PEZHVAKEIRAN.COM حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند!
 

حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند!
کاوه احمدی علی آبادی

 

سخنان و اعمال مقامات كشورهاي خاورميانه حاكي از آن است كه حتي در كشورهايي كه دموكراسي هاي نوپا شكل گرفته است، شناختي درست از حقوق بشر و دموكراسي ندارند.

نمونه بارزش سخنان اخير مالكي نخست وزير عراق به مناسبت روز جهاني حقوق بشر بود كه البته به شكل رندانه اي در قالب پرسش مطرح شده بود؟ (كه اگر در حافظه ام درست مانده باشند، با اين مضمون بودند): آيا مجازات كساني كه ديگران را ترور مي كنند، جرم است؟ پاسخ صريح آن اين است كه بلي و اگر با جانيان چون همان ها رفتار كنيم، مثل آنان مجرم و جاني خواهيم بود، از اين سبب مجازات متهمان و تروريست ها نيز بايد در دادگاهي عادلانه و منصفانه و با در اختيار داشتن كليه حقوق متهمان –از جمله حق داشتن وكيلي از طرف خود- باشد، نه با بازجويي هاي وحشيانه و شكنجه هاي رقت انگيز و گرنه خود مشمول مجرمان و جانيان خواهيد بود كه بايد در دادگاهي صالحه محاكمه شويد. پرسش مالكي اين بود كه آيا قاتلان و جانيان و تروريست ها با اين رفتارهايشان انسان اند؟ و پاسخ اين است كه بلي، گرچه آنان نيز چون بسياري از حاكماني كه به نيروهاي امنيتي و نظامي متكي اند، و با پشتوانه آنان مرتكب زشت ترين جنايات مي شوند، و حيوان صفتانه رفتار مي كنند، اما در فطرت انساني باز همچون هر كسي انسان اند و چون هر انساني به سبب دميدن شدن روح خدا در كالبدشان مقدّس اند و اگر مجازات كنندگان شان نمي خواهند كه چون آنان جاني شمرده شوند، بايد تمامي حقوق متهمان و مجرمان را رعايت كنند و گرنه آنان نيز. آيا مجرمان نبايد مجازات شوند؟ چرا، اما تحت فشار و بازجويي و شكنجه نه. درضمن، از اين پس كه قرار شد مطالب از بر شده روضه خوان هاي ايران را كه جوجه اطلاعاتي هاي حكومتي به شما مي رسانند، تكرار كنيد (و باز از اين قبيل بلبل زبوني ها بكنيد)، يك مشورتي هم با تعدادي از حقوق دانان اطراف تان بكنيد كه اين مطالب ابتدايي در علم حقوق را به شما گوشزد كنند، چون قوه قضاييه ايران سال هاست كه از حقوقدان و دادستان هاي باسواد و حتي باانصاف تهي شده است. مهمتر از آن، سخنان نماينده سازمان ملل در زمينه حقوق بشر در عراق بسيار چاپلوسانه و اشمئزاز برانگيز بود و او فرد بسيار بي كفايتي نشان داده كه از واقعيت هاي جاري در عراق بسيار دور است و بايد هر چه زودتر عوض شود، تا قبل از آن كه عراق به ايراني ديگر بدل نشده است.

