PEZHVAKEIRAN.COM چه موقع منجي ظهور مي كند؟!
 

چه موقع منجي ظهور مي كند؟!
گزينش در نبرد آخرزمان يعني چه؟ 

کاوه احمدی علی آبادی

 

تا چندي پيش بيشتر طيفي خاص از مذهبيون و البته خرافيون در مورد ظهور منجي و نبرد آخرالزمان حرف مي زدند كه خيلي جدي گرفته نمي شد، اما امروزه نه تنها مسلمانان، بلكه مسيحيان و يهوديان و برخي بوداييان و حتي انسان هاي غيرديني به جدي و شوغي از آن حرف مي زنند و بامزه ترين شان، مطلبي بود كه يك كارشناس روس پيرامون احتمال حمله آمريكا و متحدان اش به ايران پس از رياست جمهوري آمريكا و مطابقت اش با زمان پيش بيني شده براي آن آرماگدون گفتگو كرده بود!
با اين همه، مذهبيان همه اديان و همان ها كه نشانه ها را يك به يك مي شمارند، از همه گمراه ترند! و البته براي كساني كه در تاريخ اديان تخصص داشته باشند، اين امري رايج است و همواره منتظران هر دين و آئيني، خود بزرگترين منكران و دشمنان پيامبران و منجيان تازه بوده اند. چون پيامبر و منجي نمي آيد، مگر زماني كه يك دين و ائين به ضدش بدل شده باشد. به همين خاطر منتظران مذهبي، حالا چيزي را براي سال ها به عنوان گفتار و رفتار ديني انجام مي دهند، كه نه تنها مذهبي و ديني نيست، بلكه دقيقاً ضد دين و مذهب راستين است، در حالي كه آنان تصور مي كنند كه پيامبر يا منجي جديد مي آيد تا همان كارهاي غلط شان را با غلظت بيشتر انجام دهد و ديگران را هم مثل خودشان بكند. مشكل زماني جدي تر است كه كساني به آن گفتار و رفتارهاي ضد دين چنان خو كرده اند كه بخشي از تمام شخصيت شان شده و حذف و تغيير مشكل، يعني حذف و تغيير خودشان! حتي بسياري از پيروان جديد تصور مي كنند، با تغيير باورها يا اعمال و مراسم، تغيير دين داده اند. در حالي كه، آنچه منظور نظر پيامبران و منجيان جديد است، تغيير شخصيت است، نه باور. به همين سبب است كه در اديان مختلف، از پذيرش يك دين به سان تولدي دوباره ياد شده است؛ چنان تحولي در شخصيت فرد كه او وقتي به گذشته اش نگاه كند، خودش باورش نشود كه آن انسان نماي سابق بوده است. يعني عربي كه تا ديروز جگرگوشه اش را با دستان خودش زنده به گور مي كرد، حالا بايد فرزند دشمن اش را به عنوان غلام (يعني پسر) چون جگرگوشه خود پرورش دهد. تفاوت در آن شخصيت را در بسياري از نوكيشان مي توانيد ببينيد كه وقتي سخن مي گويند (حتي حرف هاي عادي)، ناخودآگاه اشك از ديدگان شان جاري مي شود و بعضاً سعي مي كنند، جلوي اش را بگيرند، اما نمي توانند. در نقطه مقابل، باورمندان همان دين قرار دارند، كه زور مي زنند تا اداي گريه را دربياورند! مضحك تر آن كه بر سر فتواي گريه نيز با هم اختلاف دارند (كه بايد بلند گريست يا آهسته)! مگر گريه هم دستوري مي شود! از اين سبب است كه بسياري از حقايق ديني ماهيتاً دستوري نمي شود و از معنا تهي مي گردد و دين و شريعت تنها مي تواند بدان اشاره كنند و ازين روي واژه "حكم" را برايش به كار مي برند كه يعني همواره حكمتي در پس شان است كه نبايد از آن تهي گردند. مثلاً از صافي قلب و گريه هاي بسيار سخن مي گويند به عنوان نشانه هاي آن شخصيت. اما كسي به صرف گريه بسيار هدايت نمي شود، بلكه تبديل به دلقك مي شود (درست شبيه زورگريه هاي مضحك روضه خوان ها بر سر منبر). براي چنان گريه صافي از وجود بايد انساني مسئول بود كه تنها يك نشانه اش مي تواند به اشك افتادن سريع چشم ها باشد و توصيه ديني تنها مي تواند به آن حقيقت اشاره كند.
