PEZHVAKEIRAN.COM قايل توجه نوكيشان
 

قايل توجه نوكيشان
بر اساس قرآن مي توان هر كيشي اختيار كرد و دين اسلام نيز داشت 

کاوه احمدی علی آبادی

تغيير كيش هرگز تغيير دين نيست. بنا به تعبير قرآن كه در همه جا دين خدا را به شكل مفرد و آن هم اسلام نام مي برد، كسي ممكن است كه به كيش مسيحيت يا هر كيشي ديگري در آيد، اما باز دين اسلام را داشته باشد. از اين روي دين از منظر خدا از آدم تا قيامت اسلام است؛ به همين سبب، وقتي درباره پيامبران و پيروان پيش از محمد حرف مي زند، آنان را مسلمان مي نامند. در حالي كه در مورد شريعت و كيش چنين نيست و از كيش ابراهيمي نام مي برد كه شامل يهوديت و مسيحيت و غيره مي شود و در خصوص شريعت نيز مي گويد كه براي هر قوم و امتي شريعتي قرار داديم. پس شريعت اسلام از دين اسلام جداست و با آن كه دين اسلام شامل هر كيش و شريعتي مي شود كه به همه زمان ها و مكان ها قابل تعميم است، اما  كيش و شريعت چنين نيستند و تنها با قوم و امتي خاص تعلق دارند، پس جزو وجه جهاني اسلام نيز نيستند. بدين علت، كشتن يك نوكيش كه از شريعت اسلام به كيشي دگر رفته يا كيشي ديگر را تبليغ مي كند، قتل عمد و جنايت ديني از منظر اسلام است. جای بسی تأسف است، کسانی در مورد ادیان مختلف و میزان آزادی شان تصمیم می گیرند که حتی از دین خود نیز آگاهی کافی ندارند و روش های استالینی را تحت عنوان روش های اسلامی تجویز و تحمیل می کنند که هم بر ظلم و جنایت می افزایند و هم اسلام را بدنام می کنند. این جوانان محروم و متعصب، نه از دین چیزی می دانند، نه شریعت چه رسد به روح و حقیقت دین و اسلام، و چه رسد به گفتگوی ادیان و جهانی شدن ادیان توحیدی در عصر حاضر كه در بسياري از كتب ديني خودشان نيز پيش بيني شده است. اگر با ادبیات خودشان بخواهیم قضیه را برایشان شرح دهیم، باید بگوییم آنان بدون این که بدانند از متعصبانی که می خواهند نوعی خاص از شریعت را به همه تحمیل کنند، حمایت می کنند و سربازان گمنام دجال اند، بدون این که خود بدانند! حتی کتب مذهبی شیعی خود را نیز درست نخوانده اند که در عصری که خود آن را آخرزمان تبلیغ می کنند، ادیان جهانی چگونه به هم می آمیزند و در صلح و دوستی در کنار هم زندگی می کنند و ادیان از حوزه تنگ تعصبات و جهالت ها و شریعت پرستی ها خارج می شوند و با كيش هاي مختلف،حقیقت خود را که فصل مشترک همه شان است، کشف می کنند. بندگان خدا برای چه کسانی تطابق وقایع امروز با روایات تان را تبلیغ می کنید، در حالی که خود بدان محتاج ترید و معنای آن ها را درست نفهمیده اید! كساني كه اينك به امور ديني مي پردازند، امنيتي و بي سواد در حوزه دين هستند و بايد بي درنگ تغيير كنند و مسئوليت ها با دين شناسان سپرده شود.

