۶۷ و «گل‌های داوودی»  [2021 Sep] 
*یک چهره‌‌ امنیتی و سرکوبگر، دبیر تازه مجمع تشخیص مصلحت نظام  [2021 Sep] 
*در جستجوی عدالت از استکهلم تا استانبول   [2021 Sep] 
*کرونا جان احمد زرگر، قاضی «ناقض حقوق بشر» را گرفت  [2021 Sep] 
*دادگاه حمید نوری سیاست مماشات اتحادیه اروپا را هدف قرار داده است  [2021 Aug] 
*چگونه نظام پزشکی در ایران به سازمانی حکومتی بدل شد  [2021 Jul] 
*میراث رئیسی؛ نابودی استقلال کانون وکلا   [2021 Jul] 
*اژه‌ای در رأس قوه قضائیه؛ خامنه‌ای شمشیر را از رو می‌بندد   [2021 Jul] 
*تشکیل پرونده بین‌المللی برای رئیسی؛ بدیلی عملی برای راهکار غیرعملی عفو بین‌الملل  [2021 Jun] 
*نقش ابراهیم رئیسی در دوره انتقالی دادستانی تهران از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵  [2021 Jun] 
*مدارک تحصیلی جعلی در نظام اسلامی؛ رئیسی تازه‌ترین مورد   [2021 Jun] 
*از بازجویی و شکنجه‌گری در اوین تا حقوقدانی در شورای نگهبان   [2021 May] 
*مسعود رجوی عاقد پیوند نامبارک علی سرابی و فریدون ژورک (بخش یک)  [2021 May] 
*واکسن کرونا و راهپیمایی اربعین   [2021 May] 
*ابراهیم رئیسی؛ از گورستان خاوران تا خیابان پاستور  [2021 May] 
*مردد بین پوشیدن لباس روحانیت و شخصی  [2021 May] 
*از «اکتبر سرخ» و «پرولتاریا» تا ا‌م‌القرا اسلام و «معصوم».  [2021 May] 
*افزایش خودکشی و اعتیاد در میان انترن‌ها و رزیدنت‌ها در ایران  [2021 May] 
*انستیتو پاستور، همه‌گیری کرونا و واکسن ایرانی  [2021 May] 
*ردپای اهمیت استراتژیک یمن برای جمهوری اسلامی در فایل صوتی ظریف   [2021 Apr] 
*مشکلات نظام پرستاری در ایران  [2021 Apr] 
*سیر انحطاط و رذالت – نمونه احمد میراحسان  [2021 Apr] 
*شگردهای اتاق‌های فکر جمهوری اسلامی در زمینه انتشار اسناد جعلی  [2021 Apr] 
*تعیین تاریخ محاکمه حمید نوری؛ دادگاهی بی‌سابقه در سوئد   [2021 Mar] 
*توطئه‌ی فرقه‌ی رجوی علیه ایرج مصداقی و دادگاه حمید نوری  [2021 Mar] 
*شورای نگهبان، دستگاه قضایی و روابط انگلیسی  [2021 Mar] 
*آزمون آزموده؛ چرا اروپا در برابر اقدامات تروریستی ایران قاطع نیست؟   [2021 Feb] 
*«مجاهد پرکینه» دست به دامان سیاستمدار نژادپرست «آمریکایی»  [2021 Jan] 
*فرمان کرونایی خامنه‌ای و قبله درمانی نزدیکان رهبر  [2021 Jan] 
*اصلاح‌طلب دست‌ساز چگونه از خود دفاع می‌کند؟  [2021 Jan] 
*یکی از شخصیت‌های «اصلاح‌طلبیِ»عامل سازمان اطلاعات سپاه و بیت رهبری: محمد زارع گشتی فومنی  [2021 Jan] 
*بحران کرونا در ایران؛ واکسن داخلی یا خارجی؟  [2020 Dec] 
*من و شما و روح‌الله زم  [2020 Dec] 
*ممنوعیت پیوند اندام ایرانیان به اتباع خارجی   [2020 Dec] 
*آیا موساد اردشیر حسین‌پور، دانشمند هسته‌ای را ترور کرده است؟  [2020 Dec] 
*آخرین قدم‌ها برای نابودی استقلال کانون وکلا   [2020 Dec] 
*آزادی پژوهشگر استرالیایی در چارچوب «سیاست گروگانگیری که بخشی از سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی است» صورت گرفته  [2020 Nov] 
*اتهام بمبگذاری ایران در تایلند؛ آزادی تروریست‌ها به چه قیمت؟   [2020 Nov] 
*مرگ بیماران و آسیب‌های جانی ناشی از سوءمدیریت و فساد سیستم بهداشتی  [2020 Nov] 
*داروهای بی‌کیفیت ایرانی و رنج بیماران   [2020 Nov] 
*انتقال محمد مقیسه، یکی از جنایتکاران علیه بشریت به دیوان عالی کشور  [2020 Nov] 
*در سالگرد دستگیری حمید نوری جنبش دادخواهی فرصت یک دادخواهی دیگر را از دست داد  [2020 Nov] 
*کرونا جان یکی از عوامل اصلی کشتار ۶۷ را گرفت  [2020 Oct] 
*محمدجعفر محلاتی، منکر اعدام‌های ۶۷، «استاد صلح» دانشگاه آمریکایی   [2020 Oct] 
*محمدعلی پورمختار: پاسدار، وکیل، نماینده مجلس و متهم به فساد   [2020 Oct] 
*گزارش عفو‌ بین‌الملل و اشتباهات و کمبودهای بیانیه خانواده‌های قتل‌عام شدگان  [2020 Oct] 
*ماجرای رستوان کلاب ایبریا در تفلیس و تصحیح خطایم در مورد هلدینگ بین‌المللی آدونیس  [2020 Oct] 
*امیرعباس سهراب‌بیگ از معاونت دستگاه قضایی تا کلاب‌داری در گرجستان  [2020 Sep] 
*«صداهای یک کشتار جمعی» راه دادخواهی را به مجامع بین‌المللی باز می‌کند  [2020 Sep] 
*قدرت و فقاهت – نمونه یوسف صانعی  [2020 Sep] 
*چتر حمایتی کانادا و اروپا بر سر عاملان پرونده هسته‌ای ایران ؟  [2020 Sep] 
* روح‌الله حسینیان و کارنامه‌ای سراسر جنایت   [2020 Aug] 
*وکلای کار چاق‌کن در دستگاه قضایی ولایی  [2020 Aug] 
*فریب قدرت‌نمایی پوشالی دستگاه امنیتی با دستگیری جمشید شارمهد را نخورید  [2020 Aug] 
*دبیر دریابیگی بلوردی، وکیل همدست جانیان در پرونده زم و متهمان جنبش آبان   [2020 Jul] 
*نگاه دستگاه قضایی نظام ولایی به امر وکالت و کانون وکلا   [2020 Jul] 
*وکیلان همدست با نظام شکنجه: مورد گودرز افتخارجهرمی  [2020 Jun] 
*مرگ مرجان و تبلیغات گوبلزی فرقه رجوی  [2020 Jun] 
*وابستگان فرقه رجوی و دستگاه امنیتی و سلیمانی «کودک کش»  [2020 Jun] 
*وکیلان همدست با نظام شکنجه: مورد سیدرضا زواره‌ای   [2020 Jun] 
*دادستان کل آلمان و دادستان ایالت نیدرزاکسن: قاضی منصوری باید در آلمان مورد تعقیب قضایی قرار گیرد  [2020 Jun] 
*نمونه‌ای ديگر از همکاری دستگاه امنیتی نظام اسلامی با فرقه رجوی: جعل نامه و سند  [2020 Jun] 
*وکیلان همدست با نظام شکنجه: مورد ابوالقاسم ستاریان   [2020 Jun] 
*بیل‌ریچاردسون مواجب‌بگیر فرقه‌رجوی و کارچاق‌کن جواد ظریف و نظام اسلامی   [2020 Jun] 
*دسته گل وزیر اطلاعات دولت روحانی به مسعود رجوی   [2020 May] 
*سکوت اصلاح طلبان در ارتباط با دستگیری حمید نوری و موضع خامنه‌ای درباره‌ی کشتار ۶۷  [2020 May] 
*پاندمی کرونا و موفقیت‌های ادعایی سپاه و بسیج و نیروهای نظامی  [2020 May] 
*فساد و سپا‌هی‌گری در شرکت‌های تجهیزات پزشکی و پخش دارو   [2020 May] 
*طرح یک پرسشنامه (مجاهدین در برابر پرسش‌های مردم) بخشی از «گزارش ۹۳»  [2020 Apr] 
*مافیای دارو و پدرخوانده‌هایش   [2020 Apr] 
*سرنوشت عبرت‌انگیز دو زن، فیروزه بنی‌صدر و مریم رجوی  [2020 Apr] 
*خشم و کینه‌ی رجوی از چیست و چرا بهتان می‌زند؟   [2020 Mar] 
*سرگذشت مادر عالمه و فرار مسعود رجوی از عراق  [2020 Mar] 
*اپیدمی کرونا، تحریم دارو و «ایمنی گله‌ای»   [2020 Mar] 
*رقابت رجوی و خامنه‌ای بر سر فتوای دفن مردگان  [2020 Mar] 
*در برابر رژیم هیچ‌ افق روشنی قرار ندارد  [2020 Mar] 
*درگذشت یک جنایتکار (دکتر حبیب‌‌‌آلله پیروی) در اثر کرونا  [2020 Mar] 
*تشدید جنون رجوی   [2020 Mar] 
*طنز یا تراژدی!‌ فتوای دفن مردگان مسعود رجوی   [2020 Mar] 
*تصحیح و پوزش بابت اشتباهم راجع به شهرام منافی   [2020 Mar] 
*نقش قاسم سلیمانی و ظریف در جراحی بشار اسد و پیامدهای آن  [2020 Feb] 
*در نظام ولایی کدام پزشکان «گُم» می‌شوند و چه کسانی بالا می‌روند؟  [2020 Jan] 
*بیل ریچاردسون از مجیزگویی برای مریم رجوی تا معامله با جواد ظریف  [2020 Jan] 
*همگونی و همسانی شعارها و مطالبات در دیماه ۱۳۹۶ و آبان ۱۳۹۸ پیوستگی و ناپیوستگی در خیزش‌های اعتراضی [2020 Jan] 
*عفونت دندانپزشکی ولایی  [2019 Dec] 
*خوی ولایی در عرصه پزشکی و شکستن سوگند بقراط  [2019 Dec] 
