جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟
عباس رحمتی

در حاليكه وزارت دفاع روسیه استقرار بمب‌افکن‌های این کشور در پایگاه نوژه همدان [١] را تائید کرده است  علي لاريجاني رئيس مجلس  ج اسلامي حضور نيروهاي روسيه در پايگاه شاهرخي همدان را  غير قانوني دانسته و تكذيب كرده است . او طوري مسئله را به قانون ربط ميدهد كه گوئيا هيچ كاري بدون قانون در ايران انجام نشده است ! اگر غير قانوني بوده است چرا وزير دفاع رژيم ميگويد،  روسهاي بي معرفت به صحبت ها ( قرارداد احتمالي ) عمل نكرده و خودنمايي كرده اند؟ علل ديگر مي تواند ، بالا گرفتن ، كار  و فشارهاي همه جانبه از طرف آمريكا باشد كه اينچنين سريع حسين دهقان وزير دفاع  رژيم  را به موضع گيري  ديگري  وا ميدارد او شتاب زده ، انتشار خبر  استفاده از پايگاه شاهرخي  توسط روسها را  خودرا  نمائي و بي معرفتي. معرفي كرد دهقان وقتي  اوضاع را خرابتر از يك اظهار نظر  و انتقادهاي  بيشمار  ديد، بدنبال سخنان لاريجاني به دروغ گفت  : "روسیه تصمیم ( دارد)  حجم بیشتری از هواپیما را وارد کند و سرعت و دقت بیشتری در عملیات‌های خود داشته باشد. بر همین اساس نیاز داشتند سوخت‌گیری خود را در منطقه نزدیک‌تری به عملیات انجام دهند، به همین دلیل از پایگاه نوژه استفاده کردند اما ما قطعا به آنها پایگاه نظامی ندادیم و در هیچ شرایطی امکان استقرار به روس‌ها داده نشده است!"

در حاليكه همه ميدانند درغگو فراموش كار ميشود ، حسين دهقان  پیشتر هم گفته بود که تا هر زمان لازم باشد ایران به روس‌ها اجازه استفاده از پایگاه هوایی نوژه را خواهد داد. در كل بايد گفت ، قرار بود توافق اخیر نظامی ایران و روسیه محرمانه بماند اما حجم بالای انتقال تجهیزات به این پایگاه طی چند هفته اخیر توجه همه را به این پایگاه جلب کرد تا حدی که یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات فرانسوی ریسک کردند و برای عکس برداری و کسب اطلاعات به عنوان سفر به کرمانشاه به همدان رفتند که البته توسط نیروهای امنیتی توقیف شدند و به هتل شان یا زندان هدایت شدند. اما در نهایت یک رسانه عربی اقدام به انتشار تصاویر پرواز هواپیماهای روسیه از این پایگاه نمود.

به هر حال هواپیماهای غول پیکر فوق مدرنی که قرار است از این پایگاه پرواز کنند(پرواز کردند) به تجهیزات و تسلیحات بسیار زیاد نیاز دارند که باید این تسلیحات در پایگاه آماده باشد تا با هر بار نشست و برخواست این هواپیماها مجددا مجهز شوند ، يعني پروژه خيلي  بزرگتر از است كه وزير دفاع رژيم اعلام ميكند!

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کردکه بمب‌افکن‌های توپولوف و سوخو ارتش روسیه از پایگاه نیروی هوایی نوژه در همدان برخاستند و اهدافی را در حلب، ادلب و دیرالزور بمباران کردند. قبلا هم  لاريجاني دروغ ديگري گفته بود ، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با روسیه در موضوع منطقه همکاری داریم گفت: "ایران به هیچ وجه هیچ پایگاه نظامی نه به روسیه و نه به هیچ کشوری داده است لذا استقرار پایگاه نظامی برای روسیه را تکذیب می‌کنیم." به گزارش ایسنا علی لاریجانی در تذکر فلاحت پیشه در مورد حضور جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان گفت: اخطار شما ناظر به اصل ۱۴۶ قانون اساسی است که طبق آن‌ استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور ممنوع است که بر این اساس پایگاهی در اختیار هیچ کسی قرار ندادیم. لاريجاني ميگويد، این همکاری به خاطر بحران تروریستی است که برخی کشور های مخرب منطقه و آمریکایی‌ها راه انداخته‌اند، می باشد. آن‌ها شرایطی را در منطقه ایجاد کرده اند که فکر می‌کنیم در این وضعیت روسیه تلقی درستی از منطقه پیدا کرد و در یک سال اخیر همکاری‌اش را با ما در زمینه حل بحران تروریسیتی در منطقه آغاز کرد.