دین اسلام چنان که قرآن می فرماید و در زمان محمد نیز چون پیامبران دیگر تبلیغ –نه تحمیل- شد، شامل کلیه کیش های ابراهیمی –همچون مسیحیان و یهودیان- بوده و حتی کلیه اهل کتاب –صابئین و گنوسی ها و سایر ادیان دارای کتاب- نیز كه به رسمیت شناخته شده اند، مي شود. از این روی کسی اگر از شریعت اسلام به کیش ديگری تمایل پیدا کرد، از اسلام خارج نشده و برطبق ادبیات قرآنی هنوز مسلمان است و مرتد نیست و حکم مرتد نیز قتل نیست که هم با آیات قرآن -چه مکی و چه مدنی- درباره اجباری نبودن دین، منافات دارد و هم با سیره پیامبر و چند روایتی که مورد استناد فقهای کم سواد قرار می گیرد، به خاطر تغییر دین نبوده، بلکه به سبب آن بوده که ایشان مرتکب قتل و خیانت شده بودند، چنان که در مورد کسانی که به حبشه مهاجرت کردند و در آنجا مسیحی شدند، هرگز فتوای قتل داده نشد. این ها تحریفاتی است که به تدریج توسط متعصبان متشرع و فقهای شریعت پرست در قرون متمادی وارد دین اسلام شد. علاوه بر مهاجران حبشه، در عهدنامه صلح حديبيه نيز اين حقيقت لحاظ شده است. جايي كه دربندي از آن، اگر كسي از مسلمانان، به مشركان گرويد، مشركان ملزم به تحويل دادنش به پيامبر و مسلمانان نيستند. همين بند بسيار مورد انتقاد مسلمانان جوان قرار داشت. پيامبر براي شان توضيح داد كه اگر كسي نخواسته نزد ما باشد، چرا ما بايد او را به زور به نزد خود بياوريم. به عبارتي، دين در نزد مشركان اجباري بود و به همين خاطر خواهان استرداد تازه مسلماني بودند كه از مكه به مدينه مي گريختند. اما دين در اسلام اجباري نبود و به همين سبب پيامبر تحويل اجباري مسلمانان پشيمان و بازگشته به دين مشركان را در پيمان صلح حديبيه رد كرد و لحاظ ننمود. آياتي از قرآن نيز كه مسلماناني را كه دوباره به كفر و شرك برگردند، برحذر مي دارد، تنها بيم اخروي است، نه تحميل اجباري و از اين روي به كساني كه مي خواستند، آنان را بكشند، فرمود كه آنان كشته خواهند شد و چنين اجازه اي را به مسلمانان نمي دهد. همچون كساني كه به جهاد نمي رفتند، از بابت كشته شدن و قرآن مي گويد كه اگر اجل شان رسيده باشد، كشته خواهند شد، حتي اگر در خانه باشند. يعني وقتي مي گويد كه كشته خواهند شد، منظور اين نيست كه مسلمانان كساني را كه به جهاد نمي آيند، بكشند و مسلمانان چنين كاري نيز نكردند و همين گونه در مورد مرتدان مي فرمايد كه عاقبت هلاك خواهند شد، تا به مسلمانان بفهماند كه آنان چنين اجازه اي ندارند و در دين اجبار نيست. تغيير دين را نيز به گونه اي مطرح مي كند كه انگار از تغيير باور متمايز مي سازد، تا بفهميم كه كسي كه هدايت شده نمي تواند گمراه شود و هدايت با باور متفاوت است و تغيير باور به كيشي ديگر به مفهوم تغيير از دين اسلام نيست. مشابه همين مطلب را در مسيحيت داريم و كسي ممكن است مسيحي باشد، اما هنوز يك نجات يافته نباشد و نجات يافته كسي است كه دوباره متولد شده باشد. به عبارتي، تغيير باور تأثير چنداني روي زندگي و نفس معنوي آن ندارد و تغيير شخصيت و از اين رو به آن رو شدن است كه ملاك است. دقت كنيد، اساساً تنها اين تحليل از آيات ارتداد است كه مانع از تناقض معنا با آياتي مي شود كه مي فرمايد، "دين من براي من و دين شما براي شما" و "در دين اجباري نيست" (يكي مكي و ديگري مدني است و نشان مي دهد كه آنان آيات مصلحتي نيز نبوده اند) و هر