*همکاری مسعود رجوی و دستگاه امنیتی رژیم علیه پرونده حمید نوری عامل کشتار ۶۷  [2019 Dec] 
*از نوابغ رانتی در عرصه پزشکی پروژه‌ ولاییِ خودی‌سازی در عرصه پزشکی (۳)   [2019 Nov] 
*اطلاعیه مهم  [2019 Nov] 
*شکل‌های امتیازدهی به خودی‌ها برای تولید پزشک ولایی  پروژه‌ ولاییِ خودی‌سازی در عرصه پزشکی (۲) [2019 Nov] 
*جزئیاتی جدید از دستگیری دادیار سابق قوه قضاییه در سوئد   [2019 Nov] 
*اینک صدای قتل‌عام‌شدگان  [2019 Nov] 
*عملیات موفقیت آمیز «دادخواهی ۶۷»   [2019 Nov] 
*تاریخچه تصرف عرصه پزشکی کشور توسط دستگاه ولایی پروژه‌ ولاییِ خودی‌سازی در عرصه پزشکی (۱) [2019 Nov] 
*چند نابغه و عصاره فضائل نظام ولایی   [2019 Oct] 
*حتی همسر جنتی هم هیچگاه از محل دفن فرزند سیاسی‌اش آگاه نشد   [2019 Oct] 
*اپیدمی ایدز و زگیل تناسلی و نقش نظام اسلامی در آن   [2019 Oct] 
*حکومت داعش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایران  [2019 Sep] 
*مشارکت گروهی از پزشکان و کادرهای پزشکی سرسپرده در جنایت   [2019 Aug] 
*سرانجامِ «ابن‌سینا»ی حوزه علمیه قم و عضو شورای خبرگان طب اسلامی   [2019 Aug] 
*چرا نظام ولایی نام کشتی گریس ۱ را به آدریان دریا تغییر داد؟ ‏  [2019 Aug] 
*«جهاد علمی» وابستگان نظام ولایی  [2019 Aug] 
*من و متهمان ترور‌های هسته‌ای/ نگاهی به گزارش بی بی سی   [2019 Aug] 
*دروغ‌، دروغ و دروغ: وقتی حقیقتِ یک جنایت را وارونه می‌سازند  [2019 Jul] 
*مرتضی اشراقی، عضو هیأت کشتار ۶۷، در کسوت وکیل  [2019 Jul] 
*پرونده‌ی نفتی: وکیل متهم و شاکی و قاضی، همدست یکدیگر  [2019 Jul] 
*وکیل شرکت نفت در پرونده‌ی بابک زنجانی کیست؟‌   [2019 Jun] 
*ایرج مصداقی: جنبش سبز نقطه پایان اصلاحات در ایران بود   [2019 Jun] 
*روح‌الله حسینیان، جنایتکاری در لباس وکیل مدافع  [2019 Jun] 
*صادرکنندگان هزاران حکم «اعدام» در مقام وکالت  [2019 May] 
*طرح یک پرسشنامه (مجاهدین در برابر پرسش‌های مردم) بخشی از «گزارش ۹۳»   [2019 May] 
*چهل و چهار سال پس از ترور شریف واقفی؛ شباهت‌های رفتاری مسعود رجوی و تقی‌ شهرام   [2019 May] 
*در تبریز: جمعی از جانیان در لباس وکالت   [2019 May] 
*«حاج غفور» از قتل قاسملو تا درگیر شدن با علی دایی   [2019 May] 
*مسعود رجوی سه دهه «فرار» از «جانبازی» و به خطر انداختن جان مجاهدین   [2019 Apr] 
*جانیان و عاملان کشتار ۶۷: ارتقای مقام در دستگاه قضایی  [2019 Apr] 
*جعلیات «ایران بریفینگ» و چهره‌های گوناگون امیرفرشاد ابراهیمی بازیچه‌ی دستگاه امنیتی  [2019 Apr] 
*غلامحسین مستقیمی ‌‌تهرانی – سرنوشت یک تروریست ولایی  [2019 Apr] 
*شادی صدر از «فمینیست آخوندزاده» تا افشاگر «چهره جنایت»  [2019 Apr] 
*وقتی دانشجوی حقوق شکنجه‌گر می‌شود   [2019 Mar] 
*من و حسین شریتعمداری و «رادیو منحرفان جنسی» و سفر با گذرنامه‌ی عادی جمهوری اسلامی به هر نقطه دنیا  [2019 Mar] 
*حاج داوود رحمانی: معرف کامل نظام زندان‌ها در حکومت ولایی  [2019 Mar] 
*عکس جدید «میرطاهر» در حال غرس نهال در بیت رهبری و «فاضلاب»‌های امنیتی رژیم  [2019 Mar] 
*اراذل و اوباش در خدمت نظام سرکوب   [2019 Mar] 
*چگونگی ضربه ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ و کشته شدن موسی خیابانی  [2019 Feb] 
*احمدرضا کریمی «تواب دو نظام» و همکار دو دستگاه امنیتی  [2019 Feb] 
*شادی امین و شادی صدر و مقوله‌ی «آیت‌الله» و «هیتلر»  [2019 Feb] 
*محمد مهرآیین از جنایتکاران شاخص دهه‌ ۶۰ درگذشت  [2019 Jan] 
*یکی دیگر از شخصیت‌های نظام شکنجه: “صبحی”، رئیس زندان گوهردشت   [2019 Jan] 
*سرهنگ مهدی مناجاتی دشمن کارلوس کی‌روش، دوست چه کسانی است؟   [2019 Jan] 
*دکتر شیخ‌الاسلام‌زاده: نقش‌آفرینی در سیاه‌ترین روزهای اوین  [2019 Jan] 
* «در اوین به کابل شکنجه می‌گفتند قانون اساسی»  من_هم_شکنجه_شدم [2019 Jan] 
*یک جلوه شاخص درهم‌آمیزی دروغ و بهره‌کشی و خشونت: اسدالله بادامچیان و تبارش  [2019 Jan] 
*از الهاشمی النجفی تا هاشمی‌‌شاهرودی  [2018 Dec] 
*هیئت‌های مؤتلفه اسلامی، حزب زندانبانان و رانت‌خواران  [2018 Dec] 
*شادی‌صدر و شادی امین و «ملاخور» کردن تلاش‌های دیگران   [2018 Dec] 
*با آب هفت دریا نیز ننگ کشتار ۶۷ را نمی‌توان شست/ پاسخی به ادعاهای میرحسین موسوی  [2018 Sep] 
*تابستان ۶۷ و انتخابات ۹۶؛ چه کسی مسئول است؟  [2018 Sep] 
*مبانی ایدئولوژیک زندان و شکنجه در جمهوری اسلامی ایران  [2018 Sep] 
*«شکنجه به نام الله» Torture in the name of allah  [2018 Sep] 
*پافشاری بر دادخواهی و تهدید آینده نظام   [2018 Sep] 
*سرگذشت غمبار اسیران ایرانی پیوسته به مجاهدین در عراق   [2018 Aug] 
*۴ دهه فراز و نشیب در روابط ایران و اسرائیل   [2018 Jul] 
*عباس امیرانتظام، یک پرونده نمادین  [2018 Jul] 
*بهانه‌جویی آمریکا برای حمله‌‌ی نظامی؟  [2018 Jun] 
*همچنان می‌گویم ای کاش نه تیم ملی فوتبال، که جامعه‌ی ایران «کارلوس کی‌روشی» می‌داشت  [2018 Jun] 
*برای ممانعت از تحریم و جنگ، در برابر نظام ولایی بایستیم  [2018 Jun] 
*تیم ملی فوتبال ایران همچنان نماینده مردم ایران  [2018 Jun] 
*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رو در روی منافع ملی  [2018 Jun] 
*تذکر: عکس پرویز یعقوبی در میان شهدای مجاهدین  [2018 May] 
*فردی که در دسامبر ۲۰۱۵ در هلند کشته شد محمدرضا کلاهی عامل بمب‌گذاری در حزب جمهوری بوده است   [2018 May] 
*قدرت و فقاهت – نمونه یوسف صانعی   [2018 May] 
*همسر و فرزند سعید امامی می‌توانند به آمریکا بروند اما بسیاری از ایرانیان نه!   [2018 May] 
*چرا سیستم ناتوان از حل مسئله فساد سیستماتیک است؟ − نمونه ولی فقیه و نماینده‌اش در گیلان  [2018 Apr] 
*جای خالی «قاضی حداد» در میان متهمان کهریزک  [2018 Apr] 
*جایگاه روشن سعید مرتضوی در نظام، توضیح‌دهنده ابهام در جای کنونی او  [2018 Apr] 
*«طب اسلامی» و خطری که جان مردم را تهدید می‌کند   [2018 Apr] 
* صادق خلخالی نماد «انقلاب اسلامی»   [2018 Feb] 
*این یکی هم رؤیای رهبری در سر دارد: محسن اراکی  [2018 Feb] 
*اشغال سفارت آمریکا: سرگذشت گرو‌گان‌گیران  دانشجویان پیرو خط امام، خامنه‌ا‌ی و عذرخواهی [2018 Jan] 
*دکتر مجید سمیعی و امیدوار رضایی پزشکان ویژه‌ی هاشمی شاهرودی  [2018 Jan] 
*دکتر مجید سمیعی پزشک هاشمی‌شاهرودی حقه‌باز و کلاهبردار یا «ابر جراح»  [2018 Jan] 
*در تجمعات اعتراضی شرکت کنیم یا نکنیم؟ چه شعاری انحرافی است؟  [2017 Dec] 
*جفنگیات مأموران امنیتی نظام تحت نام دشمن اسلام و نظام  [2017 Dec] 
*کارنامه‌ی صادق لاریجانی و محک‌زدن ادعای احمدی‌نژاد  [2017 Dec] 
*راه اندازی «زندان جدید» فرقه رجوی در اروپا  [2017 Dec] 
*مکارم شیرازی حکم به «بیزاری» از جمهوری اسلامی می‌دهد!   [2017 Nov] 
*ادعای غیرواقعی «به‌رسمیت شناخته شدن قربانیان کشتار ۶۷ به عنوان ناپدیدشده قهری»   [2017 Nov] 
*دادخواهی در ایران: هنوز در ابتدای راه  [2017 Nov] 
*محسن آرمین شکنجه‌گر دهه‌ی ۶۰ همچنان در باتلاق دروغ دست و پا می‌زند  [2017 Nov] 
*انتری که لوطی‌‌اش نمرده است ( مهدی فلاحتی و روح‌الله زم)  [2017 Oct] 
* داستان فراموش شده یک حاکم شرع در دهه ۶۰ حسین موسوی تبریزی از حاکم شرع تا اصلاح‌طلب  [2017 Sep] 
