PEZHVAKEIRAN.COM با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم
 

با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم
محمود خادمی

اگر چه بعید است که آقای کروبی ندانسته باشد  که در این رژیم از ابتدای بنیانگذاری اش زنان بطور مضاعف مورد سرکوب و تبعیض بوده اند  و در این30 سال حاکمیت ننگین آخوند ها آنان ازهیچ تجاوزی از جمله تجاوز جنسی مصون نبوده اند ؛ بهرحال این بار گویا تجاور به رنان زندانی – و حتی به پسران - درابعادی بسیار گسترده و وحشیانه اتفاق افتاده است و کتمان مسئله بیش از این جایز نبوده است .  البته در همین حد، اقدام شجاعانه ایشان در برملا کردن این فاجعه قابل تحسین است.

اما داستان تجاوز به زنان از سال 60 و با فتوای خمینی دال بر تجاوز به دختران مجاهد و مبارزی شروع شد که محکوم به اعدام می شدند و در عین حال باکره بودند. طبق شرع این دین فروشان، جای دختر باکره به فرض هر جرمی هم مرتکب شده باشد، بهشت است. لذا دستور این بود که با یک تعرض حیوانی به آن ها در شب اعدام، مانع بهشت رفتن شان گردند! لذا براساس این فتوا، شب اعدام هر کدام از این دختران  به عقد یکی از دژخیمان زندان در می آمدند . بعد از اعدام هریک از این شیر زنان ؛ متجاوز یعنی آقا داماد با جعبه ای شیرینی ومبلغی پول به عنوان مهریه به در خانه شهید مراجعه کرده و خبر عقد و اعدام را به خانواده شهید میداده است بدین ترتیب به حکم شریعت، تجاوز به زنان زندانی مشروع و موجه گردید و تا همین امروز ادامه یافت. از معدود نمونه هایی که امکان برملا شدن یافت، تعرض به زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی الاصل تابع کانادا و قتل او  و نیز ربودن و تعرض و قتل زهرا بنی یعقوب در همدان بود که رسوایی زیادی برای رژیم به بار آورد. و اینک نامه آقای کروبی از ابعاد حیرت انگیز و شقاوت بار آن پرده برمی دارد.

یک تفاوت اساسی که بین تجاوزات سبعانه ای که در جریان دستگیریهای مربوط  به  قیام اخیر و تجاوزات گذشته در زندان ها بروشنی دیده می شود این است که در گذشته این تجاوزات بیشتر مشمول زنان وابسته به سازمان هائی که با رژیم مبارزه مسلحانه میکردند می شد. بعبارتی آن تجاوزات به یک نوع انتقام گیری از مقاومت مسلحانه  توجیه می گردید. در حالیکه تجاوزات اخیر دیگر جنبه اجتماعی پیدا کرده است و پرده از ماهیت کثیف و ضد انسانی رژیمی بر می دارد که دیگر به وابستگان مبارزه قهرآمیز کفایت نکرده و مردم عادی را می درد و مورد تجاوز قرار میدهد . کافی است نمونه وار به سبعیتی حیوانی که درمورد خانم ترانه موسوی اعمال شد، اشاره شود. دختر جوانی که در 7 تیر ماه در تجمع مقابل مسجد قبا دستگیر شد . او که کلاس آرایشگری داشته و به هنگام مشاهده تجمع مردم درمسجد از محل کارش به این تجمع پیوسته بود، دستگیر و پس از وحشیانه ترین تعرض ها، به خاطر پرده پوشی جنایت، جسدش نیز سوزانده شد.  

ریشه تجاوز به زنان زندانی در این رژیم را می بایست دراحکام فقه سنتی جستجو کرد که این رژیم قرون وسطائی حقوق اجتماعی و شهروندی را بر اساس آن تدوین کرده است . اساس این فقه که در ستیز آشکار با زنان و مبتنی بر تفکر مرد سالارانه است زنان و دختران غیر مسلمان را از دیر باز ملک طلق ولی فقیه و مسلمین دانسته و تجاوز به آنها و تصرف اموالشان را فریضه ای دینی میداند. زن مسلمان زندانی سیاسی اسیر در زندان ها نیز اسیر کافر محسوب می شود و به او به مثابه غنیمت جنگی نگاه میشود. بنابراین به مجرد دستگیری مملوک و برده به حساب می آیند و احکام مربوط به برده در مورد آنان اعمال می شود .