تفسيري خلاف آن موجب تناقض صريح در آيات قرآن مي شود. ممكن است، برخي نيز بگويند كه اگر چنين چيزي است، چرا متدينان و روحانيون چنين باوري ندارند و عكس اش عمل مي كنند، كه بايد به دوستان بگويم كه همچون قانون اساسي كه از نگارش اش و قصد و معنايي كه از بند بند آن نگارندگان اش نوشته اند مدت اندكي نمي گذرد كه اولاً بندهايي را كه به نفع شان نيست، عمل نمي كنند و بندهايي ديگر را چنان در تفاسير تغيير مي دهند كه بسياري به عكس محتواي آن بندها در زمان نگارش بدل شده است. همين رياكاران در پيش از انقلاب و حتي اوائل انقلاب يا شعار تفتيش عقايد ممنوع سر كار آمدند كه هم شامل دين و هم ايدئولوژي و هم تمايلات حزبي و هر نوع اعتقادات شخصي مي شد كه بازمانده هاي آن را در قانون اساسي مي توانيد هم اينك نيز بيابيد، ولي اينك نه تنها تفتيش عقيده مي كنند، در حريم خصوصي افراد وارد مي شوند كه در منازل به چه كيش و مناسكي مي پردازند و براي آن مجازات هاي وحشيانه نيز اعمال مي كنند!! و وقتي نيز كه بر ايشان خورده مي گيريد، با اتهام و افترايي به غير از آنچه حقيقتاً افراد را به خاطرش مجازات مي كنند، بر گناه خويش وقاحت را نيز مي افزايند. كليه كيش هاي ديگر نيز چون نوكيشاني كه از شريعت اسلام به مسيحيت، زرتشتي، بهايي و هر كيش ديگري برگشته اند، بنابراين مي توانند دين شان اسلام نيز همزمان باشد و هيچ كس نمي توان بدين بهانه به ايشان برچسب مرتد بزند و آنان در فرم هاي رسمي نيز مي توانند دين اسلام را قيد كنند، و حال كيش شان هر چه كه مي خواهد باشد.

به متعصبان متشرع بگويم، اين ديني كه معرفي كرديد چون سراسر شيادي است و در اين چند دهه جوانان فهميده اند كه شما حتي وقتي با تاوان هاي بسيار مردم، چيزي را مي پذيريد، باز در لفظ مي پذيريد و در عمل تكرار و حتي چه بسا بدتر مي كنيد، راه تغيير دين را برگزيده اند و دارم با شما حجت را تمام مي كنم، اگر به اين رفتارتان در فشار آوردن به مردم و آزار و اذيت نوكيشان- تغيير كيش از اسلام به مسيحيت يا زرتشتي و غيره- ادامه دهيد، اين جريان به يك جنبش خاموش بدل مي شود و نسل امروز ناگهان و يك شبه تغيير كيش به اديان ديگر مي دهد؛ به خصوص كه اينك شما آنچه را كه تحت عنوان اسلام انجام مي دهيد، كارهاي اعراب جاهلي 14 قرن پيش است و پيامبر اسلام براي زدودن آن ها مبعوث شد و مثلاً امروزه مسيحيت به روح اسلام دوران پيامبر نزديك تر است و دين محبت و گذشت است و برخلاف شما كه چون كودكان مدام در حال انتقام گرفتن از مردم و تحميل ظلمي مضاعف بر مردم ايد و هنوز بلوغ شخصيتي نيافته ايد، چون به مانند انسان هاي صغير در حال لج بازي با مردم ايد و شيادي اي پيشه كرده ايد كه در تاريخ اسلام بي سابقه است. باز به متعصبان ديني و متشرعين كم سواد هشدار مي دهم كه اگر به روند كنوني ادامه دهيد، اين جريان تغيير كيش جوانان به كيش هاي ديگر كه بر اثر تحميل "اسلام شيادانه" به مردم موجب نفرت جوانان شده به يك جنبش تبديل مي شود و عملاً بدلي مي گردد، بر عليه شما كه با هيچ دروغ و مكري نمي توانيد اشتباه كرده تان را جبران كنيد. شما نمي دانيد كه ما در چه نقطه عطف تاريخي هستيم و تحولات بعدي چگونه دروغ و ريا و ظلم و وقاحت را خواهد شست؛ بيش از اين خود را مفتضح نكنيد، اگر واقعاً از آخرت بیش از فشارهای حکومتی می ترسيد و تنها سر منبر روضه نمی خوانيد!