فقاهت هم راهي من درآوردي براي آن ساخته است و با آسمان و ريسمان بافي و درست و غلط كردن هر چيزي در زندگي به خيال خودش به تكليف عمل كرده است! به او گفته اند، مال يتيم و فقير را نخور. رفته پول مردم را به نام دين گرفته مفت مي خورد و مي گويد، نه اين ها مال فقير و يتيم نيست، حق امام و غيره است و مردم با رضايت داده اند. بنده خدا وقتي به تو مي گويد، مال يتيم و فقير را نخور، يعني پولي كه مردم در راه خدا مي دهند براي فقرا و يتيمان و اشخاص نيازمند است و اگر آن را شما حتي نه خرج كه تنها تصرف كني، يعني حق آن ها را خورده اي. دين مي گويد، تنها تسليم خداي درون انسان (يعني وجدان) بايد شد. رفته اشخاص را به نام پيامبر و امام و نائب چسبانده به خودش و عملاً شده تسليم غيرخدا! به عبارتي، دين نه مي خواهد انسان را بنده انساني ديگر كند و نه مي خواهد چنان آزاد كه غيرمسئول و حيوان صفت گردد، بلكه تنها و تنها تسليم خداي درون تا انساني مسئول و متعهد در زندگي بار آورد؛ از يك سوي آزاده (بنده غير نباشد) و از سوي ديگر مسئول و متعهد به خداي درون (فطرت يا وجدان). به عبارت واضح تر، رفته تمامي آنچه را كه دين داراي حرمت شمرده انجام مي دهد، اما اينبار به نام دين. دين به او مي گويد راهي را كه رفتي از آن برگرد، فقيه برمي گردد، همان راه را دنده عقب مي رود!؟ اعتراض هم كني مي گويد، نه گفته تنها برگرد و من هم برگشتم و مكلف به تكليفم و بس! فحواي كلام وحي را (كه بازگشت از راه غلط و به راه ديگر رفتن است) با آسمان و ريسمان بافي به ضدش بدل كرده است و همان راه غلط اش را با شكلي ديگر باز انجام مي دهد و اينبار به نام دين. داستان خاك كردن هابيل توسط برادرش قابيل را پس از قتل اش بارها و بارها خوانده و حفظ كرده، ولي فحواي كلام را نفهميده است (چه رسد حقايق و روح كلام)، تعدادي معترض به حكومت را گرفته، كشته و چال كرده به عنوان دشمن دين و حكومت اسلامي!؟ انگار نه انگار كه آن داستان دارد مي گويد، چيزي را كه از انظار و افكار عمومي پنهان كني، نابود نمي شود و روزي بر عليه ات شهادت خواهد داد و دوزخ وجدان رهايت نخواهد كرد. مثل طوطي هر سال در ماه رمضان ختم قرآن مي كند، بعد اين بديهيات را نفهميده و هر كار حرام در دين را به نام حكومت اسلامي مي كند و از مردم هم پنهان مي كند، آن گاه مدعي است بدنبال تمدن اسلامي هم است!؟ يا مثل ديوانه هاي زنجيري، بعد از هر عربده كشي كه نام اش را سخنراني گذاشته اند، يك امام زمان به هر سخن نامربوط اش وصله زده و فكر مي كند، خيلي زرنگ است (حالا نشانه هاي ظهور را آنقدر بشمار تا...)
