PEZHVAKEIRAN.COM اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )
 

اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )
محمود خادمی

 

مرگ خامنه ای : اگر چه خامنه ای به خاطر کثرت جنایات اش در دوران رهبری نطام دینی ؛ به خصوص در حوادث و وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 ؛ در روح و روان مردم ایران مرده است . و اگر چه در مورد مرگ فیزیکی وی ؛ شخصا" تمایل وافر دارم که این جلاد پیر بر خلاف سَلف جلاد ترش خمینی تا در این دنیا و بدست مردم مکافات نشده و به جزای اعمالش نرسیده است ؛ چهره منحوس اش به خاک سائیده نشود . ولی از آنجا که مرگ سرانجام همه پدیده هاست و هیچ کس را از مرگ گریزی نیست ؛ خامنه ای نیز به ناگزیر بدرک واصل خواهد شد . به خصوص که وی مریض است ؛ فشار بحرانهای لاعلاجِ گریبانگیرِ نظام او را در منگنه قرار داده و بسختی گلویش را می فشارد ؛ پیر است و  72 سال سن دارد .

در شرایط مرگ خامنه ای ؛ آیا چیزی عوض خواهد شد ؟ زمینه و شرایط برای تشدید اعتراضات مردم مساعد تر می شود و آیا مرگ خامنه ای به سرنگونی این رژیم ضد بشری کمک خواهد کرد ؟ و ........ ؟ بر رسی شرایط مرگ خامنه ای ؛ تأثیر آن بر سرنگونی رژیم و پاسخ به سئوالات بالا موضوع این مقاله می باشد .

ولی فقیه اصلی ــ خمینی ــ و بنیانگذار نظام دینی و ولایت فقیهی در سال 68 ؛ در میان غوغای جشن و شادیهای مردم و مخالفین رژیم در حالی از دنیا رفت ؛ که وحشت و سراسیگی از بی آیندگی و آینده تیره و تار استبدادِ آخوندی سرا پای باز ماندگان نظام را فرا گرفته بود . همه مردم و حتی طرفداران و بسیاری از سران و دست اندر کاران رژیم ؛ منتظر وقوع حوادث و تحولاتی بودند . متآسفانه بدلیل سر در گمی و عدم آمادگی مخالفین و نیروهای سیاسی و همچنین به دلیل آماده نبودن شرایط ذهنی جامعه ؛ مردم ایران و نیروهای سیاسی نتوانستند از شرایط مساعد پیش آمده بدرستی بهره برداری نمایند. و یک فرصت بسیار با ارزش تاریخی بدون انجام اقدام مؤثری در راستای تغییر و سرنگونی رژیم از دست رفت . برای اینکه روشن شود چه فرصت مهمی ؛ در شرایط متزلزل مرگ خمینی از دست رفت به گوشه ای از خاطرات رفسنجانی از سران رژیم ( مهره اصلی بعد از خمینی در آن دوران ) توجه کنید :

رفسنجانی در مراسمی که از سوی برخی زندانیان سیاسی پیش از انقلاب در حسینیه جماران برگزار شد ؛ برای توصیف آن شرایط به خاطره ای از شب مرگ خمینی اشاره می کند و میگوید : امام در حالی تمام کرد که کشور در حال جنگ با عراق بود و خطر حمله عراق هم وجود داشت و واقعا" هیچ کس نمی دانست چه اتفاقی قرار است بیافتد ؟ برای اعضای بیت امام که شیون و زاری میکردند توضیح دادم که مصلحت ایجاب می کند که خبر رحلت امام از اینجا به بیرون درز نکند و وقتی بیرون می آمدم صدای گریه و زاری دیگر نمی آمد و اینگونه بود که خطری که می توانست ما را در آن شرایط دچار مشکل کند با سرعت عمل بر طرف شد .