منبع:پژواک ایران


 کاوه احمدی علی آبادی

فهرست مطالب  کاوه احمدی علی آبادی در سایت پژواک ایران 

*راز پیروزی رعدآسای انقلابیون عراقی در استان های سنی نشین؛رهبری، فرماندهی و مدیریت میدانی  [2014 Jul] 
*نقاب هاي دجال كبير انقلاب شخصیت واقعی پشت نقاب رهبر انقلاب را بهتر بشناسیم [2014 Jun] 
*وقتي مفسدان مبلغ دين خدا مي شوند!  شما شهر خدا را با بهشت عوضي گرفته ايد [2014 Jun] 
*تحليلي بر رازهاي تداوم شكست اصلاح طلبان؛ ثمره والاس رقصيدن پنهاني با شيطان!  [2014 May] 
*تحليلي بر انتخابات عراق؛ خوانش سناريوهاي پيش رو در عراق  [2014 May] 
*مبارزات منفي و مثبت ايرانيان با رژيم كه تداوم دارد رژيم ايران در همه عرصه ها قافيه را باخته است [2014 Apr] 
*تحليلي بر تحولات شتابان خاورميانه و شمال آفريقا؛در آستانه فوران توفاني ديگري در منطقه ايستاده ايم  [2014 Apr] 
*همگام با سنفوني حقوق بشري بر ضد رژيم ايران؛  [2014 Apr] 
*حملات حقوق بشري به رژيم ايران بايد ادامه يابد؛ بي وقفه و پي در پي  [2014 Apr] 
*در كوران بحران ها در اينجا و آنجا؛  [2014 Apr] 
*تحليلي بر انتخابات شهرداري هاي تركيه؛ پيروزي كه مي تواند فريبنده باشد!  [2014 Apr] 
*سنفوني ايرانيان به هم مي پيوندد؟ آسوده و آرام يا روي سرير خون حاكمان! [2014 Mar] 
*روسيه كريمه را تصاحب كرد، اما اوكراين را از دست داد!  [2014 Mar] 
*چرا اسلامگرايان امروز بدتر از جاهلان صدر اسلام اند؟ تبديل ميليون ها انسان به مشتي حيوان! [2014 Mar] 
*تحليلي بر شطرنج سناريوهاي پوتين-اوباما؛ از اوكراين تا سوريه  [2014 Mar] 
*بحران كنوني اوكراين، نشان دهنده دورنماي ژئوپالتيك آينده؛ هنوز هيچ چيز از دست نرفته  [2014 Mar] 
*تغيير و اصلاح در اينجا و آنجاي خاورميانه؛  [2014 Feb] 
*معاملات شيطاني؛ براي يك آرماگدون شيطاني   [2014 Feb] 
*خاورميانه به كدام سوي؟ مصالحه يا محاربه!  [2014 Feb] 
*كردها به سوي كنفدراسيون به جاي تشكيل كشور يا تجزيه؛ تشكيل كنفدراسيون بدون فروپاشي سيستم دولت –ملت ها در خاورميانه [2014 Feb] 
*تحليلي بر انقلاب ها و جنبش هاي خاورميانه از ديكتاتوري نظامي و استبداد ديني به سوي دموكراسي [2014 Jan] 
*ايران در سياست هايش در منطقه مي سوزد تحليلي بر گسترش جنگ داخلي از سوريه به عراق؛ [2014 Jan] 
*شكست 9 دي پس از چهار سال جنبش سبز به كوري چشم اقتدارگرايان و دودوزه بازان هنوز زنده است [2014 Jan] 
*تحليلي بر چرخش پازل سوريه؛ با ريزش و تكميل توأمان  [2013 Dec] 
*رنگين كمان جنبش هاي خاورميانه؛  بفرماييد، حالا تحويل بگيريد!  [2013 Dec] 
*پرده اول: مرگ يك دستفروش پرده آخر: رستاخيز يك دستفروش [2013 Dec] 
