این یکی(زلزله)دیگر کار الله است یقه آخوند را نگیرید
اسماعیل وفا یغمایی
انصاف هم خوب چیزیست! زلزله ای آمده و هزاران نفر را کشته و زخمی کرده است.ملتی در سوگ نشسته و طبعاهمه دارند به ملای بی همه چیز جنایتکار دشنام میدهند. حق هم دارند زیرا در طول چهل سال گذشته زلزله مستمر جمهوری اسلامی همه چیز را ویران کرده است. انسان را و طبیعت را و زمین را و همچنان امواج عمامه دار عبا پوش میلرزاند و ویران میکند. اماباید در مسائل سیاسی و اجتماعی و بخصوص از نظر من در مسائل فلسفی!انصاف داشت. بخصوص مسائل شناختی و فلسفی و جهانشاختی که زیر بنای فکری و حتما تاثیر گذار در مواضع سیاسی و اجتماعی آنهاست. در این تردید نکنیم که ما بشکل اعتقادمان و اعتقاداتمان به شکل ماست. بروید جلوی آینه شناخت تا مطمئن شوید که اعتقادات شما شخصیت سیاسی و اجتماعی شما را ساخته است... بگذرم
سخن با توده های میلیونی آن دسته از مردمی نیست که خودشان غرقه در نکبت وفلاکتند و بازیچه دستهای ملایان حاکم بیشرفی هستند که بجای مرغ و جوجه دارند از گوشت و جگر و دل و قلوه بخشهای عظیمی از ملت ایران بخصوص در کنار محرومان کردها و بلوچها تغذیه میکنند. سخن از مردمی نیست که خودشان زیر خنجر شمر و یزید عمامه بر سرند وروز اربعین بخاطر گذر از پل صراط و رفتن به بهشت در زیر پرتو بیضه قدیسان ملا ساخته روانه کربلا میشوند. تناقضات آنها را یاغسال گورستان حل میکند موقعی که بمیرند و یا دولتی سکولار ودموکراتیک که نیروی فرهنگ را در کنار قدرت نظام بکار بگیرد و در طول یکی دو نسل نجاست روبی کند و عمامه و عبا را همراه با محتوای آنها نرمک نرمک بروبد بدون اینکه با اعتقادات بی ضرر درگیر شود.
سخن با برجستگان، فیلسوفان! انقلابیون مومن!طرفداران جامعه بی طبقه توحیدی! و خلاصه صاحبان ریش و سبیل و کراوات و دفتر و دستک و صاحب ادعاست که هنوز هم به صدق یا ریا یا از سر استیصال و تناقض دست بر دمب مرکب الهی دارند و میخواهند با تائیدات دین مبین به آزادی برسند است می خواهم به آنها عرض کنم
رفقا!
بیائیم و صادق باشیم و اینقدر نپیچانیم نپیچیم!قرآن که شوخی ندارد، وحی است و جبرئیل آورده است از ناف جهان به ناف زمین.
در این کتاب مقدس خداوند متعال که در هم وجود و هم عدالتش و هم دین شریفش و پیامبر و سایر چیزهایش شکی نیست! و در طول چهارده قرن شاهدش بوده و هم اکنون در عربستان در مهبط وحی شاهدیم و در ایران داریم تجربه میکنیم ودر معتقدانش داریم میبینیم رسما درسوره زلزله فرموده است و اعلام نموده و بر عهده گرفته که.:
زلزله کار بنده است
چرا؟
برای اینکه حواستان جمع باشد که بنده در هر حال ارحم الراحمین هستم حتی اگر احمقهائی مثل نویسنده این سطور یعنی اسماعیل خدا جوی بیدین بیندیشند که در این دم و دستگاه ارزش انسان به اندازه بادی که از زیر دمب خرگوشی در صحرائی دور دست در رفته باشد یا عطسه بزی در طویله ای در روستائی بی نشان بیش نیست.
سوره زلزله یا زلزال نودونهمین سورهقرآنکه از سورههای کوتاه است و در جزءسیام قرآن جای گرفته است. بیشتر مُفسِّران گفتهاند این سوره، مدنی است یعنی مال دورانی است که پیامبر بزرگ ما در مدینه در کنار ازدواج پس از ازدواج ،که البته حق اوست و باید بگیرد !ارتشی راه انداخته و داشت رحمت و مهربانی خداوند را به معاندان نشان میداد و با حدود هشتاد سریه و غزوه و کشت و کشتارهای بحق! میخ اسلام را در سرزمین کفر میکوبید و خود خدا هم دائم جبرئیل را میفرستاد و تائیید میکرد و آیات قتال و بکس بکش همینطور از اسمان نازل میشد که بگیرید کفار و مشرکان رای و گردن آن پدر سوخته ها را بزنید وزنهایشان را هم ببرید و طور دیگر هدایت کنید تا بدانند که کار الله شوخی بردار نیست
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!سوره توبه ایه 123
***
فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.
چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم خدا. و اگر خدا ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.
محمد 47
****
إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.
سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مىجنگند و در زمين به فساد مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
مائده 33
***
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ.
و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.
انفال 12
همچنین زنانی را که در جنگ اسیر میگیرید ببرید و طبق مقررات عمل کنید که الله فرموده است
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَلِكُمْ
و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده ايد [اين] فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است و غير از اين [زنان نامبرده] براى شما حلال است سوره نسا آیه 24
توضیح
این آیه، بحث آیه گذشته را درباره زنانى که ازدواج با آنها حرام است دنبال مى کند، و اضافه مى نماید: «ازدواج و آمیزش جنسى با زنان شوهردار نیز، حرام است» (وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ).
این حکم، اختصاصى به زنان مسلمان ندارد، بلکه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى، همین حکم را دارند، یعنى ازدواج با آنها ممنوع است.
تنها استثنائى که به این حکم خورده است، در مورد زنان غیر مسلمانى است که به اسارت مسلمانان در جنگ ها درمى آیند،
اسلام اسارت آنها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى کرده، و اجازه مى دهد بعد از تمام شدن عدءه آنها(1) با آنان ازدواج کنند و یا همچون یک کنیز با آنان رفتار شود، لذا مى فرماید: «مگر آنها را که از راه اسارت مالک شده اید» (إِلاّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ).
ولى این استثناء، به اصطلاح، «استثناى منقطع» است، یعنى چنین زنان شوهردارى که در اسارت مسلمانان قرار مى گیرند، رابطه آنها به مجرد اسارت، با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست همانند زن غیر مسلمانى که با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش (در صورت ادامه کفر او) قطع مى گردد، و در ردیف زنان بدون شوهر قرار خواهد گرفت.
بیشترش را بروید بروید و بخوانید و بفهمید بنده میروم سر سوره مبارکه زلزله که چنین الله نازنینی که رحمان و رحیم است نازل فرموده اینجا دیگر جنگ نیست بلکه ایشان تصمیم میگرد گاه چندین هزار نفر را بکشد تا مردم فراموش نکنند قیامتی هست! بنابراین به زمین وحی میکند زمین من یک قر کمری بده تا این بشر دوپا فراموش نکند که قیامتی هست که بیا و تموشا کن!
نام سوره از آیهاول آن گرفته شده است مفسران فرموده اند. سوره زلزله از نشانههای روز قیامتو اینکه هر نیکوکار و بدکاری در آن روز نتیجه اعمالش را میبیند، سخن میگوید و خداوند مهربان گاه و بیگاه با گوشمالی دادن انسانهائی که خودش آفریده و بنابراین حق دارد هر وقت دلش خواست تعدادی را گوشمالی دهد به آنها میگوید حواستان جمع باشد روز قیامت اینطوریست بنابراین آدم باشید و حرفهای مرا گوش کنید.
خطاب خدای مهربان محمد پیامبر عزیز ما فقط رو به مسلمانان نیست بلکه کل بنی بشر را در بر میگیرد و هر که را خواست درب و داغان میکند مثلا :
درزلزله سوماترا که در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ در اندونزی اتفاق افتاد، دارای شدت ۹.۱ ریشتر بود. و سومین زمین لرزه بزرگ و پرقدرت تاریخ بود. شمار کشتگان در اندونزی ۱۶۵ هزار و ۷۰۰ نفر بود و در سریلانکا نیز ۳۵هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست دادندتا همه بدانند زور خدا پر زورست و آدم باشند یا در 31خردادماه سال ۱۳۶۹، برابر با بیستم ژوئن سال ۱۹۹۰ در ناحیه رودبار، منجیل و لوشان در بخش باختری البرز، در ساعت ۳۰ دقیقه و ۱۳ ثانیه بامداد در استان گیلان رخ داد. کانون این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۶ درجه و ۴۹ دقیقه و در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۴ دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام شد. بزرگی این زلزله بین ۷.۳ تا ۷.۷ در مقیاس ریشتر بود.