حال اگر شرایط مرگ خامنه ای را با شرایط مرگ ولی فقیه بنیانگذار ــ خمینی ــ مقایسه کنیم بیشتر متوجه  اهمیت و حساسیت این مرحله ــ مرگ ولی فقیه نظام ــ خواهیم شد . و روشن خواهد شد که چرا نباید این فرصت تاریخی و با ارزش بدون هیچ استفاده ای در راستای آزادی مردم و سرنگونی استبداد دینی  از دست برود .

 

تفاوت شرایط مرگ دو " ولی فقیه " :

1 ــ خمینی در شرایطی مرد ؛ که هم به خاطر برخورداری بالا و حداکثری  از مقبولیت و مشروعیت و هم بخاطر اینکه رهبری کاریسمات بود ؛ توانسته بود ؛ قدرتی بی چون و چرا در میان کارگزاران و سردمداران رژیم اعمال نماید . این ویژه گیهای خمینی باعث شده بود که ؛ تمام دست اندرکاران و مسئولان نظام ؛ تبعیت و اطاعت مطلق از سیاست ها و دیدگاههای وی داشته باشند . بهمین خاطر بعد از مرگ وی ؛ اگر چه نظام به جا مانده از او به نسبتی با تضادها و چالشهای درونی مواجه بود. اما در مجموع ؛ خمینی یک رژیم نسبتا" یکدست و بدون شکافِ جدی از خود به جای گذاشت ( که از نشانه های بارز یکدست بودن رژیم به جا مانده از خمینی ؛ می توان به توافق و سازش سریع همه مسئولان و دست اندرکاران بر ولایت فقیهی خامنه ای ــ بعد از مرگ خمینی ــ اشاره کرد ) .

بر عکس خامنه ای ؛ از همان ابتدای معرفی ــ به جزء ایامی کوتاه بعد از مرگ خمینی و آنهم بخاطر مصلحت کل نظام ــ برای جانشینی ؛ به خاطر دارا نبودن شرط ضروری مرجعیت ؛ از طرف مسئولان و مقامات رژیم مورد جدل و انکار قرار داشته و در تمام دوران ولایت فقیهی اش تا بامروز ؛ هیچوقت نتوانسته در قد و قواره خمینی ظاهر شود و از کاریزمای خمینی نیز بهیچوجه بر خوردار نبوده است . بنابراین در تمامی این مدت هیچوقت نتوانسته به قدرتی بلامنازع در میان سایر سر دمداران و کارگزاران رژیم بدل شود و هیچوقت نیز نتوانسته مانع سر بر آوردن جناحها در درون نظام تحت امر خود باشد . بنابراین در صورت مرگ وی با رژیمی هزار پاره و بسیار ضعیف تر از دوران مرگ خمینی مواجه خواهیم بود . در چنین شرایطی ؛ در صورت آماده بودن نیروهای سیاسی مخالف رژیم ؛ بسیار آسانتر و در پروسه ای سریعتر از گذشته می توان بساط این رژیم ضد ملی و ضد مردمی را جارو کرد .

البته باید توجه نمود ؛ وقتی از تأثیر مرگ خامنه ای در سرنگونی رژیم صحبت میشود . منظور پایان کار رژیم نمی باشد ؛ بلکه صحبت از دست یابی به فرصتی مهم و قابل توجه است که می تواند در صورت استفاده صحیح ؛ موتور سرنگونی رژیم ؛ با سرعتی مضاعف شتاب بگیرد و ما را سریعتر به مقصد سرنگونی برساند . یعنی با آمادگی مردم و نیروهای سیاسی در آن شرایط مساعد ؛ بهتر می توان به نتیجه سرنگونی رسید .

 

2 ــ خمینی با کشتار وسیع مخالفین رژیم در سال 1360 و فتوا و دستور قتل و عام زندانیان سیاسی مخالف رژیم در سال 1367 ؛ خطر اپوزیسیون سرنگونی طلب را برای جانشینان خود به حداقل رساند و تا سالها برای بازماندگان خمینی ؛ تهدید سرنگونی از جانب مردم و گروههای سیاسی مخالف رژیم ؛ بطور جدی وجود نداشت . در حالیکه خامنه ای جنایتکار در شرایطی چهره منحوس اش به خاک مالیده می شود که بازماندگان زوار در رفته رژیم ؛ علاوه بر اپوزیسیون های گوناگون خارج کشوری ــ که به یمن قیام اعتراضی مردم دوپینگ شده و با نشاط آماده رزم سرنگونی اند ــ با آتش زیر خاکسترِ جنبش گسترده مردم و جوانان دلیر ایران تحت عنوان " جنبش سبز " ــ در داخل ــ نیز مواجه اند .

