PEZHVAKEIRAN.COM اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم )
 

اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم )
اصلاح طلبان و خامنه ای  

محمود خادمی

 

 

اصلاح طلبان حکومتی ( خط امامی های سابق ) در واقع معتقدین محتوائی و هواداران اصلی اسلام ِ سیاسی و تئوری " ولایت فقیه " ــ میراث اصلی خمینی ــ میباشند . آنها شاخصان و مبلغان اصلی و پیش برندگان اولیه اسلامِ سیاسیِ بودند که خمینی دجال ــ بنیانگذار جمهوری اسلامی ــ بنیان گذاشت . آنان با ولی فقیه و دیگر سردمداران فعلی نظام دینی قرابتها و پیوندهای آرمانی و اعتقادی متعددی داشته و دارند که به آنها سخت پای بند میباشند . از جمله اینکه ؛ آنان مانند اصولگرایان به جدائی دین از قدرت سیاسی اعتقادی ندارند ؛ به " ولایت فقیه " معتقدند و به قانون اساسی مبتنی بر شریعت همین نظام اعتقاد دارند . اکثر آنان چون حاکمان فعلی زمانی که در قدرت بودند به دستور ولی فقیه ــ خمینی ــ در کشتار ؛ شکنجه و سرکوب مخالفین در دهه اول جمهوری اسلامی دخالت داشته و بنا بگفته مهدی خزعلی به خاطر یک اعلامیه حکم اعدام صادر میکرده اند .

مهدی خزعلی در جدیدترین اظهارات خود که در یوتوپ نیز پخش گردیده است میگوید : اینهائی که اصلاح طلب هستند و شما فکر می کنید خیلی علیه السلام هستند ؛ اینها خیلی هایشان با یک اعلامیه حکم اعدام صادر کرده اند .

بدلیل همین قرابتها ؛ اصلاح طلبان همیشه مرز سرخ های نظام دینی را رعایت نموده ؛ در زمین ولایت فقیه بازی کرده و به چارچوب های نظام وفادار مانده اند . اختلاف اصلی آنان با ولی فقیه و سر دمداران فعلی نظام بر سر قدرتی است که در گذشته به آنان تعلق داشته و اکنون با زور اصول گرایان ــ باند خامنه ای ــ از آن محروم گشته اند . البته اصلاح طلبان همیشه انتقاداتی به ولی فقیهی خامنه ای  داشته اند ؛ ولی این انتقادات بیشتر شکلی و ناظر به شیوه ی حکمرانی وی بوده و به هیچ وجه جنبه محتوائی نداشته و " اصل ولایت فقیه " را هدف قرار نمی داده است .

اصلاج طلبان خوب میدانند که با نفی خمینی ؛ تئوری ولایت فقیه ( میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی ) که تنها پشتوانه خامنه ای در این جایگاه می باشد ؛ دود شده و به هوا خواهد رفت و شیرازه این نظام قرون وسطائیِ دینی از هم گسسته خواهد شد . و اتفاقا" درست بهمین خاطر است که ؛ بر جنایات و شقاوت های خمینی چشم می پوشند . آنها می خواهند با نادیده گرفتن و چشم پوشی بر جنایات گذشته نظام ــ دوران طلائی امام ــ ؛ تداوم این نظام را با یک ولی فقیه دیگر ( خامنه ای و یا ولی فقیه ی انسانی تر ) میسر گردانند . از نظر آقایان اصلاح طلب ؛ ولایت فقیه بالذاته و به خودی خود مشکل و معضل مردم و کشور ایران نیست ؛ بلکه نحوه اجرا و پیاده کردن این تئوری است که مشکلات کنونی جامعه ایران را باعث شده است .

در حالی ؛ اصلاح طلبان چنین تبلیغات مسمومی را در جامعه رواج میدهند که ؛ استبداد و جنایت پیشگیِ خامنه ای قبل از هر چیز مدیون طبیعت و ذات استبدادی تفکر " ولایت مطلقه فقیهی " است که خمینی پلید از خود به ارث گذاشته است ؛ البته این طبیعت استبدادی ــ  بدلیل زمینه ها و شرایط فردی لازم ــ در وجود خامنه ای سریعتر و بهتر عجین شده است .