بعد دوم ناآشنايي به اسلام گرايان منطقه برمي گردد كه هر جاي دين خدا كه برايشان صرف نداشت، خود را به بي شعوري مي زنند. در قرآن نه حتي يك كلمه از حكومت اسلامي سخن رفته و نه حتي توصيه اي شده است (و پيامبران مدام خود را تنها و تنها پيام رسان معرفي مي كردند، نه كساني كه به خاطر وحي بخواهند بر ديگران برتري داشته يا حكومت كنند؛ برويد قرآن تان را دوباره بخوانيد!) كه دقيقاً برعكس، چه در اجراي احكام ثانويه و چه ساير شئونات اسلامي نه تنها تكليفي بر دوش پيامبر نمي گذارد (و تو را نگهبان ايشان نساختم؛ پس متذكر شو كه تو فقط متذكر شونده اي)، بلكه به صراحت هر كس را در دين و شريعت اش آزاد گذاشته (دين من براي من و دين شما براي شما) و هر گونه اجباري را از دين و دينداري دور مي سازد (در دين اجباري نيست) و در عمل نيز پيامبر خود را در مدينة النبي "مختار" و "مجاز" نمي بيند تا شريعت اسلام را بر همگان جاري نمي سازد (چون در غير اين صورت "حق" غيرمسلمانان را ضايع كرده و بنا به فرموده خداوند، حقي را كه مردم نبخشند، حتي خداوند نمي تواند ببخشد؛ خوب دقت كنيد)، بلكه هر كسي را در شريعت اش آزاد مي گذارد و حجاب نيز چون ساير شئونات زندگي هرگز اجباري نبوده است، بلكه آياتي را كه مربوط به حجاب مي دانيد، اساساً آيات حجب و حيا و پاكدامني است و اعراب بدوي كه داراي عصبيت ديني بودند، بر حجاب تأكيد داشتند؛ چون از هر حقيقت ديني، تعبيري سطحي داشتند). از اين سبب، هيچ كس نمي تواند در يك كشور همگان را به اسلام و شريعت اسلامي ملزم سازد؛ مگر اين كه خود را به كوچه علي چپ زده باشد؛ كه سرنوشت چنين افرادي نيز به صراحت و به كرّات در قرآن ذكر شده است. بنابراين، هر حكومتي كه در هر كشوري به نام شريعت اسلام يا دين اسلام بخواهد قوانين اش را بر ديگران تحميل كند، بنا به نص قرآن و سيره پيامبر مسلمان نيست، بلكه افكار جاهلي پيش از پيامبر اسلام را مي خواهد به نام اسلام به مردم غالب كند؛ درست مثل طالبان و حاكمان كنوني ايران.

نكته سوم، هر موقع به گروه هاي اسلامي خاورميانه گفته مي شود كه حقوق انساني همگان و حقوق اقليت هاي ديني و قومي و غيره را بايد حفظ كنيد، مي گويند ما به اسلام تندرو عقيده نداريم. اين پاسخ درستي نيست و پيداست كه مطلب را هنوز نگرفته ايد. اولاً هيچ تندروي اي در تاريخ نبوده كه خود را تندرو بداند، بلكه سايرين را ول انگار مي پنداشته و خود را متعادل و از پيروان "دين ناب" و "اسلام ناب". ثانياً تمايز تندروها نيز در همين تحميل خواسته هايشان به ديگران و غيرمسلمانان مشخص مي شود، نه فقط در شدت و ضعف شان. هيچ كشوري دربست نمي تواند به ديني خاص منسوب باشد، مگر اين كه پيروان اش تندرو باشند.