وقتي از عصر ظهور سخن مي رود، يعني دين همين گونه به ضدش بدل شده كه اينك ظهور پيامبر يا منجي اي ضروري است. هدايت با كتب مقدس و پيامبر و منجي شروع نمي شود، بلكه با خداي درون (فطرت و وجدان) شروع مي شود طي تجارب زندگي و كساني كه قبول شدند، نيازي به وحي ندارند و تنها كساني كه تجديد شده اند (نه كساني كه مردود شده اند)، وحي به عنوان كمك درسي مي آيد (بنابراين، مذهبيان نشانه ها را براي ديگران نشمارند، بلكه آن براي آگاه كردن خودشان است و با صرف شمردن و اعتقاد به نشانه ها نيز هيچ كس هدايت نمي شود) تا آموزگاراني انسان مثل ديگر مردم، آن ها را به مردم بياموزند. يعني انساني كه خداي درون اش را ناديده گرفته، پيامبر و منجي جديد مي آيد تا نمكي باشد كه آن گنديده را گندزدايي كند. اما زماني هست كه نمك مي گندد و آن موقع نه تنها گندزدايي نمي كند، بلكه آن را به هر چيز پاك نيز بزني، آن را آلوده مي سازد و گند مي زند. پيامبران و منجيان نمي آيند، مگر اين كه نمك گنديده باشد و تنها كساني پيروان حقيقي شان هستند كه چنان خود را كتمان كنند كه انگار انساني جديد متولد شده (نه اين كه براي ديگران تبليغ دين كنند) و ايشان آن انسان گذشته را اصلاً نمي شناسند (نه با حرف زدن و بشارت دادن از ظهور امام زمان). اما تفاوت پيامبر با منجي چيست؟ پيامبر، دين و آئين و شريعت جديد را اعلام مي كند و منجي پايان شان را اعلام مي كند. پيامبر در رحمت را مي گشايد و منجي ميزان عدالت را مي گستراند. پيامبر فرصت مي دهد، منجي حجت را تمام مي كند و خلاصه پيامبر اول مي آيد و منجي آخر.
 

منبع:پژواک ایران


 کاوه احمدی علی آبادی

فهرست مطالب  کاوه احمدی علی آبادی در سایت پژواک ایران 

*راز پیروزی رعدآسای انقلابیون عراقی در استان های سنی نشین؛رهبری، فرماندهی و مدیریت میدانی  [2014 Jul] 
*نقاب هاي دجال كبير انقلاب شخصیت واقعی پشت نقاب رهبر انقلاب را بهتر بشناسیم [2014 Jun] 
*وقتي مفسدان مبلغ دين خدا مي شوند!  شما شهر خدا را با بهشت عوضي گرفته ايد [2014 Jun] 
*تحليلي بر رازهاي تداوم شكست اصلاح طلبان؛ ثمره والاس رقصيدن پنهاني با شيطان!  [2014 May] 
*تحليلي بر انتخابات عراق؛ خوانش سناريوهاي پيش رو در عراق  [2014 May] 
*مبارزات منفي و مثبت ايرانيان با رژيم كه تداوم دارد رژيم ايران در همه عرصه ها قافيه را باخته است [2014 Apr] 
*تحليلي بر تحولات شتابان خاورميانه و شمال آفريقا؛در آستانه فوران توفاني ديگري در منطقه ايستاده ايم  [2014 Apr] 
*همگام با سنفوني حقوق بشري بر ضد رژيم ايران؛  [2014 Apr] 
*حملات حقوق بشري به رژيم ايران بايد ادامه يابد؛ بي وقفه و پي در پي  [2014 Apr] 
*در كوران بحران ها در اينجا و آنجا؛  [2014 Apr] 
*تحليلي بر انتخابات شهرداري هاي تركيه؛ پيروزي كه مي تواند فريبنده باشد!  [2014 Apr] 
*سنفوني ايرانيان به هم مي پيوندد؟ آسوده و آرام يا روي سرير خون حاكمان! [2014 Mar] 
*روسيه كريمه را تصاحب كرد، اما اوكراين را از دست داد!  [2014 Mar] 