اصلاح طلبان عوام فریبانه تحلیلِ انحرافی دیگری را نیز در جامعه رواج میدهند . آنها اینگونه تبلیغ میکنند که گویا احمدی نژاد ؛ اشخاصی از سر دمداران نظام و یا در نهایت  خامنه ای ؛ مسببین اصلی بحرانها و گرفتاریهای کشور و مردم هستند ( نه اینکه رویکرد فردی این جنایتکاران بی تأثیر بوده ؛ بلکه عامل اصلی اینهمه جنایت و پلیدی نبوده است ) ؛ آنها سعی دارند اینگونه القاء نمایند که ؛ انگار سوء رفتارهای شخصی این نفرات باعث این همه فجایع در کشور گردیده و با تغییر این نفرات ؛ همه مشکلات بر طرف می شود .

در حالیکه امروزه بعد از سی و چند سال جنایت و ویرا نگری مستمر و نابودی حرث و نسل مردم ایران توسط نظام دینی حاکم ؛ بر همگان روشن شده است که ؛ مسبب اصلی سیه روزی مردم و کشور در قدم اول نظام مبتنی بر ولایت فقیه ( با ولی فقیه دوران طلائی یا ولی فقیه فعلی و یا هر ولی فقیه دیگر )  است . بنابراین مشکل بنیادی مردم ایران نظامِ قرون وسطائی حاکم است و نه اشخاص ؛ یعنی مشکل اصلی ؛ روح حاکم بر ساز و کاری است که با هدف برقراری و تحکیم سلطه استبداد دینی بر کشور تنظیم شده است و جریان دارد .

بر این اساس ؛ اصلاح طلبان به جای تقدم دادن و اولویت بخشی به اصل تحول خواهی و پیگیری مطالبات آزادیخواهانه و حقوق عادلانه مردم ایران ؛ حفظ این نظام استبدادی را اولویت اصلی خود قرار داده اند . کما اینکه مردم و جوانان دلیر کشور شاهد بودند که چگونه در جریان قیام اعتراضی مردم دامنه مطالبات جنبش اعتراضی را به حدی کاهش دادند که به قول آقایان موسوی و کروبی تکاپو های اعتراضی به مدار ساختار شکنانه نرسد و با حفظ نظام سازگار باشد .

خواسته ای که آقایان موسوی و کروبی و دیگر رهبران اصلاح طلب در نامه ای به منتظری بصراحت آن را بیان کردند . آنها در این نامه به منتظری نوشتند : علت انتشار این بیانیه ( بیانیه شماره 11 موسوی و کروبی ) و حرکات قبلی این است که تکاپو های اعتراضی مردم در چارچوب نظام باقی بماند و در دام ساختار شکنان خطرناک نیفتد .

موسوی و کروبی در این نامه به روشنی بیان کرده اند که ؛ نه تنها حرکات و برنامه هایشان در چارچوب نظام و برای حفظ نظام بوده است ؛ بلکه تلاش دارند که حرکات اعتراضی مردم سمت و سوی سرنگونی  طلبی پیدا نکند .

بنابراین سنگر گرفتن اصلاح طلبان حکومتی در پشت خمینی و رهبری وی و اعتقاد به ولایت فقیه ؛ در حالی که نظریه ولایت فقیه که کل اندیشه خمینی است نظریه ای قرون وسطائی است ــ که با هر تفسیر و تلقی که از آن صورت گیرد ؛ با یک نظام مدرن و دموکراتیک ملتزم به حقوق بشر ؛ دمکراسی و آزادی تعارض بنیادی دارد ــ جز با هدف حفظ این نظام دینی صورت نمی گیرد .

تآکید و پشتیبانی اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز از خمینی و خواستاری بازگشت به دوران طلائی امام از طرف آنان در حالی است که ؛ احمدی نژاد ( که از مسببین اصلی فجایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری می باشد ) در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم ــ که به قیام مردم منجر گردید ــ نه تنها بر خلاف موسوی ؛ کروبی و اصلاح طلبان از دوران طلائی امام تعریف و تجلیل نکرد بلکه بی محابا در چهره منتقد آن دوران ظاهر شده و استوانه های نظام در آن دوران را با اتهام های مختلف رسوا و افشا نمود .

نتیجه :

1 ــ اصلاح طلبان بدون فاصله گرفتن از اسلام سیاسی و جز با محکوم کردن و نفی گذشته ننگ آلود خود ؛ نه میتوانند خود را با ولایت فقیه ( از هر نوعش ) تعیین تکلیف کنند ؛ نه میتوانند اعدام ها و شکنجه های سال 60 و قتل عام های 67 را به صراحت محکوم نمایند و همچنین ؛ نه میتوانند صادقانه به نقش و همکاری خود در استحکام پایه های استبداد دینی و سلطه حاکمان دینی بر کشور اذعان نمایند و از بابت آن از مردم ایران پوزش بخواهند .