و خلاصه گروه هاي اسلامي بايد از اين سوءتفاهمي نيز كه در مورد دموكراسي دارند، خارج شوند: دموكراسي حكومت اكثريت بر ديگران نيست. دموكراسي حكومت اكثريتي است كه حقوق همه اقليت ها را رعايت كند و گرنه هر چه از ولو صندوق بيرون آورد، تنها ديكتاتوري و ظلم اكثريت بر اقليت است كه در دنيا و آخرت بايد پاسخگوي غيرمسلمانان باشند. صندوق مقدّس نيست، بلكه تنها بخشي از مكانيسمي است در دموكراسي و به همين سبب است كه اتفاقاً بزرگترين ديكتاتوري هاي تاريخ از داخل صندوق بيرون آمدند و مي آيند. تنها گروه اسلام گرايي كه تاكنون از آزمون بهار عربي سربلند بيرون آمده، حزب النهضه تونس است كه رهبرشان متفكري با "بالاترين تحصيلات" از دانشگاه هاي معتبر جهان و مهمتر آن كه شخصيتي "دنيا ديده" است. در نقطه مقابل، رفتار اخوان المسلمين مصر، نمونه مشت در مقابل خروار در ساير كشورها است (به خصوص اخوان المسلمين سوريه و اردن حواس شان را حسابي جمع كنند) و در صورت تصويب ديكتاتوري اكثريت در مصر از طريق همه پرسي اي كه براي پيش نويس قانون اساسي توسط اقليت ها نوشته و تأييد نشده، بايد كليه دفاتر اخوان المسلمين در ساير كشورها به عنوان دزدان انقلاب و بهار عربي كه درصدد بودند با نقاب انقلابي، كشور را از ديكتاتوري نظامي و مدرن به ديكتاتوري مذهبي و سنتي و حتي قبيله اي و چه بسا متوحش برگردانند، بسته شده و كليه فعاليت هايشان متوقف شود، اما دستگير نشده و مشكلي برايشان ايجاد نشود (محض اطلاع تان هم بگويم كه آرزوي تشكيل "اتحاد جماهير بربريت اسلامي" را آن هم با نام "خلافت اسلامي" يا "تمدن اسلامي" با خود به گور خواهيد برد). آنان در هيچ كجا نبايد حزب تشكيل دهند و در كشورهايي كه قبلاً تشكيل شده بايد منحل شوند، چون به اصول دموكراسي پايبند نيستند و رياكارانه دم از دموكراسي مي زنند تا به قدرت رسند و سپس چهره مزورانه شان را نشان دهند و اسلام را وسيله اي ساخته اند براي ظلم بر ديگران و اينبار به نام دين؛ البته كمي دير دست به كار شدند و انقلاب ايران قبلاً درست عبرتي شده است براي ساير كشورها و مي بينيم كه انقلابيون در همه كشورهاي خاورميانه بدون استثناء هم به صراحت مي گويند نمي خواهند مثل ايران شوند و هم در عمل نه تنها راه متفاوت كه راه تقابل با حكومت ايران را برمي گزينند. درخواست احزاب تنها بايد بر اساس پايبندي به اين اصول بنيادين دموكراسي پذيرفته و تأييد شود و گرنه به عنوان احزاب نمي توانند فعاليت كرده و در انتخابات شركت كنند. بدون تعارف نيز بگويم كه هر كشوري در كوتاه مدت بخواهد با تصور اين كه اكثريتي دارد كه مي تواند با روش هاي مختلف اقليت ها را زير سلطه خود ببرد، در بلندمدت با تجزيه كشورش روبرو خواهد شد كه واكنشي است طبيعي و محق نسبت به بي عدالتي و ضاييع نمودن حقوق انسان ها؛ به خصوص اقليت ها.

مهمتر آن كه در مقابل اين تعريف متوحش و غيرانساني اي كه از اسلام داده ايد، چشمان تان را باز كنيد تا ببينيد كه نسل جوان در خاورميانه به شكلي شتابان از اين ديني كه معرفي مي كنيد دارد فرار مي كند و اگر همين گونه ادامه دهيد همان بلايي سرتان مي آيد كه سر اسلام و شيعه در ايران آوردند. محض اطلاع تان بگويم كه همين حالا ايران ديگر كشوري با اكثريت شيعه نيست. تعجب نكنيد؛ آخرين آمارگيري هاي رسمي دولت كه مخفي نگاه داشته مي شود، مي گويد از جمعيت 76 ميليوني ايران، 35 ميليون سني هستند (كه دليل دستور حكومتي رشد جمعيت به همراه كنترل آن در برخي از استان ها به همين دليل است) كه تازه بدون احتساب افغاني هاي غيرقانوني