 

3 ــ خمینی با پذیرش آتش بس در جنگ ضد میهنی  8 ساله با عراق ( به قول خود خمینی نوشیدن جام زهر ) بحران جنگ خارجی ــ که تنها بوسیله خود وی هم می توانست حل و فصل شود ــ را برای جانشنان خود حل و فصل نمود و از خود بحران خارجی برای بازماندگانش به ارث نگذاشت . در حالیکه ؛ تهدید جنگ و حمله ویرانگر غرب و ناتو و بحرانهای ناشی از آن ؛ که هم اکنون نیز گریبان رژیم و کشورمان را گرفته ؛ در شرایط مرگ خامنه ای بطور مضاعف ؛ نظام لرزان به جا مانده از او را به آستانه فروپاشی سوق خواهد داد .

در کنار تهدید جنگ خارجی ؛ تحریمهای مرگ بار ناشی از برنامه اتمی و تروریسمِ رژیم نیز ؛ بطور مضاعف برای جانشینان خامنه ای ؛ درد سر ساز میباشند . و این در حالی است که جانشینان خمینی بلحاظ بین المللی هم به اندازه امروز با مشکلات عدیده و مرگبار تحریم و انزوا و عدم مقبولیت بین المللی مواجه نبودند .

نه امریکا ؛ عراق را اشغال کرده بود تا بستر لازم برای مداخله جوئی و صدور تروریسم رژیم فراهم شود ــ و جهان را متقابلا" وادار به واکنش تحریم گسترده کند ــ و نه آن روزها دست یابی به انرژی اتمی ( در واقع دست یابی به بمب اتم ) حق مسلم آخوندها شده بود و برای دار و دسته رژیم ــ مانند امروزه ــ جنبه استراتژیک پیدا کرده بود ؛ که بدنبال آن تحریمی چنین گسترده و مرگبار گلوی بازماندگان خامنه ای را بفشارد .

علاوه بر این جانشینان خامنه ای بعد از مرگ وی ؛ با بحران حل نشده ؛ آتش زیر خاکستر قیام مردم ــ که موقتا" دوران رکود و سکون را می گذراند ــ نیز مواجه اند که تهدید آن از هر خطری برای بازماندگان خامنه ای بیشتر است . از آنجا که مردم معترض به هیچیک از اهداف و مطالبات خود نرسیده اند ؛ در فرصت مناسب بعد از مرگ خامنه ای ؛ جنگ مردم برای سرنگونی دو باره شعله ور خواهد شد .یعنی بازماندگان خامنه ای در شرایطی سکاندار اداره کشور می شوند که آرایش های نوینی از مخالفین شکل گرفته و آماده به میدان آمدن می باشند .

یعنی بحران انقلابی که در جریان قیام بعد از انتخابات ریاست جمهوری نطفه بست و دوران کودکی و مراحل آغازین خود را طی نمود با مرگ خامنه ای به اعتلا و بلوغ خود میرسد . در شرایط یک بحران انقلابی ؛ اتخاذ مشی سیاسیِ مناسب و تاکتیک های ضروری و به موقع به اولین وظیفه و تکلیف نیروهای سیاسی تبدیل می شود .

در ضمن ؛ مرگ خامنه ای میتواند " دریچه ای رهائیبخش " برای خدا حافظی ؛ اصلاح طلبان حکومتی از خمینی و ایدئولوژی ولایت فقیهی باشد ؛ سر فصلی که اگر ذره ای صداقت در این نیروها وجود داشته باشد ؛ آنها می توانند با درس آموزی از تجربه حاکمیت سیاه سی و چند ساله دو ولی فقیه بر کشور ــ و نتایج تلخ و رنجبار این حاکمیت برای کشور و مردم ایران ــ از آن به عنوان فرصتی گرانبها  برای فاصله گرفتن از میراث خمینی بهره مند گردند .