*تحليلي از توافق ژنو تا مذاكرات ژنو 2 از كيش تا آچمز خاورميانه؛ [2013 Dec] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ ... و اين است ماندلا [2013 Dec] 
*آن يك بمبي كه مي تواند تمام سيستم هاي دفاعي يك كشور را نابود كند، چيست؟  [2013 Dec] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*تقويت زبان هاي مادري و گويش هاي محلي؛ در كنار توسعه منطقه اي و آباداني محلي مناطق محروم  [2013 Nov] 
*از شاه تا برژينسكي؛ شاه قرباني «فتنه بزرگ»  [2013 Oct] 
*حركات صلح آميز در صفحه شطرنج خاورميانه  [2013 Sep] 
*جنگ و صلح در اديان؛ چرا در سوريه مسئول ايم؟  [2013 Sep] 
*صلح طلبي به قيمت قتل عام همگان؟ يعني بگذاريم تا باز بكشند!  [2013 Sep] 
*بخوان؛ تاريخ دروغ هاي شيرين يك ملت را! ملتي كه نمي خواهد مسئوليت تصميات اش را برعهده بگيرد [2013 Aug] 
*در كوران قيام هاي خاورميانه؛ آيا صداي يكديگر را مي شنويد؟  [2013 Aug] 
*كودتا با تيمي امنيتي و نه نظامي  [2013 Aug] 
*ديگر كافي است، اينك زمان اقداماتي عملي است حق ماندني و باطل رفتني است [2013 Aug] 
*بهاييان و بابيان جزو اهل كتاب اند تبعيض در حق هر انساني به هر بهانه اي به خصوص دين، ظلم است [2013 Aug] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ و اين است ماندلا  [2013 Aug] 
*تمام ابعاد شطرنج سوريه را دريابيم  [2013 Jul] 
*چرخش بهار منطقه از ضد ديكتاتوري نظامي به ضد ديكتاتوري مذهبي جنبش ضد استبدادي خاورميانه ادامه دارد؛ [2013 Jul] 
*آن كسي كه بايد ثابت كند، اسلام و دموكراسي تضادي ندارند، اسلام گرايان اند؛ از نظر اسلام گرايان، حق يعني تنها  [2013 Jul] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*دولت جديد پاكستان از تهديد تا فرصت؛ كمربند سبز يا كمربند انفجاري در راه است؟! [2013 May] 
*چرا حق حاكميت از منظر ديني با انسان هاست كسي كه آزاد نيست، بندگي خدايش بي ارزش است [2013 Apr] 
*تكميل پازل پيروزي نهايي در سوريه  [2013 Apr] 
*مسلمانان مسلماني ز سر گيريد؛ از ديدگاه «همزماني» تا «در زماني» [2013 Apr] 
*قرن بيست و يكم عصر مرگ ايدئولوژي ها انسانيت بدون ايدئولوژي [2013 Apr] 
*در شبه جزيره كره چه مي گذرد؟ تحليلي بر تفكرات پشت بازي هاي رهبران كره شمالي  [2013 Apr] 
*اين يك رستاخيز است  [2013 Mar] 
*اميدي براي كاتوليك ها بازتعريفي از مسيحيت كاتوليك [2013 Mar] 
*نماينده ايران بدون اين كه بداند، گزارش احمد شهيد را تأييد كرد  [2013 Mar] 
*تحليلي بر بازي هاي شيطاني در خاورميانه!؟  [2013 Feb] 
*قواعد بازي در دنيا و منطقه اي را كه زندگي مي كنيم، بشناسيم  [2013 Jan] 