رژيمي كه خود بيش از شصت بار از طرف سازمانهاي بين المللي محكوم به تروريست شده است  و سران اين رژيم تروريست پرور در آلمان محكوم به ترور شده اند براى همكاري با روسيه  و حل بحران در منطقه چنين  توجيح پردازي ميكند و با اينكه خبرگزاري ها با تصوير، اين فوريت خبري  (حضور نيروها و جنگنده هاي  روسي  در پايگاه همدان ) را درز داده اند، لاريجاتي در روز روشن  اين خبر را تكذيب كرد، جمهوري اسلامي براى حفظ نظام خود و بشار اسد دست به چنين كاري زده است ولي چرا تكذيب مي كنند ؟ چون اساس كار ج اسلامي بر دروغ خدعه( به گفته خميني )  نهاده شده است  و حفظ نظام از اوجب واجبات است!رژيم ها در قرن بيست ويكم دروغ ميگويند ولي به بزرگي اين دروغ باسرعت نور در ساير سايتهاي اجتماعي درز پيدا ميكند. اظهارت مقامات رژيم نشان ميدهد كه خيلي دوست داشتن كه اين خبر  هيچگونه درزي داده نمي شد  اگر ميشد كه بهتر بود اما در اين قرن شدنى نيست ! نظرات ( خبر تكذيب  شده) حسين دهقان را با اين همه خبر و نظر از جانب روسها و آمريكايي ها نمي توان باور كرد كه روسها براى سوخت گيري در  پايگاه شاهرخي  فرود ميايند . به خبرها توجه كنيد: 

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد: این جنگنده‌ها امروز با پرواز از پایگاه هوايی همدان، مواضع مخالفان سوری در حلب، دیرالزور و ادلب را بمباران کردند. و تنها خارجي ها نبودند كه از اين خيانت پرده بر ميدارند روزنامه هاي داخلي هم اشاراتي داشته كه در زير آمده است .

به گزارش ایسنا، برخی شبکه های روسی تصاویری منتشر کرده و گزارش داده‌اند که جنگنده‌های «تو- ۲۲ ام ۳» روسیه در یک پایگاه هوایی در همدان واقع در غرب ایران مستقر شده‌اند و آماده پرواز به سمت سوریه هستند. البته خبر گزارى ايسنا هدف از اين كار را كاهش زمان پرواز و صرفه جويي در هزينه ميداند.

"هدف از استقرار این هواپیماها در همدان کاهش ۶۰ درصدی زمان پرواز آن‌ها و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه و افزایش تاثیرگذاری حملات این جنگنده‌ها عنوان شده است."[ايسنا] در حاليكه با اوضاع سياسي كه در منطقه وجود دارد و انتخابات در پيش رو آمريكا  و انتخاب احتمالي ترامپ وآغاز فشار ها بر روي ملاها همه مي تواند رژيم را به اين كار واداشته باشد ولي توجيه هر دو طرف كوتاه كردن راه براي سركوب مخالفان بشار اسد است . 

مقصد این پروازها از روسیه تا شهر پالمیرا در سوریه حدود دو هزار و ۱۵۰ کیلومتر است اما فاصله پایگاه هوایی همدان تا پالمیرا تنها ۹۰۰ کیلومتر است.

ارتش روسیه هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از جنگنده‌هایش قرار است از پایگاه هوایی همدان پرواز کنند.

در حاليكه وزارت دفاع روسيه  از امضاء قرارداد تهران و مسكو صحبت كرده و حضور نظامي خود در ايران  را تائيد كرده است باز لاريجاني  و دقان وزير دفاع  رژيم به دروغهايشان ادامه ميدهند.

وزارت دفاع روسیه تائید کرد

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه استقرار بمب‌افکن‌های این کشور در ایران را تائید و اعلام کرد که این هواپیماها برای حمله به مواضع مخالفان سوری در سوریه به کار گرفته می‌شوند.در قرارداد آمده است : 

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تهران و مسکو توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که به روس‌ها اجازه می‌دهد بمب‌افکن‌های راهبردی خود را در پایگاه شکاری «نوژه» همدان مستقر کند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» روسیه همچنین اعلام کرده بمب‌افکن‌هایی که در ایران مستقر شده‌اند، تاکنون چند بار مواضع مخالفان سوری را در سوریه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

علاوه بر بمب‌افکن‌های دوربرد استراتژیک Tu-22، جنگنده-بمب‌افکن‌های پیشرفته سوخو-34 هم در پایگاه هوایی همدان مستقر شده‌اند. این جنگنده‌ها امروز مواضع مخالفان سوری در حلب، دیرالزور و ادلب را هدف قرار داده‌اند.