كه سال هاست در ايران زندگي مي كنند و همين طور افغاني هايي كه با زنان ايراني ازدواج كرده اند و به خاطر اين كه فرزندان شان در شناسنامه ها سني ذكر نشوند (انگار خود را گول مي زنند! پنهان نمودن آمار كه واقعيت را تغيير نمي دهد!!) بدان ها شناسنامه نمي دهند. اين ها تنها شامل آمار شناسنامه اي است و بسياري بدون اين كه رسماً تغيير ديني بدهند، يا بي دين و يا حتي ضد دين شده و به طور كلي از هر ديني بيزار شده اند، چون ديني را كه دروغ بگويد، دزدي كند، ريا كند، شكنجه دهد، تجاوز كند و آدم بكشد و همه را نيز به خاطر حكومت كند، نمي خواهند؛ حال هر چه كه مي خواهيد نام آن دين را بگذاريد و هر چه مي پسنيدد آن را تبليغ كنيد و بر در و ديوار بكوبيد، و حتي با صرف ميلياردها دلار پول نمي توانيد؛ چون از قلب هاي انسان ها رخت بربسته است. اين در حالي است كه مسيحيت به دومين دين بزرگ كشور بدل شده ونوكيشان مسيحي و زرتشتي به شكلي شتابان در حال افزايش اند و جوانان به شكلي گروهي تغيير دين مي دهند (به خصوص پس از وقايع سال 88 به بعد) و خيلي نيز به دين يا كيش جديدي كه وارد مي شوند، كاري ندارند، بلكه كه در حقيقت از دين اشمئزاز برانگيز حكومتي امروز فرار مي كنند؛ چون دريافته اند، ديني كه روح اش "دين خاك دو عالم بر سر" است، بدرد زندگي نمي خورد و به درد همان خاك بر سرها مي خورد و از اين سبب آن را به صورت دين حكومتي تف مي كنند. همه اين ها درست در زماني است كه حكومت ايران در تمام طول اين سال ها فكر مي كرده كه تبليغ دين اسلام و مذهب تشيع مي كرده، در حالي كه در واقع ضدتبليغ اسلام و شيعه مي كرده و خود خبر نداشته است كه جامعه ايران را در طول اين قرن ها با اكثريت شيعه، در طول تنها چهار دهه به اقليت بدل كرده است. چون دين به خواسته دل انسان مربوط است و وجه وجداني انسان را مدنظر دارد، كه با زور و تزوير بيگانه است و اگر غير از اين كند، انزجار عمومي و فرار همگاني را برمي انگيزد و يكي از رازهاي تغيير دين هاي گروهي و فروپاشي هاي نظام هاي ديني و جايگزين شان با نظامي هايي ديگر در طول تاريخ همين بوده است؛ كه البته قابل فهم براي تعدادي آخوند و مداح و پاسدار نيست.

منبع:پژواک ایران


 کاوه احمدی علی آبادی

فهرست مطالب  کاوه احمدی علی آبادی در سایت پژواک ایران 

*راز پیروزی رعدآسای انقلابیون عراقی در استان های سنی نشین؛رهبری، فرماندهی و مدیریت میدانی  [2014 Jul] 
*نقاب هاي دجال كبير انقلاب شخصیت واقعی پشت نقاب رهبر انقلاب را بهتر بشناسیم [2014 Jun] 
*وقتي مفسدان مبلغ دين خدا مي شوند!  شما شهر خدا را با بهشت عوضي گرفته ايد [2014 Jun] 
*تحليلي بر رازهاي تداوم شكست اصلاح طلبان؛ ثمره والاس رقصيدن پنهاني با شيطان!  [2014 May] 
*تحليلي بر انتخابات عراق؛ خوانش سناريوهاي پيش رو در عراق  [2014 May] 
*مبارزات منفي و مثبت ايرانيان با رژيم كه تداوم دارد رژيم ايران در همه عرصه ها قافيه را باخته است [2014 Apr] 
*تحليلي بر تحولات شتابان خاورميانه و شمال آفريقا؛در آستانه فوران توفاني ديگري در منطقه ايستاده ايم  [2014 Apr] 