این زلزله نزدیک به ۳۵ هزار نفر کشته، ۶۰ هزار نفر مجروح و بیش از ۵۰۰ هزار نفر بیخانمان داشت. در این واقعه حدود ۲۰۰هزار واحد مسکونی تخریب شدند که تعداد ۶۰هزار واحد از آن به کلی ویران شده بودند و خسارات اولیه ناشی از زلزله بیش از ۸۰۰میلیارد ریال تخمین زده شد.
در منطقه اشکور رودسر بر اثر ریزش کوه ارتفاعات کلیشم عمارلو و همچنین شکاف عمیق ایجاد شده، ۴ روستا در دل خاک دفن شدند. مطالعه و بررسی عوارض برجا مانده از این زلزله نشان میدهد که عمق کانونی این زمین لرزه در ژرفای ۱۹کیلومتر زیر سطح زمین واقع شده است
بنده خودم نیز در زلزله طبساندکی پیش از انقلاب حضور داشتم و با رفقائی که اکثرشان به دست نمایندگانالله در سالهای شصت تا شصت و دو به جوخه تیرباران سپرده شدند اجساد زیادیرا از زیر خاک بیرون کشیدیم و شاهد اندرز و پند خداوند بزرگ بودم. انگاردیروز بود در میان خرابه های طبس شهری که خوب آن را میشناختم در میان مهخاک و غبار و بوی جنازه و جسد در کنار اجسادی از مدعوین یک مراسم عروسی کهسقف بر سرشان خراب شده بود و له شده بودند داشتم تلو تلوی فلسفی میخوردم وبا این همه شب به نماز به درگاه الله مهربان ایستادم و خواندم بسم اللهرحمان! رحیم.! .
در هر حال بحث بر سر این نیست که طبیعت دارد کار خودش را میکند و زمین گاهی جفتک میپراند که این قابل فهم است اگر چه دردناک، و میتوان در اینده با پیشرفت علم کاری کرد که زلزله بجنبد ولی انسانها کشته نشوند.
بحث سر این است که آفریننده جهان که عقل کل است و میتواند ما آدمها را طور دیگری آدم کند درست مثل یک وجود بیابانی از غار در آمده گرزش را بر زمین میکوبد و زلزله میآفریند و بعد رسما اعلام میکند کار کار ماست و شما نمی توانید ...ت..خ..م بنده را هم بخورید وبروید ای انسانها نمازتان را به درگاه من بخوانید و زرت و پرت زیادی نکنید و در اربعین هم یادتان نرود بروید کربلا تا من دو روز پس از آن زمین را بجنبانم و نشان بدهم اراده من ربطی به زیارت شما ندارد که هزار و چهارصد سال قبل وقتی داشتند سر مولا حسین بزرگوار را میبریدند من کاری به کار شمر نداشتم تا بعدها مختار قیام کرد و شمر را کشت و چندی بعد یکی دیگر مختار را کشت و چندی بعد قاتل مختار را هم یکی دیگر کشت و ما بیخیال اینها بودیم که ما اینیم .
و امابعد علما هم در باره سوره مبارکه زلزله میفرماینددر روایاتآمده است سوره زلزله به منزله یکچهارم قرآن است و هرکس آن را تلاوتکند، گویی سوره بقره یعنی سوره گاو را تلاوت کرده استمیبینیدچه ربط دقیقی است بین تلاوت سوره زلزله و گاو چون دقیقا کسی که زلزله الهیرا تائیید میکند باید برود حتما سوره گاو را بخواند تا تائیدی باشد برایمان و عقلش.. !