جالب تر اينكه نماينده مجلس اسلامی صحبتهاي لاريجاني ( و احتمالا دهقان )  را بهيجوجه قبول ندارد . فلاحت پيشه  نماينده مجلس، دروغ و خيانتِ لاريجاني را بر ملا ميكند و یادآور ميشود كه ،" اين اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که همچنین امکانی در اختیار یک قدرت خارجی در ایران گذاشته می‌شود. درخواست من،  این است که طبق ماده ۱۱۰ آیین نامه توضیح دهید که آیا اقدامات صیانتی لازم در این رابطه وجود دارد و اینکه چقدر می‌توان در برابر نوسانات سیاسی و راهبردی در رفتار آینده روس ها اطمینان کرد که اینگونه آسمان خود را در اختیار روس‌ها قرار دهیم." البته آسمان و زمين و خاك و آب و...(تاكيد از من است ) در اينجا بايد ياد آور شد اين نخستين بار  از سال ١٩٤١  بعد از اشغال كشور توسط بريتانيا و روسيه  است كه پايگاه نظامي در اختيار روسيه گذاشته مي شود و  جنگنده هاي روسيه  به ايران  فرستاده ميشود تا از سرزمين ما بمب هاي ارسالي بر سر مردم سوريه ريخته شود ، رژيم پهلوي در طول ٥٧ سال سلطنت با وجود گستردگي روابط ايران و آمريكا و با وجود عضويت در" پيمان مركزي" هرگز  ايران به آمريكا اجازه استفاده هوايي و دريايي را نداد. در مورد روسيه ، شاه ايران فقط يكبار  در سال ١٩٧٣ اجازه داد چند هواپيماى  باربري روسيه از فراز آسمان ايران براى كمك رساني به كشور مصر استفاده كنند مصريها در آنزمان براى زمين هاي اشغالي خود با اسرائيل در جنگ بودند.  

جالب است با اينكه تمامي وسائل و تجهيزات  اين پايگاه آمريكايي است ، از رادار تا برج مراقبت و آپرج ، وحتا هواپيما ها و ... همه آمريكاييند ولي حالا روسيه در آنجا مستقر ميشود تا هم أهداف خود را پيش ببرد تا به قراردادهاي بين ايران و إمريكا را  خراب كنند. باید گفت ،اين اول بار نيست كه روسيه ايران را اشغال ميكند ، در سال ١٣٣٢ يكبار ديگر  هم ، ايران، توسط استالين به اشغال شوروي ( روسيه ) در آمده بود و سربازان روسيه به شهرها و روستاها ي ايران حمله كرده وزنان و دختران را مورد تجاوز قرار دادند .  حالا مشخص ميشود كه رژيم جمهوري اسلامي براي حفظ نظامش حاضر است دست به كاري بزند كه از نظر قانون اساسي خودشان ممنوع است  ولي خميني گفته بود "حفظ نظام از اوجب واجبات است " و خدعه ( فريب و دروغ ) بايد كرد تا اسلام حفظ شود! آمريكايي ها هم يواش يواش متوجه ميشوند كه جايگزين كردن خميني بجاي شاه  براي مهار كردن كمونيست  بي ضرر براي آنها نبوده است هنوز جنگ آمريكا بر سر اوكرائين با روسيه تمام نشده كه روسيه پايگاه نظامي نوژه را در اختيار خود ميگيرد و اين فقط براى ميانبر كردن راه ايران و سوريه نيست،.  جنبه ديگر قضيه  حفظ نظامِ  ولايت فقيه  اما ، اينبار تقديم پايگاه كودتايي نوژه در همدان است . بسیاری از کارشناسان معتقد هستند با توجه به وجود پایگاه حمییم در سوریه و وجود ده ها پایگاه هوایی دیگر و هواپیماهای بمب افکن و جنگنده روسیه و سوریه در کشور سوریه، روسیه می توانست مهماتی که برای بمباران مواضع تروریست ها در سوریه نیاز داشت را از همان جا بر سر تروریست ها پرتاب کند و نیاز به پایگاه هوایی شاهرخى  نداشت ، علت استفاده از اين پايگاه همان حفظ نظام  ج اسلامي است و بس ! 

جنگنده های روسی؛ آمريكا و نیشی که کری خورد!

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی مصاحبه ای، نقش رژیم ایران در تحولات منطقه را مثبت تلقی کرده بود. شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی با اشاره به استقرار جنگنده های روسی در همدان نوشت: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان رژیم سوریه از داخل ایران بدترین نیشی بود که آقای کری دریافت کرد. 