در خاتمه اینکه ؛ اوضاع بحرانی و شکننده کنونی با مرگ رهبر نظام به نقطه اوج خود میرسد . یعنی در شرایط مرگ ولی فقیه ؛ استبداد دینی با از دست دادن عمود خیمه نظام ؛ در شرایط حداکثر آمادگی برای سرنگون شدن و در شرایط ماکزیمم ضربه پذیری قرار دارد . در چنین شرایطی ؛ که حداکثر آمادگی نیروهای سیاسی مخالفِ رژیم را طلب میکند ؛ برنده میدان نبرد با رژیم فرتوت آخوندی ؛ نیروئی است که با آمادگی قبلی و با برنامه مشخص به میدان آمده باشد . 

با پایان یافتن این بخش ؛ مباحث مربوط به " ولایت فقیه " و " ولی فقیه " بپایان میرسد . در بخش های آینده در مورد جنبش اجتماعی مردم معروف به " جنبش سبز ؛ نیزهِ ملتِ ایران " برای سرنگونی رژیم ؛ دست آوردها و از جمله تولد راهبرد " اصلاح انقلابی " یا " انقلاب اصلاحی " ؛ 25 بهمن یک نقطه عطف ؛ نقش مخرب اصلاح طلبی حکومتی در روند جنبش سبز و ...... خواهم نوشت .                                  ......  ادامه دارد

 

محمود خادمی ــ 21.05.2012  

     arezo1953@yahoo.de    

 

 

 

 

 

 