در منابع مختلفی که به فقه شیعه اختصاص دارد دراحکام مربوط به برده داری قید شده که ولی فقیه برحسب مقتضای ولایت مطلقه اش از جان و مال برده هر چه را صلاح بداند جدا کرده و به عنوان فیء به خود اختصاص میدهد . مابقی پس از برداشتن خمس آنها بین عمال و سایر دست اندرکاران تقسیم می شود و در هیچیک از تصرفات مولا رضایت مملوک شرط نیست . بنابراین ریشه اصلی تجاوز به زنان زندانی که در این رژیم به چشم اسیر حربی به آن ها نگاه می شود، در اختیاراتی است که احکام شریعت به این جنایتکاران داده است .

در30 سال حاکمیت این اسلام پناهان جنایتکارهیچ مرجع، روحانی وکارگزاری این احکام و قوانین قرون وسطائی را نفی نکرده بلکه برخی صریحا آنها را تأیید  نیز کرده اند . آیت الله مصباح یزدی تئوریسین رژیم در سال 1372 گفته است : در اسلام چاره ها و تدابیر اندیشیده شده تا نظام بردگی بر چیده شود ولی این به آن معنی نیست که بردگی مظلقا" در اسلام وجود ندارد ؛ اگر در جنگ مشروع مسلمانها بر کفار مسلط شوند و آنها را اسیر بگیرند ؛ اسرای کافر در دست مسلمان پیروز حکم برده را دارند .

این گفته مصباح یزدی ( که ید طولایی در صدورفتوای قتل دگراندیشان داشته است) تا بحال بوسیله هیچیک از مراجع مستقل ویا وابسته به رژیم نیز نفی نشده است . یعنی اعتقاد به برده داری جزء لاینفک دستگاه آرمانی این نظام میباشد .

از طرف دیکر وقتی رژیم ضد مردمی آخوندها تمام قوانین مربوط به حقوق بشر و مقررات مندرج در ,, کنوانسیون های رفع تبعیض ؛؛ یا ,, منع برده داری ؛؛ را پدیده ای غربی میداند ( یعنی مربوط به بلاد کفر! ) خود به خود نمی تواند این قوانین را به پذیرد مگر با تغییراتی در چهارچوب همین قوانین قرون وسطائی اش که در آنصورت چیزی از اهمیت و کارکرد این قوانین باقی نمی ماند .

بنابراین تا وقتی که نظام این دین فروشان بر کشور ما حاکم است این قوانین ارتجاعی که در این 30 ساله راهنمای عمل تجاوزات و جنایت های بیشمار آن بوده است کماکان بر کشور و مردم ساری و جاری خواهد بود . بنابراین تنها راه نجات مردم سرنگونی تمام عیار این رژیم و به گور سپردن آن و قوانین قرون وسطائی اش می باشد .

الان و بعد از سی سال تجربه شقاوت و ددمنشی حکومت دینی آدم بهتر اهمیت و ارزش حرف مرحوم طالقانی را درک می کند که می گفت : " استبداد زیر پرده دین بدترین نوع استبداد است" . در آن زمان اذهان مردمی که بتازگی از قید استبداد سلطنتی رها شده بودند بیشتر تمایل داشتند از پیام وی جنبه های استبداد سیاسی و دموکراسی را استنباط کنند و کسی باور نمی کرد که در رژیمی به اصطلاح اسلامی این همه پلیدی و شقاوت صورت بگیرد.