*خاورميانه پيش از آرماگدون  [2013 Jan] 
*آخرين تحولات در بهار عربي؛ عراق دوباره در بهار عربي برخاست  [2012 Dec] 
*حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند!  [2012 Dec] 
*افسانه ها را اين گونه واقعيت مي بخشند  [2012 Nov] 
*چگونگي اقدامات رسمي و غيررسمي در خاورميانه؛ تداوم فرار شتابان از الگوي متحجر ايران  [2012 Nov] 
*ستار بهشتي؛ از قهرمانان معنوي ما درك نفس يك زندگي تمام و كمال انساني و برحق [2012 Nov] 
*خاورميانه پس از آخرين تحولات  [2012 Nov] 
*چه موقع منجي ظهور مي كند؟! گزينش در نبرد آخرزمان يعني چه؟ [2012 Oct] 
*نبرد با اشباح در جنگ جهاني دوم  [2012 Oct] 
*به سوی ژئوپولتیکی چند قطبی در خاورمیانه  [2012 Sep] 
*تحلیلی از کنفرانس غیرمتعهدها- مقامات ایران، منزوی حتی در پایتخت خود!   [2012 Sep] 
*چرا دموكراسي در جهان سوم تنها با نظام جمهوري شدني است  [2012 Aug] 
*گرداب سوريه عميق تر مي شود پست ترين بازندگان را بشناسيد [2012 Jul] 
*دانشگاه قرن هاست كه كابوس متعصبان و سطحي انديشان ديني بوده است  [2012 Jul] 
*رژيم فاسد به مثابه "شخصيت حقوقي"  ساختار شبكه حكومتي اساساً فسادپرور ريخته شده است [2012 Jun] 
*قيامي جهاني كه از ايران آغاز شد انقلابي از پاي اينترنت! [2012 Jun] 
*جاه طلبي معنوي خطرناك ترين فريب عالمان عالمي معنوي يا برده خداي قدرت!؟ [2012 Jun] 
*امروز نياز به تفكري استراتژيك به جاي تفكر نظامي  [2012 May] 
*جنايتكاران هم مي ميرند! شيرازه رژيم در آستانه فروپاشي است [2012 May] 
*حكم قتل براي ارتداد در صدر اسلام نيست اين بود روش امامان؟ [2012 May] 
*كمپين هاي بين المللي جنبش ها گسترش يابد  [2012 May] 
*از نفرين فرعون تا نفرين مادران عزادار كابوس ها تعبير مي شوند [2012 May] 
*روضه خوان هاي ايران چه خوابي براي عراق ديده اند؟  [2012 Apr] 
*سخنان كسي كه مي پندارد، عيار عوام فريبي دست اش است! اگر حكومتي به صرف شريعت اسلامي است، پس حكومت يزيد نيز [2012 Apr] 
*شخصيت يك دين چيست؟ شخصيت ديني خود را بشناسيم  [2012 Apr] 
*هر كشوري سود يا ضرر تفكرات حاكمان اش را مي برد آب ها و سرزمين هاي مشترك، فرصت به جاي تهديد [2012 Apr] 
*در صفحه شطرنج ايران چه مي گذرد  [2012 Apr] 
*مديريت منطقه اي با مشاركت جهاني براي بحران سوريه  [2012 Mar] 
*آئين‌هايي‌ نوروزي‌  [2012 Mar] 
*جنبش با اعتراضات نامتقارن و فرسايشي زنده است مرگ يك حكومت پيش از تدفين آن [2012 Mar] 
*بخوان؛ تاريخ مي تواند بسيار بي رحم باشد بياييد، بيش از اين به خود دروغ نگوييم [2012 Mar] 
*قانون مجازات ضد اسلامي و جاهلي تغييرات صوري و رياكارانه اند [2012 Mar] 