*همگام با سنفوني حقوق بشري بر ضد رژيم ايران؛  [2014 Apr] 
*حملات حقوق بشري به رژيم ايران بايد ادامه يابد؛ بي وقفه و پي در پي  [2014 Apr] 
*در كوران بحران ها در اينجا و آنجا؛  [2014 Apr] 
*تحليلي بر انتخابات شهرداري هاي تركيه؛ پيروزي كه مي تواند فريبنده باشد!  [2014 Apr] 
*سنفوني ايرانيان به هم مي پيوندد؟ آسوده و آرام يا روي سرير خون حاكمان! [2014 Mar] 
*روسيه كريمه را تصاحب كرد، اما اوكراين را از دست داد!  [2014 Mar] 
*چرا اسلامگرايان امروز بدتر از جاهلان صدر اسلام اند؟ تبديل ميليون ها انسان به مشتي حيوان! [2014 Mar] 
*تحليلي بر شطرنج سناريوهاي پوتين-اوباما؛ از اوكراين تا سوريه  [2014 Mar] 
*بحران كنوني اوكراين، نشان دهنده دورنماي ژئوپالتيك آينده؛ هنوز هيچ چيز از دست نرفته  [2014 Mar] 
*تغيير و اصلاح در اينجا و آنجاي خاورميانه؛  [2014 Feb] 
*معاملات شيطاني؛ براي يك آرماگدون شيطاني   [2014 Feb] 
*خاورميانه به كدام سوي؟ مصالحه يا محاربه!  [2014 Feb] 
*كردها به سوي كنفدراسيون به جاي تشكيل كشور يا تجزيه؛ تشكيل كنفدراسيون بدون فروپاشي سيستم دولت –ملت ها در خاورميانه [2014 Feb] 
*تحليلي بر انقلاب ها و جنبش هاي خاورميانه از ديكتاتوري نظامي و استبداد ديني به سوي دموكراسي [2014 Jan] 
*ايران در سياست هايش در منطقه مي سوزد تحليلي بر گسترش جنگ داخلي از سوريه به عراق؛ [2014 Jan] 
*شكست 9 دي پس از چهار سال جنبش سبز به كوري چشم اقتدارگرايان و دودوزه بازان هنوز زنده است [2014 Jan] 
*تحليلي بر چرخش پازل سوريه؛ با ريزش و تكميل توأمان  [2013 Dec] 
*رنگين كمان جنبش هاي خاورميانه؛  بفرماييد، حالا تحويل بگيريد!  [2013 Dec] 
*پرده اول: مرگ يك دستفروش پرده آخر: رستاخيز يك دستفروش [2013 Dec] 
*تحليلي از توافق ژنو تا مذاكرات ژنو 2 از كيش تا آچمز خاورميانه؛ [2013 Dec] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ ... و اين است ماندلا [2013 Dec] 
*آن يك بمبي كه مي تواند تمام سيستم هاي دفاعي يك كشور را نابود كند، چيست؟  [2013 Dec] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*تقويت زبان هاي مادري و گويش هاي محلي؛ در كنار توسعه منطقه اي و آباداني محلي مناطق محروم  [2013 Nov] 
*از شاه تا برژينسكي؛ شاه قرباني «فتنه بزرگ»  [2013 Oct] 
*حركات صلح آميز در صفحه شطرنج خاورميانه  [2013 Sep] 
*جنگ و صلح در اديان؛ چرا در سوريه مسئول ايم؟  [2013 Sep] 
*صلح طلبي به قيمت قتل عام همگان؟ يعني بگذاريم تا باز بكشند!  [2013 Sep] 
*بخوان؛ تاريخ دروغ هاي شيرين يك ملت را! ملتي كه نمي خواهد مسئوليت تصميات اش را برعهده بگيرد [2013 Aug] 
*در كوران قيام هاي خاورميانه؛ آيا صداي يكديگر را مي شنويد؟  [2013 Aug] 
*كودتا با تيمي امنيتي و نه نظامي  [2013 Aug] 
*ديگر كافي است، اينك زمان اقداماتي عملي است حق ماندني و باطل رفتني است [2013 Aug] 
*بهاييان و بابيان جزو اهل كتاب اند تبعيض در حق هر انساني به هر بهانه اي به خصوص دين، ظلم است [2013 Aug] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ و اين است ماندلا  [2013 Aug] 
