PEZHVAKEIRAN.COM اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )
 

اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )
اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای 

محمود خادمی

 

ولی فقیهی خامنه ای :

بلافاصله بعد از مرگ خمینی برای مقابله با شرایط پر مخاطره و بحرانی پیش آمده و در حالیکه وحشت و سراسیمگی سراپای مقامات و سردمداران رژیم را فراگرفته بود . آخوندها به سردمداری رفسنجانی و همدستی فرزند بزرگِ بجا مانده از خمینی ــ احمد خمینی ــ با نیرنگ و صحنه سازی ؛ سید علی خامنه ای ( سید علی روضه خوان معروف به علی گدا ) را به جانشینی خمینی ؛ یعنی به مقام " ولی فقیهِ " جانشین ؛ منصوب نمودند . تا شاید بحران سهمگین پیش آمده ــ در اثر فقدان خمینی ــ را پرده پوشی و کتمان نمایند . غافل از اینکه بگفته " ماکس وبر " جامعه شناس معروف آلمانی : رهبری فرهمندانه و کاریسمات ؛ جانشین پذیر و واگذار کردنی نیست و جانشینی چنین رهبرانی مشکل آفرین است . مشکلی که بعد از مرگ خمینی پیوسته و تاکنون در قالب بحرانهای مرگزا یک لحظه گریبان رژیم را رها نکرده است .

از همان روز اول جانشینی خامنه ای و ارتقاء دروغین وی به مقام " ولی فقیه " ی سیل اعتراضات و نق زدنها ــ به خصوص در میان آخوندها و مراجع که با سوابقِ تحصیلاتِ نازلِ حوزوی و مدارج آخوندی وی آشنا بودند ــ نسبت به این گزینش جعلی و تقلبی بالا گرفت و از آن به بعد نیز پیوسته این اعتراضات ــ به خصوص در لحظات بحرانی عمر رژیم و بویژه در شرایط بعد از قیام اعتراضی مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری 88 ــ ادامه داشته و پیوسته افزایش یافته است .

اما مخالفت جدی با ولایت فقیهی خامنه ای در میان مخالفین داخلی رژیم ؛ اولین بار بوسیله مرحوم منتظری صورت گرفت و علنی شد . وی در آبان 1376 در جریان مراسم سخنرانی 13 رجب ــ سالروز ولادت امام اول شیعیان ــ مرجع بودن خامنه ای را که شرط ضروری برای ولی فقیه شدن بود را ؛ قویا" بزیر سئوال برد و از وی خواست : که پای خود را از گلیمش دراز تر نکند و وارد حوزه مرجعیت که صلاحیت آن را ندارد نشود و به همان رهبری بسنده کند .

این اعتراض اگر چه باعث خشم ولی فقیه و حمله و هجوم اوباش لباس شخصی به منتظری و تعطیلی کلاس های درس او و حصر خانگی 5 ساله ی منتظری شد ولی بازتاب گسترده ای در میان مردم و مخالفین رژیم داشت ( قابل توجه اینکه : اصلاح طلبان کنونی ــ منتقدین فعلی رژیم ــ نه تنها در مخالفتِ منتظری با ولی فقیه وی را حمایت نکردند ؛ بلکه در فشار و تضیق به وی هم ؛ با ولی فقیه همراهی و همکاری نمودند ) .

همینجا خوب است به اقدام بسیار نیکو و پسندیده آقای منتظری اشاره بکنم : وی که نقش منحصر بفردی ؛ در تئوریزه ؛ تدوین و گنجاندن اصول مربوط به ولی فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی را بعهده داشت در روزهای پایانی زندگی رنجبارش ؛ در پیامی روشنگرانه به این اشتباه تاریخی خود اعتراف کرد و بدینترتیب دامان خود را از نجاسات و آلودگیهای سی و چند ساله این رژیم ضد ملی و ضد میهنی مبرا نمود .

منتظری در پیام خود می گوید : آنچه که تحت عنوان " ولایت فقیه " گفته است در امور فقهی اعتبار دارد و نه در مسائل سیاسی . امور سیاسی باید بوسیله کارشناسان متخصص حل و فصل شود .