*علی قدوسی دادستان کل انقلاب و ویرانگر «عدالت‌خانه»  [2017 Sep] 
*نقش یزدی در تحمیل خمینی به ایران بی‌بدیل است   [2017 Aug] 
*سایت توانا:‌ روحانیت انقلابی، متهم اصلی آتش‌سوزی سینما رکس آبادان  [2017 Aug] 
*نعمت احمدی و انکار نقش آوایی در کشتار ۶۷ با استفاده از «توریه» ‏  [2017 Aug] 
*خلخالی حکم اعدام خودش را صادر می‌کند   [2017 Aug] 
*تلاش سپاه و حاکم شرع خوزستان برای مخدوش نشان دادن روایت آیت‌الله منتظری از کشتار ۶۷‏  [2017 Aug] 
*تعویض صندلی میان مسئولان کشتار − چه کسی قرار است بر مسند وزارت دادگستری بنشیند؟  سیدعلیرضا آوایی سردسته‌ی تیم کشتار در خوزستان [2017 Aug] 
*قاتل قاسملو میزبان مراسم تحلیف روحانی و خیرمقدم گو به میهمانان خارجی  [2017 Aug] 
*آیا میرحسین موسوی شرمنده‌ی «عفو بین‌الملل» و نهاد‌های بین‌المللی می‌شود؟‌‏   [2017 Aug] 
* محمد محمدی‌گیلانی جنایتکاری در لباس «معلم اخلاق»   [2017 Aug] 
*اسدالله لاجوردی چشم و چراغ خمینی و خامنه‌ای  [2017 Jul] 
*‏«نومسلمانان دو آتشه» در عرصه‌ی هنر  [2017 Jul] 
*علی فلاحیان جنایتکاری که از پرده بیرون می‌آید   [2017 Jul] 
*پوزش به خاطر اشتباهم در مورد تاریخ مصاحبه‌ی تلویزیونی احسان طبری   [2017 Jul] 
*برگی از تاریخ؛ «قرارداد ۱۹۱۹»، نایبیان کاشان، پدربزرگم حاج‌محقق‌الدوله  [2017 Jul] 
*محسنی‌اژه‌ای چرا خاوری را فراری داد ‏  [2017 Jun] 
*دکتر مسعود شیری «جاودانه‌ای» که غریبانه رفت   [2017 Jun] 
*پاسخی به ادعاهای محسن آرمین بازجو و شکنجه‌گر سابق و «اصلاح‌طلب» کنونی  [2017 May] 
*سو‌ءاستفاده از نام و یاد جاودانه‌ها ممنوع (به یاد حسن جهان آرا)  [2017 May] 
*آنچه از رئیسی در «کشتار ۶۷» دیدم  [2017 May] 
*سعید کریمیان چه کسی بود و چه سابقه‌ای داشت؟  [2017 May] 
*«گلزارخاوران» مشهد، پیش پای «آیت‌الله قتل‌عام» ذبح می‌شود  [2017 Apr] 
*شیوه‌های جدید مأموران وزارت اطلاعات در فضای مجازی  [2017 Mar] 
*تقدیر هم‌زمان دعایی از یک چهره‌ی ملی و یک «جنایتکار علیه بشریت»  [2017 Mar] 
*نگاهی به زندگی برادران ذاکر، مسئولان اطلاعاتی رژیم خمینی و فرقه‌ی رجوی  [2017 Mar] 
*خطرات «عشق‌بازی» خامنه‌ای با «امام زمان» برای ایران و منطقه ‏  [2017 Feb] 
*شیخ محمد یزدی رئیس قوه قضاییه که چماقدار بسیج می‌کرد  [2017 Feb] 
*هادی غفاری شکنجه‌‌گری در لباس «اصلاح‌طلبی»  [2017 Feb] 
*تحلیل CIA از تسخیر سفارت آمریکا در تضاد کامل با ادعا‌های مضحک فخرآور  [2017 Feb] 
*حسین طائب یکی از خطرناک‌ترین چهره‌های امنیتی  [2017 Feb] 
*دست‌پخت سایت «همبستگی ملی» و خانم دشتی  [2017 Jan] 
*هاشمی رفسنجانی و خامنه‌ای در نگاه آیت‌الله گلزاده غفوری  [2017 Jan] 
*گزارش محرمانه‌ی CIA در مورد هراس اتحاد شوروی از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی  [2017 Jan] 
*گزارش محرمانه‌ی CIA در مورد مسئولیت مجاهدین در انفجار حزب جمهوری اسلامی  [2017 Jan] 
*رپرتاژ آگهی «صدای آمریکا» برای مطرح کردن «بچه‌پررو» و «رفیق‌آیت‌‌الله»  [2017 Jan] 
*هاشمی معمار سرکوب دهه ۶۰ بود و مانع کشتار در پس از ۸۸  [2017 Jan] 
*محمدی‌ری‌شهری جنایتکاری که به چپاول مشغول است  [2017 Jan] 
*محمدعلی سرلک تیرخلاص‌زن دهه‌ی ۶۰ که روزگار خوشی ندارد  [2017 Jan] 
*اسدالله «خالصی» هم پر کشید و رفت  [2017 Jan] 
*رؤسای زندان اوین در دهه‌ی ۶۰  [2016 Dec] 
*سعید حسین‌زاده، زندانی سیاسی معترض، محمد حسین‌زاده مدیر داخلی اوین در دهه‌ی ۶۰  [2016 Dec] 
*نصیر نصیری و اسماعیل شاهرودی و «بی‌معرفتی»  [2016 Dec] 
*محسن نادریان، لات با معرفت قربانی «قتل‌های زنجیره‌ای»  [2016 Dec] 
*سعید امامی «سرباز راستین اسلام» که بود و چه کرد؟  [2016 Nov] 
*موسوی اردبیلی یکی از مسئولان کشتار دهه ۶۰  [2016 Nov] 
*پسر وزیر بهداری، زندانی سیاسی ۱۳ ساله و شهید ۱۵ ساله‌ «جبهه حق علیه باطل»  [2016 Nov] 
*تیرخلاص‌زن‌های اوین در دهه‌ی ۶۰ که کشته شدند  [2016 Nov] 
*«ارتجاع غالب» و «ارتجاع مغلوب»، دو تیغه یک قیچی   [2016 Nov] 
*شبیه سازی صفحه‌ی فیس بوک من توسط دستگاه اطلاعاتی رژیم   [2016 Nov] 
*تجاوز به کودکان و «حافظه تاریخی» ما ایرانیان   [2016 Nov] 
*توطئه‌ وزارت اطلاعات و بخش سایبری آن تحت پوشش دفاع از «چپ»‌  [2016 Nov] 
*«تیرخلاص‌زنی» که در ویلای شخصی‌اش بیلیارد بازی می‌کند  [2016 Nov] 
*با چهره‌‌ی «حاج آقا حسینی» و شبکه‌ی اطلاعاتی رژیم آشنا شویم  [2016 Nov] 
*سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان در زندان  [2016 Oct] 
*کپی کردن صفحه‌ی فیس بوکم توسط «از ما بهتران»  [2016 Oct] 
*نامه‌ی شریرانه‌ی نماینده‌ی مریم رجوی به «کانون دوستداران فرهنگ ایران» در واشنگتن  [2016 Oct] 
*خامنه‌ای‌ و قاری قرآن فاسد، خمینی و روحانیت فاسد  [2016 Oct] 
*مسابقه‌ی فوتبال در روز تاسوعا، بمبگذاری در «حرم امام رضا» در روز عاشورا   [2016 Oct] 
*بیایید تصور کنیم....  [2016 Oct] 
*با نحوه‌ی کارکرد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در فضای مجازی آشنا شویم   [2016 Oct] 
*فیروز محوی یا «دزد ناشی» کمیسیون خارجه‌ شورای ملی مقاومت!   [2016 Oct] 
*مشارکت «فرقه‌ی رجوی» در زمینه‌سازی قتل «فراز» و «رها»   [2016 Oct] 
*«فراز» و «رها» جدیدترین قربانیان «قتل‌های زنجیره‌ای»  [2016 Sep] 
*محسنی اژه‌ای همچنان محرمانه حکم قتل صادر می‌کند  [2016 Sep] 
*رازینی قاتلی که به جنایاتش «افتخار» می‌کند  [2016 Sep] 
*پورمحمدی جنایتکاری که شب‌ها راحت می‌خوابد  [2016 Sep] 
*آمار واقعی زندانیان قتل‌عام‌شده در تابستان ۶۷ و جعلیات پیرامون گور دسته‌جمعی  [2016 Sep] 
*فیلم کامل گفتگوی ایرج مصداقی با معاون مصطفی پورمحمدی در ژاپن  [2016 Sep] 
*«حاجی علوی و حاجی فلاحی» یا «حاجی رجوی و حاجی خزایی»  [2016 Sep] 
*توضیحی چند در مورد گفتگوی مهدی خزعلی با صدای آمریکا   [2016 Sep] 
*گفتگو با آوایی بازرس ویژه روحانی و خلف‌رضایی قاضی دیوان عالی‌ کشور، عاملان کشتار دهه‌ی ۶۰ ‏‏(بخش دوم) ‏   [2016 Sep] 
*گفتگوی اختصاصی با علیرضا آوایی یکی از مسئولان کشتار ۶۷ (قسمت اول)  [2016 Aug] 
*نگاهی گذرا به ریشه‌های قتل‌عام زندانیان در سال‌های ۶۰ و ۶۷   [2016 Aug] 
*دلایل واقعی کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷  [2016 Aug] 
*از زندان برای آیت الله منتظری گزارش فرستادم   [2016 Aug] 
*ادعای جدید فرقه «صاحب‌مرده» رجوی مبنی بر عضویت من در هیأت کشتار ۶۷!  [2016 Aug] 
*گزارش کذب اعضای هیأت کشتار ۶۷ به آیت‌الله منتظری  [2016 Aug] 
*خروج مأموران ساواک از کشور در دیماه ۵۷، سفر به اسرائیل و اخراج از این کشور(گفتگو با پرویز معتمد)  [2016 Aug] 
*نگاهی دوباره به قاضی صلواتی و «برادر همسرش»  [2016 Jul] 
*پاسخی به ادعاهای بهروز جلیلیان در مورد «نه زیستن نه مرگ»  [2016 Jul] 
*بدون شرح!‌ آیا مسعود رجوی پاسخی برای این اسناد دارد؟  [2016 Jul] 
*آقای همنشین بهار! منظور وزیر کار امیر قاسم معینی است و نه هوشنگ انصاری  [2016 Jun] 
*اگر بهشتی زنده می‌ماند چه می‌شد؟‌  [2016 Jun] 
*مهدی سامع سرباز «ولی فقیه» در غیبت و «ارتجاع مغلوب»   [2016 Jun] 