اهمیت نامه علنی کروبی وقتی بیشتر روشن میشود که بدانیم در گذشته اپوزیسون رادیکال خارج از کشور به کرات به جنایت های رژیم در زندان و تجاوز به زنان زندانی اشاره می کرد، ولی این افشاگری ها به علت سلطه سانسور سنگین، برد اجتماعی چندان موثری نداشت . ولی حالا همان حرف ها این بار از زبان فردی  در درون نظام زده میشود که مطمئنا" برد میلیونی و سراسری داشته و دراعتلای جنبش مردم اهمیت فوق العاده خواهد داشت . نه تنها اسلام پناهی ریاکارانه آخوندها در اذهان مردم متدین فرو می ریزد، بلکه با انعکاس فوق العاده ای که این خبر نفرت انگیز، در جهان و به ویژه کشورهای اسلامی یافته، اذهان فریب خورده بسیاری در میان مسلمانان سایر کشورها را نیز علیه او برمی گرداند. دقیقا به همین دلیل داخلی و بین المللی است که لاریجانی رییس مجلس رذالت پیشه آخوندی – بدون این که زحمت کم ترین تحقیقی به خودش دهد – عجولانه به تکذیب آن پرداخت. به خصوص بایستی به این نکته هم توجه نمود که کروبی نامه را خطاب به رفسنجانی می نویسد که نشانگر بحران بی اعتباری در راس رژیم است. او نشان می دهد که اولا خامنه ای را به عنوان رهبر و ولی فقیه قبول ندارد و او را مرجع صالحی برای رسیدگی به این مسئله نمی داند و ثانیا" تلویحا می رساند که او خود یکی از متهمین است و این تجاوزات با تائید او صورت گرفته است .

اما خطاب به علمای اعلامی که در رابطه با کشتار و بد رفتاری با مسلمانان استان ارومچی در چین اطلاعیه می دهند می گویم مگر نمی بینند در دو قدمی شان - آنهم درکشوری باصطلاح اسلامی! - چگونه دختران و پسران مردم را فقط به جرم آزادیخواهی در زندان مورد فجیع ترین شکنجه ها و وحشیانه ترین تجاوزات جنسی قرار میدهند ؛ چرا این اسلام پناهان ریاکار صدایشان در نمی آید ؟ آیا زمان آن نرسیده است که سکوت خود را بشکنند و به این جنایت های آشکار اعتراض کنند ؟ در این صورت آیا مردم ایران حق ندارند نتیجه بگیرند که دژخیمان و متجاوزین در ارگانهای نظامی و امنیتی جواز حلال بودن کارهایشان را از همین علمای دین فروش می گیرند ؟

   نکته دیگر این که به رغم عمر سی ساله تعرض و تجاوز در زندان های رژیم،  اما تا کنون برای جریحه دار نشدن افکار عمومی مردم شریف و نجیب ایران، موارد تجاوز ناموسی و جنسی یا مسکوت گذاشته می شده و یا خیلی کم به آن اشاره شده است . یعنی تاکنون نه خانواده های افراد مورد تجاوز واقع شده برای طرح این جنایات پا پیش می گذاشتند و نه فعالین سیاسی تمایلی به دامن زدن به موضوع نشان میدادند . متاسفانه این حجب و حیا و دست بستگی مردم و فعالین سیاسی در طرح مسئله مورد سوء استفاده جانیان حاکم قرار میگرفته است و آنان پیش خود میگفته اند حال که مردم به ناچار بر مسئله سرپوش می گذارند پس ما کارخودمان را ادامه دهیم .

اما حالا اوضاع فرق کرده است ؛ نامه کروبی یک سرفصل است ؛ اکنون با این نامه این جنایات شنیع به گوش همه مردم ایران رسیده است و دیگر مردم میدانند چه بلاهائی بر سر دختران و پسرانشان در زندانهای این رژیم فاشیستی می آید. دیگر دست بستگی های گذشته برای طرح مسئله وجود ندارد ؛ اکنون دیگر مردم و فعالین سیاسی می توانند و باید با انگشت گذاشتن بر روی کثیف ترین و شنیع ترین وجه ماهیت رژیم آن را پیش از پیش افشاء نمایند . جای آن دارد که در  همین جا به آن خانم هموطن دلیرکرد که اجازه داد فیلم خاطرات تلخ اش از زندان های این پلیدان به وسیله هنرمند ارجمند رضا علامه زاده پخش عمومی گردد، درود فرستاد و شجاعت اش را ستود.