منبع:پژواک ایران


محمود خادمی

فهرست مطالب محمود خادمی  در سایت پژواک ایران 

*تاج زاده و سوء استفاده از حمایت و همدردی مردم با زندانیان  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظام و شروع یک سر فصل « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظامو شروع یک سر فصل « بخش اول »   [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ نابرابری طلبی و استثمار اقتصادی « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ توجیه گر نابرابری و استثمار « بخش اول »  [2013 Mar] 
*زنان میهن ؛ نه به " تمکین " * از نظام مرد سالارِ دینی   به بهانه هشت مارس [2013 Mar] 
*دیه ؛ قصاص ؛ سنگسار و ..... احکامی الهی یا تاریخی ؟!  [2013 Feb] 
*امام زاده سازی و ترویج خرافات  [2013 Feb] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش سوم ) هاشمی رفسنجانی به صحنه می آید [2013 Jan] 
*احمدی نزاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش دوم )   [2013 Jan] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد* ( بخش اول )  [2013 Jan] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش ششم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش پنجم ) امامت قدسی ؛ تقیّه و حکم حکومتی [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش چهارم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضلِ اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش سوم ) حکومت دینی ؛ رمز تداوم پایداری ولی فقیه  [2012 Nov] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش دوم ) نهاد روحانیت ؛ ولایت فقیه ؛ فتوا و اسلام سیاسی  [2012 Nov] 
*روحانیتِ شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی  [2012 Nov] 
*احمدی نژاد ؛ سپر بلا یا اپوزیسیون ؟!  [2012 Oct] 
*«انتخابات آزاد» یا اجتناب ناپذیریِ سرنگونیِ رژیم ؟!  [2012 Oct] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... بخش سیزدهم ( آخر ) جنبش اعتراضی 22 خرداد ؛ نیزه ملت برای سرنگونی جنبشی شکست نا پذیر است [2012 Sep] 
*اجلاس غیر متعهدها ؛ تَرتیزکی1 که قاتل جان شد  [2012 Sep] 
*شکنجه ؛ موضوع و مقوله ای تاریخی  [2012 Sep] 
*راه حلی واقعی برای مقابله با زلزله معنویات آخوندی ؛ صدقه و دعا !!!! [2012 Aug] 
*نظام ولایت فقیهی ؛ کِشتگاهِ اصلیِ فاجعه و ویرانی اخلاق در جامعه  [2012 Aug] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دوازدهم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 Jul] 
*مذاکره و جنگ ؛ نه حمایت از مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم ؛ آری  [2012 Jul] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش یازدهم )  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دهم )  [2012 Jun] 
*حاکمیت فتوا ؛ ناقض قانونیت و کشورداری  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمين و .....( بخش نهم )  جنبش سبز ؛ نيزه ملت برای سرنگونی پايه گذاران ؛ جوانان و دانشجويان و ....  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ... ( بخش هشتم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )  [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم ) اصلاح طلبان و خامنه ای  [2012 May] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )  اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ...« بخش چهارم » اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) ولایت فقیه ؛ منشاء و مشروعیت  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی- « بخش دوم »  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمیِ جدی برای مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*بَختَک اصلاح طلبیِ دینی ؛ مانع رشد و ارتقاء جنبشِ مردم  [2012 Mar] 
*زنان ؛ زیانکاران اصلی انقلاب 57  به مناسبت " 8 مارس " روز جهانی زن [2012 Mar] 
*تحريم انتخابات مجلس ؛ پردهِ آخرِ سرنگونی   [2012 Feb] 
*منتقدان نو ظهور ؛ نشانه های فروپاشی و سقوط   [2012 Feb] 
*انتخابات مجلس ؛ غَزوِه1 سرنگونی یا شرایط " بدر " و " خیبر "   [2012 Jan] 
*سرنگونی رژیم ؛ گزینه اصلی برای جلوگیری از جنگ   [2011 Dec] 
*حکومت دینی ؛ استبداد قانونی مبتنی بر احکام و قوانین شریعت  [2011 Dec] 
*« نوسازی نظام» و پایان پروژهِ اصلاح طلبیِ دینی  [2011 Nov] 