*گوشه‌هایی از زندگی سراسر فساد کامران دانشجو چشم‌وچراغ خامنه‌ای در دانشگاه‌ها   [2016 Jun] 
*آیا عقلانیتی در اشرف دهقانی هست؟  [2016 Jun] 
*تلاش دستگاه اطلاعاتی رژیم برای تماس با پرویز ثابتی، ایجاد رابطه با آمریکا، شکایت از مجاهدین در گفتگو با پرویز معتمد  [2016 Jun] 
*نگاهی دوباره به نامه نگاری دبیر کنفدراسیون جهانی محصلین و مصطفی خمینی در دهه‌ی ۴۰  [2016 Jun] 
*مهدی سامع و «سه تفنگدار»ش  [2016 May] 
*بازداشت و دوران «حصر» خمینی تا تبعید در گفتگو با پرویز معتمد   [2016 May] 
*حمید اسدیان «مدیحه سرای» دربار رجوی و «ارزش غایی کلمات»  [2016 May] 
* جنگ و گریز ساواک با چریک «افسانه»‌ای حمید اشرف از نگاهی دیگر  [2016 May] 
*نگاهی اجمالی به سناریوی رژیم در مورد «زن» دستگیر شده در آلبانی  [2016 May] 
* مصطفی تاج زاده و «امام خمینی» و «دوران طلایی »   [2016 May] 
*دسته گل جدیدی که «تیرخلاص» زن اوین به آب داد  [2016 May] 
*داستان «استاد ادبیات از خراسان سرفراز» و «دیپلمات اسکاندیناوی»  [2016 May] 
*جنگ نیابتی شیعه و سنی و تعطیلی نهم ربیع‌الاول «آغاز امامت ولی عصر» و «عید‌الزهرا»  [2016 May] 
*«پرچم سرخ» تکان دادن سعید سلطانپور در روایت مجاهدین  [2016 May] 
*مروری بر «زخمی شدن قاسم سلیمانی» و «درب ضد انفجار اتمی» در تونل زیر زمینی سپاه در روایت مسعود رجوی  [2016 Apr] 
*جاودانه‌های خانواده‌ی محمدرحیمی در شعر زنده یاد نصیر نصیری  [2016 Apr] 
*شبکه‌ی نفوذی مجاهدین در رژیم، قربانی «خیانت» مسعود رجوی (بخشی از گزارش ۹۳)  [2016 Apr] 
* فیروز الوندی و «لاله‌های سرنگونش»  [2016 Apr] 
*«سرقت» شعرهای نصیر نصیری توسط مجاهدین و استفاده از آن در خاطرات محمود رویایی!  [2016 Apr] 
*نصیر نصیری همچون «بادی سرگردان» در جستجوی آشیانه‌‌اش  [2016 Apr] 
*آیا رژیم قصد آزادی رابرت لوینسون را دارد؟  [2016 Mar] 
*سید‌ابراهیم رئیسی جنایتکاری در مقام تولیت «آستان ضامن آهو»  [2016 Mar] 
*نگاهی ایدئولوژیک به نامه‌‌‌های مسعود رجوی خطاب به خبرگان و خامنه‌ای  [2016 Mar] 
*در رثای دکتر هادی اسماعیل‌زاده حقوقدان بزرگ میهن مان  [2016 Mar] 
*بارز شدن دشمنی هیستریک فرقه رجوی با زندانیان سیاسی مقاوم و مبارز   [2016 Feb] 
*دزد ناشی به کاهدان می زند («جنون» مسعود رجوی)  [2016 Feb] 
*«چه بی ثمر به در می‌کوبم» نگاهی به چند شعر نصیر نصیری  [2016 Jan] 
*عباس رحیمی آن «جان شیفته»  [2016 Jan] 
*کارزار غیرانسانی جماعت رجوی علیه بیماری عباس محمدرحیمی  [2016 Jan] 
*نقش اخلاق در رفتارهای سیاسی  [2016 Jan] 
*سرگیجه ی رجوی در برابر مظلومیت عباس محمدرحیمی  [2016 Jan] 
*حمله کینه توزانه ی مسعود رجوی به عباس محمدرحیمی سمبل جوانمردی و راستی  [2015 Dec] 
*مترجم نیروی دریایی آمریکا در زندان اوین؛ نماینده خمینی در نیروی دریایی، امام جماعت در آمریکا  [2015 Nov] 
*پیش‌بینی خروج نیروهای آمریکایی از عراق و خطرات ناشی از آن  [2015 Nov] 
*رجوی خواهان ادامه جنگ در لیبرتی، کمیساریای عالی پناهندگان خواهان انتقال فوری مجاهدین از عراق   [2015 Nov] 
*جنایت «لیبرتی» و مسئولیت مشترک خامنه‌ای و مسعود رجوی  [2015 Oct] 
*محمدحسن راستگو «مبتکر شیوه خاصی از آموزش و تفریح برای کودکان»  [2015 Oct] 
*پاسخ من به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم برای مناظره در «دانشگاه هنر تهران»  [2015 Oct] 
*متن کامل نامه آیت‌الله گلزاده غفوری به ‌آیت‌الله منتظری: «با آب دیگری وضو بسازید»  [2015 Oct] 
*تلاش نافرجام فخرآور برای بدنام کردن اسماعیل خویی  [2015 Sep] 
*گل ــ زاده، نخ «دانه‌های تسبیح» * (قسمت دوم)   [2015 Sep] 
*من و فرهاد و زندان و «یه شب مهتاب» *  [2015 Sep] 
*«کشتار ۶۷» در شعر نصیر نصیری (شاعری که قربانی خمینی و رجوی شد)  [2015 Sep] 
*گفتگوی گزارشگران با ایرج مصداقی بمناسبت یادبود کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 1367  [2015 Aug] 
* جنایتکاران دهه ۶۰ پست دولتی دارند روایت ایرج مصداقی از سیاه‌ترین دهه عمر جمهوری اسلامی - بخش دوم [2015 Aug] 
*نصیر نصیری شاعری که قربانی خمینی و رجوی شد  [2015 Aug] 
*بقیه داستان «جیمزباند» و «رفیق آیت‌الله»   [2015 Aug] 
*روایت ایرج مصداقی از سیاه‌ترین دهه عمر جمهوری اسلامی - بخش نخست زندانی قطع نخاع شده را روی برانکارد بردند و اعدام کردند [2015 Aug] 
*کوتاه و گویا؛ «انترناسیونال بچه‌پرروها»   [2015 Aug] 
*سکوت مسعود رجوی در قبال پذیرش پناهندگی یکی از متهمان قتل‌ کشیش‌های مسیحی در سوئد  [2015 Aug] 
*توطئه‌ی جدید دستگاه اطلاعاتی رژیم و مجاهدین علیه «نه زیستن، نه مرگ» و من   [2015 Aug] 
*«هوشنگ عیسی بیگلو» و «همنشین بهار» در روایت عرفان قانعی فرد پادوی دستگاه امنیتی   [2015 Aug] 
*رضا مصطفوی طباطبایی «خیر» حامی پرسپولیس یا یکی از عوامل گم‌شدن دکل نفتی   [2015 Jul] 
*به یاد مادر انسیه بخارایی کاشی (سید‌احمدی) که «لبخندش باغ ستاره‌ها بود»   [2015 Jun] 
*از جعل امضاهای ناشیانه پای بیانیه دلواپسان تا جعل امضا تحت نام «بیش از ۱۵۰۰نفر از دوستداران جنبش فدائی»  [2015 Jun] 
*اوین؛ از جوخه‌‌ی اعدام لاجوردی تا پارک قالیباف و لاریجانی  [2015 May] 
*چهل سال پس از ترور شریف واقفی؛ شباهت‌های رفتاری مسعود رجوی و تقی‌ شهرام   [2015 May] 
*چرا در مورد بیژن جزنی و حمید اشرف می‌نویسم؟  [2015 Apr] 
*من یا محسن درزی «تواب»، کدام یک بایستی پوزش بخواهیم؟  [2015 Apr] 
*سناریوی جدید دستگاه اطلاعاتی رژیم؛ مجاهدین عامل اسیدپاشی روی زنان  [2015 Apr] 
*فرخ نگهدار و تاریخی سراسر جعلی: چگونه جنبش فدایی، بیژن جزنی و حمید اشرف قربانی شده‌اند  [2015 Apr] 
*سازمان چریک‌های فدایی خلق و پذیرش رهبری خمینی در دوران انقلاب ضد‌سلطنتی  [2015 Apr] 
*«ایران اینترلینک» صدای دستگاه اطلاعاتی رژیم   [2015 Mar] 
*مسعود رجوی بیش از رژیم جمهوری اسلامی از نمایش جهانی فیلم «آن‌ها که گفتند نه» در هراس است  [2015 Mar] 
*کشتار وحشیانه با استناد به آیات قرآن و سنت  [2015 Mar] 
*پیش‌بینی هشت سال پیش نتایج تحریم اقتصادی رژیم و خروج نیروهای آمریکایی از عراق  [2015 Feb] 
*قاضی حسن تردست قاتل ریحانه جباری مرتکب جنایت دیگری شد  [2015 Feb] 
*دست‌خط‌های ارائه شده از سوی مجاهدین خلق به ایرج مصداقی  [2014 Dec] 
*واکنش رهبری عقیدتی مجاهدین به مقاله‌ی «مسعود رجوی سه دهه «فرار» از «جانبازی» و به خطر انداختن جان مجاهدین»  [2014 Dec] 
*تروریست سیدنی کیست و کتاب شعرش را چه کسی انتشار داد؟  [2014 Dec] 
*فراخوان «ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور» طنز یا فاجعه  [2014 Dec] 
*مسعود رجوی سه دهه «فرار» از «جانبازی» و به خطر انداختن جان مجاهدین  [2014 Dec] 
*پروژه‌ی «شهید‌سازی» از مرتضی سربندی مأمور اطلاعاتی و مسئول آموزش گارد پرواز سپاه پاسداران   [2014 Oct] 
*عملیات مروراید مجاهدین در بهار ۱۳۷۰ کردکشی یا دخالت سپاه‌پاسداران در عراق؟  [2014 Oct] 
*مجاهدین خلق، داعش، «انقلابیون عراقی»، «عشایر انقلابی»، بدون شرح   [2014 Oct] 
*تشابه احکام «داعش»‌گونه‌ی خمینی برای کشتار نظامیان و زندان سیاسی در مرداد ۶۷  [2014 Oct] 
*نگاهی دوباره به دیدگاه‌ه‌ای هفت سال پیش ایرج مصداقی پیرامون احتمال حمله‌‌نظامی، تحریم اقتصادی، بحران‌هسته‌ای و ...  [2014 Sep] 