مورد تجاوز شدگان نیز ازاین پس باید بدانند که نه تنها بحث آبرو مطرح نیست بلکه در متن جنبش با شکوه کنونی مردم به آنان به عنوان قهرمانان دادخواهی مردم نگاه می کنند .  مطمئنا عنوان قهرمانی زیبنده آنان است ؛ عزت و احترام شان نزد جامعه افزون خواهد شد و به مثابه شهیدان زنده با آنان برخورد می شود . پس با راهگشائی که کروبی کرده است لازم است که آنان مغرور و سرفراز پا پیش بگذارند و جنایت هائی که بر سرشان رفته است را با صدای بلند و رسا برای برادران ، خواهران ، پدران و مادران خود در جامعه بازگو نمایند .

به ایرانیان شریف و آزاده ای که در خارج کشور صاحب سایت و وبلاگ هستند پیشنهاد میکنم برای مقابله با ترفند رژیم که میخواهد از سکوت تجاوز شدگان سوء استفاده کند و بر جنایت خود سرپوش بگذارد ؛ با عناوین شایسته وبا اختصاص دادن محل های مناسب در سایت و وبلاگ ، این عزیزان را در زمره قهرمانان جنبش کنونی معرفی نمایند و با تجلیل از منزلت آنان، هم  کابوس روحی تجاوز را از ذهن آنان بزدایند و هم از آن به عنوان حربه ای برای افشای هر چه بیشتر رژیم و دست کشیدن اش از این جنایت، بهره ببرند.  