سوره زلزله را در زیر بخوانید. همه چیز روشن است! حالا هی ما تفسیر کنیم که این است و چنین است و فلان است و بهمان. آخر کلام خدا را که نباید یک ملای قرمساق بی پدر و مادرتفسیر کند آخر این الله خودش خداست وسوادش از همه بیشتر است و میتواند درست حرف بزندتا ما شیر فهم شویم بنابراین این همه مفسر بروند لای دست عمه شان تا ما بفهمیم الله چه میگوید!. ا
الله جل و جلاله رسما می فرماید بنده که خدای مهربانم میلرزانم و میجنبانم تا انسان غافل بپرسد چه شده آقااااااا و زمین گوش آدم را بکشد و خبر بدهد که یک قیامتی در راه است که این پهلویش شکر پنیر است و اساسا خود بنده به جناب زمین وحی کردم که با همشیره تمام شما فامیل شود! و مردم وحشتزده نتیجه کارهایشان را ببینند و آدم شوند و انسان بداند که با همه پیشرفتش اساسا گهی نیست و ما خلق کردیم حالا نابود میکنیم پس منم که مو را از ماست میکشم و نتایج را نشان میدهم و نکته آخر به رفقائی که میگویند بابا جان با ملا دربیفت نه با دین مردم و الله و امثال اینها بخدا خوب نیست... خوبیت ندارد! صلاح نیست! درست نیست و درست در همین جاست که بنده میگویم در جدال در عرصه اندیشه و جائی که عصبهای فکری جامعه میجنبند باید گفت نه تنها بای بای ملا! بلکه با چنین خدائی و مذهبی باید گفت بای بای الله . الله حتما جل و جلاله است ولی من مدتی است به حلالزادگی فلسفی خودم شک کرده ام که من از تخم چنین خدائی نیستم چون من حاضرم کشته شوم و حتی یک گربه را نکشم و در خیابان احساس میکنم سگ برادر من و کبوترها خواهران منند وتمام حیوانات و درختان فامیل من چه برسد به اینکه یکمرتبه هزاران انسان اکثرا بدبخت و فقیر را بکشم بنابر این من حتما تخم چنین خدائی نیستم و مدتهاست دارم به دنبال پدر فلسفی خودم بابا بابا میکنم ولی هنوز کاملا پیدایش نکرده ام بنابراین عجالتا و بیاد مرضیه نازنینم که صدایش حتما زاده خدائی دیگرست مزقون را برداشته و با احترام در مقابل الله جل جلاله زمزمه میکنم
از برت دامن کشان رفتم ای نامهربان
از من آزرده دل کی دگر بینی نشان
رفتم که رفتم
رفتم که رفتم
هر چه بودم هرچه هستم بیوفا آخدا ای بلا ! کاکل طلا رفتم که رفتم
ما رفتیم یعنی در رفتیم و رفتیم بسوی شناختی نو شاید از خدائی که بشود اقلا سر بر دامنش گذاشت و کمی به آرامی گریست. به سوی خدائی که:
خدائی که بی مرزی این جهان
دهد قد و بالای او را نشان
خدائی نه: محتاج بانگ نماز
نه محتاج تسبیح و ریش دراز
نه محتاج وعده نه محتاج بیم
نه محتاج شیطان و دیو رجیم
نه محتاج جمع قرمساقها
به پیشانی ازجاکشی داغها
زمی در حذر، لیک از خون خلق
نموده شکم پر الی حد حلق
خدای جهنم خدای ترور
نه یک دفعه! صد دفعه بل گررر و گررر
خدائی کزو رم کند گاو و خر
ولی هست معبود برخی بشر
خدائی که ملا نماینده اش
شعور و خرد لیک گ...ینده اش
خدائی نه: چون شیخکان بوالفضول
حدیث و حواسش همه «فرج» و «دول»
خدائی نه: جبار و مخلوق سوز
به ریش خدائی چنین، هفت....ز
بنام خدائی که هستی هموست
بلندی همو نیز پستی هموست
خدای جمال و خدای جمیل
خدائی که هستی است او را دلیل
خدائی که تقسیم شد در جهان
ز یک ذره تا پهنه ی کهکشان
خدائی که با هرچه آمیخته
روانش به جان همه بیخته
در اوئیم و با او روان در جهان
از اینجا الی خطه ی بی نشان
نمیریم هرگز! در او زنده ایم
هم اوئیم چون، شاه،نی بنده ایم
به هستی پراکند خود را که ما
یکایک بگردیم چونان خدا
اسماعیل وفا یغمائی
چهارده نوامبر 2017
-------------------------------------------------------------
سوره زلزله
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِِاذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿١﴾ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿٢﴾ وَقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا ﴿٣﴾ يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿٤﴾ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَىٰ لَهَا ﴿٥﴾ يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِّيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ﴿٦﴾ فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿٧﴾ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﴿٨﴾
به نام خداوند رحمتگر مهربان