*چرا اسلامگرايان امروز بدتر از جاهلان صدر اسلام اند؟ تبديل ميليون ها انسان به مشتي حيوان! [2014 Mar] 
*تحليلي بر شطرنج سناريوهاي پوتين-اوباما؛ از اوكراين تا سوريه  [2014 Mar] 
*بحران كنوني اوكراين، نشان دهنده دورنماي ژئوپالتيك آينده؛ هنوز هيچ چيز از دست نرفته  [2014 Mar] 
*تغيير و اصلاح در اينجا و آنجاي خاورميانه؛  [2014 Feb] 
*معاملات شيطاني؛ براي يك آرماگدون شيطاني   [2014 Feb] 
*خاورميانه به كدام سوي؟ مصالحه يا محاربه!  [2014 Feb] 
*كردها به سوي كنفدراسيون به جاي تشكيل كشور يا تجزيه؛ تشكيل كنفدراسيون بدون فروپاشي سيستم دولت –ملت ها در خاورميانه [2014 Feb] 
*تحليلي بر انقلاب ها و جنبش هاي خاورميانه از ديكتاتوري نظامي و استبداد ديني به سوي دموكراسي [2014 Jan] 
*ايران در سياست هايش در منطقه مي سوزد تحليلي بر گسترش جنگ داخلي از سوريه به عراق؛ [2014 Jan] 
*شكست 9 دي پس از چهار سال جنبش سبز به كوري چشم اقتدارگرايان و دودوزه بازان هنوز زنده است [2014 Jan] 
*تحليلي بر چرخش پازل سوريه؛ با ريزش و تكميل توأمان  [2013 Dec] 
*رنگين كمان جنبش هاي خاورميانه؛  بفرماييد، حالا تحويل بگيريد!  [2013 Dec] 
*پرده اول: مرگ يك دستفروش پرده آخر: رستاخيز يك دستفروش [2013 Dec] 
*تحليلي از توافق ژنو تا مذاكرات ژنو 2 از كيش تا آچمز خاورميانه؛ [2013 Dec] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ ... و اين است ماندلا [2013 Dec] 
*آن يك بمبي كه مي تواند تمام سيستم هاي دفاعي يك كشور را نابود كند، چيست؟  [2013 Dec] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*سلاح هاي آينده؛ و آن آينده همين امروز است  [2013 Nov] 
*تقويت زبان هاي مادري و گويش هاي محلي؛ در كنار توسعه منطقه اي و آباداني محلي مناطق محروم  [2013 Nov] 
*از شاه تا برژينسكي؛ شاه قرباني «فتنه بزرگ»  [2013 Oct] 
*حركات صلح آميز در صفحه شطرنج خاورميانه  [2013 Sep] 
*جنگ و صلح در اديان؛ چرا در سوريه مسئول ايم؟  [2013 Sep] 
*صلح طلبي به قيمت قتل عام همگان؟ يعني بگذاريم تا باز بكشند!  [2013 Sep] 
*بخوان؛ تاريخ دروغ هاي شيرين يك ملت را! ملتي كه نمي خواهد مسئوليت تصميات اش را برعهده بگيرد [2013 Aug] 
*در كوران قيام هاي خاورميانه؛ آيا صداي يكديگر را مي شنويد؟  [2013 Aug] 
*كودتا با تيمي امنيتي و نه نظامي  [2013 Aug] 
*ديگر كافي است، اينك زمان اقداماتي عملي است حق ماندني و باطل رفتني است [2013 Aug] 
*بهاييان و بابيان جزو اهل كتاب اند تبعيض در حق هر انساني به هر بهانه اي به خصوص دين، ظلم است [2013 Aug] 
*ماندلا افسانه خود را گفت و زيست؛ و اين است ماندلا  [2013 Aug] 
*تمام ابعاد شطرنج سوريه را دريابيم  [2013 Jul] 
*چرخش بهار منطقه از ضد ديكتاتوري نظامي به ضد ديكتاتوري مذهبي جنبش ضد استبدادي خاورميانه ادامه دارد؛ [2013 Jul] 
*آن كسي كه بايد ثابت كند، اسلام و دموكراسي تضادي ندارند، اسلام گرايان اند؛ از نظر اسلام گرايان، حق يعني تنها  [2013 Jul] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*جامعه مبتني بر "جنايات و مكافات" ايران؛ من رأي مي دهم، پس برانداز هستم! [2013 Jun] 