*تمام ابعاد شطرنج سوريه را دريابيم  [2013 Jul] 
*چرخش بهار منطقه از ضد ديكتاتوري نظامي به ضد ديكتاتوري مذهبي جنبش ضد استبدادي خاورميانه ادامه دارد؛ [2013 Jul] 
*آن كسي كه بايد ثابت كند، اسلام و دموكراسي تضادي ندارند، اسلام گرايان اند؛ از نظر اسلام گرايان، حق يعني تنها  [2013 Jul] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*دولت جديد پاكستان از تهديد تا فرصت؛ كمربند سبز يا كمربند انفجاري در راه است؟! [2013 May] 
*چرا حق حاكميت از منظر ديني با انسان هاست كسي كه آزاد نيست، بندگي خدايش بي ارزش است [2013 Apr] 
*تكميل پازل پيروزي نهايي در سوريه  [2013 Apr] 
*مسلمانان مسلماني ز سر گيريد؛ از ديدگاه «همزماني» تا «در زماني» [2013 Apr] 
*قرن بيست و يكم عصر مرگ ايدئولوژي ها انسانيت بدون ايدئولوژي [2013 Apr] 
*در شبه جزيره كره چه مي گذرد؟ تحليلي بر تفكرات پشت بازي هاي رهبران كره شمالي  [2013 Apr] 
*اين يك رستاخيز است  [2013 Mar] 
*اميدي براي كاتوليك ها بازتعريفي از مسيحيت كاتوليك [2013 Mar] 
*نماينده ايران بدون اين كه بداند، گزارش احمد شهيد را تأييد كرد  [2013 Mar] 
*تحليلي بر بازي هاي شيطاني در خاورميانه!؟  [2013 Feb] 
*قواعد بازي در دنيا و منطقه اي را كه زندگي مي كنيم، بشناسيم  [2013 Jan] 
*خاورميانه پيش از آرماگدون  [2013 Jan] 
*آخرين تحولات در بهار عربي؛ عراق دوباره در بهار عربي برخاست  [2012 Dec] 
*حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند!  [2012 Dec] 
*افسانه ها را اين گونه واقعيت مي بخشند  [2012 Nov] 
*چگونگي اقدامات رسمي و غيررسمي در خاورميانه؛ تداوم فرار شتابان از الگوي متحجر ايران  [2012 Nov] 
*ستار بهشتي؛ از قهرمانان معنوي ما درك نفس يك زندگي تمام و كمال انساني و برحق [2012 Nov] 
*خاورميانه پس از آخرين تحولات  [2012 Nov] 
*چه موقع منجي ظهور مي كند؟! گزينش در نبرد آخرزمان يعني چه؟ [2012 Oct] 
*نبرد با اشباح در جنگ جهاني دوم  [2012 Oct] 
*به سوی ژئوپولتیکی چند قطبی در خاورمیانه  [2012 Sep] 
*تحلیلی از کنفرانس غیرمتعهدها- مقامات ایران، منزوی حتی در پایتخت خود!   [2012 Sep] 
*چرا دموكراسي در جهان سوم تنها با نظام جمهوري شدني است  [2012 Aug] 
*گرداب سوريه عميق تر مي شود پست ترين بازندگان را بشناسيد [2012 Jul] 
*دانشگاه قرن هاست كه كابوس متعصبان و سطحي انديشان ديني بوده است  [2012 Jul] 
*رژيم فاسد به مثابه "شخصيت حقوقي"  ساختار شبكه حكومتي اساساً فسادپرور ريخته شده است [2012 Jun] 
*قيامي جهاني كه از ايران آغاز شد انقلابي از پاي اينترنت! [2012 Jun] 
*جاه طلبي معنوي خطرناك ترين فريب عالمان عالمي معنوي يا برده خداي قدرت!؟ [2012 Jun] 
*امروز نياز به تفكري استراتژيك به جاي تفكر نظامي  [2012 May] 
*جنايتكاران هم مي ميرند! شيرازه رژيم در آستانه فروپاشي است [2012 May] 
*حكم قتل براي ارتداد در صدر اسلام نيست اين بود روش امامان؟ [2012 May] 
*كمپين هاي بين المللي جنبش ها گسترش يابد  [2012 May] 
*از نفرين فرعون تا نفرين مادران عزادار كابوس ها تعبير مي شوند [2012 May] 