بدلیل مخالفتهای بیشمار و بی اعتنائی به نظرات و فتاوی خامنه ای ؛ از همان روز اول تاکنون ؛ هیچوقت وی نتوانسته است به قدرتی بلامنازع در میان سایر کارگزاران و سر دمداران رژیم تبدیل شود ؛ و علیرغم تمام زد و بند های پشت پردهِ آخوندی ؛ نتوانست مانع سر بر آوردن جناح ها در درون نظام تحت امر خود گردد. وی در تمام دوران رهبری خود با چالش های گوناگون و مداوم ــ از طرف جناح های درون رژیم در زمینه های مختلف ـــ مواجه بوده است .

در حال حاضر و بدنبال بی آبروئی و مشروعیت زدائی از ولی فقیه ــ به خاطر جنایات و پلیدیهای صورت گرفته در جریان اعتراضات ریاست جمهوری ــ ستارهِ بختِ ولی فقیه رو به افول و نزول نهاده و دیگر ــ بطور خاص بعد از طغیانهای احمدی نژاد علیه او ــ در درون نظام و حتی در میان ولایت مداران هم هیبت پوشالی خود را از دست داده و حتی در جنگ و دعوا های درونی باندهای رژیم هم ؛ دیگر مثل گذشته فصل الخطاب نمی باشد .

آخوند سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نسبت به وضعیت فلاکت بار ولی فقیه به باندهای رژیم هشدار میدهد و میگوید : ولی فقیه که اختیاراتی باندازه امام زمان دارد ؛ بوسیله احمدی نژاد سکه یک پول شده است .

خلاصه اینکه سید علی خامنه ای ؛ که هیچ وقت در چشم مخالفین رژیم دشمنی با اقتدار و پر هیبت نبوده است ؛ اکنون دیگر در چشم دوستان و خودیهای رژیم هم از موضع قدسی و جنت مکانی خارج شده و هم شأن دیگر مقامات اجرائی رژیم بعنوان طرف اصلی دعوا با مردم و ملت ایران ؛ با دستانی آلوده به خون و جنایت و به عنوان تبهکار اصلی و مقصر ردیف اولِ ویرانی کشور شناخته میشود و این یعنی پایان رهبری قدسی  خامنه ای

 

دعوای ولی فقیه و احمدی نژاد :

این دعوا از سال دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ــ با چراغ خاموش ــ شروع شده و بدنبال بحرانهای پیش آمده در جریان انتخابات 22 خرداد 1388 و آشکار و بارز شدن عدم مشروعیت و بی اعتباری ولی فقیه ؛ شدت و حدت بیشتری گرفته است . بدنبال شکست و ناکامی نظام از حل بحرانهای پیش آمده در جریان اعتراضات ریاست جمهوری ؛ باند احمدی نژاد مطمئن شد که ؛ ادامه موجودیت نظام حاکم با ساختار کنونی دیگر امکانپذیر نیست و باید با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار قدرت از جمله حذف ولی فقیه و با پی ریزی ساختاری متمرکز و غیر دینی ؛ چهره مقبول تری از نظام بلحاظ داخلی و بین المللی ارائه دهد تا شاید ؛ بتواند از بحرانهایِ مرگزایِ گریبانگیر رژیم بکاهد .

یعنی دعوای اصلی این بار باندها ــ باند احمدی نژاد و باند خامنه ای ــ بر خلاف جنگ و دعواهای سابق میان اصولگرایان و اصلاح طلبان بر سر قرائت های مختلف از اسلام نیست ( اسلام رحمانیِ اصلاح طلبان و اسلام خشن و اقتدار گرایِ اصولگرایان ) بلکه این بار دعوا بر سر اسلام سیاسی ( که اصولگرایان طرفدار ولی فقیه و اتفاقا" اصلاح طلبان حکومتی جانبدار آن می باشند ــ یعنی در این جنگ اصلاح طلبان بطور خاص در کنار ولی فقیه قرار دارند ــ ) با اسلام غیر سیاسی است ( که باند احمدی نژاد طرفدار آن است ) ؛ به عیارتی جنگ و دعوای این بار بر سر قدرت است .