*دولت جديد پاكستان از تهديد تا فرصت؛ كمربند سبز يا كمربند انفجاري در راه است؟! [2013 May] 
*چرا حق حاكميت از منظر ديني با انسان هاست كسي كه آزاد نيست، بندگي خدايش بي ارزش است [2013 Apr] 
*تكميل پازل پيروزي نهايي در سوريه  [2013 Apr] 
*مسلمانان مسلماني ز سر گيريد؛ از ديدگاه «همزماني» تا «در زماني» [2013 Apr] 
*قرن بيست و يكم عصر مرگ ايدئولوژي ها انسانيت بدون ايدئولوژي [2013 Apr] 
*در شبه جزيره كره چه مي گذرد؟ تحليلي بر تفكرات پشت بازي هاي رهبران كره شمالي  [2013 Apr] 
*اين يك رستاخيز است  [2013 Mar] 
*اميدي براي كاتوليك ها بازتعريفي از مسيحيت كاتوليك [2013 Mar] 
*نماينده ايران بدون اين كه بداند، گزارش احمد شهيد را تأييد كرد  [2013 Mar] 
*تحليلي بر بازي هاي شيطاني در خاورميانه!؟  [2013 Feb] 
*قواعد بازي در دنيا و منطقه اي را كه زندگي مي كنيم، بشناسيم  [2013 Jan] 
*خاورميانه پيش از آرماگدون  [2013 Jan] 
*آخرين تحولات در بهار عربي؛ عراق دوباره در بهار عربي برخاست  [2012 Dec] 
*حقوق انساني و دموكراسي را در خاورميانه نمي شناسند!  [2012 Dec] 
*افسانه ها را اين گونه واقعيت مي بخشند  [2012 Nov] 
*چگونگي اقدامات رسمي و غيررسمي در خاورميانه؛ تداوم فرار شتابان از الگوي متحجر ايران  [2012 Nov] 
*ستار بهشتي؛ از قهرمانان معنوي ما درك نفس يك زندگي تمام و كمال انساني و برحق [2012 Nov] 
*خاورميانه پس از آخرين تحولات  [2012 Nov] 
*چه موقع منجي ظهور مي كند؟! گزينش در نبرد آخرزمان يعني چه؟ [2012 Oct] 
*نبرد با اشباح در جنگ جهاني دوم  [2012 Oct] 
*به سوی ژئوپولتیکی چند قطبی در خاورمیانه  [2012 Sep] 
*تحلیلی از کنفرانس غیرمتعهدها- مقامات ایران، منزوی حتی در پایتخت خود!   [2012 Sep] 
*چرا دموكراسي در جهان سوم تنها با نظام جمهوري شدني است  [2012 Aug] 
*گرداب سوريه عميق تر مي شود پست ترين بازندگان را بشناسيد [2012 Jul] 
*دانشگاه قرن هاست كه كابوس متعصبان و سطحي انديشان ديني بوده است  [2012 Jul] 
*رژيم فاسد به مثابه "شخصيت حقوقي"  ساختار شبكه حكومتي اساساً فسادپرور ريخته شده است [2012 Jun] 
*قيامي جهاني كه از ايران آغاز شد انقلابي از پاي اينترنت! [2012 Jun] 
*جاه طلبي معنوي خطرناك ترين فريب عالمان عالمي معنوي يا برده خداي قدرت!؟ [2012 Jun] 
*امروز نياز به تفكري استراتژيك به جاي تفكر نظامي  [2012 May] 
*جنايتكاران هم مي ميرند! شيرازه رژيم در آستانه فروپاشي است [2012 May] 
*حكم قتل براي ارتداد در صدر اسلام نيست اين بود روش امامان؟ [2012 May] 
*كمپين هاي بين المللي جنبش ها گسترش يابد  [2012 May] 
*از نفرين فرعون تا نفرين مادران عزادار كابوس ها تعبير مي شوند [2012 May] 
*روضه خوان هاي ايران چه خوابي براي عراق ديده اند؟  [2012 Apr] 
*سخنان كسي كه مي پندارد، عيار عوام فريبي دست اش است! اگر حكومتي به صرف شريعت اسلامي است، پس حكومت يزيد نيز [2012 Apr] 