این منبع نوشت: سالها جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد تا با کمک روسیه نبرد داخلی سوریه را خاتمه دهد. او ساعت‌های زیادی را صرف دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود کرد که نه تنها هیچ دستاوردی نداشت، بلکه امروز شاهد آن هستیم که روسیه ماموریت خود را در سوریه از داخل ایران دنبال می کند.

بلومبرگ نوشت: اقدامی که آخرین دور از تحقیر شدن جان کری بود زیرا به محض اجرای برجام، رژیم ایران و روسیه دسیسه برای حفظ «بشار اسد» رییس جمهور سوریه را آغاز کردند و در این بین روس‌ها مواضع شورشیان تحت حمایت آمریکا در سوریه را بمباران کردند و در ماه ژوئن نیز هواپیماهای روس پایگاه نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس در نزدیکی مرزهای سوریه را بمباران کردند.

این منبع نوشت: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان رژیم سوریه از داخل ایران بدترین نیشی بود که کری دریافت کرد. در حالی که او امیدوار به همکاری با تهران بود، آنها نشان دادند که حاضر نیستند همکاری‌ خود را با روس‌ها قطع کنند و در عین حال موشک آزمایش می‌ کنند و متحدان آمریکا را مورد تهدید قرار می دهند.

نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به این‌که البته عملیات جنگنده های روس از ایران چندان نیز جای تعجبی نداشته است، نوشت: اینک این رویداد فرصتی را برای وزیر خارجه آمریکا ایجاد کرده که به واقعیت‌های دشوار درباره رژیم ایران پی ببرد.

سوريه پايگاه تروريست و مبارزه با تروريست : 

آمريكا و روسيه و حتا ايران با جمهوري اسلامي مي گويند حضور ما در سوريه براى مبارزه با تروريست است !  ايران سوريه را خط قرمز خود مي داند و حتا مهمتر از خوزستان ! آمريكا بخاطر حل مسائل هسته اي با قراردادهاي قبلي ،حضور ايران  در سوريه را پذيرفته است  ، رژيم ايران  حزب اله لبنان را از آنجا تقويت مي كند  و روسيه مسئله اسرائيل برايش مهمتر از ایران  است واز طرفی  آمريكا و روسيه هم اسلحه هايشان به هر كس كه بخواهند ميفروشند ، پس هر سه كشور  از اين جنگ داخلي سوریه،  منافع  خود را مي برند و  تروريستهاي ديگر هم در حال رشد كردن هستند ، داعش و القاعده و حزب اله و...  پس مطرح كردن مبارزه با تروريست يك دروغ بزرگ است .  خواست روسيه  در اين منطقه يك خواست استراتژيك است و  پرواز از پايگاه شاهرخي همدان بهترين خط پرواز است كه روسيه بدست آورده است پس به سادگي هم از اين پايگاه بيرون نخواهد رفت و اين پايگاه هم با اجازه فرمانده كل ولايت فقيه در اختيار روسيه گذاشته شده است كه تا كنون هم سكوت اختيار كرده است ، باید گفت ،اتحاد ايران و روسيه هيچوقت پايدار نبوده است و روسها هميشه خيانت خود را بشكلهاي مختلف نشان داده اند ساده ترين آن امضاء گذاشتن  پاي تك تك اطلاعيه هاي سازمان ملل،  عليه ايران است که  نشان از يك اتحاد ناپايدار و غير استراتژيك دارد بخاطر همین است که  رژيم هنوز هم ترس دارد تا رابطه هاي خود را با روسيه علني كند . منطقه دچار بحران  و آشفتگي شديدي است و عامل اصلي اين نا امني رژيم  است كه دو قدرت بزرگ را هم در مقابل يكديگر قرار داده است از طرفي رژيم به قراردادهاي در "برجام " عمل نكرده است و این  اختلافات ، رژيم را بيشتر به سمت روسيه مي كشاند ، در اين ميان هركدام سعي دارند كه منافع خود را از اين بحران بيرون بكشند ، ج اسلامي از سر ضعف و زبوني   يك بار به سمت آمريكا و يكبار به سوي روسيه ميرود ودر اين ميان، اين مردم ايران است كه بهاي اشتباهات رژيم را بايد پرداخت كنند رژيم ، حتا حاضر شده است كه قوانين خود را هم زير پا بگذارد ، در اختيار گذاشتن پايگاه شاهرخي همدان ، تخطي كردن از اصل ١٤٦ قانون اساسي است  در اصل براى رژيم اهميت ندارد چرا كه در ايران قانون اساسي معنا ندارد و بقولي همه چيز اقتباس از ولايت فقيه است . در پايان بايد گفت سياستهاي هم شرقي  هم غربي رژيم پيش خواهد رفت ، دادن پايگاههاي نظامي از يك سياست خود محوري و تغيير چشم گير در سياست خارجي است كه اين يكي ، نوكري  و وابسته شدنِ بيشتر ج اسلامي به روسيه را نشان ميدهد،  اين را ديپلمات پيشين رژيم ( حسين عليزاده ) هم  مي گويد.   