جنگ و دعوای این بار میان باند ولی فقیه و باند احمدی نژاد در واقع یک جنگ تمام عیار قدرت است و احمدی نژاد ــ و باند طرفدار وی ــ که ریاست جمهوری خود را به خونین ترین وجهی به قیمت صدها کشته و هزاران مجروح و اسیر در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ؛ تثبیت کرده است خوب می دانند ؛ بعد از حوادث خرداد 88 و مشروعیت زدائی از خامنه ای ؛ وی بشدت تنها و بی قدرت شده است ــ و حرفها و تهدیدهایش پوچ و تو خالی است و هیچ حمایت اجتماعی را بر نمی انگیزد ــ بنابراین بهیچوجه نباید در این نبرد عقب نشینی کند .

یعنی احمدی نژاد رو به آینده و برای بقاء نظام ــ و ادامه ریاست جمهوری در میان باند خودش ــ بدنبال حاکمیتی بطور نسبی پذیرفتنی تر از نظر اجتماعی است . بهمین خاطر چاره کار را در قیچی کردن دم آخوندها و کاستن از نفوذ روحانیون و حذف ولی فقیه در ساختار قدرت می داند . این مهمترین حوزه تنش و دعوا ؛ میان دو باند است .

احمدی نژاد ؛ برای این منظور " پروژه ظهور " را به جریان انداخته است . وی در سال دوم ریاست جمهوری اش ؛ این پروژه را تحت عنوان " مهدویت " کلید زده است . او میخواهد با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم ؛ از این پروژه بعنوان راهبرد اصلی برای رویاروئی با چالشها ؛ کنار زدن رقیبان ــ باند خامنه ای ــ  و تثبیت قدرت استفاده کند .

برای این منظور ؛ احمدی نژاد با پیروی و تبلیغ نظریه سنتی شیعه ــ که تشکیل حکومت دینی را تنها در قلمرو " امام معصوم " و جزء اختیارات او میداند و معتقد است که ولایت فقیه مطلقه ؛ امام معصوم می باشد ــ در پی آن است تا دکان ولایت فقیهیِ خامنه ای را از رونق انداخته و تخته نماید .

احمدی نژاد میخواهد ؛ با پیش بردن این پروژه دسترسی به " مهدی موعود " را از انحصار روحانیون ؛ مراجع و ولی فقیه بیرون آورد ؛ بطوریکه  برای ارتباط با " امام زمان " نیاز بواسطه گی " ولی فقیه " نباشد و فرد مستقیما" و بدون واسطه بتواند با وی تماس بگیرد . در اینصورت ؛ با جا افتادن تئوری بی نیازی به ولی فقیه برای تماس با امام غایب ؛ دکان دینفروشی آخوندها و ولی فقیه بی رونق و کساد خواهد شد .

اسفندیار رحیم مشائی مشاور اصلی احمدی نژاد و تئوریسین باند : ما باین نتیجه رسیده ایم که برای آماده کردن جهان برای ظهور امام زمان ؛ نمی توانیم از ادبیات دینی استفاده کنیم .

بدین ترتیب احمدی نژاد اکنون به شاخص اسلامی که فقاهتی نیست ؛ مراجع تقلید و آیات عظام را برسمیت نمی شناسد و به اسلام رساله ای باور ندارد تبدیل شده است . در واقع ایدئولوژی " امام زمانی " احمدی نژاد به پاد زهر اسلام سیاسی ( از موضع ارتجاعی و فاشیستی ) و حکومت ولایت فقیهی تبدیل شده است .

پرویز سروری از فرماندهان سپاه پاسداران و نماینده فعلی مجلس : تیم احمدی نژاد قبل از اینکه قصد شکست دادن جریان اصولگرائی را داشته باشند ؛ در حال برنامه ریزی برای مقابله با ولایت فقیه و شکست او می باشند .

مجتبی ذوالنور جانشین ولی فقیه در سپاه : این آدمها (باند احمدی نژاد ) در عمق وجودشان سر سوزنی به ولایت فقیه و روحانیت اعتقاد ندارند . آنها اسلام بدون آخوند را القاء می کنند .

ضمنا" باند احمدی نژاد با اطلاع از دافعه گسترده دینی در جامعه و متقابلا" گسترش شور و شوق ملی گرائی در میان مردم و بخصوص جوانان ــ با نفی حکومت دینی ( با نفی سمبلهای حکومت دینی یعنی روحانیون و ولی فقیه ) و با تبلیغ و تکیه دروغین بر ارزش های ملی ــ میخواهد خود را از حمایت مردم ؛ بخصوص جوانان برخوردار نماید .