*به مبارزان راه آزادي در سوريه نفس متفاوت راه حق و باطل  [2012 Mar] 
*در سوداي دوران جنگ سرد!  [2012 Feb] 
*جهاني شدن با رسانه هاي ديجيتال و مجازي؛ اينجا و اكنون- دکتر کاوه احمدی علی آبادی   [2012 Feb] 
*بصيرت زير برف! هستيم و مي بينيم... [2012 Feb] 
*جنگ؛ از تور تا شبكه  [2012 Jan] 
*فحواي كلام در كتب مقدّس كدام است؟ چون فحواي كلام وحي را نمي فهيم، به نام دين عكس آن رفتار مي كنيم [2012 Jan] 
*او ما را از جنگ به دور داشت  [2012 Jan] 
*قدرت سرد و قدرت نرم در جنگ   [2012 Jan] 
*فتنه گران در حال سقوط! فتنه در تاريخ اسلام چه بود؟  [2012 Jan] 
*«و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم»  [2011 Dec] 
*چراغ ها را ما به موقع خاموش كرديم پشت صحنه وقايع كودتاي 88  [2011 Dec] 
*چرا فرهنگ و دين با زور نمي شود؟ هنوز تفاوت تبليغ با ضدتبليغ را نمي دانيد! [2011 Dec] 
*رازهايي از عيسي منجي به مناسبت ميلاد نمادين عيسي مسيح [2011 Dec] 
*به پيشواز شب يلدا: طلیعه پیروزی نور بر ظلمت  [2011 Dec] 
*چرا در ماجراي پهپاد كسي حرف تان را باور نمي كند؟ كپي پهپاد طلب تان، هواپيماهايتان سقوط نكند [2011 Dec] 
*به سوي دموكراسي انساني، نه درگيري هاي مذهبي و قومي  [2011 Dec] 
*نقش هاي جديد قدرت هاي منطقه اي خاورميانه  [2011 Dec] 
*آنچه ما نمي بينيم، اما نسل امروز مي بيند  [2011 Nov] 
*خشت هاي طلا براي امامان مردم يا پادشاهان زراندوز!؟  [2011 Nov] 
*ايران از سردرگمي تا نقشي منفي در منطقه!  [2011 Nov] 
*آقايان «X» در پرونده هاي واتر گيت، ويروس هاي امنيتي و انفجار ملارد!؟  [2011 Nov] 
*گذر و نظري بر هويت ايرانيان؛ آريايي، عيلامي يا ايراني؟!  [2011 Nov] 
*امواج جنبش ديني چگونه متحول مي سازند شتاب جنبش تغيير كيش و دين جوانان ايراني بهت آور است [2011 Nov] 
*حكومت ايران، منفور ملل منطقه و الگو گيري براي ديكتاتوري هاي منطقه  [2011 Nov] 
*پيروزي صلح آميز بر دشمني با بمب هاي هسته اي چگونه از ظرفيت هاي عضويت هاي جديد فلسطين بهره بريم [2011 Nov] 
*نظام پارلماني با تغيير يك پست تحقق نمي يابد  [2011 Oct] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Oct] 
*حجاب در اسلام هرگز اجباري نبوده و نيست حجاب اجباري بنا بر بينش اسلامي، حقوق زنان را ضايع مي كند [2011 Oct] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  حد سنگسار حتی در شریعت اسلامی نیست، چه رسد به دین اسلام [2011 Oct] 
*حقايق پشت ترور سفير عربستان چرا آمريكا از طرح ترور توسط رژيم ايران متعجب شد؟ [2011 Oct] 
*نقابي براي يك انقلاب!؟  [2011 Oct] 