 

  

_____________________________________________________________________________

[١] امروزه هواپیماهای روسیه از همان پایگاهی پرواز می کنند که قرار بود روزی بر علیه آنها استفاده شود، همین مساله یک پیروزی عظیم برای روسیه در چالش خود با ایالات متحده در منطقه به حساب می آید.

 

پایگاه هوایی شاهرخى  همدان قرار بود روزی پایگاهی برای حمله به اتحاد جماهیر شوروی توسط ناتو و ایالات متحده باشد و از نظر ژئو استراتژیک بسیار مهم تر و پر ارزش تر از پایگاه انجرلیک ترکیه به حساب می آمد که البته هنوز هم هست.

در دکترین دفاعی ناتو چند پایگاه برای دفاع از نفت خاورمیانه به عنوان خط دفاع اول در نظر گرفته شده بود که یکی انجرلیک ترکیه و دیگری نوژه همدان و یکی دیگر در کوه های میان تربت جام و تاباد (خراسان شمالی) قرار داشتند. خط دوم پایگاه های دفاعی ناتو در آن زمان در اصفهان و یکی نزدیک کراچی پاکستان قرار داشتند.

با توجه به اهمیت پایگاه شاهرخى  و تربت جام که در مرکزیت این دکترین دفاعی قرار داشتند مستشاران وقت آمریکایی بالاترین امکانات ممکن را برای این دو پایگاه تدارک دیده بودند، طبیعتا هم کا گ ب (سازمان اطلاعات وقت شوروی) بسیار در این پایگاه ها فعال بود.

پس از پیروزی انقلاب در ایران نیروهای ارتش شاهنشاهی برای یک کودتا بر بر علیه خميني (ره) برنامه ریزی کردند و پایگاه نوژه به عنوان ستاد فرماندهی این کودتا انتخاب شد و در آن زمان جاسوس های روس از کانال حزب توده به خمینی (ره) اطلاع دادند و کودتا خنثی شد.

من وقتی این مطالب تاریخی را مطالعه می کردم لحظه ای کودتای اخیر ترکیه وپایگاه انجرلیک به ذهنم آمد.

از نوشته های، عماد آبشناس

 

 

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عباس رحمتی در سایت پژواک ایران 