به خصوص ؛ بعد از حوادث 22 خرداد احمدی نژاد سعی کرده است در فرصت های مناسب به گونه های مختلف اشعه مخالفت با خامنه ای و قید و بند های دست و پا گیر حاکمیت فقه ( علنی کردن مخالفت با سختگیریها در رابطه با حجاب ؛ چشمک و چراغ به موسیقی و هنرمندان ؛ تبلیغ ارزش های ملی و باستانی و .... ) را از خود ساطع کند .

همچنین احمدی نژاد با رو یا روئی با باند خامنه ای سعی میکند ؛ بشکلی دامان خود را از آلودگیهای جنایات و خونریزی های پس از 22 خرداد 88 ــ که خود وی هم نقش اساسی در وقوع آنها داشته است ــ را پاک و مبرا کند و خود را به عنوان نیروئی که با اقتدار گرائی رهبری مخالف است جا بزند و به نوعی نقش مخالف باقیمانده در قدرت را بازی کند .

 

فرجام این جدال :

اگر چه ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی بگونه ای است که ؛ امکان حذف احمدی نژاد؛ از راه قانون را به ولی فقیه میدهد ــ وی می تواند با حکمی به مجلسِ تحت امر ؛ استیضاح احمدی نژاد را به جریان بیاندازد ــ ولی خامنه ای خوب میداند چنین حذفی ؛ بسیار پر هزینه و برای موجودیت نظام بسیار درد سر ساز خواهد بود .

با حذف شدن و پاکسازی اصلاح طلبان خط امامی ( که در واقع معتقدین و مروجین اصلی اسلام سیاسی و اسلام ولایت فقیهی بودند ) از نهادهای مختلف قدرت و به خصوص حذف آنان از ارگانهای نظامی ــ امنیتی ؛ در حال حاضر تعادل قوا برای جدال نهائی باند احمدی نژاد با باند ذوب شدگان در ولایت خامنه ای ؛ به نفع احمدی نژاد تغییر کرده است .

ایستادگی جسورانه احمدی نژاد در برابر ولی فقیه نشان میدهد که وی از تکیه گاههای مطمئن و مهمی در ساختار قدرت و باندازه کافی در میان نیروهای نظامی برخوردار است . و همین کار مقابلهِ ولی فقیه با احمدی نژاد را دشوار کرده است . و اتفاقا" خامنه ای با کوتاه آمدن های مکرر ــ در جریان استعفای مصلحی وزیر اطلاعات ــ نشان داده است برگ چندانی برای رام و مطیع کردن احمدی نژاد در اختیار ندارد . بعلاوه :

1 ــ احمدی نژاد در موقعیت بهتری قرار دارد ؛ زیرا وی محصول سامانه سیاسی است که خامنه ای رهبر آنست و بارها این رهبر از احمدی نژاد حمایت کرده . بنابراین براحتی نمی تواند او را حذف کند . خامنه ای با حذف احمدی نژاد ؛ که تنها رأی خود را پس نمی گیرد ؛ با اعتماد از دست رفته خود چه خواهد کرد ؟ همچنین احمدی نژاد در درون این ساختار با چکِ سفید های ولی فقیه بیش از حد قدرت یافته ( کسی که اجازه منکوب کردن مجلس ؛ قوه قضائیه و حتی ورود به حیطه های رهبری را هم داشته است ) این امر رویاروئی ولی فقیه با احمدی نژاد را بسیار مشکلتر میکند .

2 ــ احمدی نژاد از تکیه گاههای مطمئن و پر قدرتی در میان نیروهای نظامی ــ امنیتی بر خور دار است ؛ بنابراین خامنه ای می داند حریف پر قدرتی در برابرش قد بر افراشته است که قدرت نظامی دارد . در گذشته ولی فقیه ؛ بکمک سپاه و نیروهای امنیتی براحتی می توانست ؛ رقیبان خود را حذف نماید . ولی این بار خود نیروهای امنیتی ــ نظامی در مقابل او قرار گرفته اند .