*موسوی و کروبی سکوت چرا ؟!  مصلحت مردم و انقلاب یا مصلحت نظام ؟  [2011 Oct] 
*افشایِ اختلاس یا آتش تهیه باند ولی فقیه برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام   [2011 Oct] 
*نه به انتخابات نمایشی ؛ سر فصل یک «اجماع ملی» برای سرنگونی  [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی ؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! بخش دوم   [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! «بخش اول»   [2011 Sep] 
*گذر از خيال، دولت ملی بختيار پادزهر استبداد دينی بود!   [2011 Aug] 
*تشدید منازعات باند های اصولگرا ؛ زمینه ساز سرنگونی استبداد دینی  [2011 Aug] 
* «نه» به انتخابات نمایشی رژیم ؛ آزمونی فرا روی اصلاح طلبان  [2011 Jul] 
*حاکمیت دینی مروّج بحران و هرج و مرج اخلاقی در جامعه   [2011 Jun] 
*فقر و بی عدالتی ؛ انکار واقعی حقوق بشر   [2011 Jun] 
*جن گیری ؛ رمّالی و ..... بهانه است و قدرت نشانه   [2011 May] 
*اختلاف سید خراسانی و شعیب بن صالح ؛ بلا تکلیفی ظهور   [2011 May] 
*مقصد نهائی تحولات دنیای عرب در متن جهان یک قطبی!؟  [2011 Apr] 
*احمدی نژاد ؛ پیش به سوی یک دیکتاتوری غیر دینی  [2011 Apr] 
*دشمنی ژنتیک کدیور با مجاهدین ؛ چرا ؟  [2011 Apr] 
*ولی فقیهِ اتمی مرگ می شود ؛ نابود کننده دنیا   [2011 Mar] 
*اشک ها و لبخندها ؛ بهاران خجسته آزادی در راه است  [2011 Mar] 
*25 بهمن ؛ پایانی و آغازی نو برای جنبش مردم ایران  [2011 Mar] 
*سرنگونی رژیمِ زن ستیز شرطِ ضروری رهائی و برابری زن ایرانی  [2011 Mar] 
*شورشی نافرجام ؛ یا طلیعهِ انفجارِ آزادی در قاره سیاهان  [2011 Jan] 
*«جمهوری ایرانی» ؛ جمهوری مدرن برای مشتاقان آزادی (در ایران فردا)  [2011 Jan] 
*نگاهی نو به قیام مردم در 22 خرداد  [2010 Dec] 
*راستی ؛ ایران ما را فردائی هست !؟ افق کدام است ؟ [2010 Nov] 
*«آلترناتیو» واقعی یا آلترناتیوی که اجنه ها رهبری می کند   [2010 Nov] 
*میهن پرستی واقعی یا ناسیونالیسم رضا خانی ؟   [2010 Oct] 
*آیا احمدی نژاد و باند او ,, دجالان (1) ؛؛ قبل از ظهور هستند ؟!  [2010 Sep] 
* آیا حجتیه ؛ پیروز نهائی جنگ و دعوای 30 ساله باندهای نظام است ؟!   [2010 Sep] 
*اصلاحات ساختار شکن در هدف: انقلابی ؛ در روش : مسالمت آمیز   [2010 Aug] 
* اصلاح طلبان ؛ اجرای بی تنازل قانون اساسی  هم استراتژی هم تاکتیک [2010 Aug] 
*هجمه خطی به خامنه ای ؛ زمینه چینی برای نفی اصل ولایت فقیه   [2010 Jul] 
*قانون اساسی و آینده جنبش سبز   [2010 Jul] 
*نفی خمینی و ولایت فقیه ؛ واجب عینی اصلاح طلبان   [2010 Jul] 
* اعتراف به خطاهای گذشته بدون تبری جستن از خمینی اعتماد برانگیز نیست   [2010 Jun] 
*تأثیر اعدام های 19 اردیبهشت بر روند جنبش سراسری مردم  [2010 May] 
*جنبش سبز و تفاوت بارز دو نسل  [2010 Apr] 
*بهار پایدار آزادی مردم فرا میرسد!   [2010 Mar] 
* آیا واقعا" اصلاح طلبان، جنبش سبز را رهبری می کنند؟!   [2010 Feb] 
*آیا انقلاب دیگری در راه است ؟!   [2010 Jan] 
*تظاهرات اعتراضی عاشورا ؛ پایان و مرگ « اصل ولایت فقیه »  [2010 Jan] 
*منتظری آزاده ای که از نو باید شناخت   [2009 Dec] 
* برای اولین بار ؛ ترس از ماه محرم ؟!  [2009 Dec] 
*جنبش دانشجوئی و رهبری قیام مردم ایران  [2009 Dec] 
* شانزده آذر و شعار اتحاد ؛ مبارزه ؛ پیروزی   [2009 Nov] 
*جنبش سبز، نیزه ملت!  [2009 Nov] 
* وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!   [2009 Oct] 
*جایگاه نهاد دین در نظام سکولار  [2009 Oct] 
*جنبش سبز و راه طولانی تا رسیدن به سکولاریسم   [2009 Sep] 
* کجا بایستیم بهتر است ؟!   [2009 Sep] 
* چرا این رژیم آمد و چه خوب شد که آمد   [2009 Aug] 
* لزوم همراهی اصلاح طلبان با خواسته های اصلی جنبش!  [2009 Aug] 
*با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم   [2009 Aug] 
*توضیح ضروری   [2009 Aug] 
*کودتای 28 مرداد و تجاربی برای جنبش مردم ایران  هر گز در مسیر پیموده شده گام بر ندارید ؛ زیرا این راه تنها به همان جائی میرسد که دیگران رسیده اند ( گراهام بل ) [2009 Aug] 
*حمله به ساکنین قرارگاه اشرف محکوم است  [2009 Jul] 
*آزادی، حق مردم ایران است!  [2009 Jul] 
*جنبش با شکوه مردم را تقویت کنیم، نه تضعیف!   [2009 Jul] 
*جنبش اعتراضی مردم ادامه خواهد یافت!  [2009 Jul] 
*به جنبش حق طلبانه مردم بپیوندیم!  [2009 Jun]