*شخصيت يك دين چيست؟ شخصيت ديني خود را بشناسيم  [2012 Apr] 
*هر كشوري سود يا ضرر تفكرات حاكمان اش را مي برد آب ها و سرزمين هاي مشترك، فرصت به جاي تهديد [2012 Apr] 
*در صفحه شطرنج ايران چه مي گذرد  [2012 Apr] 
*مديريت منطقه اي با مشاركت جهاني براي بحران سوريه  [2012 Mar] 
*آئين‌هايي‌ نوروزي‌  [2012 Mar] 
*جنبش با اعتراضات نامتقارن و فرسايشي زنده است مرگ يك حكومت پيش از تدفين آن [2012 Mar] 
*بخوان؛ تاريخ مي تواند بسيار بي رحم باشد بياييد، بيش از اين به خود دروغ نگوييم [2012 Mar] 
*قانون مجازات ضد اسلامي و جاهلي تغييرات صوري و رياكارانه اند [2012 Mar] 
*به مبارزان راه آزادي در سوريه نفس متفاوت راه حق و باطل  [2012 Mar] 
*در سوداي دوران جنگ سرد!  [2012 Feb] 
*جهاني شدن با رسانه هاي ديجيتال و مجازي؛ اينجا و اكنون- دکتر کاوه احمدی علی آبادی   [2012 Feb] 
*بصيرت زير برف! هستيم و مي بينيم... [2012 Feb] 
*جنگ؛ از تور تا شبكه  [2012 Jan] 
*فحواي كلام در كتب مقدّس كدام است؟ چون فحواي كلام وحي را نمي فهيم، به نام دين عكس آن رفتار مي كنيم [2012 Jan] 
*او ما را از جنگ به دور داشت  [2012 Jan] 
*قدرت سرد و قدرت نرم در جنگ   [2012 Jan] 
*فتنه گران در حال سقوط! فتنه در تاريخ اسلام چه بود؟  [2012 Jan] 
*«و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم»  [2011 Dec] 
*چراغ ها را ما به موقع خاموش كرديم پشت صحنه وقايع كودتاي 88  [2011 Dec] 
*چرا فرهنگ و دين با زور نمي شود؟ هنوز تفاوت تبليغ با ضدتبليغ را نمي دانيد! [2011 Dec] 
*رازهايي از عيسي منجي به مناسبت ميلاد نمادين عيسي مسيح [2011 Dec] 
*به پيشواز شب يلدا: طلیعه پیروزی نور بر ظلمت  [2011 Dec] 
*چرا در ماجراي پهپاد كسي حرف تان را باور نمي كند؟ كپي پهپاد طلب تان، هواپيماهايتان سقوط نكند [2011 Dec] 
*به سوي دموكراسي انساني، نه درگيري هاي مذهبي و قومي  [2011 Dec] 
*نقش هاي جديد قدرت هاي منطقه اي خاورميانه  [2011 Dec] 
*آنچه ما نمي بينيم، اما نسل امروز مي بيند  [2011 Nov] 
*خشت هاي طلا براي امامان مردم يا پادشاهان زراندوز!؟  [2011 Nov] 
*ايران از سردرگمي تا نقشي منفي در منطقه!  [2011 Nov] 
*آقايان «X» در پرونده هاي واتر گيت، ويروس هاي امنيتي و انفجار ملارد!؟  [2011 Nov] 
*گذر و نظري بر هويت ايرانيان؛ آريايي، عيلامي يا ايراني؟!  [2011 Nov] 
*امواج جنبش ديني چگونه متحول مي سازند شتاب جنبش تغيير كيش و دين جوانان ايراني بهت آور است [2011 Nov] 
*حكومت ايران، منفور ملل منطقه و الگو گيري براي ديكتاتوري هاي منطقه  [2011 Nov] 
*پيروزي صلح آميز بر دشمني با بمب هاي هسته اي چگونه از ظرفيت هاي عضويت هاي جديد فلسطين بهره بريم [2011 Nov] 
*نظام پارلماني با تغيير يك پست تحقق نمي يابد  [2011 Oct] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Oct] 