2 ــ اصلاح طلبان در جریان قیام اعتراضی مردم ؛ در حالیکه تضاد اصلی جامعه ایران نه در رویاروئی با احمدی نژاد بلکه در نفی و نابودی ولی فقیه و جنگ تمام عیار با نظام ولایت فقیه حل و فصل می شد ؛ تضاد با احمدی نژاد و دولت وی را عمده کرده و در حالیکه مواضع مردم و جوانان ایران بسیار جلوتر از اصلاح طلبان خواستار سرنگونی نظام دینی حاکم بر کشور بود ؛ مطالبات و شعارهای جنبش را در چارچوب حفظ نظام ؛ علیه نفی احمدی نژاد  کانالیزه کردند .

 

3 ــ بعد از جراحی و تصمیم قطعی رژیم به اخراج کامل اصلاح طلبان از گردونه قدرت و اعتراضات گسترده مردمِ عاصی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ؛ جان تازه ای به فعالیتهای اصلاح طلبان بخشیده شد و این امید کاذب در میان مخالفین رژیم ایجاد شد که گویا آنان قصد هجرت از چارچوب نظام دینی و پاره کردن بند ناف خود از رژیم ضد ملی و ضد مردمی را دارند و می خواهند به مراودات 20 و چند ساله خود با رژیم پایان دهند . متأسفانه چنین نشد و کماکان با وفا داری به مشی راهبردی سراب گونه ــ اصلاح نظام دینی ــ گذشته نه تنها به یاری مردم در مبارزه اشان با استبداد دینی کمکی نکرده و نمی کنند  بلکه به مانع و ترمزی در مسیر پیشروی جنبش اعتراضی مردم تبدیل شده اند .

4 ــ اکنون دیگر ؛ بعد از 34 سال حاکمیت سیاه آخوندها بر کشور ؛ وجهه روحانیون ؛ مراجع و دیگر سردمداران دینی با کارنامه ای سیاه و جنایتکارانه ــ در اثر حضور در قدرت ــ به شدت آسیب دیده و دوران نزول و انقراض روحانیون شروع شده است . همچنین ؛ اکنون دیگر ساز کار اسلام سیاسی ــ که با تبدیل اسلام به ایدئولوژی ؛ توانست سکوی پرشِ کسب قدرت برای آخوند ها باشد  ــ جاذبه و کار آیی خود را از دست داده است . در نتیجه ؛ جامعه ایران می رود بسوی حاکم کردن ارزشهای ملی و ارزش های یک جامعه مدنی و بسوی سرنوشتی سکولار .

و چنین بود که ؛ حکومت دینی و ولائی به فرایند توهم زدائی ملی و تشکیل حکومتی سکولار کمک زیادی نمود و جامعه ایران ؛ بر خلاف خواست اصلاح طلبان در حال گذار از قرون وسطایِ پر درد و رنج آخوندی بسوی نظامی دمکراتیک و سکولار است  .  و چنین است که اکنون دیگر ؛ مبارزه با حاکمیت دینیِ مبتنی بر ولی فقیه به مبارزه ای ملی و یک خواست عمومی تبدیل شده است .

در بخش های بعدی در این باره بیشتر خواهم نوشت ....... ادامه دارد

 

محمود خادمی ــ 14.05.2012

     arezo1953@yahoo.de     

 

 

                                                                                                                                  