*به مناسبت درگذشت امام جمعه شمیرانات: حجت‌الاسلام محسن دعاگو، امام جمعه، بازجو، شکنجه‌گر و فرمانده کمیته  [2014 Sep] 
*اعدام‌های ۶۷ از یک سال قبلش برنامه‌ریزی شده بود ارائه آمار غیر واقعی از اعدام‌های ۶۷ تنها به جمهوی اسلامی کمک می‌کند [2014 Sep] 
*آزادی متهمان ترور «متخصصان هسته‌‌ای» یک رسوایی دیگر برای خامنه‌ای  [2014 Sep] 
*طرح یک پرسشنامه (مجاهدین در برابر پرسش‌های مردم) بخشی از «گزارش ۹۳»  [2014 Aug] 
*دخالت مجاهدین در امور داخلی عراق و حمایت از نیروهای تحت هژمونی «داعش» (بخشی از گزارش ۹۳)  [2014 Aug] 
*روحانیت انقلابی، متهم اصلی آتش‌سوزی سینما رکس آبادان  [2014 Aug] 
*مظفر الوندی پاسدار زندان یا مسئول دفتر «حقوق بشر» و دبیر مرجع «حقوق کودک»  [2014 Aug] 
* گورستان «خاوران»  [2014 Aug] 
*اعدام، یک پارامتر مهم در حیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی است  [2014 Aug] 
*شبکه‌ی نفوذی مجاهدین در رژیم، قربانی «خیانت» مسعود رجوی (بخشی از گزارش ۹۳)  [2014 Aug] 
*قاضی محمد مقیسه و سه دهه جنایت علیه بشریت  [2014 Aug] 
*«فرد خوشنام» مجاهدین چه کسی است ؟  [2014 Jul] 
*سرنوشت مسعود دلیلی، یادآور سرنوشت سعید امامی (بخشی از گزارش ۹۳)  [2014 Jul] 
*توضیحی مختصر در مورد فرار مسعود رجوی از عراق و ترک صحنه‌ی جنگ   [2014 Jul] 
*دریافت «جایزه یواشکی» توسط خانم رجوی  [2014 Jul] 
*تصحیح یک اشتباه در ارتباط با گزارش ۹۳ و پوزش از آقای سعید جمالی   [2014 Jul] 
*گزارش 93 / واکاوی و بررسی فرهنگ و رفتار توتالیتاریستی مسعود رجوی نگاهی به واکنش‌ها و برخوردهای رهبری مجاهدین و مریدان حل شده در وی، در برابر «گزارش ۹۲» و تحولات یک ساله گذشته (1392/1393) [2014 Jul] 
*ای کاش نه تیم ملی فوتبال، که جامعه‌ی ایران «کارلوس کی‌روشی» می‌داشت   [2014 Jun] 
*تصحیح یک روایت در مورد زنده یاد غلامحسین (شاپور) قناعتی  [2014 May] 
*«لعبتی هزار ماشالا»، نامه سرگشاده به عماد‌الدین باقی  [2014 Apr] 
*نگاه متفاوت من، محمد مصطفایی و وحید پوراستاد به علیرضا آوایی  [2014 Apr] 
*من و «حق» بیژن جزنی و کشتار ۳۰ فروردین ۱۳۵۴  [2014 Apr] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (بخش پایانی) نقش وابستگان فدراسیون فوتبال و تربیت‌بدنی در فساد   [2014 Apr] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۶) لومپنیسم در حاکمیت، لومپنیسم در فوتبال و ...   [2014 Apr] 
*«عشق» و نسل برآمده از انقلاب ضد سلطنتی  [2014 Apr] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۵) روحانیت و دلالان در فوتبال  [2014 Mar] 
*مسعود رجوی و «پرفسور راج بالدو» و جایزه «خدمات بشردوستانه بین‌المللی»   [2014 Mar] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۴) نقش رمالان، جادوگران و مداحان در فوتبال  [2014 Mar] 
*نوروز در زندان‌های دهه‌ی ۶۰  [2014 Mar] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۳) غوغای اعتیاد و دوپینگ  [2014 Mar] 
*انتخاب مریم رجوی به عنوان «پرافتخار زن سال ۲۰۱۳ » و پروفسور «راج بالدو»  [2014 Mar] 
*نگذارید دست‌های خونین خمینی را پاک کنند   [2014 Mar] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۲) سرمایه‌داران نوکیسه در فوتبال  [2014 Mar] 
*مرتضی فهیم کرمانی صادر کننده‌ی اولین حکم ترور، سنگسار و قطع دست   [2014 Mar] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱۱) سرمایه‌داران نوکیسه و فوتبال  [2014 Feb] 
*سیدحسین موسوی تبریزی خشن‌ترین قاضی نظام، مدعی «اسلام رحمانی»  [2014 Feb] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته، سرمایه‌داران نوکیسه و فوتبال (۱۰)  [2014 Feb] 
*ادامه‌ی دشمنی دستگاه ولایت با زنده‌یاد فرخ‌رو پارسای  [2014 Feb] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۹) (سرمایه‌داران نوکیسه در فوتبال)  [2014 Feb] 
*علی یونسی و تکذیب محاکمه و اعدام نظامیان حزب توده  [2014 Feb] 
*ناصر میناچی مشمول «فامیل الدنگ»‌ نشد  [2014 Feb] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۸) هجوم سرمایه‌داران نوکیسه به بازار فوتبال  [2014 Jan] 
*مقوله‌ی حجت‌الاسلام «جعفر نیری» و مستند‌سازی کشتار ۶۷  [2014 Jan] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (بخش ۷) تحولات باشگاه پرسپولیس، استقلال و ...   [2014 Jan] 
*حسینعلی نیری رئیس دادگاه انتظامی قضات «رژیم کشتار »  [2014 Jan] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۶) دخالت سپاه پاسداران در فوتبال  [2014 Jan] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۵)  [2014 Jan] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۴)  [2013 Dec] 
*نگاهی دوباره به دستگاه اطلاعاتی نظام و قربانیان «انجمن پادشاهی»  [2013 Dec] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۳)  [2013 Dec] 
*طه طاهری (مسعود صدر‌الاسلام) و وزارت اطلاعات مسئول ربودن رابرت لوینسون  [2013 Dec] 
*سخنی با مریم رجوی؛ به یاد «گوهر» و «گوهر»ها  [2013 Dec] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۲)  [2013 Dec] 
*چند نفر در زندان قزلحصار اعتصاب غذا کرده‌اند؟ نگاهی به اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت  [2013 Dec] 
*نگاهی به فوتبال ایران در ۳۵ سال گذشته (۱)  [2013 Dec] 
*پاسخ مجاهدین به مقاله‌ی فریبا هادیخانلو «اشرف نشان» یا «تواب اتاق آزادی اوین»   [2013 Nov] 
*فریبا هادیخانلو «اشرف نشان» یا «تواب اتاق آزادی اوین»  [2013 Oct] 
*خطر اعدام متهمان ترور‌های هسته‌ای و «جاسوسی» برای موساد   [2013 Oct] 
*نهاد نمایندگی خامنه‌ای و تائید قتل‌عام‌های ۶۰ و ۶۷  [2013 Oct] 
*انشعاب و ایجاد تشکل؛ پاسخ به نامه‌ی سرگشاده‌ی آقای ریحانی  [2013 Oct] 
*حق تیر و شکنجه در قوانین جمهوری اسلامی   [2013 Sep] 
*رادیو بی بی سی و گزارش بیطرفانه‌اش از عراق  [2013 Sep] 
*پس از قتل‌عام در اشرف، کشتار بزرگتری در چشم‌انداز است  [2013 Sep] 
*علیرضا یعقوبی «اشرفی» امروز و همکار سعید امامی و فلاحیان دیروز  [2013 Aug] 
*لزوم مبارزه با شخصیت‌سازی و شخصیت پرستی و پرهیز از مطلق‌کردن افراد   [2013 Aug] 
*قاضی صلواتی یکی از اضلاع مثلت «جنایت علیه بشریت»  [2013 Aug] 
*نامه سرگشاده به شیرین عبادی، «اسلام رحمانی» چاره‌ی کار نیست  [2013 Aug] 
*آیت‌الله گلزاده غفوری و پذیرش وکالت عباس امیرانتظام   [2013 Aug] 
*چه چیز خشم «‌اهل حق» در ایران را برانگیخت و خودسوزی‌ها چرا آغاز شد؟  [2013 Jul] 
*واکنش مشابه‌ مجلس شورای اسلامی و «شورای ملی مقاومت» به «استعفا»  [2013 Jul] 
*نگاهی ایدئولوژیک به نامه‌‌‌های مسعود رجوی خطاب به خبرگان و خامنه‌ای  [2013 Jul] 
*محمد‌علی امانی رئیس اوین و عضوی از خانواده‌ی جنایتکار و غارتگر امانی   [2013 Jul] 
* مجاهدین و بنیانگذاران آن در بوته نقد  [2013 Jul] 
*انفجار حرم عسگرین و اعتراف ژنرال جورج کیسی  [2013 Jun] 
*بخش منتشر نشده‌ی گزارش ۹۲، نامه‌ی سرگشاده به مسعود رجوی   [2013 Jun] 
*مکاتبات من با ابوالقاسم رضایی یکی از مسئولان مجاهدین در دیماه ۱۳۸۸  [2013 May] 