*حجاب در اسلام هرگز اجباري نبوده و نيست حجاب اجباري بنا بر بينش اسلامي، حقوق زنان را ضايع مي كند [2011 Oct] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  حد سنگسار حتی در شریعت اسلامی نیست، چه رسد به دین اسلام [2011 Oct] 
*حقايق پشت ترور سفير عربستان چرا آمريكا از طرح ترور توسط رژيم ايران متعجب شد؟ [2011 Oct] 
*نقابي براي يك انقلاب!؟  [2011 Oct] 
*چرا موساد اصرار به هدايت گروه هاي تندروي فلسطيني دارد؟  [2011 Oct] 
*كشور فلسطين از بحر الميت (جنازه) تا نهر خون!؟  [2011 Oct] 
*شطرنج در خاورميانه عالي پيش مي رود  [2011 Oct] 
*فساد، دزدي و قاچاق در جوامع مختلف و جامعه ما  [2011 Oct] 
*جنبش تغيير دين، جنبش خاموش جوانان شده است مردم دين "خاك دو عالم بر سر" نمي خواهند [2011 Sep] 
*دانشگاه را به كابوسي براي متحجران بدل خواهيم كرد بگذار كه تاريخ امروز را اين سان خلق كنيم [2011 Sep] 
*ياغيگري حكومتي  [2011 Sep] 
*از گنگ خواب ديده تا وقيح سر گردنه!  [2011 Sep] 
*خطر حمله به ايران با سه سناريو!  [2011 Sep] 
*تاريخ سياسي ما در دوران پيش از ماكياولي ست  [2011 Sep] 
*چرا و چه وقت دزدي هاي حكومتي در كشور لو مي رود؟ آن ها با كسي شوخي ندارند!؟ [2011 Sep] 
*مشكلاتمان از بابت دشمنان است، يا جهان بينی خودمان؟! قابل توجه كساني كه سكسكه "دشمن" گرفته اند [2011 Sep] 
*محكوم به شكست بودند، چون دين و عقيده را اجباري ساخته بودند دولت مسئول است [2011 Sep] 
*مانيفستي براي يك رستاخيز  [2011 Sep] 
*هويت اعتراضات و انقلاب ها در دنياي امروز به بهانه هويت اعتراضات اخير در آذربايجان [2011 Aug] 
*وضعيت خاورميانه پس از آخرين تحولات موضوع داخلي است تا زماني كه مردم را سركوب نكنيد [2011 Aug] 
*‌ونداليسم ‌"بين نسلی" و علل ‌آن‌ در ايران  [2011 Aug] 
*نقش كنش هاى اجتماعى در توسعه  [2011 Aug] 
*چرا محمد را با چنگيزخان عوضي گرفتيد!؟  [2011 Aug] 
*كنش‌ معطوف‌ به‌ قدرت‌ مانع‌ توسعه‌  [2011 Aug] 
*فقاهت در اسلام نيست   [2011 Aug] 
*پژوهشی درباره حد رجم (سنگسار) در اسلام  «و من از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم» [2011 Aug] 
*حكومت ظالم اسلامي نيست! دفاع از حكومتي كه ظلم كند، مشاركت در ظلم است! [2011 Jul] 
*مشكلات حقيقي دستگاه قضايي و انتظامي كشور كجاست؟  [2011 Jul] 
*اين هم شواهدي بر ادعاي ما  [2011 Jul] 
*فتنه بزرگ قرن؛ ساختاري امنيتي براي نقاب  [2011 Jul] 
*قايل توجه نوكيشان بر اساس قرآن مي توان هر كيشي اختيار كرد و دين اسلام نيز داشت [2011 Jul] 
*استقلال ملت هاي دربند پس از نيم قرن امروز سودان، فردا فلسطين  [2011 Jul] 
*جنبش خاموش ما دموكراتيك پيش مي رود جدي مي گويم: بفرماييد غنيمت تان را برداريد [2011 Jul] 
*جنبش تغيير كيش در راه است؟ چرا ما اقوام و اديان مختلف خود را به رسميت نمي شناسيم!؟ [2011 Jul] 
*در آستانه رستاخيز  [2011 Jul] 
*به پيشواز 18 تير خوانش روند تاريخ يك علم است: جنبش زنده پيش مي رود [2011 Jul] 
*كشتن نوكيشان قتل عمد است، تغيير كيش هرگز تغيير دين نيست  [2011 Jun]