                                                                                   محمود خادمی ــ 14.08.09

منبع:پژواک ایران


محمود خادمی

فهرست مطالب محمود خادمی  در سایت پژواک ایران 

*تاج زاده و سوء استفاده از حمایت و همدردی مردم با زندانیان  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظام و شروع یک سر فصل « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظامو شروع یک سر فصل « بخش اول »   [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ نابرابری طلبی و استثمار اقتصادی « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ توجیه گر نابرابری و استثمار « بخش اول »  [2013 Mar] 
*زنان میهن ؛ نه به " تمکین " * از نظام مرد سالارِ دینی   به بهانه هشت مارس [2013 Mar] 
*دیه ؛ قصاص ؛ سنگسار و ..... احکامی الهی یا تاریخی ؟!  [2013 Feb] 
*امام زاده سازی و ترویج خرافات  [2013 Feb] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش سوم ) هاشمی رفسنجانی به صحنه می آید [2013 Jan] 
*احمدی نزاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش دوم )   [2013 Jan] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد* ( بخش اول )  [2013 Jan] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش ششم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش پنجم ) امامت قدسی ؛ تقیّه و حکم حکومتی [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش چهارم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضلِ اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش سوم ) حکومت دینی ؛ رمز تداوم پایداری ولی فقیه  [2012 Nov] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش دوم ) نهاد روحانیت ؛ ولایت فقیه ؛ فتوا و اسلام سیاسی  [2012 Nov] 
*روحانیتِ شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی  [2012 Nov] 
*احمدی نژاد ؛ سپر بلا یا اپوزیسیون ؟!  [2012 Oct] 
*«انتخابات آزاد» یا اجتناب ناپذیریِ سرنگونیِ رژیم ؟!  [2012 Oct] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... بخش سیزدهم ( آخر ) جنبش اعتراضی 22 خرداد ؛ نیزه ملت برای سرنگونی جنبشی شکست نا پذیر است [2012 Sep] 
*اجلاس غیر متعهدها ؛ تَرتیزکی1 که قاتل جان شد  [2012 Sep] 
*شکنجه ؛ موضوع و مقوله ای تاریخی  [2012 Sep] 
*راه حلی واقعی برای مقابله با زلزله معنویات آخوندی ؛ صدقه و دعا !!!! [2012 Aug] 
*نظام ولایت فقیهی ؛ کِشتگاهِ اصلیِ فاجعه و ویرانی اخلاق در جامعه  [2012 Aug] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دوازدهم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 Jul] 
*مذاکره و جنگ ؛ نه حمایت از مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم ؛ آری  [2012 Jul] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش یازدهم )  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دهم )  [2012 Jun] 
*حاکمیت فتوا ؛ ناقض قانونیت و کشورداری  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمين و .....( بخش نهم )  جنبش سبز ؛ نيزه ملت برای سرنگونی پايه گذاران ؛ جوانان و دانشجويان و ....  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ... ( بخش هشتم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )  [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم ) اصلاح طلبان و خامنه ای  [2012 May] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )  اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ...« بخش چهارم » اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) ولایت فقیه ؛ منشاء و مشروعیت  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی- « بخش دوم »  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمیِ جدی برای مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*بَختَک اصلاح طلبیِ دینی ؛ مانع رشد و ارتقاء جنبشِ مردم  [2012 Mar] 
*زنان ؛ زیانکاران اصلی انقلاب 57  به مناسبت " 8 مارس " روز جهانی زن [2012 Mar] 
*تحريم انتخابات مجلس ؛ پردهِ آخرِ سرنگونی   [2012 Feb] 
*منتقدان نو ظهور ؛ نشانه های فروپاشی و سقوط   [2012 Feb] 
*انتخابات مجلس ؛ غَزوِه1 سرنگونی یا شرایط " بدر " و " خیبر "   [2012 Jan] 
*سرنگونی رژیم ؛ گزینه اصلی برای جلوگیری از جنگ   [2011 Dec] 
*حکومت دینی ؛ استبداد قانونی مبتنی بر احکام و قوانین شریعت  [2011 Dec] 