منبع:پژواک ایران


محمود خادمی

فهرست مطالب محمود خادمی  در سایت پژواک ایران 

*تاج زاده و سوء استفاده از حمایت و همدردی مردم با زندانیان  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظام و شروع یک سر فصل « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظامو شروع یک سر فصل « بخش اول »   [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ نابرابری طلبی و استثمار اقتصادی « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ توجیه گر نابرابری و استثمار « بخش اول »  [2013 Mar] 
*زنان میهن ؛ نه به " تمکین " * از نظام مرد سالارِ دینی   به بهانه هشت مارس [2013 Mar] 
*دیه ؛ قصاص ؛ سنگسار و ..... احکامی الهی یا تاریخی ؟!  [2013 Feb] 
*امام زاده سازی و ترویج خرافات  [2013 Feb] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش سوم ) هاشمی رفسنجانی به صحنه می آید [2013 Jan] 
*احمدی نزاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش دوم )   [2013 Jan] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد* ( بخش اول )  [2013 Jan] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش ششم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش پنجم ) امامت قدسی ؛ تقیّه و حکم حکومتی [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش چهارم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضلِ اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش سوم ) حکومت دینی ؛ رمز تداوم پایداری ولی فقیه  [2012 Nov] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش دوم ) نهاد روحانیت ؛ ولایت فقیه ؛ فتوا و اسلام سیاسی  [2012 Nov] 
*روحانیتِ شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی  [2012 Nov] 
*احمدی نژاد ؛ سپر بلا یا اپوزیسیون ؟!  [2012 Oct] 
*«انتخابات آزاد» یا اجتناب ناپذیریِ سرنگونیِ رژیم ؟!  [2012 Oct] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... بخش سیزدهم ( آخر ) جنبش اعتراضی 22 خرداد ؛ نیزه ملت برای سرنگونی جنبشی شکست نا پذیر است [2012 Sep] 
*اجلاس غیر متعهدها ؛ تَرتیزکی1 که قاتل جان شد  [2012 Sep] 
*شکنجه ؛ موضوع و مقوله ای تاریخی  [2012 Sep] 
*راه حلی واقعی برای مقابله با زلزله معنویات آخوندی ؛ صدقه و دعا !!!! [2012 Aug] 
*نظام ولایت فقیهی ؛ کِشتگاهِ اصلیِ فاجعه و ویرانی اخلاق در جامعه  [2012 Aug] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دوازدهم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 Jul] 
*مذاکره و جنگ ؛ نه حمایت از مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم ؛ آری  [2012 Jul] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش یازدهم )  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دهم )  [2012 Jun] 
*حاکمیت فتوا ؛ ناقض قانونیت و کشورداری  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمين و .....( بخش نهم )  جنبش سبز ؛ نيزه ملت برای سرنگونی پايه گذاران ؛ جوانان و دانشجويان و ....  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ... ( بخش هشتم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )  [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم ) اصلاح طلبان و خامنه ای  [2012 May] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )  اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ...« بخش چهارم » اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) ولایت فقیه ؛ منشاء و مشروعیت  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی- « بخش دوم »  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمیِ جدی برای مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*بَختَک اصلاح طلبیِ دینی ؛ مانع رشد و ارتقاء جنبشِ مردم  [2012 Mar] 
*زنان ؛ زیانکاران اصلی انقلاب 57  به مناسبت " 8 مارس " روز جهانی زن [2012 Mar] 
*تحريم انتخابات مجلس ؛ پردهِ آخرِ سرنگونی   [2012 Feb] 
*منتقدان نو ظهور ؛ نشانه های فروپاشی و سقوط   [2012 Feb] 
*انتخابات مجلس ؛ غَزوِه1 سرنگونی یا شرایط " بدر " و " خیبر "   [2012 Jan] 
*سرنگونی رژیم ؛ گزینه اصلی برای جلوگیری از جنگ   [2011 Dec] 
*حکومت دینی ؛ استبداد قانونی مبتنی بر احکام و قوانین شریعت  [2011 Dec] 
*« نوسازی نظام» و پایان پروژهِ اصلاح طلبیِ دینی  [2011 Nov] 