*چرا موساد اصرار به هدايت گروه هاي تندروي فلسطيني دارد؟  [2011 Oct] 
*كشور فلسطين از بحر الميت (جنازه) تا نهر خون!؟  [2011 Oct] 
*شطرنج در خاورميانه عالي پيش مي رود  [2011 Oct] 
*فساد، دزدي و قاچاق در جوامع مختلف و جامعه ما  [2011 Oct] 
*جنبش تغيير دين، جنبش خاموش جوانان شده است مردم دين "خاك دو عالم بر سر" نمي خواهند [2011 Sep] 
*دانشگاه را به كابوسي براي متحجران بدل خواهيم كرد بگذار كه تاريخ امروز را اين سان خلق كنيم [2011 Sep] 
*ياغيگري حكومتي  [2011 Sep] 
*از گنگ خواب ديده تا وقيح سر گردنه!  [2011 Sep] 
*خطر حمله به ايران با سه سناريو!  [2011 Sep] 
*تاريخ سياسي ما در دوران پيش از ماكياولي ست  [2011 Sep] 
*چرا و چه وقت دزدي هاي حكومتي در كشور لو مي رود؟ آن ها با كسي شوخي ندارند!؟ [2011 Sep] 
*مشكلاتمان از بابت دشمنان است، يا جهان بينی خودمان؟! قابل توجه كساني كه سكسكه "دشمن" گرفته اند [2011 Sep] 
*محكوم به شكست بودند، چون دين و عقيده را اجباري ساخته بودند دولت مسئول است [2011 Sep] 
*مانيفستي براي يك رستاخيز  [2011 Sep] 
*هويت اعتراضات و انقلاب ها در دنياي امروز به بهانه هويت اعتراضات اخير در آذربايجان [2011 Aug] 
*وضعيت خاورميانه پس از آخرين تحولات موضوع داخلي است تا زماني كه مردم را سركوب نكنيد [2011 Aug] 
*‌ونداليسم ‌"بين نسلی" و علل ‌آن‌ در ايران  [2011 Aug] 
*نقش كنش هاى اجتماعى در توسعه  [2011 Aug] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Aug] 
*كنش‌ معطوف‌ به‌ قدرت‌ مانع‌ توسعه‌  [2011 Aug] 
*فقاهت در اسلام نيست   [2011 Aug] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  «و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم» [2011 Aug] 
*حكومت ظالم اسلامي نيست! دفاع از حكومتي كه ظلم كند، مشاركت در ظلم است! [2011 Jul] 
*مشكلات حقيقي دستگاه قضايي و انتظامي كشور كجاست؟  [2011 Jul] 
*اين هم شواهدي بر ادعاي ما  [2011 Jul] 
*فتنه بزرگ قرن؛ ساختاري امنيتي براي نقاب  [2011 Jul] 
*قايل توجه نوكيشان بر اساس قرآن مي توان هر كيشي اختيار كرد و دين اسلام نيز داشت [2011 Jul] 
*استقلال ملت هاي دربند پس از نيم قرن امروز سودان، فردا فلسطين  [2011 Jul] 
*جنبش خاموش ما دموكراتيك پيش مي رود جدي مي گويم: بفرماييد غنيمت تان را برداريد [2011 Jul] 
*جنبش تغيير كيش در راه است؟ چرا ما اقوام و اديان مختلف خود را به رسميت نمي شناسيم!؟ [2011 Jul] 
*در آستانه رستاخيز  [2011 Jul] 
*به پيشواز 18 تير خوانش روند تاريخ يك علم است: جنبش زنده پيش مي رود [2011 Jul] 
*كشتن نوكيشان قتل عمد است، تغيير كيش هرگز تغيير دين نيست  [2011 Jun]