*روضه خوان هاي ايران چه خوابي براي عراق ديده اند؟  [2012 Apr] 
*سخنان كسي كه مي پندارد، عيار عوام فريبي دست اش است! اگر حكومتي به صرف شريعت اسلامي است، پس حكومت يزيد نيز [2012 Apr] 
*شخصيت يك دين چيست؟ شخصيت ديني خود را بشناسيم  [2012 Apr] 
*هر كشوري سود يا ضرر تفكرات حاكمان اش را مي برد آب ها و سرزمين هاي مشترك، فرصت به جاي تهديد [2012 Apr] 
*در صفحه شطرنج ايران چه مي گذرد  [2012 Apr] 
*مديريت منطقه اي با مشاركت جهاني براي بحران سوريه  [2012 Mar] 
*آئين‌هايي‌ نوروزي‌  [2012 Mar] 
*جنبش با اعتراضات نامتقارن و فرسايشي زنده است مرگ يك حكومت پيش از تدفين آن [2012 Mar] 
*بخوان؛ تاريخ مي تواند بسيار بي رحم باشد بياييد، بيش از اين به خود دروغ نگوييم [2012 Mar] 
*قانون مجازات ضد اسلامي و جاهلي تغييرات صوري و رياكارانه اند [2012 Mar] 
*به مبارزان راه آزادي در سوريه نفس متفاوت راه حق و باطل  [2012 Mar] 
*در سوداي دوران جنگ سرد!  [2012 Feb] 
*جهاني شدن با رسانه هاي ديجيتال و مجازي؛ اينجا و اكنون- دکتر کاوه احمدی علی آبادی   [2012 Feb] 
*بصيرت زير برف! هستيم و مي بينيم... [2012 Feb] 
*جنگ؛ از تور تا شبكه  [2012 Jan] 
*فحواي كلام در كتب مقدّس كدام است؟ چون فحواي كلام وحي را نمي فهيم، به نام دين عكس آن رفتار مي كنيم [2012 Jan] 
*او ما را از جنگ به دور داشت  [2012 Jan] 
*قدرت سرد و قدرت نرم در جنگ   [2012 Jan] 
*فتنه گران در حال سقوط! فتنه در تاريخ اسلام چه بود؟  [2012 Jan] 
*«و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم»  [2011 Dec] 
*چراغ ها را ما به موقع خاموش كرديم پشت صحنه وقايع كودتاي 88  [2011 Dec] 
*چرا فرهنگ و دين با زور نمي شود؟ هنوز تفاوت تبليغ با ضدتبليغ را نمي دانيد! [2011 Dec] 
*رازهايي از عيسي منجي به مناسبت ميلاد نمادين عيسي مسيح [2011 Dec] 
*به پيشواز شب يلدا: طلیعه پیروزی نور بر ظلمت  [2011 Dec] 
*چرا در ماجراي پهپاد كسي حرف تان را باور نمي كند؟ كپي پهپاد طلب تان، هواپيماهايتان سقوط نكند [2011 Dec] 
*به سوي دموكراسي انساني، نه درگيري هاي مذهبي و قومي  [2011 Dec] 
*نقش هاي جديد قدرت هاي منطقه اي خاورميانه  [2011 Dec] 
*آنچه ما نمي بينيم، اما نسل امروز مي بيند  [2011 Nov] 
*خشت هاي طلا براي امامان مردم يا پادشاهان زراندوز!؟  [2011 Nov] 
*ايران از سردرگمي تا نقشي منفي در منطقه!  [2011 Nov] 
*آقايان «X» در پرونده هاي واتر گيت، ويروس هاي امنيتي و انفجار ملارد!؟  [2011 Nov] 
*گذر و نظري بر هويت ايرانيان؛ آريايي، عيلامي يا ايراني؟!  [2011 Nov] 
*امواج جنبش ديني چگونه متحول مي سازند شتاب جنبش تغيير كيش و دين جوانان ايراني بهت آور است [2011 Nov] 
*حكومت ايران، منفور ملل منطقه و الگو گيري براي ديكتاتوري هاي منطقه  [2011 Nov] 
*پيروزي صلح آميز بر دشمني با بمب هاي هسته اي چگونه از ظرفيت هاي عضويت هاي جديد فلسطين بهره بريم [2011 Nov] 
*نظام پارلماني با تغيير يك پست تحقق نمي يابد  [2011 Oct] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Oct] 