*موسوی و کروبی سکوت چرا ؟!  مصلحت مردم و انقلاب یا مصلحت نظام ؟  [2011 Oct] 
*افشایِ اختلاس یا آتش تهیه باند ولی فقیه برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام   [2011 Oct] 
*نه به انتخابات نمایشی ؛ سر فصل یک «اجماع ملی» برای سرنگونی  [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی ؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! بخش دوم   [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! «بخش اول»   [2011 Sep] 
*گذر از خيال، دولت ملی بختيار پادزهر استبداد دينی بود!   [2011 Aug] 
*تشدید منازعات باند های اصولگرا ؛ زمینه ساز سرنگونی استبداد دینی  [2011 Aug] 
* «نه» به انتخابات نمایشی رژیم ؛ آزمونی فرا روی اصلاح طلبان  [2011 Jul] 
*حاکمیت دینی مروّج بحران و هرج و مرج اخلاقی در جامعه   [2011 Jun] 
*فقر و بی عدالتی ؛ انکار واقعی حقوق بشر   [2011 Jun] 
*جن گیری ؛ رمّالی و ..... بهانه است و قدرت نشانه   [2011 May] 
*اختلاف سید خراسانی و شعیب بن صالح ؛ بلا تکلیفی ظهور   [2011 May] 
*مقصد نهائی تحولات دنیای عرب در متن جهان یک قطبی!؟  [2011 Apr] 
*احمدی نژاد ؛ پیش به سوی یک دیکتاتوری غیر دینی  [2011 Apr] 
*دشمنی ژنتیک کدیور با مجاهدین ؛ چرا ؟  [2011 Apr] 
*ولی فقیهِ اتمی مرگ می شود ؛ نابود کننده دنیا   [2011 Mar] 
*اشک ها و لبخندها ؛ بهاران خجسته آزادی در راه است  [2011 Mar] 
*25 بهمن ؛ پایانی و آغازی نو برای جنبش مردم ایران  [2011 Mar] 
*سرنگونی رژیمِ زن ستیز شرطِ ضروری رهائی و برابری زن ایرانی  [2011 Mar] 
*شورشی نافرجام ؛ یا طلیعهِ انفجارِ آزادی در قاره سیاهان  [2011 Jan] 
*«جمهوری ایرانی» ؛ جمهوری مدرن برای مشتاقان آزادی (در ایران فردا)  [2011 Jan] 
*نگاهی نو به قیام مردم در 22 خرداد  [2010 Dec] 
*راستی ؛ ایران ما را فردائی هست !؟ افق کدام است ؟ [2010 Nov] 
*«آلترناتیو» واقعی یا آلترناتیوی که اجنه ها رهبری می کند   [2010 Nov] 
*میهن پرستی واقعی یا ناسیونالیسم رضا خانی ؟   [2010 Oct] 
*آیا احمدی نژاد و باند او ,, دجالان (1) ؛؛ قبل از ظهور هستند ؟!  [2010 Sep] 
* آیا حجتیه ؛ پیروز نهائی جنگ و دعوای 30 ساله باندهای نظام است ؟!   [2010 Sep] 
*اصلاحات ساختار شکن در هدف: انقلابی ؛ در روش : مسالمت آمیز   [2010 Aug] 
* اصلاح طلبان ؛ اجرای بی تنازل قانون اساسی  هم استراتژی هم تاکتیک [2010 Aug] 
*هجمه خطی به خامنه ای ؛ زمینه چینی برای نفی اصل ولایت فقیه   [2010 Jul] 
*قانون اساسی و آینده جنبش سبز   [2010 Jul] 
*نفی خمینی و ولایت فقیه ؛ واجب عینی اصلاح طلبان   [2010 Jul] 
* اعتراف به خطاهای گذشته بدون تبری جستن از خمینی اعتماد برانگیز نیست   [2010 Jun] 
*تأثیر اعدام های 19 اردیبهشت بر روند جنبش سراسری مردم  [2010 May] 
*جنبش سبز و تفاوت بارز دو نسل  [2010 Apr] 
*بهار پایدار آزادی مردم فرا میرسد!   [2010 Mar] 
* آیا واقعا" اصلاح طلبان، جنبش سبز را رهبری می کنند؟!   [2010 Feb] 
*آیا انقلاب دیگری در راه است ؟!   [2010 Jan] 
*تظاهرات اعتراضی عاشورا ؛ پایان و مرگ « اصل ولایت فقیه »  [2010 Jan] 
*منتظری آزاده ای که از نو باید شناخت   [2009 Dec] 
* برای اولین بار ؛ ترس از ماه محرم ؟!  [2009 Dec] 
*جنبش دانشجوئی و رهبری قیام مردم ایران  [2009 Dec] 
* شانزده آذر و شعار اتحاد ؛ مبارزه ؛ پیروزی   [2009 Nov] 
*جنبش سبز، نیزه ملت!  [2009 Nov] 
* وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!   [2009 Oct] 
*جایگاه نهاد دین در نظام سکولار  [2009 Oct] 
*جنبش سبز و راه طولانی تا رسیدن به سکولاریسم   [2009 Sep] 
* کجا بایستیم بهتر است ؟!   [2009 Sep] 
* چرا این رژیم آمد و چه خوب شد که آمد   [2009 Aug] 
* لزوم همراهی اصلاح طلبان با خواسته های اصلی جنبش!  [2009 Aug] 
*با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم   [2009 Aug] 
*توضیح ضروری   [2009 Aug] 
*کودتای 28 مرداد و تجاربی برای جنبش مردم ایران  هر گز در مسیر پیموده شده گام بر ندارید ؛ زیرا این راه تنها به همان جائی میرسد که دیگران رسیده اند ( گراهام بل ) [2009 Aug] 
*حمله به ساکنین قرارگاه اشرف محکوم است  [2009 Jul] 
*آزادی، حق مردم ایران است!  [2009 Jul] 
*جنبش با شکوه مردم را تقویت کنیم، نه تضعیف!   [2009 Jul] 
*جنبش اعتراضی مردم ادامه خواهد یافت!  [2009 Jul] 
*به جنبش حق طلبانه مردم بپیوندیم!  [2009 Jun]