*نانو چيپ براي كنترلِ كرونا، تا رديابي اطلاعات درجهان؟!   [2020 May] 
*جنگ بيولوژيك ( بيوتروريسم) با نام كرونا؟!  [2020 May] 
*نگراني جهان از شيوع ويروس ديگر در آينده!   [2020 Apr] 
*جن و أنس و رهبري ولايت فقيه   [2020 Apr] 
*ويروس كرونا و رنسانس   [2020 Mar] 
*بيت خامنه اي وتيم امنيتي ،براي مهار خبرها ونه ويروس كرونا!   [2020 Feb] 
*لائيسيته !   [2020 Feb] 
* مُرده گردونی ولايت فَقِيه !   [2020 Feb] 
*ابوبكر البغدادي و علي الخامنه اي هردو تروريست؟!   [2019 Dec] 
*چهل سال رابطه مخفي آمريكا با ملايان تهران!   [2019 Dec] 
*گراني بنزين وعبور از فاشيست مذهبي !   [2019 Nov] 
*‏ بيست و ششمين فستيوال تئاتر ايرانيان تبعيدي ،شهر كلن آلمان!‏   [2019 Nov] 
*‏«روح الله زم »، اپوزيسيون يا مهره ي سوخته؟!‏   [2019 Oct] 
*بانوان ايران استاديوم هاي كاملن آزاد ميخواهند!‏   [2019 Oct] 
*چپاول ثروت و عطش خونریزی را حمایت نکنید! سیری کوتاه در نشست سازمان ملل  [2019 Sep] 
*پشت پرده سياست ولايت فقيه، مذاكره با آمريكا !   [2019 Sep] 
*سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !  [2019 Apr] 
*چهل سال جنايت و ترور سركوب و عقبگرد كامل (شماره يك)‏   [2019 Feb] 
* سال ۲۰۱۸ سال هشدار و پر حادثه به پایان رسید!  [2019 Jan] 
* فرار سرمايه از ايران افزايش مي يابد!‏   [2018 Dec] 
*یک ربع قرن فستيوال تئاتر تبعيدي در كلن!   [2018 Nov] 
*ترور به بهانه هموار کردن جاده بهشت براي تروریست ها!   [2018 Nov] 
*خيانت روحاني ( فريدون) به مردم ایران از زبان یک آشنا!  [2018 Oct] 
*احضار روحانی به مجلس و رویای دیر باز خامنه ای!‏   [2018 Sep] 
*غول ديماه بر مي خيزد!   [2018 Aug] 
* ١٣٦ مين سالگشت زاد و بود دكتر محمد مصدق در شهر كلن چگونه برگزار شد؟   [2018 Jul] 
*خامنه اي و رؤياهاي آشفته بمب اتم!‏   [2018 Jun] 
*سود و زيانهاي خروج آمريكا از برجام   [2018 May] 
*رضا شاه جزئي از تاريخ ايران است!   [2018 Apr] 
*ارمنستاني ها فقط با اراده بود که ديكتاتور را سرنگون كردند!   [2018 Apr] 
*احمدي نژاد بدنبال اپوزيسيون سازي است ؟   [2018 Feb] 
*فاز تغيير !  [2018 Feb] 
*جمهوري اسلامي ؟ نه ، رژيم توتاليتر!   [2018 Feb] 
*جنبش ملي ،پايه هاي نظام ولايي را فرو خواهد ريخت!‏   [2018 Jan] 
*احمدی نژادی ها؛ واکنش تهدید آمیز خامنه ای   [2018 Jan] 
*شعله جنگ منطقه خليج فارس زبانه مي كشد  [2017 Dec] 
*بيست و چهارمين سال فستيوال تئاتر در تبعيد كلن بياد مجيد فلاح زاده   [2017 Dec] 
*جنگ أفروزي هاي دوباره جمهوري اسلامي ، تمام منطقه را درگير خواهد كرد!‏   [2017 Nov] 
*رفراندوم اقليم كردستان و دخالت ملاها و افزايش بحران در عراق!   [2017 Nov] 
*فوتبال ايران و سوريه، نقش زنان و مردان ايران !‏   [2017 Oct] 
*فردوسي را بايد جدي گرفت و خوب شناخت !‏   [2017 Oct] 
*انتخابات آلمان ، شكست سنگين دو حزب برتر و رشد پوپوليست ها !‏  [2017 Sep] 
*‎ ‎دو رهبر در يك موضع و حمله به ملاها درسازمان ملل   [2017 Sep] 
*همكاري كاشاني و بهبهاني با انگليسيها در كودتاي ٢٨ مرداد عليه دكتر مصدق   [2017 Sep] 
*معامله بزرگ بر سر كابينه آينده و نقش ولايت فَقِيه ! ‏   [2017 Aug] 
*دولت امام زمان معجزه هزاره سوم ( قسمت ششم)‏   [2017 Aug] 
*«ماجراي نيمروز» نيمه پنهان ماجرا بود!‏   [2017 Jul] 
*جنبش دانشجویی و ادامه مبارزه   [2017 Jul] 
*اتحاد اپوزيسيون با مردم رمز پيروزي است!‏   [2017 Jul] 
*دولت امام زمان ،معجزه هزاره سوم ( قسمت پنجم )‏   [2017 May] 
*چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه !‏  [2017 Apr] 
*اسكار سياسي! ‏   [2017 Mar] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ( قسمت چهارم )   [2017 Feb] 
*«اوباما» با اُونا، ماند و به تاریخ پیوست!  [2017 Jan] 
*گورخوابان ارمغان ديگر جمهوري اسلامي‎!‎   [2017 Jan] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ! ( قسمت سوم)   [2016 Dec] 
*بيست و سومين فستيوال تئاتر در تبعيد شهر كلن با موفقيت برگزار شد   [2016 Nov] 