*حجاب در اسلام هرگز اجباري نبوده و نيست حجاب اجباري بنا بر بينش اسلامي، حقوق زنان را ضايع مي كند [2011 Oct] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  حد سنگسار حتی در شریعت اسلامی نیست، چه رسد به دین اسلام [2011 Oct] 
*حقايق پشت ترور سفير عربستان چرا آمريكا از طرح ترور توسط رژيم ايران متعجب شد؟ [2011 Oct] 
*نقابي براي يك انقلاب!؟  [2011 Oct] 
*چرا موساد اصرار به هدايت گروه هاي تندروي فلسطيني دارد؟  [2011 Oct] 
*كشور فلسطين از بحر الميت (جنازه) تا نهر خون!؟  [2011 Oct] 
*شطرنج در خاورميانه عالي پيش مي رود  [2011 Oct] 
*فساد، دزدي و قاچاق در جوامع مختلف و جامعه ما  [2011 Oct] 
*جنبش تغيير دين، جنبش خاموش جوانان شده است مردم دين "خاك دو عالم بر سر" نمي خواهند [2011 Sep] 
*دانشگاه را به كابوسي براي متحجران بدل خواهيم كرد بگذار كه تاريخ امروز را اين سان خلق كنيم [2011 Sep] 
*ياغيگري حكومتي  [2011 Sep] 
*از گنگ خواب ديده تا وقيح سر گردنه!  [2011 Sep] 
*خطر حمله به ايران با سه سناريو!  [2011 Sep] 
*تاريخ سياسي ما در دوران پيش از ماكياولي ست  [2011 Sep] 
*چرا و چه وقت دزدي هاي حكومتي در كشور لو مي رود؟ آن ها با كسي شوخي ندارند!؟ [2011 Sep] 
*مشكلاتمان از بابت دشمنان است، يا جهان بينی خودمان؟! قابل توجه كساني كه سكسكه "دشمن" گرفته اند [2011 Sep] 
*محكوم به شكست بودند، چون دين و عقيده را اجباري ساخته بودند دولت مسئول است [2011 Sep] 
*مانيفستي براي يك رستاخيز  [2011 Sep] 
*هويت اعتراضات و انقلاب ها در دنياي امروز به بهانه هويت اعتراضات اخير در آذربايجان [2011 Aug] 
*وضعيت خاورميانه پس از آخرين تحولات موضوع داخلي است تا زماني كه مردم را سركوب نكنيد [2011 Aug] 
*‌ونداليسم ‌"بين نسلی" و علل ‌آن‌ در ايران  [2011 Aug] 
*نقش كنش هاى اجتماعى در توسعه  [2011 Aug] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Aug] 
*كنش‌ معطوف‌ به‌ قدرت‌ مانع‌ توسعه‌  [2011 Aug] 
*فقاهت در اسلام نيست   [2011 Aug] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  «و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم» [2011 Aug] 
*حكومت ظالم اسلامي نيست! دفاع از حكومتي كه ظلم كند، مشاركت در ظلم است! [2011 Jul] 
*مشكلات حقيقي دستگاه قضايي و انتظامي كشور كجاست؟  [2011 Jul] 
*اين هم شواهدي بر ادعاي ما  [2011 Jul] 
*فتنه بزرگ قرن؛ ساختاري امنيتي براي نقاب  [2011 Jul] 
*قايل توجه نوكيشان بر اساس قرآن مي توان هر كيشي اختيار كرد و دين اسلام نيز داشت [2011 Jul] 
*استقلال ملت هاي دربند پس از نيم قرن امروز سودان، فردا فلسطين  [2011 Jul] 
*جنبش خاموش ما دموكراتيك پيش مي رود جدي مي گويم: بفرماييد غنيمت تان را برداريد [2011 Jul] 
*جنبش تغيير كيش در راه است؟ چرا ما اقوام و اديان مختلف خود را به رسميت نمي شناسيم!؟ [2011 Jul] 
*در آستانه رستاخيز  [2011 Jul] 
*به پيشواز 18 تير خوانش روند تاريخ يك علم است: جنبش زنده پيش مي رود [2011 Jul] 
*كشتن نوكيشان قتل عمد است، تغيير كيش هرگز تغيير دين نيست  [2011 Jun]