*« نوسازی نظام» و پایان پروژهِ اصلاح طلبیِ دینی  [2011 Nov] 
*موسوی و کروبی سکوت چرا ؟!  مصلحت مردم و انقلاب یا مصلحت نظام ؟  [2011 Oct] 
*افشایِ اختلاس یا آتش تهیه باند ولی فقیه برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام   [2011 Oct] 
*نه به انتخابات نمایشی ؛ سر فصل یک «اجماع ملی» برای سرنگونی  [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی ؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! بخش دوم   [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! «بخش اول»   [2011 Sep] 
*گذر از خيال، دولت ملی بختيار پادزهر استبداد دينی بود!   [2011 Aug] 
*تشدید منازعات باند های اصولگرا ؛ زمینه ساز سرنگونی استبداد دینی  [2011 Aug] 
* «نه» به انتخابات نمایشی رژیم ؛ آزمونی فرا روی اصلاح طلبان  [2011 Jul] 
*حاکمیت دینی مروّج بحران و هرج و مرج اخلاقی در جامعه   [2011 Jun] 
*فقر و بی عدالتی ؛ انکار واقعی حقوق بشر   [2011 Jun] 
*جن گیری ؛ رمّالی و ..... بهانه است و قدرت نشانه   [2011 May] 
*اختلاف سید خراسانی و شعیب بن صالح ؛ بلا تکلیفی ظهور   [2011 May] 
*مقصد نهائی تحولات دنیای عرب در متن جهان یک قطبی!؟  [2011 Apr] 
*احمدی نژاد ؛ پیش به سوی یک دیکتاتوری غیر دینی  [2011 Apr] 
*دشمنی ژنتیک کدیور با مجاهدین ؛ چرا ؟  [2011 Apr] 
*ولی فقیهِ اتمی مرگ می شود ؛ نابود کننده دنیا   [2011 Mar] 
*اشک ها و لبخندها ؛ بهاران خجسته آزادی در راه است  [2011 Mar] 
*25 بهمن ؛ پایانی و آغازی نو برای جنبش مردم ایران  [2011 Mar] 
*سرنگونی رژیمِ زن ستیز شرطِ ضروری رهائی و برابری زن ایرانی  [2011 Mar] 
*شورشی نافرجام ؛ یا طلیعهِ انفجارِ آزادی در قاره سیاهان  [2011 Jan] 
*«جمهوری ایرانی» ؛ جمهوری مدرن برای مشتاقان آزادی (در ایران فردا)  [2011 Jan] 
*نگاهی نو به قیام مردم در 22 خرداد  [2010 Dec] 
*راستی ؛ ایران ما را فردائی هست !؟ افق کدام است ؟ [2010 Nov] 
*«آلترناتیو» واقعی یا آلترناتیوی که اجنه ها رهبری می کند   [2010 Nov] 
*میهن پرستی واقعی یا ناسیونالیسم رضا خانی ؟   [2010 Oct] 
*آیا احمدی نژاد و باند او ,, دجالان (1) ؛؛ قبل از ظهور هستند ؟!  [2010 Sep] 
* آیا حجتیه ؛ پیروز نهائی جنگ و دعوای 30 ساله باندهای نظام است ؟!   [2010 Sep] 
*اصلاحات ساختار شکن در هدف: انقلابی ؛ در روش : مسالمت آمیز   [2010 Aug] 
* اصلاح طلبان ؛ اجرای بی تنازل قانون اساسی  هم استراتژی هم تاکتیک [2010 Aug] 
*هجمه خطی به خامنه ای ؛ زمینه چینی برای نفی اصل ولایت فقیه   [2010 Jul] 
*قانون اساسی و آینده جنبش سبز   [2010 Jul] 
*نفی خمینی و ولایت فقیه ؛ واجب عینی اصلاح طلبان   [2010 Jul] 
* اعتراف به خطاهای گذشته بدون تبری جستن از خمینی اعتماد برانگیز نیست   [2010 Jun] 
*تأثیر اعدام های 19 اردیبهشت بر روند جنبش سراسری مردم  [2010 May] 
*جنبش سبز و تفاوت بارز دو نسل  [2010 Apr] 
*بهار پایدار آزادی مردم فرا میرسد!   [2010 Mar] 
* آیا واقعا" اصلاح طلبان، جنبش سبز را رهبری می کنند؟!   [2010 Feb] 
*آیا انقلاب دیگری در راه است ؟!   [2010 Jan] 
*تظاهرات اعتراضی عاشورا ؛ پایان و مرگ « اصل ولایت فقیه »  [2010 Jan] 
*منتظری آزاده ای که از نو باید شناخت   [2009 Dec] 
* برای اولین بار ؛ ترس از ماه محرم ؟!  [2009 Dec] 
*جنبش دانشجوئی و رهبری قیام مردم ایران  [2009 Dec] 
* شانزده آذر و شعار اتحاد ؛ مبارزه ؛ پیروزی   [2009 Nov] 
*جنبش سبز، نیزه ملت!  [2009 Nov] 
* وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!   [2009 Oct] 
*جایگاه نهاد دین در نظام سکولار  [2009 Oct] 
*جنبش سبز و راه طولانی تا رسیدن به سکولاریسم   [2009 Sep] 
* کجا بایستیم بهتر است ؟!   [2009 Sep] 
* چرا این رژیم آمد و چه خوب شد که آمد   [2009 Aug] 
* لزوم همراهی اصلاح طلبان با خواسته های اصلی جنبش!  [2009 Aug] 
*با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم   [2009 Aug] 
*توضیح ضروری   [2009 Aug] 
*کودتای 28 مرداد و تجاربی برای جنبش مردم ایران  هر گز در مسیر پیموده شده گام بر ندارید ؛ زیرا این راه تنها به همان جائی میرسد که دیگران رسیده اند ( گراهام بل ) [2009 Aug] 
*حمله به ساکنین قرارگاه اشرف محکوم است  [2009 Jul] 
*آزادی، حق مردم ایران است!  [2009 Jul] 
*جنبش با شکوه مردم را تقویت کنیم، نه تضعیف!   [2009 Jul] 
*جنبش اعتراضی مردم ادامه خواهد یافت!  [2009 Jul] 
*به جنبش حق طلبانه مردم بپیوندیم!  [2009 Jun]