آنگاه كه زمين به لرزش [شديد] خود لرزانيده شود، (۱) و زمين بارهاى سنگين خود را برون افكند، (۲) و انسان گويد: «[زمين] را چه شده است؟» (۳) آن روز است كه [زمين] خبرهاى خود را باز گويد. (۴) [همان گونه] كه پروردگارت بدان وحى كرده است. (۵) آن روز، مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود. (۶) پس هر كه هموزن ذرّهاى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد. (۷) و هر كه هموزن ذرّهاى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد. (۸
این یکی(زلزله)دیگر کار الله است یقه آخوند را نگیرید اسماعیل وفا یغمائی
انصاف هم خوب چیزیست! زلزله ای آمده و هزاران نفر را کشته و زخمی کرده است.ملتی در سوگ نشسته و طبعاهمه دارند به ملای بی همه چیز جنایتکار دشنام میدهند. حق هم دارند زیرا در طول چهل سال گذشته زلزله مستمر جمهوری اسلامی همه چیز را ویران کرده است. انسان را و طبیعت را و زمین را و همچنان امواج عمامه دار عبا پوش میلرزاند و ویران میکند. اماباید در مسائل سیاسی و اجتماعی و بخصوص از نظر من در مسائل فلسفی!انصاف داشت. بخصوص مسائل شناختی و فلسفی و جهانشاختی که زیر بنای فکری و حتما تاثیر گذار در مواضع سیاسی و اجتماعی آنهاست. در این تردید نکنیم که ما بشکل اعتقادمان و اعتقاداتمان به شکل ماست. بروید جلوی آینه شناخت تا مطمئن شوید که اعتقادات شما شخصیت سیاسی و اجتماعی شما را ساخته است... بگذرم
سخن با توده های میلیونی آن دسته از مردمی نیست که خودشان غرقه در نکبت وفلاکتند و بازیچه دستهای ملایان حاکم بیشرفی هستند که بجای مرغ و جوجه دارند از گوشت و جگر و دل و قلوه بخشهای عظیمی از ملت ایران بخصوص در کنار محرومان کردها و بلوچها تغذیه میکنند. سخن از مردمی نیست که خودشان زیر خنجر شمر و یزید عمامه بر سرند وروز اربعین بخاطر گذر از پل صراط و رفتن به بهشت در زیر پرتو بیضه قدیسان ملا ساخته روانه کربلا میشوند. تناقضات آنها را یاغسال گورستان حل میکند موقعی که بمیرند و یا دولتی سکولار ودموکراتیک که نیروی فرهنگ را در کنار قدرت نظام بکار بگیرد و در طول یکی دو نسل نجاست روبی کند و عمامه و عبا را همراه با محتوای آنها نرمک نرمک بروبد بدون اینکه با اعتقادات بی ضرر درگیر شود.
سخن با برجستگان، فیلسوفان! انقلابیون مومن!طرفداران جامعه بی طبقه توحیدی! و خلاصه صاحبان ریش و سبیل و کراوات و دفتر و دستک و صاحب ادعاست که هنوز هم به صدق یا ریا یا از سر استیصال و تناقض دست بر دمب مرکب الهی دارند و میخواهند با تائیدات دین مبین به آزادی برسند است می خواهم به آنها عرض کنم
رفقا!
بیائیم و صادق باشیم و اینقدر نپیچانیم نپیچیم!قرآن که شوخی ندارد، وحی است و جبرئیل آورده است از ناف جهان به ناف زمین.
در این کتاب مقدس خداوند متعال که در هم وجود و هم عدالتش و هم دین شریفش و پیامبر و سایر چیزهایش شکی نیست! و در طول چهارده قرن شاهدش بوده و هم اکنون در عربستان در مهبط وحی شاهدیم و در ایران داریم تجربه میکنیم ودر معتقدانش داریم میبینیم رسما درسوره زلزله فرموده است و اعلام نموده و بر عهده گرفته که.:
زلزله کار بنده است
چرا؟
برای اینکه حواستان جمع باشد که بنده در هر حال ارحم الراحمین هستم حتی اگر احمقهائی مثل نویسنده این سطور یعنی اسماعیل خدا جوی بیدین بیندیشند که در این دم و دستگاه ارزش انسان به اندازه بادی که از زیر دمب خرگوشی در صحرائی دور دست در رفته باشد یا عطسه بزی در طویله ای در روستائی بی نشان بیش نیست.
سوره زلزله یا زلزال نودونهمین سورهقرآنکه از سورههای کوتاه است و در جزءسیام قرآن جای گرفته است. بیشتر مُفسِّران گفتهاند این سوره، مدنی است یعنی مال دورانی است که پیامبر بزرگ ما در مدینه در کنار ازدواج پس از ازدواج ،که البته حق اوست و باید بگیرد !ارتشی راه انداخته و داشت رحمت و مهربانی خداوند را به معاندان نشان میداد و با حدود هشتاد سریه و غزوه و کشت و کشتارهای بحق! میخ اسلام را در سرزمین کفر میکوبید و خود خدا هم دائم جبرئیل را میفرستاد و تائیید میکرد و آیات قتال و بکس بکش همینطور از اسمان نازل میشد که بگیرید کفار و مشرکان رای و گردن آن پدر سوخته ها را بزنید وزنهایشان را هم ببرید و طور دیگر هدایت کنید تا بدانند که کار الله شوخی بردار نیست
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!سوره توبه ایه 123
***
فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.
چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم خدا. و اگر خدا ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.
محمد 47
****
إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.
سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مىجنگند و در زمين به فساد مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
مائده 33
***
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ.
و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.
انفال 12
همچنین زنانی را که در جنگ اسیر میگیرید ببرید و طبق مقررات عمل کنید که الله فرموده است
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَلِكُمْ
و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده ايد [اين] فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است و غير از اين [زنان نامبرده] براى شما حلال است سوره نسا آیه 24
توضیح
این آیه، بحث آیه گذشته را درباره زنانى که ازدواج با آنها حرام است دنبال مى کند، و اضافه مى نماید: «ازدواج و آمیزش جنسى با زنان شوهردار نیز، حرام است» (وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ).
این حکم، اختصاصى به زنان مسلمان ندارد، بلکه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى، همین حکم را دارند، یعنى ازدواج با آنها ممنوع است.
تنها استثنائى که به این حکم خورده است، در مورد زنان غیر مسلمانى است که به اسارت مسلمانان در جنگ ها درمى آیند،
اسلام اسارت آنها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى کرده، و اجازه مى دهد بعد از تمام شدن عدءه آنها(1) با آنان ازدواج کنند و یا همچون یک کنیز با آنان رفتار شود، لذا مى فرماید: «مگر آنها را که از راه اسارت مالک شده اید» (إِلاّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ).
ولى این استثناء، به اصطلاح، «استثناى منقطع» است، یعنى چنین زنان شوهردارى که در اسارت مسلمانان قرار مى گیرند، رابطه آنها به مجرد اسارت، با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست همانند زن غیر مسلمانى که با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش (در صورت ادامه کفر او) قطع مى گردد، و در ردیف زنان بدون شوهر قرار خواهد گرفت.
بیشترش را بروید بروید و بخوانید و بفهمید بنده میروم سر سوره مبارکه زلزله که چنین الله نازنینی که رحمان و رحیم است نازل فرموده اینجا دیگر جنگ نیست بلکه ایشان تصمیم میگرد گاه چندین هزار نفر را بکشد تا مردم فراموش نکنند قیامتی هست! بنابراین به زمین وحی میکند زمین من یک قر کمری بده تا این بشر دوپا فراموش نکند که قیامتی هست که بیا و تموشا کن!
نام سوره از آیهاول آن گرفته شده است مفسران فرموده اند. سوره زلزله از نشانههای روز قیامتو اینکه هر نیکوکار و بدکاری در آن روز نتیجه اعمالش را میبیند، سخن میگوید و خداوند مهربان گاه و بیگاه با گوشمالی دادن انسانهائی که خودش آفریده و بنابراین حق دارد هر وقت دلش خواست تعدادی را گوشمالی دهد به آنها میگوید حواستان جمع باشد روز قیامت اینطوریست بنابراین آدم باشید و حرفهای مرا گوش کنید.
خطاب خدای مهربان محمد پیامبر عزیز ما فقط رو به مسلمانان نیست بلکه کل بنی بشر را در بر میگیرد و هر که را خواست درب و داغان میکند مثلا :
درزلزله سوماترا که در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ در اندونزی اتفاق افتاد، دارای شدت ۹.۱ ریشتر بود. و سومین زمین لرزه بزرگ و پرقدرت تاریخ بود. شمار کشتگان در اندونزی ۱۶۵ هزار و ۷۰۰ نفر بود و در سریلانکا نیز ۳۵هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست دادندتا همه بدانند زور خدا پر زورست و آدم باشند یا در 31خردادماه سال ۱۳۶۹، برابر با بیستم ژوئن سال ۱۹۹۰ در ناحیه رودبار، منجیل و لوشان در بخش باختری البرز، در ساعت ۳۰ دقیقه و ۱۳ ثانیه بامداد در استان گیلان رخ داد. کانون این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۶ درجه و ۴۹ دقیقه و در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۴ دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام شد. بزرگی این زلزله بین ۷.۳ تا ۷.۷ در مقیاس ریشتر بود.