*پيروز انتخابات‎ ‎‏ آمریکا كيست ؟ ‏   [2016 Nov] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏   [2016 Oct] 
*دولت امام زمان و معجزه هزاره سوم !( بخش اول)‏  [2016 Oct] 
*فوتبال و حزب اله ، ياحسين ، گل تاسوعائي!‏   [2016 Oct] 
*مردم چون كوه مي مانند تا علم الهدي برود  [2016 Sep] 
*جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟  [2016 Aug] 
*كودتاي نافرجام تركيه و روياهاي اردوغان   [2016 Jul] 
*زلزله خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و پس لرزه هايش  [2016 Jul] 
*قضاوت كنيد!   [2016 Jun] 
*نقش مستشاران و مدافعان حرم، حضور محرز جمهوري اسلامي در جنگ سوريه!   [2016 Jun] 
*أهداف خامنه اي با رياست جنتي در مجلس خبرگان  [2016 May] 
*ترس خامنه اي از فرا گيري زبان انگليسي چيست ؟   [2016 May] 
*فرار مالياتي و پولشويي هاي گسترده جهاني درپاناما، بهشت مالياتي!  [2016 Apr] 
*انتخابات دهم و حیله های جدید نظام ولايي   [2016 Mar] 
*ميزان رأي يك نَفَر است!  [2016 Feb] 
*ريشه ها را بايد شناخت !  [2016 Feb] 
*سفر روحاني به فرانسه و معامله پشت پرده بر سر مجاهدین   [2016 Jan] 
*بيست و دومين فستيوال تئاتر درتبعيد «كلن» با شعار «ما پارازيت نيستم »  [2015 Dec] 
*جنايات اخير رژيم فاشيستي مذهبي ايران يك عمل تروريستي و محكوم است   [2015 Nov] 
*خودرو ملي يا اسلامي ،ايدئولوژيك ( مكتبي ) ؟  [2015 Oct] 
*داستان دعواها و بر هم زدن رابطه ایران با آمريكا و توافقنامه هسته اي وین !  [2015 Sep] 
*چه سیاستی پشت هجوم گسترده پناهندگان به اروپا نهفته است؟  [2015 Sep] 
*چرا پزشكان به مناطق دور افتاده نمي روند؟( بخاطر روز پزشک )  [2015 Aug] 
*گروه اسلامي داعش بهانه اى براى حضور هميشه آمريكا در خاورميانه!  [2015 Aug] 
*توافق هسته اي وين ، فرصتي براي خواسته هاي مردم ايران!   [2015 Jul] 
*مذاكرات هسته اى و هسته اصلی ترور در خاورمیانه   [2015 Jul] 
*تنها راه نجات ايران بازگشت به اصالت خويشتن خويش!  [2015 Jun] 
*رعايت حفظ فاصله با بمب اتم ، راه حل پشت درهاي بسته است!   [2015 May] 
*تفاهم يا توافق لوزان شكستِ دلواپسان و جام زهر ديگر  [2015 Apr] 
* تاكسي جعفر پناهى به برلين آمد ،شوخى نيست !   [2015 Feb] 
*خاكسپارى بيژن دادگرى و بعضى دوستان !  [2015 Feb] 
*راز اشغال سفارت آمریکا درتهران !  [2014 Dec] 
*بزرگداشت فريدون تنكابنى، در شهر كلن كارى پسنديده !   [2014 Dec] 
*بيست و يكمين سال فستيوال تئاتر كلن به همراه يار دبستانى !   [2014 Nov] 
*از هيچِ خمينی تا پيچ بی احساسی مطلق!  [2014 Nov] 
*ترور خاموش و پيچيده سرهنگ عزيز خزاعى !  [2014 Oct] 
*ایران و بردگی مدرن ؟!  [2014 Oct] 
*چه درسهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت؟ ( قسمت دهم ، پايانى )  [2014 Sep] 
*چه درسهایی میتوان ازبهمن پنجاه و هفت گرفت ؟(بخش نهم)  [2014 Aug] 
*آلمان معادلات فيفا را بهم ريخت !   [2014 Jul] 
*آلمان چگونه مجددا ،جام را به خانه آورد؟  [2014 Jul] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت (بخش ٨)  [2014 Jul] 
*چه در سهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت ؟ ( بخش هفتم)  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت ( بخش ششم )  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن پنجاه وهفت گرفت ؟ ( بخش پنجم)  [2014 Apr] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن ٥٧ گرفت ؟ (بخش چهارم )  [2014 Apr] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت ( بخش سوم )  [2014 Mar] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت؟( بخش دوم)   [2014 Feb] 
*چه درسهايي می توان از انقلاب بهمن ٥٧ گرفت !(بخش نخست )  [2014 Feb] 
*پزشك ، نقدى بر فيلم مديكووس  [2014 Jan] 
* نلسون ماندلا سنبل مبارزه با آپارتايد ( تبعيض نژادى ) و درسهايى كه بايد از او گرفت!  [2013 Dec] 
*بيستمين فستيوال تئاتر ايرانيان در تبعيد خجسته باد  [2013 Nov] 
*تروريست كيست ،تروریست دولتی کدام است ؟  [2013 Nov] 
*حل مسئله اتمى ايران با سوريه گره خورده است !  [2013 Oct] 