*سنگ بنای نابسامانی‌های کشور را هاشمی گذاشته-  [2013 May] 
* محمد مهرآیین، مظهر جنایت و فساد  [2013 May] 
*گزارش ۹۲، نامه‌ی سرگشاده به مسعود رجوی  [2013 May] 
*سیدحسین موسویان و شیخ حسن روحانی دو مدعی تحصیل در بریتانیا  [2013 Apr] 
*نگاهی به پرونده‌ی کهریزک و سوابق جنایتکارانه «قاضی حداد»  [2013 Apr] 
*حجت‌الاسلام محسن دعاگو، امام جمعه، بازجو، شکنجه‌گر و فرمانده کمیته  [2013 Mar] 
*نگاهی به زندگی جلیل بنده یکی از تیرخلاص‌زن‌های اوین  [2013 Mar] 
*سفر مصطفی محمد نجار به وین شلیک به لیست جدید اتحادیه‌‌ اروپا  [2013 Mar] 
*نقش مجید قدوسی یکی از عوامل کشتار ۶۷ در فوتبال   [2013 Mar] 
*سیدعباس ابطحی یکی از جنایتکاران علیه بشریت  [2013 Feb] 
*دستگیری یک شهروند اسلواکی اقدامی شکست‌خورده در راه تکمیل سناریوی ترورهای هسته‌ای  [2013 Feb] 
*حمله‌ی موشکی به لیبرتی آخرین اقدام تروریستی رژیم نخواهد بود  [2013 Feb] 
*«هوشنگ عیسی بیگلو» و «همنشین بهار» در روایت عرفان قانعی فرد پادوی دستگاه امنیتی  [2013 Jan] 
*آقای واحدی، بشارتی نه «خدا ترس است و نه با شرف»  [2013 Jan] 
*طه طاهری (مسعود صدر‌الاسلام) و وزارت اطلاعات مسئول ربودن رابرت لوینسون  [2013 Jan] 
*تلاش برای نجات تروریست‌های‌ سپاه قدس در تایلند  [2012 Dec] 
*نشریه‌ی پیکار، قاسم عابدینی و ترور آمریکایی‌ها  [2012 Dec] 
*رو در رو با فائزه هاشمی و «عبرت روزگار»  [2012 Dec] 
*آیا خامنه‌ای مخالف اعدام مارکسیست‌‌ها بود؟  [2012 Dec] 
* بدون شرح! ایرج مصداقی در کنار احمدی‌نژاد در حال افتتاح کارخانه  [2012 Dec] 
*«گفتگوهای زندان» و سندروم «دایی جان ناپلئون»  [2012 Dec] 
*مازیار بهاری و «اعترافات اجباری»  [2012 Nov] 
*حکم تاریخی دادگاه لاهه و واکنش ناگزیر «هیأت اجرایی راه کارگر»  [2012 Nov] 
*تاکسی زرد رنگ پژو ۴۰۵ و ترور پاسدار فریدون عباسی  [2012 Nov] 
*آیا مجاهدین و دشمنانشان فرهنگی مشابه دارند؟  [2012 Oct] 
*چه کسانی مستشاران آمریکایی در ایران را ترور کردند؟   [2012 Oct] 
*متهم کردن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مشارکت در ترور‌های هسته‌ای   [2012 Oct] 
*وزیر فتحی هوادار دکتر شریعتی چرا و چگونه «رفیق» شد؟  [2012 Oct] 
*«جهانبخش سرخوش» و «شرکا» همسو و همگام با رژیم  [2012 Oct] 
*من و «حق» بیژن جزنی و کشتار ۳۰ فروردین ۱۳۵۴  [2012 Oct] 
*آیا محمدی گیلانی حکم اعدام فرزندانش را داد؟  [2012 Sep] 
*نگاهی به جعلیات انتشار یافته از سوی ساموئیل کرماشانی در مورد مولود آفند و متهمان دستگیر شده در ایران   [2012 Sep] 
*ربودن مولود آفند، ارتباط آن با «ترورهای هسته‌ای»، اقلیم کردستان و موساد  [2012 Sep] 
* نگاهی دوباره به سناریوی «سربازان گمنام امام زمان» و قربانیان آن  [2012 Sep] 
*دلایل اتخاذ اقدامات امنیتی اجلاس «غیرمتعهدها» در تهران  [2012 Aug] 
*به فریاد متهمان بیگناه ترور «متخصصان هسته‌ای» برسید  [2012 Aug] 
*علیرضا آوایی، غلامرضا خلف رضایی زارع و چند جنایتکار علیه بشریت  [2012 Aug] 
*«حاج رضا» و کتایون ‌آذرلی و یک پروژه‌ی امنیتی   [2012 Jul] 
*چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید؛ پرسش‌هایی از سوی مخالفین ایران تریبونال  [2012 Jul] 
*دروغپردازی «حاج‌رضا» در مورد نحوه‌ی سفر به اروپا  [2012 Jul] 
*پرده‌‌ی دیگری از «داستان‌های هزار و یک شب» صاحب‌منصب قضایی رژیم  بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد [2012 Jul] 
*«دو پیمانه آب و یک چمچه دوغ»، نگاهی به روایت‌های جعلی صاحب‌منصب قضایی رژیم  [2012 Jul] 
*پاسخ به چند سؤال در ارتباط با خاطرات و مصاحبه‌ی‌ تلویزیونی ثابتی و واکنش‌های پیرامون آن  [2012 Jun] 
*حاج احمد قدیریان مسئول گروه ضربت و جوخه‌های اعدام اوین   [2012 Jun] 
*«فرقان» در آیینه‌ی تاریخ  [2012 Apr] 
*مایک والاس و هاشمی رفسنجانی  [2012 Apr] 
*حمید رضا نقاشیان تجسم عینی حاکمیت فاسد  [2012 Mar] 
*چه کسی خامنه‌ای را در تیرماه ۶۰ ترور کرد؟ به یاد اروج امیرخان‌زاده که «برای نامش مقاومت کرد» [2012 Mar] 
*تروریسم افسار گسیخته‌ی رژیم و مماشات بین‌المللی  [2012 Feb] 
*فراز و نشیب حزب توده در دهه‌ی ۶۰  [2012 Feb] 
*«اپوزیسیون» کی و چگونه کوک می‌شود؟  [2012 Feb] 
*سانسور بخش مهیج خبر «ان بی سی» در مورد نقش مجاهدین در ترور‌های تهران  [2012 Feb] 
*پرونده‌ی لیلا فتحی نمادی از ظلم و بی‌عدالتی دستگاه قضایی ولایت فقیه   [2012 Feb] 
*چه کسانی پشت بیانیه‌‌ی «کرکس‌ها متحد می‌شوند» هستند (بیانیه بیش از ۱۵۰۰ فدایی ولی فقیه) [2012 Jan] 
*نقش رژیم در «قتل‌های زنجیره‌ای متخصصان» ایرانی   [2012 Jan] 
*نامه سرگشاده به آقای محمد نوری زاد  [2011 Dec] 
*نامه‌ی تیرماه ۱۳۶۶ آیت‌الله گلزاده غفوری به ‌آیت‌الله منتظری *  [2011 Dec] 
*نامه آیت‌الله گلزاده غفوری به ‌آیت‌الله منتظری: «با آب دیگری وضو بسازید»  [2011 Nov] 
*پاسخ به پرسش‌هایی چند در مورد بیانیه‌های ضد جنگ و تلاش‌های اکبر گنجی  [2011 Nov] 
*پاسخ به سؤالاتی چند در مورد گزارش آژانس بین‌المللی اتمی و امکان حمله نظامی غرب به ایران  [2011 Nov] 
*چند پرسش و پاسخ در مورد طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا  [2011 Oct] 
*جاسوسی وابسته‌ی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در لندن علیه دانشجویان ایرانی  [2011 Oct] 
*«باغ‌ها آنگاه که شکفته‌ترند کوله‌ی پاییز را پربار می‌کنند»  [2011 Sep] 
*«از اوج و موج نگاهت عشق پیدا بود»   [2011 Sep] 
*به یاد شهلا و فریده و همه‌ی جاودانگان   [2011 Sep] 
*به یاد مادر جهان‌آرا و جاودانه‌اش «حسن»  [2011 Sep] 
*رقص ققنوس‌ها و آواز خاکستر  [2011 Sep] 
*به روز کردن لیست تروریستی و واکنش‌‌های رژیم  [2011 Aug] 
*محمد سلیمی یکی از جنایت‌کاران علیه بشریت و دست‌اندرکاران قتل‌عام ۶۷  [2011 Aug] 
*راه بهبود حقوق بشر در ایران از رسیدگی به قتل های ۶٧ می گذرد  [2011 Aug] 
*معامله‌ بر سر آزادی دو کوهنورد آمریکایی و باقی ماندن نام مجاهدین در لیست تروریستی  [2011 Aug] 
*گفتگو در مورد گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر  [2011 Aug] 
*نوری‌زاده و زنده‌یاد شاپور بختیار  [2011 Aug] 
*مروری بر روایت هاشمی رفسنجانی از پایان قتل‌عام ۶۷ و اطلاعات ارائه شده از سوی دادستانی  [2011 Aug] 
*با آب هفت دریا نیز ننگ کشتار ۶۷ را نمی‌توان شست  [2011 Jul] 
*لیست تروریستی آمریکا و رابطه آن با نجات جان ساکنان اشرف   [2011 Jul] 
*مادر هنوز غصه‌ی عطیه را دارد  [2011 Jul] 
*مادر امامی و آغوش پر از عشق‌اش   [2011 Jul] 
*آیا مجید انصاری راست می‌گوید؟  [2011 Jun] 
*محمدرضا صدر عاملی و رخت‌‌ دامادی‌اش  [2011 Jun] 
*نحوه برخورد دولت موسوی با کشتار ۶۷ و موارد نقض حقوق بشر در مجامع بین‌المللی   [2011 Jun] 
*تصحیح اطلاعات ارائه شده نادرست در مورد گزارشگر ویژه و ...  [2011 Jun] 
*انتخاب گزارشگر ویژه مردِ مسلمانِ غیرعرب و تصحیح چند اشتباه   [2011 Jun] 
*هوشنگ اسدی بدون هیچ پروایی همچنان دروغ می‌گوید  [2011 Jun] 
*از بهناز شرقی نمین تا هاله سحابی  [2011 Jun] 
*با چهره‌ی مجید قدوسی یکی از مسئولان کشتار ۶۷ آشنا شویم  [2011 May] 