این زلزله نزدیک به ۳۵ هزار نفر کشته، ۶۰ هزار نفر مجروح و بیش از ۵۰۰ هزار نفر بیخانمان داشت. در این واقعه حدود ۲۰۰هزار واحد مسکونی تخریب شدند که تعداد ۶۰هزار واحد از آن به کلی ویران شده بودند و خسارات اولیه ناشی از زلزله بیش از ۸۰۰میلیارد ریال تخمین زده شد.
در منطقه اشکور رودسر بر اثر ریزش کوه ارتفاعات کلیشم عمارلو و همچنین شکاف عمیق ایجاد شده، ۴ روستا در دل خاک دفن شدند. مطالعه و بررسی عوارض برجا مانده از این زلزله نشان میدهد که عمق کانونی این زمین لرزه در ژرفای ۱۹کیلومتر زیر سطح زمین واقع شده است
بنده خودم نیز در زلزله طبساندکی پیش از انقلاب حضور داشتم و با رفقائی که اکثرشان به دست نمایندگانالله در سالهای شصت تا شصت و دو به جوخه تیرباران سپرده شدند اجساد زیادیرا از زیر خاک بیرون کشیدیم و شاهد اندرز و پند خداوند بزرگ بودم. انگاردیروز بود در میان خرابه های طبس شهری که خوب آن را میشناختم در میان مهخاک و غبار و بوی جنازه و جسد در کنار اجسادی از مدعوین یک مراسم عروسی کهسقف بر سرشان خراب شده بود و له شده بودند داشتم تلو تلوی فلسفی میخوردم وبا این همه شب به نماز به درگاه الله مهربان ایستادم و خواندم بسم اللهرحمان! رحیم.! .
در هر حال بحث بر سر این نیست که طبیعت دارد کار خودش را میکند و زمین گاهی جفتک میپراند که این قابل فهم است اگر چه دردناک، و میتوان در اینده با پیشرفت علم کاری کرد که زلزله بجنبد ولی انسانها کشته نشوند.
بحث سر این است که آفریننده جهان که عقل کل است و میتواند ما آدمها را طور دیگری آدم کند درست مثل یک وجود بیابانی از غار در آمده گرزش را بر زمین میکوبد و زلزله میآفریند و بعد رسما اعلام میکند کار کار ماست و شما نمی توانید ...ت..خ..م بنده را هم بخورید وبروید ای انسانها نمازتان را به درگاه من بخوانید و زرت و پرت زیادی نکنید و در اربعین هم یادتان نرود بروید کربلا تا من دو روز پس از آن زمین را بجنبانم و نشان بدهم اراده من ربطی به زیارت شما ندارد که هزار و چهارصد سال قبل وقتی داشتند سر مولا حسین بزرگوار را میبریدند من کاری به کار شمر نداشتم تا بعدها مختار قیام کرد و شمر را کشت و چندی بعد یکی دیگر مختار را کشت و چندی بعد قاتل مختار را هم یکی دیگر کشت و ما بیخیال اینها بودیم که ما اینیم .
و امابعد علما هم در باره سوره مبارکه زلزله میفرماینددر روایاتآمده است سوره زلزله به منزله یکچهارم قرآن است و هرکس آن را تلاوتکند، گویی سوره بقره یعنی سوره گاو را تلاوت کرده استمیبینیدچه ربط دقیقی است بین تلاوت سوره زلزله و گاو چون دقیقا کسی که زلزله الهیرا تائیید میکند باید برود حتما سوره گاو را بخواند تا تائیدی باشد برایمان و عقلش.. !