*اوباما يك گام به پيش ، روحانى دو گام به پس !   [2013 Oct] 
*روحاني و باب مذاكره با آمريكا در سازمان ملل !  [2013 Sep] 
*حزب مرکل در آلمان اکثریت آراء را کسب کرد، ولى ائتلاف با كدام حزب ؟   [2013 Sep] 
*سوريه خط مقدم و خاكريز اول جمهورى اسلامى!  [2013 Sep] 
*جنايت ضد انسانى در اشرف و يا ليبرتى محكوم است   [2013 Sep] 
*رای اعتماد وزارت اطلاعات یا مجلس؟!  [2013 Aug] 
*اتحاد ، مبارزه ، تنها راه مقابله با رژيم فاشيستى مذهبى است ؟  [2013 Aug] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر؟!(قسمت سوم)  [2013 Jul] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر ؟!( قسمت دوم ) آيا جو پادگانى از ايران رخت بر خواهد بست ؟ [2013 Jul] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ (قسمت چهارم ) تحليلى از وضعيت كانديداها [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت سوم ) كانديداهاى بدون برنامه ، خصوصا براى كارگران ! [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت دوم)- مضحكه انتخابات ١٣٩٢  [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ [2013 Jun] 
*انگليس پشت پرده انتخابات ايران   [2013 May] 
*" مادورو " و " چاوز " دو روى يك سكه اند !  [2013 Apr] 
*جريان فتنه چيست ، فتنه گر كيست ؟  [2013 Apr] 
*اپوزیسیون سازی !  [2013 Feb] 
*تابلوی فساد جمهوری اسلامی!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور سی یاسی!  [2012 Nov] 
*انتساب احمدی ‌نژاد کلاه گشاد بر سر خامنه ای!  [2012 Sep] 
*پارازیت قربانی مماشات !  [2012 Jun] 
*آیا سوسیالیست های فرانسه با انتخاب اولاند مسیرکشور را عوض خواهند کرد؟  [2012 May] 
*انتخابات مجلس نهم فریب دیگری برای جهانیان !  [2012 Mar] 
*فیسبوک وشبکه های اجتماعی مجازی !  [2012 Feb] 
*تحلیلی بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  [2011 Nov] 
*چراغ سبز هیلاری کلینتون به رژیم فاشیستی ایران رشته ها را پنبه خواهد کرد!   [2011 Nov] 
*قذافی رفت ، آینده لیبی به کجا می رود ؟  [2011 Oct] 
*استبداد و پیامد های آن درجامعه !  [2011 Aug] 
*هدی صابر و بابی ساندز دو فدایی آزادیخواه !  [2011 Jun] 
*ولایت فقیه بدتر از فرعونیت !   [2011 Jun] 
*حمله به اشرف ، چرا ؟  [2011 Apr] 
*تفاوت های دو قیام در دو نظام دیکتاتوری ایران و مصر !  [2011 Mar] 
*مصر به کدام حکومت تن در خواهد داد  [2011 Feb] 
*بی بی سی ، بی بی باجی رژیم برای تست دستگیری موسوی و کروبی !  [2011 Jan] 
*اعدام ها در روند جنبش مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟   [2011 Jan] 
*آیا جزایر سه گانه بهانه ای برای حمله نظامی به ایران خواهد شد ؟  [2010 Dec] 
*مرضیه گل سر سبد هنرمندان  [2010 Nov] 
*دیه گو و محمود را باهم به چه کار آیند ؟ چه سنخیتی بین مارادونا و احمدی نژاد وجود دارد ؟ [2010 Jul] 
*میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد ! بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ [2010 Jul] 
*سی سال مبارزه و یکسال فعالیت بی امان مردم بر علیه ولایت فقیه در ایران  [2010 Jun] 
*ترور نرم در زندانهای رژیم  مجید توکلی و زندانیان سیاسی دیگر را در یابیم  [2010 May] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !  [2010 May] 
*پشت صحنه ارتجاع ولایت فقیه !   [2010 May] 
*خامنه ای قاتلی که باطل است !   [2010 Apr] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !   [2010 Mar] 
*پیروز میدان مردم متحدند !   [2010 Feb] 
*مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )  [2010 Jan] 
*مبارزه و سازماندهی تنها راه حل در مقابل رژیم (شماره 1)   [2010 Jan] 
*" نه "   [2009 Dec] 
*جنبش سبز وارد مرحله دیگری شد !   [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟ (شماره ۳)  [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟( شماره 2)   [2009 Oct] 
*جنبش سبز به کجا می رود ؟! (شماره1)   [2009 Oct] 
*رد پای رژیم و حمایت علنی از حماس در غزه !  [2009 Jan]