خلاصه اینکه ؛ این بار ولی فقیه با رئیس جمهوری مواجه است که نه تنها زیر بار وی نمیرود و نمی خواهد مانند خاتمی ؛ تدارکاتچی بماند ( یعنی هیچ مصالحه ای امکان ندارد ) بلکه ؛ نظم و قاعده جاری را هم نمی پذیرد و میخواهد نظم و قاعده های جاری را بهم بریزد .

و ولی فقیه متزلزل و مردد که آیا به صرفه نظام دینی هست ؛ ریسکِ حذف یا مهار خود سریها و لجام گسیختگی های احمدی نژاد به کمک نیروهای نظامی ــ امنیتی را باجرا بگذارد ؟!

و این وضعیت در حالیست که بحران موجود میان ولی فقیه و رئیس جمهور ؛ بحرانی ساختاری است و بدون تغییر ساختار نظام و سرنگونی این رژیم بر طرف نمی شود .

در این باره در بخش های دیگر بیشتر خواهم نوشت ...... ادامه دارد

 

محمود خادمی ــ 07.05.2012

  arezo1953@yahoo.de    

منبع:پژواک ایران


محمود خادمی

فهرست مطالب محمود خادمی  در سایت پژواک ایران 

*تاج زاده و سوء استفاده از حمایت و همدردی مردم با زندانیان  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظام و شروع یک سر فصل « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*انتخابات ؛ تناقضِ نظامو شروع یک سر فصل « بخش اول »   [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ نابرابری طلبی و استثمار اقتصادی « بخش دوم و پایانی »  [2013 Apr] 
*اسلام فقاهتی ؛ توجیه گر نابرابری و استثمار « بخش اول »  [2013 Mar] 
*زنان میهن ؛ نه به " تمکین " * از نظام مرد سالارِ دینی   به بهانه هشت مارس [2013 Mar] 
*دیه ؛ قصاص ؛ سنگسار و ..... احکامی الهی یا تاریخی ؟!  [2013 Feb] 
*امام زاده سازی و ترویج خرافات  [2013 Feb] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش سوم ) هاشمی رفسنجانی به صحنه می آید [2013 Jan] 
*احمدی نزاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد ( بخش دوم )   [2013 Jan] 
*احمدی نژاد ؛ رئیس جمهوری که عادت دارد سکته بدهد* ( بخش اول )  [2013 Jan] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش ششم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش پنجم ) امامت قدسی ؛ تقیّه و حکم حکومتی [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش چهارم )  [2012 Dec] 
*روحانیت شیعه ؛ معضلِ اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش سوم ) حکومت دینی ؛ رمز تداوم پایداری ولی فقیه  [2012 Nov] 
*روحانیت شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی ( بخش دوم ) نهاد روحانیت ؛ ولایت فقیه ؛ فتوا و اسلام سیاسی  [2012 Nov] 
*روحانیتِ شیعه ؛ معضل اصلی آزادی و آزادیخواهی  [2012 Nov] 
*احمدی نژاد ؛ سپر بلا یا اپوزیسیون ؟!  [2012 Oct] 
*«انتخابات آزاد» یا اجتناب ناپذیریِ سرنگونیِ رژیم ؟!  [2012 Oct] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... بخش سیزدهم ( آخر ) جنبش اعتراضی 22 خرداد ؛ نیزه ملت برای سرنگونی جنبشی شکست نا پذیر است [2012 Sep] 
*اجلاس غیر متعهدها ؛ تَرتیزکی1 که قاتل جان شد  [2012 Sep] 
*شکنجه ؛ موضوع و مقوله ای تاریخی  [2012 Sep] 
*راه حلی واقعی برای مقابله با زلزله معنویات آخوندی ؛ صدقه و دعا !!!! [2012 Aug] 
*نظام ولایت فقیهی ؛ کِشتگاهِ اصلیِ فاجعه و ویرانی اخلاق در جامعه  [2012 Aug] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دوازدهم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 Jul] 