سوره زلزله را در زیر بخوانید. همه چیز روشن است! حالا هی ما تفسیر کنیم که این است و چنین است و فلان است و بهمان. آخر کلام خدا را که نباید یک ملای قرمساق بی پدر و مادرتفسیر کند آخر این الله خودش خداست وسوادش از همه بیشتر است و میتواند درست حرف بزندتا ما شیر فهم شویم بنابراین این همه مفسر بروند لای دست عمه شان تا ما بفهمیم الله چه میگوید!. ا
الله جل و جلاله رسما می فرماید بنده که خدای مهربانم میلرزانم و میجنبانم تا انسان غافل بپرسد چه شده آقااااااا و زمین گوش آدم را بکشد و خبر بدهد که یک قیامتی در راه است که این پهلویش شکر پنیر است و اساسا خود بنده به جناب زمین وحی کردم که با همشیره تمام شما فامیل شود! و مردم وحشتزده نتیجه کارهایشان را ببینند و آدم شوند و انسان بداند که با همه پیشرفتش اساسا گهی نیست و ما خلق کردیم حالا نابود میکنیم پس منم که مو را از ماست میکشم و نتایج را نشان میدهم و نکته آخر به رفقائی که میگویند بابا جان با ملا دربیفت نه با دین مردم و الله و امثال اینها بخدا خوب نیست... خوبیت ندارد! صلاح نیست! درست نیست و درست در همین جاست که بنده میگویم در جدال در عرصه اندیشه و جائی که عصبهای فکری جامعه میجنبند باید گفت نه تنها بای بای ملا! بلکه با چنین خدائی و مذهبی باید گفت بای بای الله . الله حتما جل و جلاله است ولی من مدتی است به حلالزادگی فلسفی خودم شک کرده ام که من از تخم چنین خدائی نیستم چون من حاضرم کشته شوم و حتی یک گربه را نکشم و در خیابان احساس میکنم سگ برادر من و کبوترها خواهران منند وتمام حیوانات و درختان فامیل من چه برسد به اینکه یکمرتبه هزاران انسان اکثرا بدبخت و فقیر را بکشم بنابر این من حتما تخم چنین خدائی نیستم و مدتهاست دارم به دنبال پدر فلسفی خودم بابا بابا میکنم ولی هنوز کاملا پیدایش نکرده ام بنابراین عجالتا و بیاد مرضیه نازنینم که صدایش حتما زاده خدائی دیگرست مزقون را برداشته و با احترام در مقابل الله جل جلاله زمزمه میکنم
از برت دامن کشان رفتم ای نامهربان
از من آزرده دل کی دگر بینی نشان
رفتم که رفتم
رفتم که رفتم
هر چه بودم هرچه هستم بیوفا آخدا ای بلا ! کاکل طلا رفتم که رفتم
ما رفتیم یعنی در رفتیم و رفتیم بسوی شناختی نو شاید از خدائی که بشود اقلا سر بر دامنش گذاشت و کمی به آرامی گریست. به سوی خدائی که:
خدائی که بی مرزی این جهان
دهد قد و بالای او را نشان
خدائی نه: محتاج بانگ نماز
نه محتاج تسبیح و ریش دراز
نه محتاج وعده نه محتاج بیم
نه محتاج شیطان و دیو رجیم
نه محتاج جمع قرمساقها
به پیشانی ازجاکشی داغها
زمی در حذر، لیک از خون خلق
نموده شکم پر الی حد حلق
خدای جهنم خدای ترور
نه یک دفعه! صد دفعه بل گررر و گررر
خدائی کزو رم کند گاو و خر
ولی هست معبود برخی بشر
خدائی که ملا نماینده اش
شعور و خرد لیک گ...ینده اش
خدائی نه: چون شیخکان بوالفضول
حدیث و حواسش همه «فرج» و «دول»
خدائی نه: جبار و مخلوق سوز
به ریش خدائی چنین، هفت....ز
بنام خدائی که هستی هموست
بلندی همو نیز پستی هموست
خدای جمال و خدای جمیل
خدائی که هستی است او را دلیل
خدائی که تقسیم شد در جهان
ز یک ذره تا پهنه ی کهکشان
خدائی که با هرچه آمیخته
روانش به جان همه بیخته
در اوئیم و با او روان در جهان
از اینجا الی خطه ی بی نشان
نمیریم هرگز! در او زنده ایم
هم اوئیم چون، شاه،نی بنده ایم
به هستی پراکند خود را که ما
یکایک بگردیم چونان خدا
اسماعیل وفا یغمائی
چهارده نوامبر 2017
-------------------------------------------------------------
سوره زلزله
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِِاذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿١﴾ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿٢﴾ وَقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا ﴿٣﴾ يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿٤﴾ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَىٰ لَهَا ﴿٥﴾ يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِّيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ﴿٦﴾ فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿٧﴾ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﴿٨﴾
به نام خداوند رحمتگر مهربان
آنگاه كه زمين به لرزش [شديد] خود لرزانيده شود، (۱) و زمين بارهاى سنگين خود را برون افكند، (۲) و انسان گويد: «[زمين] را چه شده است؟» (۳) آن روز است كه [زمين] خبرهاى خود را باز گويد. (۴) [همان گونه] كه پروردگارت بدان وحى كرده است. (۵) آن روز، مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود. (۶) پس هر كه هموزن ذرّهاى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد. (۷) و هر كه هموزن ذرّهاى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد. (۸
منبع:پژواک ایران