*توضیحی در ارتباط با نقد کتاب هوشنگ اسدی  [2011 Apr] 
*نقدی بر «نامه‌هایی به شکنجه‌گرم»، چرا هوشنگ اسدی دروغ می‌گوید؟  [2011 Apr] 
*کدیور و روایت کشتار ۶۷   [2011 Apr] 
*کشتار در اشرف و منادیان «اسلام رحمانی»   [2011 Apr] 
*طه طاهری (مسعود صدر الاسلام) و مفقودشدن رابرت لوینسون  [2011 Mar] 
*۱۹ بهمن شکوه یک مقاومت؛ غم و اندوه غریبانه‌ی زندانیان   [2011 Feb] 
*با چهره‌ی داوود روزبهانی فرمانده حمله به پایگاه موسی خیابانی آشنا شویم  [2011 Feb] 
*برای مظلومیت و تنهایی محمدعلی حاج‌آقایی   [2011 Jan] 
*با چهره‌ی مرتضی اشراقی عضو هیئت کشتار ۶۷ آشنا شویم  [2011 Jan] 
*«خبر کوتاه‌ بود اعدام‌ شان‌ کردند!»*  [2011 Jan] 
*مهدی نادری‌فرد یکی از عوامل اصلی کشتار ۶۷ در زندان گوهردشت  [2011 Jan] 
*یادی از آیت‌الله منتظری و نکاتی چند در ارتباط با میزگرد سیاسی ۳۰ آذر ۸۸ سیمای آزادی   [2010 Dec] 
*نامه سرگشاده به خانم زهرا رهنورد   [2010 Nov] 
*تاریخ گفت‌وگوهای درونی بخش مارکسیست لنینیست مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق   [2010 Nov] 
*فردا را چگونه باید ساخت؟  [2010 Nov] 
*برای آن‌هایی که خواهان حقیقت‌اند  [2010 Nov] 
*از به کارگیری شیوه‌های غیراخلاقی بپرهیزیم حتی در رابطه با دشمنانمان   [2010 Nov] 
*ايرج مصداقي و «غزل اميد»   [2010 Sep] 
*انتشار اخبار جعلی از سوی «پیک نت» در ارتباط با مهاجمان به خانه کروبی   [2010 Sep] 
*گرچه ما می‌گذریم راه می‌‌ماند ( در رثای جاوادنه‌های رضایی‌ جهرمی)  [2010 Aug] 
*معرفی عاملان و آمران و افراد مطلع از اعدام‌های مرداد ۶۷  [2010 Jul] 
*قتل‌عام ۶۷ در پاسخ‌های رسمی دولت جمهوری اسلامی   [2010 Jul] 
*ايرج مصداقي: غرب عاملان کشتار را مي‌شناسد  [2010 Jul] 
*نامه سرگشاده به میرحسین موسوی   [2010 Jul] 
*مادر امامی و آغوش پر از عشق‌اش   [2010 Jun] 
*«محمد نبودی ببینی»، برادرت را کشتند!  [2010 Jun] 
*گفت‌وگو با ايرج مصداقی درباره قاضی مقيسه: شريرترين چهره زندان‌های جمهوری اسلامی در دهه ۶۰  [2010 May] 
*«آیا زندگی باز به آن‌ها خواهد خندید»  حکومت کودتا در صدد انجام جنایتی جدید است [2010 May] 
*حق با شادی صدر است یا داریوش برادری  [2010 May] 
*برای مظلومیت و تنهایی محمدعلی حاج‌آقایی   [2010 May] 
*شورای حقوق بشر سازمان ملل و همسر سعید امامی!  [2010 Apr] 
*با چهره‌ی سید حسین مرتضوی یکی از جنایتکاران علیه بشریت آشنا شویم!  [2010 Apr] 
*بهار با بچه‌ها، بهار بی‌بچه‌ها (یادی از دلاوران خانواده‌‌ی مدائن)  [2010 Mar] 
*گفتگوی اشتراک با ایرج مصداقی در رابطه با کمپین دو میلیون امضا بر علیه مجازات اعدام   [2010 Mar] 
*داستان دستبوسی جنتی !  [2010 Mar] 
*«شرفیابی و درخواست عفو و انابه در حضور رهبری»  [2010 Mar] 
*اعدام توابان، تراژدی مضاعف  [2010 Feb] 
*سوءقصد به تواب نظام یا سناریوی جدید کودتاچیان  [2010 Feb] 
*احسان نراقی همچنان در خدمت قدرت  [2010 Feb] 
*نامه‌های علیرضا حاج صمدی به همسرش مریم گلزاده غفوری   [2010 Feb] 
*«کاظم» تبلور خشم و عصیان نسل برآمده از انقلاب ضد‌سلطنتی  [2010 Feb] 
*صدای «صادق» نسلی که در سکوت پرپر شد  [2010 Feb] 
*فرمانده حمله به پایگاه موسی خیابانی چه کسی بود؟   [2010 Feb] 
*کتاب «نگاهی به سازمان بین‌المللی کار، نقض حقوق بنیادین کار در ایران» - ایرج مصداقی  [2010 Feb] 
*وصیت نامه مریم گلزاده غفوری  گل‌ زادگان (مریم گلی)  [2010 Feb] 
*«سلامم غریبانه در هر خانه را خواهد زد» گل‌زادگان- مریم [2010 Feb] 
*عبرت‌های روزگار   [2010 Feb] 
*گل- زادگان ( محمد کاظم)   [2010 Jan] 
*گل‌- زادگان ( محمدصادق)   [2010 Jan] 
*گل ــ زاده، نخ «دانه‌های تسبیح» * (قسمت دوم)  [2010 Jan] 
*مسعود علی‌محمدی آخرین قربانی دستگاه امنیتی ولایت فقیه  [2010 Jan] 
*دکتر گلزاده غفوری مدافع بزرگ حقوق مردم (قسمت اول)  [2010 Jan] 
*فرخ نگهدار و درد «فروپاشی» نظام  [2010 Jan] 
*شب لعنتی و فانوس (به یاد فاطمه کزازی)  [2009 Dec] 
*در رثای کسی که به جای حکومت بر سرهای بالای دار، بر قلب‌های مردم حکومت کرد  [2009 Dec] 
*پرسش و پاسخ در مورد فعل‌انفعالات عراق و وضعیت مجاهدین و ... (بخش دوم)   [2009 Dec] 
*پرسش و پاسخ در مورد فعل‌انفعالات عراق و وضعیت مجاهدین و ... (قسمت اول)  [2009 Dec] 
*آن کس که وابستگی‌های سیاسی و ایدئولوژیکش را نفی کند خود را نفی می‌کند   [2009 Nov] 
*امیر فرشاد ابراهیمی بازیچه‌ دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی  [2009 Nov] 
*گزارش‌های نادرست به ما خدمت نمی‌کنند- بخش سوم   [2009 Nov] 
*نقد فرهنگ سیاسی - حذف و سانسور در خاطرات زندان!- بخش دوم  دوستی کی آخر آمد، دوستداران را چه شد [2009 Nov] 
*نقدی بر «آفتابکاران» نوشته‌ی محمود رویایی – بخش نخست  [2009 Nov] 
*به یاد آن که «عاشقانه زیست»  [2009 Oct] 
*همکاری یکی از فعالان اصلی لابی رژیم در انگلستان با فرماندهان سپاه پاسداران  [2009 Oct] 
*مسعود صدر‌الاسلام (طه طاهری)، همان صالح بازجوی معروف ۲۰۹ اوین نیست!  [2009 Sep] 
*گفت گو با ايرج مصداقي، نويسنده چهار جلد خاطرات زندان   [2009 Sep] 
*مذهب در خدمت شکنجه و کشتار  [2009 Sep] 
*احمد توکلی و قتل فجیع نرگس جباری   [2009 Sep] 
*آقای کروبی جنایات دیگر خامنه ای را هم افشا کنید   [2009 Aug] 
*کندوکاوی در وقایع پس از انتخابات 22 خرداد 1388  [2009 Aug] 
*همخوانی یک سیاست  [2009 Aug] 
*سخنی در باب فرصت طلبی گردانندگان سایت «اخبار روز» با چه انگیزه و هدفی؟ [2009 Aug] 
*یگان ویژه پاسداران نیروی انتظامی و «نوپو»  [2009 Aug] 
*بازوهای نظام برای سرکوب جنبش های اعتراضی  [2009 Aug] 
*نامه سرگشاده به آقای مهدی کروبی   [2009 Aug] 
*فرهاد جعفری مدافع سینه چاک احمدی نژاد یا سهی سیفی وبگرد «روزآنلاین»  [2009 Aug] 
*آشنایی با چند تن از عوامل کشتار و جنایت در دهه‌ی ۶۰  [2009 Aug] 
*محمدرضا شریفی نیا تواب دو آتشه اوین و حامی احمدی نژاد  [2009 Aug] 
*نگاهی به سابقه‌ی چندتن از رهبران کودتای ۲۲ خرداد   [2009 Aug] 
*جعلیات جدید امیرفرشاد ابراهیمی در نامه سرگشاده به مجتبی خامنه ای   [2009 Aug] 
*پاسخ به سؤالات سایت گزارشگر در ارتباط با خیزش مردم ایران   [2009 Jul] 
*نگاهی به چهره‌ی چند جنایتکار   [2009 Jul] 
*مجید پورسیف کیست؟  [2009 Jul] 
*مجتبی حلوایی عسگر یکی از عاملان اصلی کشتار ۶۷  [2009 Jul] 
*تحلیلی بر نماز جمعه رفسنجانی   [2009 Jul] 
*فکور، بازجوی شعبه‌ی هفت اوین و تروریست بین‌المللی   [2009 Jul] 
*نقدی بر کتاب «آفتابکاران» نوشته محمود رویایی (مجموعه کامل)  [2009 Jul] 
*«فرهنگ» ناهنجار یک عضو شورای هماهنگی اتحاد جمهوری‌خواهان   [2009 Jul] 
*سخنی با اعضا و هواداران اکثریت و اتحاد جمهوریخواهان  [2009 Jul] 
*حجاریان و شقاوت یک نظام ضدبشری  [2009 Jul] 
*متن سخنرانی ایرج مصداقی در جلسه ایران، انتخاب دمکراتیک  [2009 Jul] 
*«رد تئوری بقا»   [2009 Jun] 
*از ۳۰ خرداد ۶۰ تا ۳۰‌خرداد ۸۸  [2009 Jun] 
*آن کس که باید برود خامنه ای است   [2009 Jun] 
*کودتای جدید در رژیم کودتا  [2009 Jun] 
*با وزیر کشور کابینه‌ی احتمالی کروبی آشنا شویم  [2009 Jun] 