*مذاکره و جنگ ؛ نه حمایت از مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم ؛ آری  [2012 Jul] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش یازدهم )  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش دهم )  [2012 Jun] 
*حاکمیت فتوا ؛ ناقض قانونیت و کشورداری  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمين و .....( بخش نهم )  جنبش سبز ؛ نيزه ملت برای سرنگونی پايه گذاران ؛ جوانان و دانشجويان و ....  [2012 Jun] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ... ( بخش هشتم ) جنبش سبز ؛ نیزه ملت برای سرنگونی [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش هفتم )  [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و .... ( بخش ششم ) اصلاح طلبان و خامنه ای  [2012 May] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و ..... ( بخش پنجم )  اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) و ولایت فقیهی خامنه ای [2012 May] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و ...« بخش چهارم » اصلاح طلبی حکومتی ( دینی ) ولایت فقیه ؛ منشاء و مشروعیت  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی حکومتی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمی جدی در مسیر سرنگونی- « بخش دوم »  [2012 Apr] 
*اصلاح طلبی دینی ؛ خطری در کمین و مزاحمیِ جدی برای مسیر سرنگونی  [2012 Apr] 
*بَختَک اصلاح طلبیِ دینی ؛ مانع رشد و ارتقاء جنبشِ مردم  [2012 Mar] 
*زنان ؛ زیانکاران اصلی انقلاب 57  به مناسبت " 8 مارس " روز جهانی زن [2012 Mar] 
*تحريم انتخابات مجلس ؛ پردهِ آخرِ سرنگونی   [2012 Feb] 
*منتقدان نو ظهور ؛ نشانه های فروپاشی و سقوط   [2012 Feb] 
*انتخابات مجلس ؛ غَزوِه1 سرنگونی یا شرایط " بدر " و " خیبر "   [2012 Jan] 
*سرنگونی رژیم ؛ گزینه اصلی برای جلوگیری از جنگ   [2011 Dec] 
*حکومت دینی ؛ استبداد قانونی مبتنی بر احکام و قوانین شریعت  [2011 Dec] 
*« نوسازی نظام» و پایان پروژهِ اصلاح طلبیِ دینی  [2011 Nov] 
*موسوی و کروبی سکوت چرا ؟!  مصلحت مردم و انقلاب یا مصلحت نظام ؟  [2011 Oct] 
*افشایِ اختلاس یا آتش تهیه باند ولی فقیه برای زمینه سازی جراحی احمدی نژاد از نظام   [2011 Oct] 
*نه به انتخابات نمایشی ؛ سر فصل یک «اجماع ملی» برای سرنگونی  [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی ؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! بخش دوم   [2011 Sep] 
*انقلاب لیبی؛ فریب یا پیروزی ملت ؟! «بخش اول»   [2011 Sep] 
*گذر از خيال، دولت ملی بختيار پادزهر استبداد دينی بود!   [2011 Aug] 
*تشدید منازعات باند های اصولگرا ؛ زمینه ساز سرنگونی استبداد دینی  [2011 Aug] 
* «نه» به انتخابات نمایشی رژیم ؛ آزمونی فرا روی اصلاح طلبان  [2011 Jul] 
*حاکمیت دینی مروّج بحران و هرج و مرج اخلاقی در جامعه   [2011 Jun] 
*فقر و بی عدالتی ؛ انکار واقعی حقوق بشر   [2011 Jun] 
*جن گیری ؛ رمّالی و ..... بهانه است و قدرت نشانه   [2011 May] 
*اختلاف سید خراسانی و شعیب بن صالح ؛ بلا تکلیفی ظهور   [2011 May] 