*سید ابراهیم نبوی و پرده پوشی یک دهه جنایت و سرکوب  [2009 Jun] 
*کندوکاوی در ارتباط با دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری   [2009 May] 
*میرحسین موسوی و «برکات سازنده اسلام»   [2009 May] 
*اظهارات مصطفی تاج‌زاده در توجیه کشتار ۶۷  [2009 May] 
*متجاوز را «انتخاب» نمی‌کنند!  [2009 May] 
*مهدی کروبی و میرحسین موسوی و کشتار ۶۷  [2009 May] 
*کتایون آذرلی و کتاب «مصلوب»  [2009 May] 
*نگاهی به تاریخچه‌‌ی شکایت علیه نقض حقوق سندیکایی و آزادی انجمن‌ها توسط دولت‌های ایران (بخش دوم)  [2009 Apr] 
*نگاهی به تاریخچه‌‌ی شکایت علیه نقض حقوق سندیکایی و آزادی انجمن‌ها توسط دولت‌های ایران (بخش اول)  [2009 Apr] 
*ناصر منصوری را روی برانکارد به قتل‌گاه بردند  [2009 Apr] 
*نام واقعی مجید قدوسی چیست؟   [2009 Apr] 
*سرهنگ سید لطف‌الله اتابکی کیست؟  [2009 Apr] 
*گفتگوی پژواک ایران با ایرج مصداقی در ارتباط با نقش‌گروه‌های چپ و مجاهدین در استقرار جمهوری اسلامی، حمایت از خمینی و...  [2009 Mar] 
*ادعاهای نادرست راجع به عکس‌های جنایتکاران  [2009 Mar] 
*ماشین جعل و دروغپردازی راه توده و پیک نت   [2009 Mar] 
*سرگذشت من و سرگذشت یک ترانه  [2009 Mar] 
*به یاد آن که «بهنام» بود   [2009 Feb] 
*تجربه‌اندوزی از تاریخ  [2009 Feb] 
*در خلوت پرشکوه عاشقان آزادی جاری‌ست...  [2009 Feb] 
*خاوران و مادران  [2009 Jan] 
*نقدی بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر در مورد آزادی بیان و تجمع در مناطق کردنشین   [2009 Jan] 
*اقتدار مادران   [2009 Jan] 
*حسین مهرپور و تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی  [2009 Jan] 
*میان ماه من تا ماه گردون! دو کتاب خاطرات جعلی زندان و دو واکنش متفاوت فرهنگی [2008 Dec] 
*انتقام‌جویی نظام «عدل اسلامی» از خانواده‌ها (بخش دوم)   [2008 Dec] 
*چند نکته در ارتباط با مهر و موم کردن کانون مدافعان حقوق بشر   [2008 Dec] 
*انتقام‌جویی نظام «عدل اسلامی» از خانواده‌ها (بخش اول)  [2008 Dec] 
*برخورد گزینشی با حقوق زنان  [2008 Dec] 
*آرامگاه مادر !  [2008 Dec] 
*پرویز زند شیرازی نیز به ابدیت پیوست  [2008 Dec] 
*مادر، «افسانه است، اما دروغ نیست» مادر فاطمه صادقی دانشمند، نماد مقاومت خانواده‌ی بنازاده امیرخیزی! [2008 Dec] 
*دادگاه یا سرپوشی بر جنایت باندهای رژیم در شیراز   [2008 Dec] 
*رفیق‌دوست و حکم مهدورالدم  [2008 Nov] 
*مأموریت «یک اسکادران هموسکسوئل منحرف آمریکایی»!  [2008 Nov] 
*به پاس مقاومت و ایستادگی علی صارمی   [2008 Nov] 
*هشدارهای امنیتی سایت تابناک را جدی تلقی کنیم  [2008 Nov] 
*نوری زاده و دسته گل تازه به آب داده  چه کسی پسر خاله چه کسی است؟  [2008 Nov] 
*غلامرضا جلال و روایت‌های غیرواقعی زندان  [2008 Nov] 
*به یاد آن که «عاشقانه زیست»  [2008 Oct] 
*انتخاب اوباما شرایط را برای رژیم سخت‌تر می‌کند  [2008 Oct] 
*همنامی جنایتکاران و معضل اپوزیسیون- بخش دوم   [2008 Oct] 
*هویت اصلی داوود لشگری یکی از مسئولان کشتار ۶۷   [2008 Oct] 
*اپوزیسیون و معضل همنامی جنایتکاران   [2008 Sep] 
*آیا سانسور شاخ و دم دارد؟   [2008 Sep] 
*هیئت کشتار زندانیان سیاسی در روایت گروه‌ها و فعالان سیاسی!  [2008 Aug] 
*کشتار ۶۷، سعید شاهسوندی و پروژه‌ی جعل تاریخ  [2008 Aug] 
*بیستمین سالگرد کشتار ۶۷ و انتشار خاطرات جعلی   [2008 Aug] 
*گفتگو با ایرج مصداقی در مورد در مورد جناح‌های رژیم، خطر جنگ، خطرات اتمی شدن رژیم، وضعیت اپوزیسیون، جنبش‌های مردمی و ....  [2008 Jul] 
*سانسور زنان در انتخابات کانون نویسندگان ایران !  [2008 Jul] 
*«غنی سازی» دروغ و «توسعه» جعل در دستگاه رژیم   [2008 Jun] 
*پاسخ به «فراخوان» فریدون گیلانی و ذکر چند خاطره  [2008 Jun] 
*روایت وارونه‌ی مسعود بهنود و محسن سازگارا از ۳۰ خرداد   [2008 Jun] 
*سازگارا با جنایتکاران، ناسازگارا با قربانیان  [2008 Jun] 
*پاسخ به پرسش‌هایی چند در رابطه با کتاب «برساقه تابیده کنف»   [2008 Jun] 
*دست های خونین باندهای رژیم در انفجار شیراز   [2008 May] 
*داستان زنی که «هفت شوهر» دارد و حافظه‌ی تاریخی  [2008 Apr] 
*علی‌محمد بشارتی یکی از بنیانگذاران دستگاه سرکوب و جنایت رژیم   [2008 Apr] 
*امیرفرشاد ابراهیمی درس آموخته‌ی مکتب ولایت  [2008 Apr] 
*سید کاظم کاظمی، از بنیانگذاران سیستم اطلاعاتی، شکنجه‌گر و جلاد اصلی فعالین چپ ایران   [2008 Mar] 
*عید ۶۲ در زندان گوهردشت  [2008 Mar] 
*نوری‌زاده، بانک مرکزی جعلیات و عصاره ژورنالیسم بی‌اعتبار   [2008 Mar] 
*بخشی از نقشه‌‌های زندان‌های اوین، قزل‌حصار، گوهردشت و نیز محل‌های قتل‌عام تابستان۶۷ برگرفته شده از کتاب «نه‌زیستن، نه‌مرگ»(چاپ دوم)  [2008 Feb] 
*حاج احمد قدیریان مسئول گروه ضربت و جوخه‌های اعدام اوین  [2008 Feb] 
*دلایل واقعی کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷  [2008 Feb] 
*بهنود پدیده‌ای که از نو باید شناخت  [2008 Feb] 
*محمد مهرآیین یکی از مهم‌ترین دژخیمان اوین  [2008 Feb] 
*نقش های گوناگون هوشنگ اسدی تواب فعال زندان  [2008 Feb] 
*کبوتر با کبوتر، باز با باز، کند همجنس با همجنس پرواز  [2008 Feb] 
*برگشتگان ازدیار مردگان  [2008 Feb] 
*ILO - پیشرفت دولت جمهوری اسلامی در سال های گذشته در سازمان ‌بین‌المللی کار (بخش هشتم - پاياني)   [2008 Feb] 
*ILO - نگاهی به کنفرانس بین‌المللی کار و سیاست های به کار گرفته شده از سوی رژیم در این کنفرانس‌(بخش هفتم)   [2008 Feb] 
*ILO - تشکل‌های کارگری رژیم از نگاه سازمان بین‌المللی کار (بخش ششم)   [2008 Feb] 
*ILO - خانه کارگر جمهوری اسلامی (بخش پنجم)   [2008 Feb] 
*ILO - تشکل‌های کارگری در جمهوری اسلامی و مغایرت آن ها با کنوانسیون‌های بین‌‌المللی (بخش چهارم  [2008 Feb] 
*ILO - گزارش کمیته متخصصین در ارتباط با اجرای کنوانسیون ها و توصیه نامه ها به نود و سومین کنفرانس بین‌المللی کار و کمبودهای آن (بخش سوم)   [2008 Feb] 
*ILO - کنوانسیون های بین‌المللی که مورد تصویب دولت‌های ایران قرار گرفته‌‌‌اند (بخش دوم)   [2008 Feb] 
*ILO - کنوانسیون‌های بین‌المللی، ترفند‌های رژیم (بخش اول)   [2008 Feb] 
*برای مادرهایمان، «دل‌پاکان» و «دل‌سوختگان» روزگار  [2008 Jan] 
*کشتار ۶۷ در شعر زندان  باغ‌ها/ آنگاه که شکفته‌ترند/ کوله‌ی پاییز را/ پربار می‌کنند [2008 Jan] 
*نگاهی گذرا به نمایشنامه‌های زندان  [2008 Jan] 
*اعلامیه جهانی حقوق‌بشر دستاورد بزرگ بشریت  [2008 Jan] 
*یقه واقعیت را نمی‌توان گرفت؛ (در مورد کتاب نه زیستن نه مرگ)  [2007 Dec] 
*آقای زرافشان به کجا می‌روید؟  [2007 Dec] 
*احکام خمینی و خامنه‌ای به حسینعلی نیری رئیس هیئت قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷   [2007 Dec] 
*نظرات «استاد» عبدالله شهبازی و چگونگی برخورد بقایای حزب توده با او  [2007 Dec] 
*روزشمارقتل‌عام ۱۳۶۷  [2007 Oct] 
*مسئولان قتل‌عام زندانیان سیاسی  [2007 Aug] 
*بخشی از نقشه‌‌های زندان‌های اوین، قزل‌حصار، گوهردشت و نیز محل‌های قتل‌عام تابستان۶۷ برگرفته شده از کتاب «نه‌زیستن، نه‌مرگ»(چاپ دوم) بخش «نقشه زندان»، جلد چهارم«تا طلوع انگور» [2007 Jan]