*مقصد نهائی تحولات دنیای عرب در متن جهان یک قطبی!؟  [2011 Apr] 
*احمدی نژاد ؛ پیش به سوی یک دیکتاتوری غیر دینی  [2011 Apr] 
*دشمنی ژنتیک کدیور با مجاهدین ؛ چرا ؟  [2011 Apr] 
*ولی فقیهِ اتمی مرگ می شود ؛ نابود کننده دنیا   [2011 Mar] 
*اشک ها و لبخندها ؛ بهاران خجسته آزادی در راه است  [2011 Mar] 
*25 بهمن ؛ پایانی و آغازی نو برای جنبش مردم ایران  [2011 Mar] 
*سرنگونی رژیمِ زن ستیز شرطِ ضروری رهائی و برابری زن ایرانی  [2011 Mar] 
*شورشی نافرجام ؛ یا طلیعهِ انفجارِ آزادی در قاره سیاهان  [2011 Jan] 
*«جمهوری ایرانی» ؛ جمهوری مدرن برای مشتاقان آزادی (در ایران فردا)  [2011 Jan] 
*نگاهی نو به قیام مردم در 22 خرداد  [2010 Dec] 
*راستی ؛ ایران ما را فردائی هست !؟ افق کدام است ؟ [2010 Nov] 
*«آلترناتیو» واقعی یا آلترناتیوی که اجنه ها رهبری می کند   [2010 Nov] 
*میهن پرستی واقعی یا ناسیونالیسم رضا خانی ؟   [2010 Oct] 
*آیا احمدی نژاد و باند او ,, دجالان (1) ؛؛ قبل از ظهور هستند ؟!  [2010 Sep] 
* آیا حجتیه ؛ پیروز نهائی جنگ و دعوای 30 ساله باندهای نظام است ؟!   [2010 Sep] 
*اصلاحات ساختار شکن در هدف: انقلابی ؛ در روش : مسالمت آمیز   [2010 Aug] 
* اصلاح طلبان ؛ اجرای بی تنازل قانون اساسی  هم استراتژی هم تاکتیک [2010 Aug] 
*هجمه خطی به خامنه ای ؛ زمینه چینی برای نفی اصل ولایت فقیه   [2010 Jul] 
*قانون اساسی و آینده جنبش سبز   [2010 Jul] 
*نفی خمینی و ولایت فقیه ؛ واجب عینی اصلاح طلبان   [2010 Jul] 
* اعتراف به خطاهای گذشته بدون تبری جستن از خمینی اعتماد برانگیز نیست   [2010 Jun] 
*تأثیر اعدام های 19 اردیبهشت بر روند جنبش سراسری مردم  [2010 May] 
*جنبش سبز و تفاوت بارز دو نسل  [2010 Apr] 
*بهار پایدار آزادی مردم فرا میرسد!   [2010 Mar] 
* آیا واقعا" اصلاح طلبان، جنبش سبز را رهبری می کنند؟!   [2010 Feb] 
*آیا انقلاب دیگری در راه است ؟!   [2010 Jan] 
*تظاهرات اعتراضی عاشورا ؛ پایان و مرگ « اصل ولایت فقیه »  [2010 Jan] 
*منتظری آزاده ای که از نو باید شناخت   [2009 Dec] 
* برای اولین بار ؛ ترس از ماه محرم ؟!  [2009 Dec] 
*جنبش دانشجوئی و رهبری قیام مردم ایران  [2009 Dec] 
* شانزده آذر و شعار اتحاد ؛ مبارزه ؛ پیروزی   [2009 Nov] 
*جنبش سبز، نیزه ملت!  [2009 Nov] 
* وظایف نیروهای سیاسی در شرایط مرگ خامنه ای؟!   [2009 Oct] 
*جایگاه نهاد دین در نظام سکولار  [2009 Oct] 
*جنبش سبز و راه طولانی تا رسیدن به سکولاریسم   [2009 Sep] 
* کجا بایستیم بهتر است ؟!   [2009 Sep] 
* چرا این رژیم آمد و چه خوب شد که آمد   [2009 Aug] 
* لزوم همراهی اصلاح طلبان با خواسته های اصلی جنبش!  [2009 Aug] 
*با افتخار قهرمانان جنبش با شکوه ایران را معرفی کنیم   [2009 Aug] 
*توضیح ضروری   [2009 Aug] 
*کودتای 28 مرداد و تجاربی برای جنبش مردم ایران  هر گز در مسیر پیموده شده گام بر ندارید ؛ زیرا این راه تنها به همان جائی میرسد که دیگران رسیده اند ( گراهام بل ) [2009 Aug] 
*حمله به ساکنین قرارگاه اشرف محکوم است  [2009 Jul] 
*آزادی، حق مردم ایران است!  [2009 Jul] 
*جنبش با شکوه مردم را تقویت کنیم، نه تضعیف!   [2009 Jul] 
*جنبش اعتراضی مردم ادامه خواهد یافت!  [2009 Jul] 
*به جنبش حق طلبانه مردم بپیوندیم!  [2009 Jun]